Przetargi.pl
Opracowanie koncepcji programowej i programu funkcjonalno-użytkowego na budowę drogi klasy G o łącznej długości 2750 m od ul. Warszawskiej do ul.Krakowskiej wraz z budową wiaduktu nad ul.Warszawską i liniami kolejowymi z włączeniem dróg niższych kategorii do projektowanego układu komunikacyjnego, budową dróg dojazdowych, budową dwóch rond czterowlotowych, budową skrzyżowania nowoprojektowanej drogi z ul. Krakowską wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi

Gmina Miasto Rzeszów - Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35-064 Rzeszów, ul. Targowa 1
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 748 37 00 , fax. 17 852 62 23
  • Data zamieszczenia: 2016-02-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Rzeszów - Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie
    ul. Targowa 1 1
    35-064 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 17 748 37 00, fax. 17 852 62 23
    REGON: 69048055700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.erzeszow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Opracowanie koncepcji programowej i programu funkcjonalno-użytkowego na budowę drogi klasy G o łącznej długości 2750 m od ul. Warszawskiej do ul.Krakowskiej wraz z budową wiaduktu nad ul.Warszawską i liniami kolejowymi z włączeniem dróg niższych kategorii do projektowanego układu komunikacyjnego, budową dróg dojazdowych, budową dwóch rond czterowlotowych, budową skrzyżowania nowoprojektowanej drogi z ul. Krakowską wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowej i programu funkcjonalno-użytkowego na budowę drogi klasy G o łącznej długości 2750 m od ul. Warszawskiej do ul. Krakowskiej wraz z budową wiaduktu nad ul. Warszawską i liniami kolejowymi z włączeniem dróg niższych kategorii do projektowanego układu komunikacyjnego, budową dróg dojazdowych, budową dwóch rond czterowlotowych, budową skrzyżowania nowoprojektowanej drogi z ul. Krakowską wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi realizowane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Budowa drogi wraz z wiaduktem (nad ul. Warszawską i torami kolejowymi) od ul. Warszawskiej do ul. Krakowskiej. Celem przedmiotu zamówienia jest opracowanie koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, w tym uściślenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia polegającego na ustaleniu szczegółowych rozwiązań geometrycznych elementów drogi, konstrukcji obiektów budowlanych, granic terenowych zadania inwestycyjnego oraz szacunkowego kosztu, niezbędnych do podjęcia ostatecznej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego. W skład zamawianej dokumentacji projektowej wchodzą następujące opracowania projektowe: I. Mapa do celów projektowych dla terenu objętego projektowanymi rozwiązaniami - 1 egz. w wersji elektronicznej, 1 egz. na materiale przeźroczystym (zaklauzulowanym) i egz. dla potrzeb projektowych II. Projekt koncepcyjny budowy- rozbudowy ulic w kilku wariantach (minimum w dwóch) - 2 egz. w wersji papierowej i egzemplarze do uzgodnień oraz wersja elektroniczna; III. Dokumentacja geologiczno-inżynierska zgodnie z Instrukcją badań podłoża gruntowego budowli drogowych i mostowych wydaną przez GDDP w Warszawie w 1998 r. i obowiązującymi przepisami Prawa geologicznego i górniczego (etap badań podłoża podstawowy) - 5 egz. dla Zamawiającego i egzemplarze do złożenia wniosku IV. Materiały do złożenia skutecznego wniosku o wydanie decyzji zatwierdzającej projekt prac geologicznych oraz dokumentację geologiczno-inżynierską wraz z jego złożeniem i uzyskaniem decyzji - 3 egz. dla Zamawiającego i egzemplarze do złożenia wniosku V. Materiały do złożenia skutecznego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - dla całego zakresu projektu z uwzględnieniem terenu wymagającego czasowego zajęcia do przebudowy kolidującej infrastruktury wraz z jego złożeniem i uzyskaniem decyzji - 3 egz. dla Zamawiającego i egzemplarze do złożenia wniosku VI. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko - 5 egz. dla Zamawiającego i egzemplarze niezbędne do uzgodnień, opinii, pozwoleń, złożenia wniosku VII. Kompleksowa Koncepcja Programowa obejmująca rozwiązania drogowo-mostowe, budowę, przebudowę i zabezpieczenie urządzeń obcych, urządzenia ochrony środowiska, organizację ruchu i ukształtowanie zieleni zgodnie z opracowaniem GDDKiA z 2009 r. pt. Stadia i skład dokumentacji projektowej dla dróg i mostów w fazie przygotowania zadań - 5 egz. dla Zamawiającego VIII. Program funkcjonalno-użytkowy - 5 egz. dla Zamawiającego i egzemplarze niezbędne do uzgodnień, opinii i pozwoleń IX. Projekt stałej organizacji ruchu (z pozytywną opinią jednostek zarządzających drogami i organu Policji). Uzyskanie opinii spoczywa na Wykonawcy zamówienia. Projekt organizacji ruchu powinien spełniać wymagania przepisów o ruchu drogowym.) - 5 egz. dla Zamawiającego i egzemplarze niezbędne do uzgodnień, opinii i pozwoleń X. Dokumentacja fotograficzna - fotografie wyłącznie w wersji elektronicznej - 2 egz. na płycie CD lub DVD XI. Dokumentacja w wersji elektronicznej (wszystkie opracowania w formie pdf - zeskanowane opracowania z uzgodnieniami) oraz w wersji edytowalnej: część opisowa (word, excel), rysunki w formacie dwg lub dxf) - 4 egz. (2 egz. w formacie pdf, 2 egz. w wersji edytowalnej) XI. Program funkcjonalno-użytkowy dla projektowanego odcinka o rozbudowę posiadanego przez Zamawiającego Systemu Obszarowego Sterowania Ruchem Drogowym o elementy ITS zawierające następujące urządzenia: znaki o zmiennej treści (system informacji dla kierowców, kamery do rozpoznawania tablic rejestracyjnych (system odcinkowego pomiaru czasu przejazdu), stacje pomiarowe o ruchu, warunkach atmosferycznych oraz zanieczyszczeniu powietrza, transmisją danych włącznie z propozycją ich integracji. Powyższe opracowania powinny umożliwić Zamawiającemu przygotowanie i przeprowadzenie postępowania w trybie zamówienia publicznego, pozwalającego na wyłonienie wykonawcy w systemie projektuj-buduj. Na wstępie należy sporządzić dokumentację fotograficzną odcinków dróg objętych rozbudową - tak aby szczegółowo utrwalić stan istniejący drogi i nieruchomości do drogi przyległych. Zdjęcia posłużą m.in. do oceny zgłaszanych później przez osoby trzecie roszczeń. Zdjęcia należy wykonać po obu stronach drogi w odstępach nie większych niż 5 metrów, w kolorze, aparatem o rozdzielczości min. 8 Mpx. Zdjęcia należy ponumerować i opisać (np. kilometrażem, numerami działek), tak aby łatwo było odnaleźć potrzebne zdjęcie. Dokumentację fotograficzną należy przekazać Zamawiającemu na płycie CD lub DVD - 2 egz. Ramowa zawartość Kompleksowej Koncepcji Programowej powinna zawierać : A. Część ogólna 1. część opisowa 2. część rysunkowa B. Część ekonomiczna 1. Zbiorcze zestawienie kosztów 2. Orientacyjny szacunek kosztów nabycia praw do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane, 3. Harmonogram realizacji i finansowania inwestycji 4. Analiza efektywności ekonomicznej. C. Część techniczna 1. Obiekty drogowe, organizacja ruchu, infrastruktura techniczna 2. obiekty mostowe, 3. Obiekty inżynierskie 4. Urządzenia ochrony środowiska Każda z części winna zawierać: inwentaryzacje i oceny stanu technicznego, opisy obiektów , obliczenia i rysunki. D. Opracowania pozostałe 1. Analizy ruchu i prognozy ruchu 2.Ukształtowanie zieleni Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Tabeli Opracowań Projektowych (TOP). Przedmiotem przedsięwzięcia jest stworzenie infrastruktury drogowej umożliwiającej połączenie północnych dzielnic Rzeszowa 1. Budowa drogi klasy G o długości 2,750 km 2. Budowa wiaduktu drogowego nad ul. Warszawską i liniami kolejowymi Ocice-Rzeszów (jednotorowa) i Kraków - Medyka (dwutorowa) klasa obciążeń obiektu A (50 ton). W szczególności w zakres przedmiotowej inwestycji wchodzą: 1. Roboty drogowe: 1) budowa dróg klasy G o przekroju 2 x 2 o długości ok. 2,750 km, 2) budowa - rozbudowa skrzyżowań z drogami przecinającymi, 3) budowa chodników i ścieżek rowerowych, 4) przebudowa-budowa przejść dla pieszych, 5) budowa dróg dojazdowych i ciągów pieszo-jezdnych dla zapewnienia obsługi terenu przyległego, komunikacji lokalnej, osobom prawnym i podmiotom gospodarczym, w stopniu zapewniającym przejezdność pojazdom odpowiadającym profilowi działalności tych osób i podmiotów, 6) budowa/przebudowa zjazdów publicznych i indywidualnych zapewniających dostęp do terenów przyległych, 7) wzmocnienie istniejących nawierzchni jezdni (w przypadku konieczności), 8) budowa zatok autobusowych w lokalizacjach wynikających z uzgodnień na etapie prac projektowych; 9) przebudowa i budowa odwodnienia drogi wraz z rozwiązaniem odprowadzenia wód opadowo-roztopowych z korpusu drogi i terenu przyległego, 10) budowa kanału technologicznego (w przypadku konieczności), 11) budowa elementów wynikających z uzyskanych decyzji administracyjnych, 2. Obiekty inżynierskie: 1) przebudowa/budowa przepustów, 2) budowa wiaduktu drogowego klasy A (50 ton) o długości ok. 313 m i szerokości ok. 34 m 3. Kanalizacja deszczowa: budowa sieci kanalizacji deszczowej, 4. Zieleń: 1) wycinka istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie, 2) nasadzenia, 5. Urządzenia ochrony środowiska: 1) budowa ekranów akustycznych, jeśli konieczność ich budowy będzie wynikać z uzyskanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, 2) budowa przejść dla zwierząt, jeśli konieczność ich budowy będzie wynikać z uzyskanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, 3) budowa urządzeń oczyszczających ścieki drogowe przed wprowadzeniem do odbiorników, 6. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu wynikające z zatwierdzonego projektu stałej organizacji ruchu, 7. Elementy oznakowania pionowego i poziomego, 1) bariery ochronne, balustrady, 2) wygrodzenia dla pieszych. 8. Oświetlenie: 1) budowa oświetlenia dróg na projektowanych odcinkach, 2) budowa oświetlenia skrzyżowań dróg, 3) budowa oświetlenia dróg serwisowych na projektowanym odcinku 4) przebudowa oświetlenia w niezbędnym zakresie, 9. Sygnalizacja świetlna: przebudowa/budowa akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic (w przypadku konieczności), 10. Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej: budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej (w tym linii i kabli energetycznych, linii i kabli teletechnicznych i teleinformatycznych, wodociągów, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, gazociągów, sieci ciepłowniczych, rowów melioracyjnych w zakresie wynikającym z konieczności usunięcia kolizji z drogą lub potrzeby obsługi urządzeń towarzyszących drodze, 11. Rozbiórki: 1) budynków kolidujących z przedmiotową inwestycją, 2) elementów dróg i ulic, 3) elementów sieci uzbrojenia terenu, 4) elementów małej architektury i ogrodzeń, bram i furtek, 5) innych elementów kolidujących z inwestycją, WYJŚCIOWE PARAMETRY TECHNICZNE DO PROJEKTOWANIA: I. DROGA klasy G 1. Kategoria drogi: powiatowa, 2. Prędkość projektowa: Vp= 60 km/h, 3. Prędkość miarodajna : Vm= 70 km/h, 4. Techniczna klasa: G, 5. Budowa skrzyżowań ulicy nowoprojektowanej z drogami: - ul. Warszawska klasy G jako węzeł z łącznicą - ul. Krakowska z akomodacyjną sygnalizacją świetlną 6. Przystosowanie do obciążenia ruchem: min. KR5, 7. Konstrukcja nawierzchni z przystosowaniem do nośności 115 kN/oś, 8. Szerokość jezdni 2 pasy ruchu (1 x 7,0 m), 9. Szerokość pasa ruchu 3,50 m, 10. Szerokość pasów ruchu na wyłączenia 3,50 m, 11. Szerokość pasów ruchu na lewoskręty 3,50 m, 12. Ilość jezdni: 2, 13. Przekrój uliczny - 2/2, 14. Szerokość azylu na przejściu dla pieszych i przejazdu dla rowerów: min. 2,50 m, 15. Ścieżka rowerowa asfaltowa, dwukierunkowa, szer. min. 2,5 m, jednokierunkowa szer. min. 2,0 m, dwustronna o nawierzchni asfaltowej, 16. Chodniki obustronne z kostki betonowej o efektywnej szerokości min. 2,00 m zlokalizowane poza jezdnią, 17. Zatoki autobusowe: długość krawędzi zatrzymania min. 20,00 m, skos klina wjazdowego 1 : 8, skos klina wyjazdowego 1 : 4, szerokość zatoki 3,00 m, promienie wyokrąglające krawędzie jezdni 30,00 m, konstrukcję nawierzchni na zatokach autobusowych przyjąć z obliczeń (min. KR4), 18. Szerokość w liniach rozgraniczających: co najmniej 20 m, 19. Orientacyjna długość drogi: ok. 2,750 km, 20. Budowa dróg dojazdowych i ciągów pieszo-jezdnych dla zapewnienia komunikacji lokalnej (drogi serwisowe) szer. min. 5,0 m oddzielone od jezdni głównej pasami zieleni szer. (zalecane 5,0 m, min. 3,50 m), przyjąć parametry techniczne jak dla publicznej drogi klasy D, konstrukcja nawierzchni z przystosowaniem do nośności 115 kN/oś, prędkość projektowa Vp = 30 km/h, przystosowanie do obciążenia ruchem: przyjąć z obliczeń, nawierzchnia bitumiczna, oświetlenie, odwodnienie (w przypadku konieczności) 21. Budowa kanalizacji deszczowej - z odprowadzeniem wód opadowych z części projektowanych dróg, umożliwiającej grawitacyjny spływ do istniejących kanalizacji deszczowych, zlokalizowanych przy projektowanej inwestycji na warunkach, jakie należy uzyskać od gestorów sieci (MPWiK Rzeszów, SPECTARE sp. z o.o.) lub naturalnych cieków wodnych - na warunkach, jakie należy uzyskać od zarządcy cieku lub z odprowadzeniem wód opadowych do projektowanych zbiorników odparowujących, 22. Przebudowa fragmentów istniejących sieci na odcinkach kolidujących z projektowanym układem drogowym - na warunkach, jakie należy uzyskać od zarządcy sieci, 23. Budowa oświetlenia drogowego - na warunkach, jakie należy uzyskać od zarządcy sieci, 24. Możliwa wycinka zieleni oraz nowe nasadzenia, 25. Inne elementy wynikające z warunków technicznych i obowiązujących przepisy W ramach dokumentacji należy opracować budowę akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Krakowską . Zasadność jej budowy powinna wynikać z przeprowadzonej analizy potrzeby zastosowania sygnalizacji świetlnej, która opiera się na liczbowych ocenach bezpieczeństwa i warunków ruchu pieszych i pojazdów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181, z późń. zm.) oraz zaleceń Zamawiającego. Wyjściowe parametry techniczne na budowę kanału technologicznego (w przypadku konieczności budowy): - Kanał co najmniej dwuotworowy z rur z tworzyw sztucznych typu polipropylen RPP fi 110 - jeden otwór przeznaczyć na kanalizację wtórną dla rur RHDPE fi 32 do światłowodów. Zastosować rury z preinstalowaną linką ciągową. - Studnie kablowe typu SKR-2 lub większe w zależności od potrzeb. Studnie typowe prefabrykowane betonowe. Dopuszcza się studnie także z poliwęglanu - w tym przypadku dostosować technologicznie cały osprzęt uszczelniający. Pokrywy studni z wywietrznikiem, w razie potrzeby zaprojektować odwodnienie. - Przy projektowaniu wykorzystywać normy Orange Polska. 3. Wytyczne Zamawiającego - UWAGI OGÓLNE: Dokumentację należy opracować zgodnie z nw. wymaganiami/uwagami: 1) Aktualną mapę zasadniczą do celów projektowych terenu objętego projektem Wykonawca pozyska własnym staraniem i na własny koszt. 2) Aktualne wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów Wykonawca pozyska własnym staraniem i na własny koszt. 3) Realizując zadanie w zakresie odwodnienia korpusu drogowego, Wykonawca uzyska zgody, warunki techniczne na odprowadzenie wód opadowych z korpusu drogowego do odbiornika. 4) W ramach opracowania należy przewidzieć przebudowę infrastruktury podziemnej i naziemnej związanej z budową ulicy, zgodnie z warunkami określonymi przez właścicieli (zarządców) tej infrastruktury oraz na podstawie warunków technicznych uzyskanych komórek zarządzających drogami, w tym od MZD Rzeszów. 5) W ramach części koncepcyjnej należy przygotować (na oklauzulowanej w OUDP mapie do celów projektowych) koncepcję w kilku wariantach, biorąc pod uwagę uwarunkowania terenowe, istniejące zagospodarowanie terenu, planowany zakres inwestycji, opracowane i będące w opracowaniu Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego. 6) W ramach koncepcji Wykonawca przygotuje również rozplanowanie zatok autobusowych. Lokalizację zatok/przystanków, przebudowę miejsc do zawracania autobusów Wykonawca uzgodni z komórkami zarządzającymi drogami, w tym z MZD Rzeszów, a także z Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie. Ponadto lokalizację tablic informacji pasażerskiej w związku z wprowadzeniem Systemu Informacji Pasażerskiej Wykonawca uzgodni z Zarządem Transportu Miejskiego w Rzeszowie i Zamawiającym, 7) Koncepcję programową należy opracować dla wariantu wybranego przez Zamawiającego, zatwierdzonego uzyskaną decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach. 8) Koncepcja zagospodarowania pasa drogowego przekazana do uzgodnienia winna zawierać mi.in. podane szerokości jezdni, chodnika, podane promienie łuków poziomych, wskazany sposób odprowadzenia wód opadowo-roztopowych z korpusu drogowego i przyległego terenu do odbiornika tych wód wraz ze wskazaniem tego odbiornika. Wraz z koncepcją winien zostać przekazany przekrój typowy z podanymi wymiarami oraz projektowanymi urządzeniami infrastruktury. Do opracowanej koncepcji należy dołączyć szacunkowy koszt realizacji inwestycji, realizowanej na podstawie tej koncepcji . Koncepcja winna zostać opracowana na aktualnej mapie do celów projektowych. 9) Koncepcja programowa obejmująca rozwiązania drogowe, budowę, przebudowę i zabezpieczenie urządzeń obcych, urządzenia ochrony środowiska, organizację ruchu i ukształtowanie zieleni należy opracować zgodnie z opracowaniem pt. Skład i stadia dokumentacji projektowej dla dróg i mostów w fazie przygotowania zadań, opracowania wprowadzonego do stosowania w GDDKiA zarządzeniem nr 17 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 11.05.2009 r. Część rysunkową należy przygotować w skali uzgodnionej z Zamawiającym. 10) Program funkcjonalno-użytkowy należy opracować zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) 11) Koncepcja podlega uzgodnieniu z Zamawiającym oraz Gminami na których realizowane jest przedsięwzięcie i zaopiniowaniu przez ZTM, Radę Osiedla. 12) Dla wariantu wybranego przez Zamawiającego Wykonawca przygotuje materiały niezbędne do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (w przypadku konieczności raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko) oraz uzyska tę decyzję. 13) W ramach zamówienia Wykonawca przygotuje zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi dla części drogowej dokumentację geotechniczną, geologiczno-inżynierską (w przypadku konieczności), hydrogeologiczną (w przypadku konieczności) oraz uzyska decyzje zatwierdzające dokumentacje wymagające zatwierdzenia. Badania geologiczne, które będą niezbędne do opracowania tych dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest wykonać bez dodatkowego wynagrodzenia. 14) Wykonawca ustali geotechniczne warunki posadowienia dla dróg. 15) Po wykonaniu dokumentacji geologicznej należy mieć na uwadze ewentualne wprowadzenie drenażu podłużnego z warstwą separacyjno-wzmacniającą z geowłókniny - w wypadku występowania wysokiego poziomu wód gruntowych. 16) Wykonawca przeprowadzi w ramach zamówienia badania konstrukcji nawierzchni poprzez wykonanie odwiertów w obrębie nawierzchni w celu rozpoznania konstrukcji dróg oraz poznania warunków gruntowo wodnych pod korpusem dróg. W przypadku konieczności, po uzgodnieniu z Zamawiającym zaproponuje wzmocnienie nawierzchni. 17) Dokumentacja projektowa winna zostać opracowana zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi. 18) Dokumentacja projektowa winna uwzględniać wnioski i zalecenia decyzji uzyskanych w ramach przedmiotu zamówienia 19) Wszystkie wnioski o uzyskanie decyzji administracyjnych wraz z niezbędnymi załącznikami należy opracować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 20) Wykonawca wystąpi do zarządców sieci, w zarządzie których jest istniejąca infrastruktura o szczegółowe warunki techniczne niezbędne do opracowania dokumentacji projektowej, w tym również wystąpi o warunki techniczne do jednostek organizacyjnych UM Rzeszowa oraz do MZD Rzeszów. 21) O szczegółowe warunki techniczne niezbędne dotyczące budowy/przebudowy oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej, budowy kanału technologicznego Wykonawca wystąpi do Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie na etapie projektowania ( sieci nie mogą być zlokalizowane pod nawierzchnią jezdni). 22) Konstrukcję nawierzchni należy zaprojektować w oparciu o przeprowadzone badania gruntowo-wodne, badania istniejącej nawierzchni oraz obowiązujące katalogi GDDKiA - Katalog wzmocnień i remontów nawierzchni podatnych i półsztywnych, Katalog wzmocnień i remontów nawierzchni podatnych i półsztywnych. Konstrukcja nawierzchni winna zostać opracowana w porozumieniu z Zamawiającym 23) W trakcie projektowania należy uzgodnić (w trybie roboczym) w Miejskim Zarządzie Dróg (MZD) oraz w Zarządzie Zieleni Miejskiej (ZZM) w Rzeszowie: a) rodzaj stosowanym ekranów akustycznych oraz ich kolorystykę (MZD i ZZM), jeśli konieczność ich budowy będzie wynikać z uzyskanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, b) rodzaj kostki brukowej, jej kolorystykę, wzór ułożenia, udział procentowy szara/kolorowa (ZZM). 24) W przypadku budowy ekranów akustycznych pochłaniających hałas należy stosować wypełnienie z paneli aluminiowych w kolorystyce i wzorze uzgodnionym z Zarządem Zieleni Miejskiej w Rzeszowie i Zamawiającym, 25) Nawierzchnię chodników zaprojektować z kostki betonowej brukowej z betonu C25/30 (B-30) o grubości 6 cm (80% kolorowej i 20% szarej), na podbudowie dostosowanej na postój samochodów osobowych. 26) Na zatoki autobusowe zastosować warstwę ścieralną z betonu cementowego (płyty dyblowane), 27) Pobocze gruntowe (tzw. opaska) o szerokości min. 0,75 m, 28) Zabezpieczenie urządzeń infrastruktury technicznej nie związanej z ulicą kolidującej z Inwestycją zaprojektować na podstawie warunków technicznych uzyskanych od administratorów sieci oraz warunków lokalizacji podanych przez dział komórki zarządzające drogami, w tym z Działem eksploatacji MZD Rzeszów (sieci nie mogą być zlokalizowane pod nawierzchnią jezdni) 29) Nawierzchnię ścieżki rowerowej (ciągu pieszo-rowerowego) zaprojektować z betonu asfaltowego. 30) Na obramowanie jezdni zastosować krawężnik betonowy 20x30 cm na ławie z betonu C12/15 (B-15). W przypadku występowania krawężników kamiennych należy przewidzieć ich ponowne wbudowanie. 31) Wzór i kolorystykę obudów lamp oświetlenia ulicznego i słupów uzgodnić komórkami zarządzającymi drogami, w tym z Zarządem Zieleni Miejskiej w Rzeszowie i Zamawiającym 32) Należy zaprojektować duże znaki drogowe a wszystkie słupki znaków maja być malowane farba w kolorze RAL 7047. 33) Oznakowanie poziome należy wykonać jako grubowarstwowe 34) W dokumentacji projektowej należy zaznaczyć w kolorach i opisać: a) na planie zagospodarowania terenu - projektowany oraz istniejący pas drogowy (PPD i IPD), projektowane i istniejące urządzenia obce oraz zakres inwestycji, b) na przekrojach poprzecznych IPD, PPD, zjazdy, ogrodzenia oraz projektowane i istniejące urządzenia obce. 35) W dokumentacji projektowej należy opracować zestawienie zjazdów indywidualnych i publicznych. 36) Szerokości zjazdów dostosować do istniejących szerokości bram , lecz nie większych od wielkości dopuszczalnych w warunkach technicznych 37) Nawierzchnię zjazdów zaprojektować z betonu asfaltowego a przez chodnik z kostki betonowej brukowej kolorowej o grubości 8 cm z betonu C40/50 (B-50), na podbudowie dostosowanej na postój samochodu ciężarowego 38) Wykonując opracowanie Wykonawca nie może go opisywać poprzez wskazywanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką opracowania i Wykonawca nie może go opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszyć będą wyrazy lub równoważny (art. 29 ust. 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych). W przypadku starań o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej podawanie nazw producentów lub nazw wyrobów konkretnych producentów traktowane jest przez organy kontrolne oraz instytucje zarządzające i pośredniczące jak naruszenie ustawy - Prawo zamówień publicznych, grożąc utratą co najmniej części dofinansowania. 39) Projekt organizacji ruchu powinien spełnić wymagania przepisów o ruchu drogowym. 40) Dokumentację w wersji elektronicznej (wszystkie opracowania ) należy sporządzić w formacie pdf oraz w wersji edytowalnej - część opisowa (word, excel), rysunki w formacie dwg lub dxf. Dokumentacja w formacie pdf ma stanowić skan całej dokumentacji wraz z uzgodnieniami. Poszczególne pliki (lub ich części) powinny być opisane w sposób umożliwiający łatwe zidentyfikowanie jego zawartości. 41) Jeżeli dokumentacja będzie stanowiła dowód w postępowaniu administracyjnym lub przedmiot takiego postępowania, Wykonawca zobowiązany jest udzielać bezpłatnie pisemnych wyjaśnień dotyczących przedmiotu objętego opracowaniem. Wykonawca jest również zobowiązany do uczestniczenia w spotkaniach z Zamawiającym, mieszkańcami, w czynnościach postępowania administracyjnego, jeżeli wymaga tego cel sporządzenia dokumentacji. 42) Jeżeli w toku wykonywania umowy ulegną dezaktualizacji warunki techniczne (np. od właścicieli infrastruktury), to w ramach zamówienia, bez dodatkowego wynagrodzenia, Wykonawca uzyska nowe warunki techniczne, a w razie potrzeby wykona aktualizację mapy do celów projektowych. 43) Projektant ma obowiązek złożyć oświadczenie, że: a) wersja papierowa dokumentacji jest zgodna z wersją elektroniczną (łącznie z pieczęciami i podpisami), b) dokumentacja została opracowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, c) dokumentacja nie zawiera nazw własnych użytych materiałów i technologii. 44) Wszystkie załączone kserokopie i odpisy :map, uzgodnień itp. winny posiadać potwierdzenie zgodności z oryginałem. 45) Po stronie Wykonawcy leży nieodpłatna aktualizacja przygotowanych kosztów przygotowania i realizacji inwestycji, jeżeli żądanie takie Zamawiający zgłosi w okresie 3 lat od daty odbioru dokumentacji. 46) Dokonać obliczeń przepustowości oraz sporządzić ocenę warunków ruchu z uwzględnieniem wielkości i struktury rodzajowej ruchu na skrzyżowaniach. Na podstawie ww. analiz przedstawić optymalne rozwiązania projektowe w tym zakresie w tym m.in. przewidzieć dodatkowe pasy ruchu, sposób sterowania ruchem kołowym i pieszych, 47) Przewidzieć ewentualność opracowania związanego ze sprawdzeniem stateczności skarp wraz z zabezpieczeniem możliwych osuwisk. W celu określenia warunków stateczności skarpy drogowej oraz ustalenia rodzaju i zakresu niezbędnych zabiegów wzmacniających, należy stosować obowiązujące przepisy. 48) Wszelkie analizy, obliczenia, badania, które będą niezbędne do opracowania kompletnej dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest wykonać bez dodatkowego wynagrodzenia (w ramach wynagrodzenia ryczałtowego). W rozwiązaniach projektowych przestrzegać warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie - określonych w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 124). Jednocześnie informuję że istnieje obowiązek chronienia znaków geodezyjnych przy prowadzonych pracach ziemnych, zgodnie z art. 15 ustawy z 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2015 r. poz. 520, ze zm.) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 kwietnia 1999 r. w sprawie ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych (Dz.U. Nr 45, poz. 454 ze zmianami). Warunki w sprawie zagospodarowania materiałów rozbiórkowych wraz ze sposobem ich zagospodarowania - do zamieszczenia w dokumentacji projektowej (założenia do sporządzenia kosztorysu inwestorskiego): 1. Materiały nadające się do ponownego wbudowania jak: słupki i tarcze znaków drogowych, krawężniki, kostka betonowa brukowa, płyty chodnikowe betonowe, obrzeża betonowe, kruszywo kamienne, destrukt z frezowania nawierzchni itp. należy przewidzieć do wykorzystania przez Zamawiającego na innych budowach we wskazanych przez niego miejscach . W przedmiarze robót należy przewidzieć ich transport na odległość do 20 km. 2. Złom, tj. elementy ogrodzeń, bram wjazdowych itp. przekazać do punktu skupu złomu wskazanego przez Zamawiającego. 3. Drewno pozyskane z wycinki drzew na terenie miasta Rzeszowa należy pociąć na odcinki dł. 1 m i przekazać na opał do Rzeszowskiego Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta przy ul. Jana Styki w Rzeszowie . Oszacować ilość i wartość drewna pozyskanego z wycinki. 4. Słupy drewniane i żelbetowe wraz z oprawami i źródłami światła przekazać właścicielom (zarządcom) sieci. 5. W zakresie gospodarki humusem przewidzieć wykorzystanie humusu zdjętego na humusowanie skarp i zieleńców, a nadmiar zagospodarować jako odpad. 6. Pozostałe materiały z rozbiórki, w tym również grunt z wykopów nie nadający się do wbudowania, Wykonawca usunie poza plac budowy we własnym zakresie, z poszanowaniem przepisów dotyczących gospodarki odpadami. 7. W dokumentacji projektowej można przewidzieć zastosowania do budowy nasypów odpadów przemysłowych, posiadających pozytywną opinię IBDiM Warszawa, których zastosowanie będzie zgodne z przepisami dotyczącymi gospodarowania odpadami. 8.W specyfikacji technicznej - Wymagania ogólne w punkcie dotyczącym przechowywania i składowania materiałów należy wprowadzić zapis o treści: Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia miejsca - terenu zamkniętego, w celu składowania materiałów pochodzących z rozbiórki, przeznaczonych do powtórnego wbudowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przed upływem terminu składania ofert Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium na cały okres związania ofertą w wysokości 7 000,00 zł (siedem tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804, z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacać na konto Zamawiającego w banku PKO BP S.A. nr 74 1020 4391 0000 6902 0150 3523. Na przelewie należy umieścić informację: Wadium w postępowaniu znak: ZP.2311.7.2016 Budowa drogi wraz z wiaduktem (nad ul. Warszawską i torami kolejowymi) od ul. Warszawskiej do ul. Krakowskiej. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwotą wadium podanego wyżej rachunku bankowego Zamawiającego. Zaleca się, aby do oferty Wykonawcy załączyli potwierdzenie przelewu kwoty wadium. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, oryginał gwarancji lub poręczenia należy złożyć w biurze Zamawiającego - ul. Targowa 1, VI piętro, pokój nr 601 (sekretariat), a do oferty dołączyć kopię, której zgodność z oryginałem poświadczono. Wadium musi być wystawione na Gminę Miasto Rzeszów - Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na skutek okoliczności określonych w ustawie. 7. Wykonawca, który we właściwym terminie nie wniesie wadium w akceptowanej formie zostanie z postępowania wykluczony na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w ustawie. 9. Zamawiający zatrzyma wadium w przypadkach określonych w ustawie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres rękojmi za wady
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.erzeszow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach