Przetargi.pl
Odbudowa czterech zbiorników retencyjnych w Nadleśnictwie Daleszyce - leśnictwo Sieraków

Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Daleszyce ogłasza przetarg

  • Adres: 26-021 Daleszyce, Zakościele
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 3171968 , fax. 41 317 12 71
  • Data zamieszczenia: 2020-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Daleszyce
    Zakościele 7A
    26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 3171968, fax. 41 317 12 71
    REGON: 26012400200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_daleszyce
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbudowa czterech zbiorników retencyjnych w Nadleśnictwie Daleszyce - leśnictwo Sieraków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1 Przedmiotem zamówienia jest generalne wykonawstwo w zakresie kompleksowej realizacji zadania pn.: „Odbudowa czterech zbiorników retencyjnych w Nadleśnictwie Daleszyce – leśnictwo Sieraków”. 2 Odbudowa zbiorników retencyjnych polegać będzie na wykonaniu robót w zakresie: • rozbiórki istniejących urządzeń piętrzących – studni i sztolni, • uformowania grobli ziemnych wraz z zabezpieczeniem zewnętrznej powierzchni korony grobli i obu skarp narzutem kamiennym, • wykonania czterech urządzeń piętrzących – sztolni oraz studni przelewowej wyposażonej w prowadnice z szandorami, • ubezpieczenia dna zbiornika poniżej wylotu z urządzenia piętrzącego na powierzchni narzutem kamiennym w gabionach na geowłókninie, • wykonania przelewów awaryjnych, • rozbiórki murów oporowych i wykonaniu barierek na grobli nr 3, • wykonania robót ziemnych w zbiornikach – w tym odmulenia zbiorników, 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia wzór umowy (załącznik nr 8 do SIWZ) na roboty budowlane oraz dokumentacja projektowo-kosztorysowa „Odbudowa czterech zbiorników retencyjnych w Nadleśnictwie Daleszyce – Leśnictwo Sieraków” stanowiąca załącznik nr 10 do SIWZ, w skład której wchodzą następujące dokumenty: a) Projekt Budowlany, b) Projekt Wykonawczy, c) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (zamiennie określana również jako STWiOR lub SST) d) Przedmiary robót, e) Operat Wodnoprawny. 4. Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane wynosi min. 60 miesięcy od daty podpisania przez strony protokołu końcowego odbioru robót. Regulacje udzielenia gwarancji i rękojmi oraz zobowiązania wynikające z udzielonej gwarancji oraz rękojmi zostały szczegółowo przedstawione we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 5. Przedmiot umowy może podlegać modyfikacji, jeżeli w toku wykonywania robót okaże się, że dokumentacja projektowa zawiera wady, których nie można było stwierdzić przed zawarciem umowy, a których istnienie uniemożliwia wykonywanie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. W takim przypadku, przy udziale projektanta i Nadzorze inwestorskim Strony ustalą zakres robót zaniechanych, dodatkowych i zakres robót zamiennych a zmodyfikowany sposób świadczenia Wykonawcy określą w aneksie do umowy. 6. Umowy o pracę 6.1. Wykonawca obowiązany jest zapewnić w wykonywaniu prac udział osób o odpowiednich kwalifikacjach i w odpowiedniej liczbie. 6.2. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności na stanowiskach robotniczych i pokrewnych, ponieważ wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 Kodeksu pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.) ( zw. dalej obowiązkiem realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę). 6.3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, o których mowa w pkt. 6.2 na inne posiadające co najmniej takie same kwalifikacje oraz wymagane uprawnienia. O planowanej zmianie osób, przy pomocy których wykonawca wykonuje przedmiot umowy, wykonawca zobowiązany jest powiadomić zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. Każda zmiana osób uwarunkowana jest nawiązaniem stosunku pracy z osobą zastępującą osobę wskazaną w ofercie wykonawcy – pod rygorem odstąpienia zamawiającego od umowy, z przyczyn zawinionych przez wykonawcę. 6.4. Zamawiający dopuszcza możliwość zgłoszenia w trakcie trwania umowy nowych osób, o których mowa w pkt 3.6.2. O zgłoszeniu nowych osób, przy pomocy których wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia, wykonawca zobowiązany jest powiadomić zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. Każde zgłoszenie nowych osób uwarunkowane jest nawiązaniem stosunku pracy z tą osobą – pod rygorem odstąpienia zamawiającego od umowy, z przyczyn zawinionych przez wykonawcę. 6.5. Obowiązek realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę dotyczy również realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy podwykonawców. 6.6. Podczas realizacji przedmiotu zamówienia, na każde żądanie zamawiającego, w terminie 2 (dwóch) dni roboczych od daty doręczenia wezwania, wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu do wglądu umowy o pracę dla osób wchodzących w skład personelu wykonawcy, w stosunku do którego istnieje obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 6.7. Nieprzedłożenie umów, o których mowa wyżej w pkt 6.6 stanowić będzie przypadek naruszenia obowiązku realizacji przedmiotu zamówienia przy pomocy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i będzie podstawą do zastosowania przez zamawiającego w stosunku do wykonawcy sankcji w postaci kar umownych wyspecyfikowanych w umowie, której projekt stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. 6.8. Przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest do sprawdzania tożsamości Personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji prac, a Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania Personelu Wykonawcy o tym zapisie Umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 zł). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 poz. 299 ze zm). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr rachunku: 64 2030 0045 1110 0000 0129 7880 z adnotacją na blankiecie przelewu: Wadium – „Odbudowa czterech zbiorników retencyjnych w Nadleśnictwie Daleszyce ” 4. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz: a) wadium wnoszone w formie pisemnej ( papierowej): - zaleca się w interesie wykonawcy, w formie nienaruszonego oryginału złożyć w sekretariacie Zamawiającego – pokój nr2 , tj. w Nadleśnictwie Daleszyce, ul. Zakościele 7A, 26-021 Daleszyce przed upływem terminu składania ofert. Nie ma obowiązku załączać dokumentu wadium wniesionego w formie niepieniężnej do oferty w wersji pisemnej ( papierowej) (w przypadku, gdy wadium zostanie zdeponowane w oryginale w kasie Zamawiającego). - można dołączyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty, w takim przypadku zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów) b) wadium wnoszone w formie elektronicznej: - w przypadku składania oferty w wersji elektronicznej zaleca się złożyć wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia, lub przesłać przez Platformę przetargową, albo na adres daleszyce@radom.lasy.gov.pl . - w przypadku składania oferty w wersji pisemnej wadium takie należy przesłać przez Platformę przetargową, albo na adres daleszyce@radom.lasy.gov.pl 8.5. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. Jeśli treść wnoszonego wadium będzie ograniczać w jakikolwiek sposób bezwarunkowy i na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego wypłatę wadium Zamawiający uzna, że wadium zostało nieskutecznie wniesione i na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp odrzuci ofertę wykonawcy. 8.6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji / poręczeń o których mowa w punkcie 8.2. niniejszej SIWZ, gwarancja/poręczenie ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, nieodwołalnie i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a Pzp oraz art. 46 ust. 5 Pzp. 6.1. W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie niepieniężnej, jako Beneficjenta należy oznaczyć Zamawiającego. 7. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 8. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 9. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 10. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 3) Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4) W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP oraz wadium wniesionego w formie niepieniężnej, wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 11. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 6 SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty (w formie oryginału) składane wraz z ofertą przez wszystkich wykonawców 1.1 Formularz ofertowy - przygotowany zgodnie z załącznikiem nr 1a lub 1b do SIWZ 1.2 Kosztorysy ofertowe dla każdej grobli ( odbudowa i modernizacja) przygotowane na podstawie załącznika nr 12a lub 12b zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziale 12 SIWZ. 1.3 Zestawienie zadań punktowanych w kryterium doświadczenie kierownika budowy wyznaczonego do realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy) – zgodnie z załącznikiem nr 9a lub 9b 1.4 Do oferty wykonawca ma dołączyć aktualne na dzień składania oświadczenia w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca w/w oświadczenia składa zgodnie z treścią: a) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – przygotowane zgodnie z załącznikiem nr 2a lub 2b do SIWZ, b) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - przygotowane zgodnie z załącznikiem nr 3a lub 3b do SIWZ 1.5 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w punkcie 1.4 1.6 Jeżeli wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części zamówienia podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 4a lub 4b do SIWZ. 1.7 Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 1.8 Zobowiązanie podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca będzie polegał celem spełnienia warunku udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy) zgodnie z załącznikiem nr 11a lub 11b do SIWZ 2. Dokumenty ( w formie oryginału) składane po otwarciu ofert bez wezwania zamawiającego przez wszystkich Wykonawców: 2.1 Każdy Wykonawca, który złożył ofertę, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - informację należy przygotować zgodnie z załącznikiem nr 5a lub 5b do SIWZ; 2.2 Uwaga! Wykonawcy, którzy nie należą do żadnej grupy kapitałowej, oświadczenie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej mogą złożyć razem z ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach