Przetargi.pl
Modernizacja infrastruktury społecznej w gminie Pawłów

Gmina Pawłów ogłasza przetarg

  • Adres: 27-225 Pawłów, Pawłów 56
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 272-16-14 , fax. 41 272-16-70
  • Data zamieszczenia: 2024-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pawłów
    Pawłów 56
    27-225 Pawłów, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 272-16-14, fax. 41 272-16-70
    REGON: 291010582
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://pawlow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja infrastruktury społecznej w gminie Pawłów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa, rozbudowa i nadbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania części istniejącegobudynku Urzędu Gminy Pawłów wraz z zagospodarowaniem terenu na działkach o numerach ewidencyjnych 319/2, 498/5,316/2, 317/4, 498/3, 315, 314/1, 498/6, 498/7, 319/3 w obrębie 0018 Pawłów. Przedsięwzięcie realizowane będzie wformule „zaprojektuj i wybuduj” (opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych).Budynek Urzędu Gminy (znajdujący się na działkach nr ewid. 319/2, 498/5 w Pawłowie) składa się z dwóch niepołączonychze sobą funkcjonalnie części: jedna z nich posiada dwie kondygnacje nadziemne oraz podpiwniczenie, druga - parterowa zpodpiwniczeniem.W ramach przebudowy, nadbudowy i rozbudowy budynku Urzędu Gminy oraz zmiany sposobu użytkowania części budynkuprzewiduje się:− rozbudowę w kierunku zachodnim obejmującą 4 kondygnacje (piwnice + 3 kondygnacje nadziemne),− nadbudowę jednej kondygnacji użytkowej w części istniejącej budynku,− budowę szybu dźwigowego wraz z montażem windy obsługującej wszystkie kondygnacje budynku,− przebudowę istniejących schodów zewnętrznych,− częściową przebudowę istniejących ścian wewnętrznych w budynku,− ocieplenie istniejących ścian zewnętrznych,− wymianę stolarki okiennej i drzwiowej,− zmianę konstrukcji dachu nad całością obiektu,− wykonanie zjazdu do garażu trzy-stanowiskowego wraz z murami oporowymi,− przebudowę układu funkcjonalnego budynku.W budynku będzie mieścił się Urząd Gminy, Urząd Stanu Cywilnego oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.W części centralnej parteru przewiduje się pomieszczenia biurowe Urzędu Gminy, w których będą obsługiwani interesanci.W części wschodniej budynku - sala ślubów dla max. 50 osób wraz z szatnią. Przy wejściu do budynku od strony północnej -biuro podawcze, w pozostałej części budynku - pomieszczenia biurowe, dwie klatki schodowe łączące kondygnacje orazpomieszczenia socjalne, pomieszczenie porządkowe i zespoły higieniczno - sanitarne. W poziomie parteru mieścić się takżebędą pomieszczenia na użytek apteki oraz poczty z osobnymi wejściami.Na I piętrze - pomieszczenia biurowe do obsługi interesantów, dwa zespoły higieniczno - sanitarne, serwerownia, sekretariatz zapleczem, gabinet Wójta oraz sala konferencyjna dla ok. 30 osób. Na II piętrze – pomieszczenia biurowe, zespołyhigieniczno - sanitarne, pomieszczenie gospodarcze. W kondygnacji podziemnej przewidziano pomieszczenia archiwum,pomieszczenia gospodarcze, kotłownie, WC z przedsionkiem, a także garaż trzystanowiskowy.Dostępność dla osób niepełnosprawnych zostanie zapewniona poprzez platformę zewnętrzną oraz windę.Koncepcja zagospodarowania przewiduje utrzymanie dotychczasowej lokalizacji obiektu. Zmieni się jego obsługakomunikacyjna. Utrzymany zostanie obecny dojazd poprzez istniejący zjazd publiczny z drogi publicznej – wojewódzkiej (dz.nr 191) za pośrednictwem drogi pożarowej na działkach nr ewid. 319/2, 498/5, 319/3, 498/6. Dodatkowo zakłada sięwykorzystanie drogi wewnętrznej na działkach nr ewid. 317/4, 316/2, 315 a także dz. nr ewid. 318/2. Przy głównym wejściubudynku – część Urzędu Gminy - uformowany zostanie dziedziniec wejściowy wyposażony w oświetlenie i otoczonyzielenią.Na przedmiotowym terenie zlokalizowany będzie zespół parkingowy dla samochodów osobowych i osóbniepełnosprawnych.Powyższe zadania mają na celu poprawę standardów obsługi interesantów Urzędu Gminy w Pawłowie, Urzędu StanuCywilnego w Pawłowie, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pawłowie.Zamawiający planuje etapowanie inwestycji.Etap 1 obejmować będzie:- wykonanie wizji lokalnej w celu zapoznania się ze specyfiką i skalą trudności wykonania zadania;- wykonanie dokumentacji projektowej, bazującej na załączonej do PFU Koncepcji (uwzględniając część rysunkową PFU);- uzyskanie decyzji i zgód administracyjnych niezbędnych do wykonania robót budowlanych – wykonawca zobowiązanybędzie do uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę w okresie 4 miesięcy od podpisania umowy;- rozbiórkę stropów parteru UG – nadmurowanie ścian i wykonanie nowych stropów nad pomieszczeniami apteki.Dopuszcza się rozwiązania zamienne poparte uzyskaniem odstępstwa od warunków technicznych oraz wymaganymiuzgodnieniami.- wykonanie drenażu zewnętrznego, a jeżeli będą ku temu przesłanki również drenażu wewnętrznego budynku istniejącego idobudowanego z odprowadzeniem wody;- zaprojektowanie (ze względu na przepisy p.poż.) dla pomieszczenia kotłowni znajdującego się obecnie w pom. piwnicyinnej lokalizacji na parterze lub ostatniej kondygnacji. Alternatywą jest uzyskanie zgody na odstępstwa od WojewódzkiegoKomendanta Straży Pożarnej na podstawie sporządzonej we własnym zakresie ekspertyzy p.poż. i wykonanie rozwiązańzamiennych;- zabezpieczenie istniejącego budynku przez warunkami atmosferycznymi (różnice temperatur w okresie lato-zima, opadyatmosferyczne itp.);- realizację robót budowlanych dla projektowanej rozbudowy i nadbudowy budynku do stanu surowego zamkniętego;- wykonanie ocieplenia elewacji całego budynku (styropian/wełna mineralna) z zatopioną siatką w kleju bez wyprawy –gruntować całą powierzchnię gruntem;- zamontowanie zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej w całym budynku;- wykonanie robót gwarantujących funkcjonowanie istniejącej części budynku na dotychczasowych zasadach;- roboty wykończeniowe w części rozbudowanej;- roboty instalacyjne w części rozbudowanej;- wykonanie i wprowadzenie do budynku przyłącza: kanalizacji sanitarnej, wodociągowe, gazowe, elektryczne itelekomunikacyjne. Nawierzchnie w rejonie prowadzonych prac należy odtworzyć i przywrócić do stanu nie gorszego niżprzed rozpoczęciem prac.Etap 2 obejmować będzie:− realizację robót budowlanych związanych z przebudową części istniejącej i instalacyjnych w całym obiekcie;− roboty wykończeniowe w części nadbudowanej i istniejącej;− roboty instalacyjne w części nadbudowanej i istniejącej;− wykonanie zagospodarowania terenu wraz ze wszelkimi przyłączami;− montaż i uruchomienie urządzeń technicznych, które są wymagane dla prawidłowej eksploatacji budynku zgodnie zzałożeniami Zamawiającego;− wykonanie dokumentacji powykonawczej;− wyposażenie budynku z wyłączeniem apteki i poczty;− uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) stanowiący załącznik doSWZ.W ramach niniejszego zamówienia realizowany będzie etap I inwestycji.Wykonawca musi liczyć się z ryzykiem, że rodzaje i ilość robót określonych w PFU mogą ulec zmianie i z uwagi naryczałtowy charakter wynagrodzenia nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. Roboty budowlane odbywać się będą na obiekcie czynnym. Prace uciążliwe związane z hałasem, drganiami, pyleniem oraz utrudnieniami w komunikacji muszą byćprowadzone po godzinie 14-tej ze względu na funkcjonowanie Urzędu Gminy.Prace objęte przedmiotem zamówienia winny być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadamiwiedzy technicznej i sztuki budowlanej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością iwłaściwą organizacją.Wszystkie zastosowane materiały powinny odpowiadać obowiązującym normom oraz posiadać wymagane atesty icertyfikaty oraz nie mogą stanowić zagrożenia dla higieny i zdrowia użytkowników wg wymogów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane. W zależności od zastosowanych materiałów należy bezwzględnie przestrzegać technologii iwymagań producentów. Przed odbiorem końcowym należy przedstawić komplet certyfikatów PZH i załączyć je dodokumentacji odbiorowej.Uwaga!Wykonawca ujmie także w kosztach ogólnych:− Kompleksową obsługę geodezyjną, 3 egz. inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w tym 1 egz. na nośnikuelektronicznym).− Wykonanie dokumentacji powykonawczej na część dobudowaną;− Uzyskanie decyzji na częściowe użytkowanie dobudowanej części budynku.Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej w obrębie przedmiotu zamówienia dla Wykonawcówzainteresowanych złożeniem oferty. Wizja lokalna ma na celu zapoznanie się wykonawcy ze specyfiką przedmiotuzamówienia, w tym także uwarunkowaniami jego wykonania.Termin wizji lokalnej każdy z Wykonawców powinien ustalić indywidualnie z osobami wskazanymi do kontaktu w SWZmając na uwadze, że wizje mogą być wykonywane wyłącznie w obecności pracowników Zamawiającego i w terminachustalonych z wyprzedzeniem. Wizja lokalna może odbyć się wyłącznie przed przewidzianym terminem składania ofert.Osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości. Z odbycia wizji lokalnejzostanie sporządzony protokół podpisany przez strony, który będzie stanowił potwierdzenie odbycia wizji lokalnej (wzórprotokołu stanowi załącznik do SWZ).Koszt odbycia wizji lokalnej (związany z dojazdem na miejsce, użyciem własnych pracowników, itp.) oraz odpowiedzialnośćza interpretację treści uzyskanych informacji i inne skutki odbycia wizji lokalnej ponoszą sami Wykonawcy.Brak udziału w wizji lokalnej Wykonawcy skutkuje odrzuceniem jego oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp.Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę pełnej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia na okres minimum36 miesięcy dla robót budowlanych licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy.Przedłużenie min. okresu gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert.Inwestycja dofinansowana jest ze środków pochodzących z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program InwestycjiStrategicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.4.1) Informacje dotyczące wadium:Wykonawca przystępujący do postępowania, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 135 000,00 zł (słownie:sto trzydzieści pięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilkuformachokreślonychw art. 97 ust. 7 ustawy, tj.:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy wStarachowicach 06 8518 0006 2001 0000 0462 0003 z dopiskiem: Wadium na zadanie pn. Modernizacja infrastrukturyspołecznej w gminie Pawłów". Wadium uważa się za wniesione wterminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentugwarancji / poręczenia w postaci elektronicznej. tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osobyupoważnionej do jego wystawienia (gwaranta/poręczyciela).Z treści wadium składanego w innej formie niż pieniądz powinno wynikać jednoznacznie, gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związaniaofertą, poczynając od daty składania ofert.Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się zawniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy muszą spełnić warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:1) Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniej niż 4 mln zł.(słownie złotych: cztery miliony).2) Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonejdziałalności gospodarczej na kwotę minimum 4 mln zł. (słownie złotych: cztery miliony).* W przypadku podania wartości sumy gwarancyjnej w walucie obcej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmieśredni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), który jest dostępny pod adresem www.nbp.pl opublikowany w dniuopublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych dla niniejszego postępowania. Jeżeli w dniuopublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokonaodpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje wyżej wymienioneinformacje.W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie powyższy warunek powinien spełnić co najmniej jedenWykonawca.4) Zdolności technicznej lub zawodowej:A) doświadczenie:Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w ciągu ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeliokres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej orazprawidłowo zrealizował co najmniej 2 zadania polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie obiektukubaturowego użyteczności publicznej o wartości co najmniej 6 000 000,00 zł brutto każde (słownie złotych: sześćmilionów).* W przypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu NarodowegoBanku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniuopublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokonaodpowiednich przeliczeń według średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje wyżej wymienioneinformacje.Powyższy warunek winien spełnić w całości co najmniej jeden z Wykonawców występujących wspólnie.Zamawiający zastrzega, że ten warunek winien być spełniony osobiście przez Wykonawcę lub jednego z Wykonawcówwystępujących wspólnie, bez udziału podmiotu trzeciego.B) kwalifikacje zawodowe:1. Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj.:a) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościarchitektonicznej bez ograniczeń;b) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościkonstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;c) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji iurządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;d) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie sieci, instalacji iurządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;e) 1 osobą pełniącą funkcję projektanta posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej bezograniczeń;f) 1 osobą pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą kwalifikacje zawodowe tj. uprawnienia do kierowania robotamibudowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie zawodowe nastanowisku kierowniczym (pełnienie obowiązków kierownika budowy) w okresie min. 10 lat przed terminem składania ofertprzy budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie obiektu kubaturowego użyteczności publicznej, w tym przyrealizacji co najmniej 2 zadań polegających na budowie, przebudowie, rozbudowie lub nadbudowie obiektu kubaturowegoużyteczności publicznej o wartości co najmniej 6 000 000,00 zł brutto każde (słownie złotych: sześć milionów);g) 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji sanitarnych bezograniczeń.h) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej bezograniczeń.i) 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń.Dopuszcza się łączenie funkcji w różnych specjalnościach, o ile osoby te będą posiadały stosowne uprawnienia budowlane.**Osoby wskazane w pkt. B ppkt 1 SWZ powinny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia dosprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725) oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązującychprzepisów oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie zustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa – t.j. Dz. U. z 2023,poz. 551). Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osoby będące obywatelami państwaczłonkowskiego UE, które nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznewykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowychnabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334) oraz ustawą o samorządachzawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane - który to odsyła doustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej -przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich UniiEuropejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek Wykonawcy mogąspełniać łącznie.Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej.Na podstawie art. 131 ust. 1 oraz art. 281 ust. 2 pkt 12 ustawy Pzp wymagane jest obowiązkowo przed przystąpieniem dozłożenia oferty dokonanie wizji lokalnej miejsca docelowego wykonania przedmiotu zamówienia. Termin wizji lokalnejwymaga zgłoszenia i uzgodnienia z Zamawiającym. Z czynności wizji lokalnej sporządzony będzie protokół podpisany przezWykonawcę lub osobę upoważnioną oraz osobę upoważnioną przez Zamawiającego (po jednym egzemplarzu dlaZamawiającego oraz Wykonawcy). Protokół będzie podstawą do spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Niedokonanie przez Wykonawcę potwierdzonej wizji lokalnej będzie skutkowało odrzuceniem oferty na postawie art. 226 ust. 1pkt 18 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach