Przetargi.pl
Organizowanie i przeprowadzenie szkoleń zawodowych, szkoleń z zakresu psychologiczno-doradczego, specjalistycznego poradnictwa prawnego, rodzinnego i psychologicznego oraz szkolenia wyjazdowego z zakresu treningu umiejętności społecznych i doradztwa zawodowego dla podopiecznych MOPS, w ramach projektu współfinansowanego ze środków EFS pt. /Bez ograniczeń. Program zwiększenia kompetencji zawodowych i społecznych oraz aktywizacja na rynku pracy osób korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi/ w ramach PO KL 2007 - 2013

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 41-250 Czeladź, ul. 17 Lipca 27
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2651442 , fax. 032 2656811 w. 18
  • Data zamieszczenia: 2012-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. 17 Lipca 27 27
    41-250 Czeladź, woj. śląskie
    tel. 032 2651442, fax. 032 2656811 w. 18
    REGON: 00345041300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.czeladz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizowanie i przeprowadzenie szkoleń zawodowych, szkoleń z zakresu psychologiczno-doradczego, specjalistycznego poradnictwa prawnego, rodzinnego i psychologicznego oraz szkolenia wyjazdowego z zakresu treningu umiejętności społecznych i doradztwa zawodowego dla podopiecznych MOPS, w ramach projektu współfinansowanego ze środków EFS pt. /Bez ograniczeń. Program zwiększenia kompetencji zawodowych i społecznych oraz aktywizacja na rynku pracy osób korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi/ w ramach PO KL 2007 - 2013
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówieniaPrzedmiotem zamówienia jest usługa obejmująca organizowanie i przeprowadzenie szkoleń zawodowych, szkoleń z zakresu psychologiczno-doradczego, specjalistycznego poradnictwa prawnego, rodzinnego i psychologicznego oraz szkolenia wyjazdowego z zakresu treningu umiejętności społecznych i doradztwa zawodowego dla podopiecznych MOPS, w ramach projektu współfinansowanego ze środków EFS pt. /Bez ograniczeń. Program zwiększenia kompetencji zawodowych i społecznych oraz aktywizacja na rynku pracy osób korzystających z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi/ w ramach PO KL 2007 - 2013.CPV:80 50 00 00 - 9 usługi szkoleniowe80 53 00 00 - 8 usługi szkolenia zawodowego79 14 00 00 - 7 doradztwo prawne i usługi informacyjne85 31 23 20 - 8 usługi doradztwa80 57 00 00 - 0 usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego55 00 00 00 - 0 Usługi restauracyjne, hotelarskie i handlu detalicznegoCharakterystyka przedmiotu zamówienia:Część Ikod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Kurs kosmetyczny i wizażu, manicure, pedicure, stylizacji paznokci + dodatkowy moduł profesjonalnej obsługi klienta z obsługą kasy fiskalnej.Usługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 6 osób. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 6 osóbTermin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013r.Liczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 300 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaZakres tematyczny kursu powinien m.in. obejmować:? ABC Savoir Vivru,? utrzymanie wyglądu i prezentacji osobistej,? sztuka negocjacji z klientem,? kultura obsługi klienta,? podstawowe informacje dotyczące wyposażenia gabinetu w sprzęt, narzędzia, aparaty, materiały i kosmetyki wykorzystywane w pracy,? zasady bhp i p.poż. w pracy kosmetyczki,? pielęgnacja skóry i twarzy,? pielęgnacja oprawy oczu,? zabiegi na ciało,? elementy wizażu,? elementy masażu,? schorzenia skóry? utrzymanie wyglądu i prezentacji osobistej,? zajęcia z zakresu dermatologii, anatomii i higieny,? manicure tradycyjny i biologiczny,? masaż i pielęgnacja dłoni (m. in. zabieg parafinowania),? pedicure,? masaż i pielęgnacja stopy,? stopy z problemami, (wrastające i narastające paznokcie, modzele, nagniotki, pękające pięty),? pielęgnacja paznokci,? rekonstrukcja płytki paznokciowej,? zdobienie paznokci (m. in. manicure francuski),? przyklejanie i zdobienie sztucznych paznokci,? nakładanie tipsów metodą żelową i akrylową,? historia makijażu,? harmonia kolorów, barwy podstawowe, ich typologia, kompozycja i zastosowanie,? stylizacja - określenie typu urody i sylwetki, dobór fryzury, ubioru, korekcji stylu, figury, twarzy, zastosowanie dodatków,? makijaż odpowiedni do typu urody,? techniki kamuflowania,? makijaż dzienny, wieczorny, sporty visage, ślubny i fotograficzny,? makijaż permanentny (teoria i praktyka): historia, cel, efekty, wskazania, i przeciwwskazania.? obsługa kasy fiskalnejCzęść IIkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Kurs kucharz, barman, kelner + dodatkowy moduł profesjonalnej obsługi klienta z obsługą kasy fiskalnej Usługi szkolenia zawodowego Przewidziano do przeszkolenia 14 osób. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 14 osóbTermin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013r.Należy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 300 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaProgram kursu powinien obejmować m.in.:- bhp, zasady bezpieczeństwa żywności, HACCP,- szkolenie z zakresu minimum sanitarnego,- podstawowe informacje nt nazw, pojęć i określeń typowych w gastronomii,-klasyfikacja surowców, półproduktów i gotowych wyrobów w zależności od pochodzenia i wartości odżywczej,- warunki przechowywania surowców i półproduktów,- rozpoznanie zmian w surowcach i półproduktach stosowanych w gastronomii,- identyfikacja i wykorzystanie informacji zawartych na opakowaniach,- obliczanie surowców i półproduktów potrzebnych do sporządzania potraw, przewidywanie czasu potrzebnego na wykonanie potraw,- dobieranie narzędzi, naczyń, maszyn i urządzeń do wykonywania czynności,- techniki przyrządzania potraw,- obliczanie wartości energetycznej i odżywczej przygotowanych potraw,- zestawienia potraw,- skutki niezgodnego z normami wykorzystania surowców i półproduktów,- dobieranie surowców i technik wykonania potraw w zależności od diety,- zasady przygotowania potraw z wybranej kuchni regionalnej,- estetyka podawania potraw,- sylwetka barmana - kelnera,- utrzymania wyglądu i prezentacji osobistej,- ABC Savoir Vivru,- sprzęt barowy- techniki miksowania napojów,- organizacja i technika pracy w cocktail barze,- kultura obsługi klienta,- techniki obsługi klienta na Sali,- rozliczenia i wydawanie rachunków,- podstawowe czynności kelnerskie,- zasady obsługi baru, bufetu,- obsługa kasy fiskalnej.Część IIIkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Kurs spawania metodą MAG i TIGUsługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 3 osób. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 3 osoby Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013r.Liczba godzin i program szkoleniaSzkolenie winno zostać przeprowadzone na podstawie programu zgodnego z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach Ośrodek Kształcenia i Nadzoru Spawalniczego. Ma ono za zadanie przygotować jego uczestników do egzaminu w zakresie podstawowego spawania metodą TIG - elektrodą nietopliwą w osłonie gazu obojętnego - 141 materiałowa 1.1. oraz podstawowego spawania metodą MAG - elektrodą topliwą w osłonie gazów aktywnych - 135 materiałowa 1.1Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Część IVkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Profesjonalna obsługa firmy - kurs księgowości, kadry, płace, ZUS + Moduł asystencko - sekretarski + sztuka negocjacji Usługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 3 osoby. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 3 osobyTermin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013r.Liczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 300 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych. Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaProgram kursu powinien obejmować m. in.:I Księgowość: 1. Podstawy i organizacja rachunkowości - zasady rachunkowości, - księgi rachunkowe i ich rodzaje, 2. Konta księgowe - syntetyczne, - analityczne, - bilansowanie aktywów, - bilansowanie pasywów, - pozabilansowe, 3. Sprawozdania finansowe i statystyczne. 4. Bilans. 5. Rachunek zysków i strat. 6. Klasyfikacja kosztów. 7. Rachunek przepływów pieniężnych - prowadzenie i przechowywanie dokumentacji, II Kadry,płace, ZUS: 1. Prawo pracy po nowelizacji - źródła i zasady. 2. Forma, treść, sposób zawierania i rodzaje umów o pracę.3. Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia, wygaśnięcie umowy.4. Wynagrodzenie za pracę, za godziny nadliczbowe i za czas przestoju.5. Regulamin wynagrodzenia za pracę.6. Obowiązki pracodawcy w zakresie prowadzenia akt osobowych i dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.7. Obowiązki pracownika wynikające z Kodeksu Pracy, wykazy obowiązków służbowych, zakresy odpowiedzialności.8. Regulamin pracy. 9. Czas pracy. Praca w godzinach nadliczbowych, w niedziele i święta.10. Urlopy pracownicze.11. Ochrona danych osobowych. Prawo ubezpieczeń społecznych 1. Świadczenia z ubezpieczenia społecznego na wypadek choroby i macierzyństwa.2. Rodzaje zasiłków, dokumentowanie prawa do zasiłków, podstawa wymiaru zasiłkówNaliczanie płac1. Elementy składowe płac.2. Ustalanie zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.3. Dokumentacja wynagrodzeń. 4. Obowiązki zakładu pracy przy rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych5. Ewidencja płac.6. Wykazanie danych o płacach w sprawozdaniu finansowym. III Moduł asystencko - sekretarski 1. Organizacja pracy sekretariatu2. Psychologia pracy sekretarki3. Obsługa urządzeń biurowych IV Sztuka negocjacji1. Style i techniki negocjacji2. Sztuka negocjacji3. Wizerunek negocjatoraCzęść Vkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Operator koparko - ładowarki wszystkie typy kl. III + Operator koparko - ładowarki jednonaczyniowej kl. III + Operator wózka widłowegoUsługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 11 osób. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 11 osóbTermin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013r.Liczba godzin i program szkoleniaSzkolenie winno zostać zorganizowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 118 poz. 1263).Program szkolenia - minimum 300 godzin - musi zawierać m.in. następujące zagadnienia:część teoretyczna:I. Operator koparko - ładowarki wszystkie typy kl. III 1. dokumentacja techniczna maszyn roboczych,2. bezpieczeństwo i higiena pracy przy eksploatacji maszyn roboczych3. Podstawy elektrotechniki4. Silniki spalinowe,5. Elementy hydrauliki6. technologii wykonywania robót ziemnych,7. użytkowania i obsługi maszyn roboczych.II. Operator koparko - ładowarki jednonaczyniowej kl. III1. Budowa ładowarek jodnonaczyniowych2. technologia robót ładowarką jednonaczyniowąIII Operator wózka widłowego1. typy stosowanych wózków jezdniowych2. czynności kierowcy w czasie pracy wózkaCzęść praktyczna obejmująca naukę eksploatacji maszyn roboczych w różnych warunkach terenowych i technologicznych.Szkolenie musi zakończyć się sprawdzianem przeprowadzonych przez komisję powołana przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.Szkolenie w zakresie obsługi wózków widłowych musi zakończyć się egzaminem UDT i uzyskaniem zaświadczenia kwalifikacyjnego do obsługi urządzeń transportu bliskiego Urzędu Dozoru Technicznego w przypadku jego pozytywnego zaliczenia.Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Program szkolenia musi być zgodny z właściwymi przepisami, a w szczególności z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 118 poz. 1263)Część VIkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Kurs monter instalacji wod-kan-gazUsługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 5 osób. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 5 osóbTermin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013r.Liczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 200 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się od poniedziałku do soboty po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaZakres tematyczny kursu powinien m.in. obejmować:? Przepisy bhp, ochrona przeciwpożarowa, zasady udzielania pierwszej pomocy? Czytanie projektu instalacji wodociągowej, kanalizacyjnej i gazowej? Elementy instalacji wodociągowej? Połączenie gwintowe rur stalowych ocynkowanych? Połączenie lutowane rur miedzianych? Połączenie zgrzewane rur z polipropylenowych? Przygotowanie stanowiska pracy montera instalacji wodociągowej? Montaż przewodów i uzbrojenia instalacji wodociągowej? Montaż wodomierza? Montaż instalacji wodociągowej przeciwpożarowej? Próba szczelności i odbiór instalacji wodociągowej? Elementy instalacji kanalizacyjnej? Łączenie przewodów instalacji kanalizacyjnej? Przygotowanie stanowiska pracy montera instalacji kanalizacyjnej? Montaż przewodów i uzbrojenia instalacji kanalizacyjnej bytowo-gospodarczej? Montaż przewodów i uzbrojenia instalacji kanalizacyjnej deszczowej? Badanie szczelności i odbiór instalacji kanalizacyjnej? Przybory sanitarne i warunki ich montażu? Przygotowanie stanowiska pracy montera przyborów sanitarnych? Montaż przyborów sanitarnych? Elementy instalacji gazowych? Przyłącza gazowe? Wymagania dotyczące pomieszczeń? Rodzaje odbiorników? Odprowadzanie spalin? Zasady napraw i konserwacji instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych? Naprawa i konserwacja istniejących instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych? Kontrola prawidłowości działania instalacji wod-kan i gaz Część VIIkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Kurs ochrony osób i mieniaUsługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 5 osób. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 5 osóbTermin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013rlecze socjalne i sanitariaty ( w.c., pomieszczenie socjalne wyposażone w bieżąca wodę zimną i ciepłą).Liczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 250 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaProgram kursu powinien obejmować m. in.:- bl- blok ogólnoprawny, - ochrony mienia, - ochrony osób, - wyszkolenia strzeleckiego oraz samoobrony,- technik interwencyjnych.Część VIIIkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Kurs fryzjerski + dodatkowy moduł profesjonalnej obsługi klienta z obsługą kasy fiskalnej.Usługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 3 osoby. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 3 osobyTermin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013r.Liczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 300 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaZakres tematyczny kursu powinien m.in. obejmować:? ABC Savoir Vivru,? utrzymanie wyglądu i prezentacji osobistej,? kultura obsługi klienta,? higiena i bezpieczeństwo pracy,? organizacja pracy w salonie fryzjerskim,? podstawy chemiczne materiałów fryzjerskich,? technologie fryzjerskie - pielęgnacja włosów, ondulowanie, strzyżenie, rozjaśnianie, dekoloryzacja, barwienie i układanie włosów,? metody wykonywania zabiegów pielęgnacyjno-leczniczych i chemiczno-upiększajacych,? techniki i stylizacja fryzur, ? budowa włosa, właściwości fizyczne,? modelowanie włosów z zastosowaniem różnych technik skręcania i prostowania? obsługa kasy fiskalnej,? zajęcia praktyczne. Część IXkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Kroju i szyciaUsługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 2 osoby. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 2 osoby Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013rLiczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 200 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaProgram kursu powinien obejmować m. in.:- materiałoznawstwo,- analiza kolorystyczna, zagadnienia związane z modą,- budowa i obsługa maszyny do szycia,- technologia,- zasady konstrukcji i modelowania odzieży,- BHP, zagadnienia związane z działalnością gospodarczą,- zajęcia praktyczne Część Xkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu: Sprzedawca handlowiec, komputerowa obsługa sklepu i magazynu, kasy fiskalne i inne urządzenia sklepowe, dodatkowy moduł profesjonalnej obsługi klienta + wózek widłowyUsługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 5 osób. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 5 osób Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013r.Liczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 300 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaProgram kursu powinien obejmować m. in.:- przygotowanie do zawodu sprzedawcy-handlowca,- minimum sanitarne i HACCP,- podstawy obsługi komputera (obsługa programów magazynowych i do fakturowania),- organizacja i nowoczesne techniki sprzedaży,- marketing i reklama,- obsługa kasy fiskalnej i gospodarka magazynowa,- profesjonalna obsługa klienta,- obsługa wózka widłowego,- wiadomości z zakresu BHP,zajęcia praktyczne. Część XIkod CPV - 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowegoNazwa kursu/szkolenia: Kurs florysty i pielęgnacji ogrodów i terenów zieleni + dodatkowy moduł profesjonalnej obsługi klienta z obsługą kasy fiskalnej Usługi szkolenia zawodowego. Przewidziano do przeszkolenia 5 osób. Cel szkolenia: Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych uprawnień, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba osób: 5 osóbTermin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do 31.03.2013r.Liczba godzin szkoleniaZajęcia winny obejmować minimum 230 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min). Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaProgram kursu powinien obejmować m. in.:? podstawy BHP w ogrodnictwie i zawodzie florysty,? podział i przegląd roślin ozdobnych dla potrzeb dekoratorskich, zasady pielęgnacji po ścięciu,? wykonanie kompozycji okolicznościowych (bukiety z kwiatów ciętych, suchych i sztucznych, aranżacje w naczyniach), kompozycji świątecznych (stroiki wielkanocne i bożonarodzeniowe, ikebany), florystykę komunijną, ślubną i pogrzebową,? przystrajanie stołów i pomieszczeń na imprezy okolicznościowe typu: ślub, komunia, przyjęcia biznesowe,? suszenie i utrwalanie roślin: przygotowanie roślin do suszenia, techniki suszenia i przechowywania, dobór gatunków roślin,? dobór gatunków roślin do bukietów i kompozycji,? techniki wykonania układów roślin, narzędzia, naczynia i środki pomocnicze,? artystyczne pakowanie przedmiotów,? rodzaje terenów zieleni i ich funkcje.? analiza i rozróżnianie typów roślin ogrodowych (roślinoznawstwo) oraz dobór materiału roślinnego i pielęgnacja: rośliny cebulowe, rośliny dwuletnie, wieloletnie, byliny - ich gatunki i odmiany, gatunki i odmiany drzew i krzewów liściastych i iglastych,? zastosowanie roślin ozdobnych w założeniach ogrodowych,? kryteria doboru roślin zielnych dla terenów zieleni miejskiej,? podłoża ogrodnicze, nawozy, potrzeby pokarmowe roślin,? podstawy projektowania ogrodów z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa m.in. wybrane elementy ustawy o ochronie przyrody, prawa budowlanego w tym przepisów warunkujących prowadzenie prac w terenie (z uwzględnieniem sieci gazowej, telefonicznej, elektrycznej i innych), zasad utrzymania czystości itp.,? elementy i czynniki kompozycji - proporcje, rytm, symetria - planowanie funkcji w ogrodzie,? harmonogram prac ogrodniczych,? inwentaryzacja zieleni,? elementy ochrony środowiska,? obsługa kasy fiskalnej? ABC Savoir Vivru,? utrzymanie wyglądu i prezentacji osobistej,? zagadnienia z handlu hurtowego i detalicznego,? zagadnienia z zakresu marketingu i reklamy,? sztuka negocjacji i rozmowy z klientem,Część XIIkod CPV:80 50 00 00 - 9 usługi szkoleniowe80 57 00 00 - 0 usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego85 31 23 20 - 8 usługi doradztwaZadanie ANazwa szkolenia: Trening umiejętności społecznych + indywidualne i grupowe doradztwo zawodowekod CPV - 80 57 00 00 - 0 Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego. Przewidziano do przeszkolenia 30 osób.Liczba osób: 30 osób.Czas trwania szkolenia: od dnia podpisania umowy do 31.12.2012rW szkoleniu powyższym będzie uczestniczyć 30 osób podzielonych na 2 grupy (po 15 osób) w celu zapewnienia uczestnikom dogodnych warunków w trakcie szkolenia. Realizacja szkolenia musi zakończyć się do 31.12.2012r. Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych umiejętności, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 35 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaZakres tematyczny kursu powinien m.in. obejmować:1) komunikacja interpersonalna,2) asertywność,3) motywacja do zmiany, 4) sporządzanie osobistego bilansu osiągnięć,5) podniesienie kompetencji osobistych, 6) budowanie poczucia własnej wartości,7) badanie predyspozycji zawodowych,8) sporządzanie planu kariery zawodowej,9) metody i sposoby poszukiwania pracy,10) kreowanie wizerunku zawodowego,11) autoprezentacja, wpływ wizerunku na powodzenie w rozmowie kwalifikacyjnej,12) poradnictwo prawne ( prawo pracy, prawo rodzinne i opiekuńcze)13) poradnictwo psychologiczne specjalistyczne 14) poradnictwo rodzinne Zadanie BNazwa szkolenia: Trening umiejętności społecznych + indywidualne i grupowe doradztwo zawodowekod CPV - 80 57 00 00 - 0Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego. Przewidziano do przeszkolenia 22 osoby, 6 osób w wieku 18-25 oraz 16 osób powyżej 50 roku życia podzielonych na te 2 grupy wiekowe.Liczba osób: 22 osobyCzas trwania szkolenia: od dnia podpisania umowy do 31.12.2012r.Realizacja szkolenia musi zakończyć się do 31.12.2012r. Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych umiejętności, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 35 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Zajęcia teoretyczne i praktyczne winny odbywać się po max 7 godz. lekcyjnych.Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaZakres tematyczny kursu powinien m.in. obejmować:15) komunikacja interpersonalna,16) asertywność,17) motywacja do zmiany, 18) sporządzanie osobistego bilansu osiągnięć,19) podniesienie kompetencji osobistych, 20) budowanie poczucia własnej wartości,21) badanie predyspozycji zawodowych,22) sporządzanie planu kariery zawodowej,23) metody i sposoby poszukiwania pracy,24) kreowanie wizerunku zawodowego,25) autoprezentacja, wpływ wizerunku na powodzenie w rozmowie kwalifikacyjnej,z uwzględnieniem specyfiki grupy osób w wieku 18-25, jak również osób powyżej 50 roku życia Część XIIIOrganizacja i przeprowadzenie szkolenia wyjazdowego z zakresu treningu umiejętności społecznych + indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe CPV: 80 50 00 00 - 9 usługi szkoleniowe80 57 00 00 - 0 usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego85 31 23 20 - 8 usługi doradztwa55 00 00 00 - 0 Usługi restauracyjne, hotelarskie i handlu detalicznegoLiczba osób i czas trwania szkoleniaW szkoleniu powyższym będzie uczestniczyć grupa 10 osób niepełnosprawnych z umiarkowanym i lekkim stopniem niepełnosprawności (choroby układu oddechowego i krążenia, ruchowe), będące w wieku aktywności zawodowej, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, zagrożone wykluczeniem społecznym. Realizacja szkolenia trwać będzie 7 dni (6 noclegów) i musi zakończyć się do 31.01.2013r. Ukończenie kursu umożliwi jego uczestnikom zdobycie nowych umiejętności, uaktywni ich na rynku pracy - a tym samym zwiększy ich szanse na zatrudnienie. Liczba godzin szkoleniaNależy przedstawić program wszystkich zajęć obejmujący minimum 35 godzin dydaktycznych (godzina szkolenia = godzina lekcyjna = 45 min).Przykładowy zakres tematyczny szkoleniaZakres tematyczny kursu powinien m.in. obejmować:2) komunikacja interpersonalna,3) asertywność,4) motywacja do zmiany, 5) sporządzanie osobistego bilansu osiągnięć,6) podniesienie kompetencji osobistych, 7) budowanie poczucia własnej wartości,8) strategia definiowania i rozwiązywania problemów życiowych,9) zarządzanie czasem własnym oraz budżetem gospodarstwa domowego,10) badanie predyspozycji zawodowych,11) sporządzanie planu kariery zawodowej,12) metody i sposoby poszukiwania pracy,13) kreowanie wizerunku zawodowego,14) autoprezentacja, wpływ wizerunku na powodzenie w rozmowie kwalifikacyjnej,15) nauka niezależnego funkcjonowania z niepełnosprawnością Część XIV Nazwa szkolenia: Przeprowadzenie specjalistycznego poradnictwa prawnego, rodzinnego i psychologicznego kod CPV - 79 14 00 00 - 7 doradztwo prawne i usługi informacyjnePrzewidziano indywidualne konsultacje dla 62 osób.Liczba osób: 62 osoby.Czas trwania : od dnia podpisania umowy do 31.12.2012rW poradnictwie będą uczestniczyć 62 osoby, każda z osób odbędzie 1 godz. indywidualnego poradnictwa prawnego i 1 godz. indywidualnego poradnictwa rodzinnego i psychologicznego.Realizacja szkolenia musi zakończyć się do 31.12.2012r. Ukończenie poradnictwa pozwoli uczestnikom uzyskać informacje z zakresu prawa oraz uzyskać pomoc psychologiczną.Liczba godzin szkoleniaIndywidualne poradnictwo prawne. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 62 godzin konsultacji prawnych (1 godzina = 60 minut)Konsultacje w ramach poradnictwa psychologicznego z psychologiem lub psychoterapeutą. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 62 godzin konsultacji psychologicznych i rodzinnych (1 godzina=60 minut).Przykładowy zakres tematyczny:Zakres tematyczny Indywidualnego poradnictwa prawnego powinien m.in. obejmować:Zakres i tematyka porad prawnych związana będzie z indywidualnymi potrzebami klientów i obejmuje poradnictwo oraz sporządzanie pozwów, pism, wniosków i skarg m.in. z zakresu: ? Prawa cywilnego: poradnictwo z zakresu prawa zobowiązań, postępowania nieprocesowego, postępowań nakazowych i upominawczych.? Prawa rodzinnego: poradnictwo oraz sporządzanie pozwów i pism procesowych w sprawach rozwodowych i separacyjnych, poradnictwo w zakresie rozdzielności majątkowej ? Prawa ubezpieczeń: poradnictwo z zakresu spraw emerytalno - rentowych, sporządzanie odwołań i pism procesowych w sprawach związanych z odwołaniami od decyzji ZUS. ? Poradnictwa z zakresu prawa pracy. ? Prawa lokalowego,. i ochrony praw lokatorów: sprawy dotyczące uzyskania lub odzyskania tytułu prawnego do lokalu poradnictwo z zakresu spraw dotyczących praw i obowiązków właścicieli, najemców, podnajemców itp. Zakres tematyczny Indywidualnego poradnictwa psychologicznego i rodzinnego powinien m.in. obejmować:Zakres i tematyka doradztwa związana będzie z indywidualnymi potrzebami klientów; Doradztwo powinno zmierzać do zdiagnozowania potrzeb uczestnika konsultacji, poradnictwo świadczone na rzecz osób i rodzin mających trudności lub wykazujących potrzebę wsparcia w rozwiązywaniu problemów życiowych, w tym problemów interpersonalnych, wychowawczych, psychospołecznych, problemów dot. przemocy w rodzinie, czy opieki nad osobą niepełnosprawną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.czeladz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach