Przetargi.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie

Gmina Ośno Lubuskie ogłasza przetarg

  • Adres: 69-220 Ośno Lubuskie, ul. Rynek 1
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7571330 , fax. 095 7575080
  • Data zamieszczenia: 2013-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ośno Lubuskie
    ul. Rynek 1 1
    69-220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie
    tel. 095 7571330, fax. 095 7575080
    REGON: 21096685200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie oraz transporcie i ich zagospodarowaniu wraz z wyposażeniem nieruchomości zamieszkałych w pojemniki do zbiórki odpadów (wg specyfiki rodzajowej zawartej w pkt. 3.4. SIWZ). 1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór, transport i zagospodarowanie: 1.1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach, pojemnikach lub kontenerach usytuowanych przy nieruchomościach zamieszkałych, 1.2. Segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny) podanych poniżej rodzajów odpadów: 1. Papier i tektura ( kod 20 01 01, 15 01 01), 2. Szkło (kod 20 01 02, 15 01 07), 3. Tworzywa sztuczne ( kody 20 01 39, 15 01 02),Opakowania wielomateriałowe ( kod 15 01 05),Metal (kod 20 01 40, 15 01 04) 4. Odpadów z ogrodów i parków - zielonych biodegradowalnych o kodzie 20 02 01, 5. Odpadów kuchennych ulegających biodegradacji o kodzie 20 01 08. gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach usytuowanych przy nieruchomościach zamieszkałych. 2. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu centralnego zgodnie z uchwałą Nr XXX/281/12 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 10 września 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 r. (Dz.Urz. Woj. Lubuskiego z dnia 17 października 2012 r - Nr 2012.1835 z późn. zm.). W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika oraz okresowa dezynfekcja i mycie pojemników do gromadzenia odpadów (co najmniej raz na 6 m-cy). 3.Wykonawca jest zobowiązany zagospodarować odpady w sposób umożliwiający gminie osiągnięcie określonych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych oraz określonych poziomów recyklingu wybranych frakcji odpadów tj. 3.1 ograniczenie masy przekazywanych do składowania odpadów ulegających biodegradacji do poziomu 50 % w 2013 i 2014 r. tj. - 347 Mg rocznie; 3.2. osiągnięcie odpowiednio wskaźnika w wysokości 12% (w 2013 r.) i 14% (w 2014 r.) w odniesieniu do masy odebranych przez siebie odpadów komunalnych, poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645); 4. Odpady odbierane z terenu miasta i gminy będą gromadzone w następujących typach pojemników (dostarczanych przez Wykonawcę): 4.1. pojemniki o pojemności 120/240 l w zależności od wielkości gospodarstwa domowego do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych w zabudowie jednorodzinnej miejskiej i wiejskiej; 4.2. pojemniki o pojemności 240/1100 l do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych w zabudowie wielolokalowej w zabudowie miejskiej i wiejskiej; 4.3. pojemniki o pojemności 80 l w kolorze brązowym do zbiórki odpadów komunalnych biodegradowalnych w zabudowie jednorodzinnej; 4.4. pojemniki o pojemności dostosowanej do ilości wytwarzanych odpadów, przeznaczone do zbiórki odpadów komunalnych biodegradowalnych w zabudowie wielolokalowej; 4.5. worki HDPE o pojemności 120 l do selektywnej zbiórki odpadów w gospodarstwach domowych na terenie gminy z wyłączeniem budynków wielolokalowych wskazanych przez Zamawiającego (dane adresowe wskazano w załączniku nr 4). Dla tych rodzajów budynków wykonawca zapewni urządzenia do selektywnej zbiórki odpadów np. typu igloo - z wlotem do pojemnika uniemożliwiającym włożenie tam pełnego worka (część igloo w dyspozycji zamawiającego) dla następujących frakcji odpadów: papier, szkło, tworzywa sztuczne (i metale oraz opakowania wielomateriałowe), odpady zielone. Oznakowanych odpowiednio kolorem - niebieskim, zielonym, żółtym i czarnym. W przypadku zabudowy kilkurodzinnej, nie wskazanych przez zamawiającego w zał. nr 4, (budynki zamieszkiwane przez kilka rodzin) dopuszcza się zastąpienie selektywnej zbiórki w systemie workowym na oznakowane zestawy urządzeń do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o pojemności dostosowanej do potrzeb danej nieruchomości - jednakże wyłącznie po uzgodnieniu tej kwestii z Zamawiającym. 5. Worki na odpady segregowane dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca. Pierwsze komplety worków dostarczy wraz z pojemnikami na odpady zmieszane najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Kolejne komplety worków wykonawca dostarczy w dniu odbioru odpadów selektywnie zbieranych zgodnie z ustalonym harmonogramem. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość podstawienia pojemników wspólnych np. dla nieruchomości przyległych z uwzględnieniem wymaganego przelicznika w stosunku do 1 osoby zawartego w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie - załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca ze względu na fakt odbioru odpadów zmieszanych z terenów wiejskich co 2 tygodnie zapewni pojemniki podwójnej pojemności niż to wynika z przelicznika zastosowanego w regulaminie utrzymania czystości i porządku. 7. Liczbę pojemników oraz liczbę worków oraz pozostałych urządzeń przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów (w porozumieniu z Zamawiającym) ustali Wykonawca na podstawie wykazu gospodarstw indywidualnych, o których mowa w pkt.3.8 i 3.9. 8. Odpady będą zbierane od ok. 5300 mieszkańców z ok. 2042 gospodarstw domowych. Szczegółowy wykaz gospodarstw indywidualnych oraz budynków zamieszkania zbiorowego (tam gdzie wskazano zarządcę) określa załącznik nr 3 do SIWZ (na dzień przygotowania SIWZ brak pełnych danych - 5300 mieszkańców to wielkość szacowana). Ostateczny wykaz zamawiający dostarczy najpóźniej 20 czerwca 2013 r. Szacowany wskaźnik wytwarzania odpadów (wszystkich frakcji łącznie wynosi 250 kg/rocznie/1 mieszkańca. 9. Szczegółowy wykaz danych adresowych zawierających dane o deklarowaniu bądź nie zbiórki selektywnej zawiera załącznik nr 4 do SIWZ (na dzień przygotowania SIWZ brak pełnych danych). Ostateczny wykaz zamawiający dostarczy najpóźniej 20 czerwca 2013 r. 10. Wykonawca w ramach usługi ma obowiązek prowadzenia ewidencji nieruchomości wraz z pełna informacją o rodzajach odbieranych odpadów z nieruchomości. 11. Zbiórką zostanie objęty teren całego miasta i gminy - mapka poglądowa z wykazem miejscowości stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 12. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w typach pojemników, o których mowa w pkt. 3.4 SIWZ. 13. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramami stanowiącymi załączniki do umowy z wykonawcą z częstotliwością określoną w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie - załącznik nr 2 do SIWZ. Za przygotowanie harmonogramów wywozu odpowiada Wykonawca. Wywozy mogą odbywać się od poniedziałku do soboty w godz. 7.00-20.00. Jeśli zaplanowany w harmonogramie dzień wywozu wypada w święto (dzień ustawowo wolny od pracy) Wykonawca wykona usługę następnego dnia roboczego. 14. Odpady zmieszane gromadzone będą w pojemnikach dowolnego koloru ale wyraźnie oznakowanych, że są przeznaczone do gromadzenia odpadów zmieszanych. 15. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 16. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. Wykonawca powinien być ubezpieczony na taką ewentualność. 17. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera pkt. 3 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 14.000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych 00/100). Forma wadium. 1. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 Nr 42, poz.275 z późn. zm.), 2. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 2.1. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego: 42 8369 0008 0000 0589 2000 0010 do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2.2. wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach; należy oryginał dokumentu załączyć w osobnej kopercie opisanej - WADIUM. 2.3. w przypadku Konsorcjum wadium może być wniesione przez Pełnomocnika Wykonawców o których mowa w pkt 6 niniejszej SIWZ. 3. Termin wniesienia wadium. 3.1. wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 3.2. w wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 3.3. Wadium musi być wniesione na okres związania ofertą. 3.4. Wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz poprzez dołączenie go do oferty jest równoznaczne z wniesieniem go przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wrota.lubuskie.pl/ugosnolubuskie/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach