Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Postomino w okresie od dnia 01.01.2017 r. do dnia 31.12.2017 r.

Gmina Postomino ogłasza przetarg

  • Adres: 76113 Postomino, Postomino
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 810 85 93 , fax. 0-59 810 85 84
  • Data zamieszczenia: 2016-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Postomino
    Postomino 30
    76113 Postomino, woj. zachodniopomorskie
    tel. 0-59 810 85 93, fax. 0-59 810 85 84
    REGON: 77097989000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Postomino w okresie od dnia 01.01.2017 r. do dnia 31.12.2017 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Postomino w okresie od dnia 01.01.2017 r. do dnia 31.12.2017 r. 2.Zakres zamówienia obejmuje: a)odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, b)powyższe odbiory odbywać się będą zarówno z pojemników i worków dostarczonych przez Wykonawcę, jak i z pojemników i worków będących własnością właściciela nieruchomości, c)transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych, d)ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, e)osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, f)dostarczanie do nieruchomości zamieszkałych worków do selektywnej zbiórki odpadów na frakcje: papier, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne, g)wyposażenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w pojemniki służące do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz utrzymywania tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym - stosownie do Uchwały Rady Gminy Postomino Nr XXVI/228/12 z dnia 10.12.2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2013 r. poz. 448 ze zm.), h)organizację odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytych opon, w formie tzw. „wystawek” 3.Ogólna charakterystyka gminy: a)Powierzchnia Gminy Postomino: 22724 ha b)Liczba mieszkańców Gminy zameldowanych na pobyt słały i pobyt czasowy wg stanu na dzień 30.06.2016 r.: 7013 osób c)Liczba mieszkańców wykazanych w deklaracjach o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 30.09.2016 r.: 6005 osób d)Liczba nieruchomości zamieszkałych wg deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 30.09.2016 r.: 1904 e)Liczba nieruchomości/osób z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów: 1808 nieruchomości/5800 osoby f)Liczba nieruchomości/osób z zadeklarowaną nieselektywną zbiórką odpadów: 96 nieruchomości/205 osób g)Ilość odpadów komunalnych odebrana z nieruchomości zamieszkałych w okresie 01.01.2015 – 31.12.2015 (na podstawie informacji otrzymanych od przedsiębiorcy odbierającego odpady z nieruchomości zamieszkałych): - odpady zmieszane (200301) – 634,26 Mg - szkło (150107) – 78,12 Mg - tworzywa sztuczne (150102, 200139) – 57,08 Mg, - odpady wielkogabarytowe (200307) – 31,6 Mg, - tzw. elektrośmieci (200123, 200135, 200136) – 9,8 Mg, - zużyte opony (160103) – 21,2 Mg, - złom, metal, stal, odpady budowlane (170405, 170604, 170802) – 3,82 Mg, - odpady biodegradowalne (150101, 200201) – 45,8 Mg h)W trakcie trwania zamówienia przewiduje się wzrost liczby nieruchomości zamieszkałych o 2 %. i)Mapa poglądowa Gminy Postomino stanowi załącznik nr 8 do SIWZ j)Szacunkową liczbę nieruchomości zamieszkałych, z których będą odbierane odpady komunalne wraz z liczbą osób zamieszkujących zawiera załącznik nr 9 do SIWZ. k)Wykaz nieruchomości, z których Wykonawca będzie zobowiązany odebrać odpady, może ulec zmianie - będzie na bieżąco aktualizowany w trakcie świadczenia usługi i przekazywany Wykonawcy drogą elektroniczną. l)W przypadku zamieszkania mieszkańców w „nowych” nieruchomościach, Wykonawca odbierze odpady komunalne z „nowych nieruchomości” w pierwszym terminie wynikającym z harmonogramu (dla miejscowości/ulicy), począwszy od dnia umieszczenia ich w bazie danych gminy. 4.Warunki odbioru odpadów komunalnych 1)Wykonawca zobowiązany jest do odebrania każdej ilości wytworzonych na terenie wszystkich nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych, zgromadzonych w pojemnikach, w workach oraz wszystkich odpadów, które znajdują się bezpośrednio przy pojemnikach (tzw. nadwyżek) i odpadów, które zostały wysypane z pojemników w trakcie dokonywania odbioru. 2)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych: a)przy pomocy specjalistycznych pojazdów, przeznaczonych wyłącznie do tego celu, b)w sposób wykluczający mieszanie odpadów zebranych selektywnie, c)w sposób ciągły, w godzinach od 7.00 do 20.00, wyłączając dni ustawowo wolne od pracy, d)w terminach określonych w zatwierdzonym harmonogramie odbioru odpadów komunalnych, o którym mowa w pkt. 6 ppkt. 5 niniejszej specyfikacji, e)niezależnie od warunków atmosferycznych i uciążliwości komunikacyjnych. 3)Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji usługi również w przypadku kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony, tzn. nieruchomości oddalone będą od głównej drogi dojazdowej, braku drogi dojazdowej lub będą występowały wąskie dojazdy itp. 4)Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania odbioru odpadów z nieruchomości zamieszkałych w taki sposób aby wykluczyć odbiór tym samym kursem i przekazanie ich do zagospodarowania razem z odpadami zebranymi z nieruchomości niezamieszkałych. 5)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: a)zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników, w tym worków, podczas dokonywania odbioru, b)uprzątnięcia i odbierania odpadów z miejsc ich gromadzenia, w tym także tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach, c)zebrania i odebrania odpadów z miejsc gromadzenia odpadów (osłon śmietnikowych) w przypadku, gdy ich wysypanie nie nastąpiło w trakcie odbierania. 6) W przypadku, gdy odpady nie są gromadzone w pojemnikach, w tym workach, odpowiadających wymaganiom określonym w rozdziale V Regulaminu utrzymania czystości na terenie Gminy Postomino, Wykonawca jest zobowiązany do ich odebrania i niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o niezgodnym z Regulaminem sposobie gromadzeniu odpadów przez właściciela tej nieruchomości. 7)Odbiorem zostaną objęte następujące frakcje odpadów: - zmieszane odpady komunalne, - odpady zbierane selektywnie: papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, metale, opakowania wielomateriałowe, - odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, - opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - odpady wielkogabarytowe, np. meble, - zużyte opony, - odpady budowlane i rozbiórkowe, - przeterminowane leki - zużyte baterie i akumulatory 5.Wyposażenie w pojemniki i worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych. 1)Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres świadczenia usługi wyposażać nieruchomości zamieszkałe w pojemniki przeznaczone do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych oraz utrzymywać te pojemniki w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Pojemniki powinny być oznaczone nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy. Wykonawca zapewni pojemniki o pojemności 110 l, 120 l, 240 l, 1100 l lub 2500 l w niezbędnej ilości uzależnionej od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. 2)Obowiązkiem Wykonawcy jest z odpowiednim wyprzedzeniem, zapewnić mieszkańcom pojemniki, tak aby mogli z nich korzystać od pierwszego dnia realizacji umowy. W trakcie trwania umowy, Wykonawca jest zobowiązany dostarczać pojemniki w ciągu 3 dni, od zgłoszenia Zamawiającego (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). 3)Najpóźniej do dnia 23.12.2016 r. Wykonawca wyposaży nieruchomości, wskazane przez Zamawiającego w załączniku nr 9 do SIWZ, w worki i pojemniki oraz złoży pisemną informację o wyposażeniu nieruchomości w worki i pojemniki z podaniem ich ilości. 4)W przypadku utraty/zniszczenia pojemnika na odpady zmieszane, Wykonawca jest zobowiązany do podstawienia nowego pojemnika w miejsce utraconego/zniszczonego w terminie 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia od Zamawiającego. Dostawa/wymiana pojemnika na odpady zmieszane powinna zostać potwierdzona przez właściciela nieruchomości, pokwitowanie dostawy/wymiany zawierające co najmniej takie dane jak: adres nieruchomości, dane osobowe i podpis właściciela nieruchomości oraz datę realizacji zgłoszenia, należy przedłożyć Zamawiającemu niezwłocznie. 5)Wykonawca zobowiązany jest przez cały okres świadczenia usługi wyposażać nieruchomości zamieszkałe w worki na frakcje: papier, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i odpady biodegradowalne. Wykonawca zapewni worki o pojemności od 60 l do 120 l z folii polietylenowej w niezbędnej ilości uzależnionej od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość. Wykonawca zapewni, aby worki oznaczone były w: informację o rodzaju gromadzonych w nich odpadach, nazwę, adres oraz numer telefonu Wykonawcy. 6)Wykonawca zapewnia wyposażenie w worki, o których mowa powyżej, każdorazowo podczas odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych w ilości zgodnej z liczbą odebranych worków z każdej frakcji. Pierwsze worki na odpady należy dostarczyć najpóźniej w terminie do dnia 23.12.2016 r. 6.Częstotliwość i harmonogram odbioru odpadów. 1)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania pojemników, worków na odpady wystawionych przed teren posesji lub z miejsc gromadzenia odpadów w zabudowie wielorodzinnej z następującą częstotliwością: a)zmieszane odpady komunalne - 1 raz w miesiącu b)papier i tektura, szkło – raz na trzy miesiące, c)tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – raz na miesiąc, d)odpady budowlane i biodegradowalne – dwa razy w miesiącu na indywidualne zgłoszenia właścicieli nieruchomości, składane Wykonawcy telefonicznie, faksem, elektronicznie przez właścicieli poszczególnych nieruchomości. 2)Odbiór odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon i metali – Wykonawca co najmniej dwa razy w roku zobowiązany jest zorganizować odbiór odpadów komunalnych obejmujących odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, zużyte opony, metale bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałych (tzw. wystawki). 3)Odbiór przeterminowanych leków - Wykonawca po uzgodnieniu z właścicielem zobowiązany jest wyposażyć apteki i placówki służby zdrowia zlokalizowane na terenie Gminy Postomino, o których mowa w załączniku nr 10 do SIWZ, w specjalnie oznakowane pojemniki przeznaczone do zbierania przeterminowanych leków oraz opróżniać je po zgłoszeniu o ich wypełnieniu. Pojemniki powinny zawierać zabezpieczenia uniemożliwiające wyjmowanie ich zawartości przez osoby trzecie. 4)Odbiór zużytych baterii i akumulatorów - Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć placówki oświaty i kultury zlokalizowane na terenie Gminy Postomino, o których mowa w załączniku nr 11 do SIWZ, w specjalnie oznakowane pojemniki przeznaczone na zbieranie zużytych baterii i akumulatorów, innych niż przemysłowe i samochodowe, oraz opróżniać je po zgłoszeniu o ich wypełnieniu. 5)Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Harmonogramu odbierania poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Postomino. 6)Harmonogram obejmujący okres od dnia 1 stycznia 2017 r. do dnia 31 grudnia 2017 r. powinien zostać opracowany i przedłożony Zamawiającemu do zaakceptowania najpóźniej do 14 dni przed realizacją zamówienia. Zamawiający w terminie do 4 dni od otrzymania Harmonogramu zweryfikuje go. W przypadku wystąpienia uwag Wykonawca w terminie 3 dni przedstawi harmonogram do ponownej akceptacji, uwzględniając uwagi Zamawiającego. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt harmonogramu w formie elektronicznej na adres ug@postomino.pl. 7)Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. 8)Wykonawca powinien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres na jaki został przygotowany. Zamawiający opublikuje harmonogram na własnej stronie internetowej. 9)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu, z zastrzeżeniem, że odbiór odpadów musi odbywać się w godzinach od 7.00 do 20.00. 7.Zagospodarowanie odpadów Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) właściwej dla regionu koszalińskiego zgodnie z uchwałą Nr XVI/219/12 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023 (j.t. Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2016 r. poz. 2405) oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.).W przypadku, gdy regionalna instalacja (RIPOK) ulegnie awarii lub nie będzie mogła przyjmować odpadów z innych przyczyn, należy odpady komunalne dostarczyć do zastępczej instalacji obsługi regionu wskazanej w uchwale Nr XVI/219/12 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023 W przypadku, gdy regionalna instalacja ulegnie awarii lub nie będzie mogła przyjmować odpadów z innych przyczyn, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokument wydany przez RIPOK informujący o przyczynach nie przyjęcia odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, w tym regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady. 8.Obowiązki Wykonawcy w zakresie pojazdów, jakimi powinien dysponować w celu prawidłowej realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest: 1)posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, 2)trwale i czytelnie oznakować pojazdy, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady od właścicieli nieruchomości, 3)zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, 4)wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, umożliwiający weryfikację tych danych, 5)wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, 6) zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, 7)zabezpieczyć pojazdy i urządzenia przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, 8)myć i dezynfekować pojazdy i urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, 9)prowadzić dokumentację potwierdzającą wykonanie czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów i urządzeń, 10)na koniec każdego dnia roboczego opróżnić pojazdy z odpadów i parkować je wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej Wykonawcy. Dane pochodzące z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa w ppkt. 4) powinny być przechowywane w siedzibie podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację i weryfikację przechowanych danych. Dane powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego. 9.Obowiązki Wykonawcy w zakresie bazy magazynowo - transportowej, jaką powinien dysponować w celu prawidłowej realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo – transportową usytuowaną w Gminie Postomino lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Postomino na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo – transportowa musi spełniać następujące warunki: 1)teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, 2)miejsce przeznaczone na parkowanie pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, 3)miejsce magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz przed działaniem czynników atmosferycznych, 4)baza musi być wyposażona w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. – Prawo Wodne. 5)na koniec każdego dnia roboczego pojazdy muszą być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej, 6)baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo – transportowej, a także w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, 7)w przypadku braku w bazie magazynowo - transportowej punktu bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów, Wykonawca zobowiązany jest udokumentować wykonywanie tych usług przez uprawnione podmioty zewnętrzne (dokumenty potwierdzające wykonywanie usług konserwacji i napraw oraz mycia i dezynfekcji pojazdów powinny być przechowywane w siedzibie Wykonawcy przez okres 2 lat), 8)na terenie bazy magazynowo – transportowej muszą znaleźć się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, urządzenia te powinny być utrzymywane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. 10.Obowiązki informacyjne. 1)Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca raportów miesięcznych zawierających: a)informacje o masie poszczególnych frakcji odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane, b)kopię kart przekazania odpadów, c)wykaz nieruchomości, z których odebrano odpady komunalne, d)dokumentację potwierdzającą wykonanie czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów i urządzeń. Raporty miesięczne, o których mowa powyżej muszą być przekazane w formie elektronicznej w pliku PDF. Raport miesięczny jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 2)Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego przekazywania w formie papierowej raportów o stwierdzonych przez Wykonawcę nieprawidłowościach, które to raporty zawierają: a)nr raportu, b)dane kontaktowe sporządzającego raport, c)datę sporządzenia raportu, d)identyfikator punktu wywozowego (np. adres nieruchomości), e)datę i godzinę stwierdzenia nieprawidłowości, f)opis stwierdzonej nieprawidłowości, g)opis sposobu postępowania z odpadami, których gromadzenie zostało zakwestionowane, h)opis sposobu udokumentowania nieprawidłowości, i)liczbę załączników do raportu. 3)Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowanie przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odebrane odpady komunalne jako zmieszane odpady komunalne oraz pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni (powiadomienie powinno zawierać wskazanie dnia odbioru odpadów komunalnych oraz adres nieruchomości, z której odebrano odpady). 4) Wykonawca odbierze selektywnie zebrane odpady umieszczone w worku/pojemniku, jako zmieszane tylko w przypadku, gdy ilość odpadów zmieszanych w worku/pojemniku będzie większa niż 25% ilości odpadów selektywnie zebranych, nie zwalnia to jednak z obowiązku poinformowania Zamawiającego o działaniu właściciela nieruchomości niezgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Postomino. 5) Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania nieprawidłowości, o których mowa w ppkt. 3 i 4, poprzez wykonywanie zdjęć lub filmów, w sposób umożliwiający jednoznaczne potwierdzenie nieprawidłowości i identyfikację miejsca (nr porządkowy-adresowy nieruchomości oraz daty). 11. Inne obowiązki Wykonawcy. 1) Pobór opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w formie inkasa, na zasadach określonych przez Radę Gminy Postomino. 2) Wykonawca, stosownie do treści art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.) zobowiązany jest do sporządzania sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Postomino w terminie i zakresie wynikającym z tej ustawy. 3) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 645). 4) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 676) 5) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji „reklamacji” (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, nie pozostawienie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 48 godzin od otrzymania telefonu lub e-maila od Zamawiającego. O załatwieniu reklamacji należy niezwłocznie powiadomić Zamawiającego. 6) Wykonawca będzie prowadził usługi odbioru z należytą starannością, w taki sposób by nie uszkodzić pojemników do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości. Wykonawca będzie odpowiadał za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego. 7) W toku realizacji umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania Zamawiający rozliczać się będzie z Wykonawcą za wykonane usługi w oparciu o miesięczny raport z usług wykonanych w ramach niniejszego zamówienia, zaakceptowany każdorazowo przez przedstawiciela Zamawiającego. 8) W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 9) Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem usługi. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 10) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 14 dni od podpisania umowy, do sporządzenia wykazu wszystkich pojazdów służących do prawidłowej realizacji usługi, z oznaczeniem, którą frakcję odpadów odbiera dany pojazd oraz informacją odnośnie parametrów pojazdów. Wykaz powinien być na bieżąco aktualizowany i przekazywany do Zamawiającego. 11) Wykonawca tak opracuje „trasówki” by odpady były zbierane tylko na terenie gminy. Nie dopuszcza się zbierania odpadów (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. 12) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania w ciągłości ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w czasie trwania niniejszej umowy. 13) W przypadku zmiany przepisów prawnych, dotyczących odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest stosować się do zmienionych przepisów prawa. 14) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia, o którym mowa w SIWZ. Zamawiający nie przewiduje organizacji wizji lokalnej. Wykonawcy w każdym czasie mogą dokonać wizji lokalnej na terenie gminy w celu zapoznania się z jego specyfiką, strukturą, typami zabudowy. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną ponosi Wykonawca. 12. Opis przedmiotu zamówienia za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień: 90511000-2 usługi wywozu odpadów; 90512000-9 usługi transportu odpadów; 90513100-7 usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych, 90533000-2 usługi gospodarki odpadami 13. Wykonawca winien realizować zamówienie zgodnie z obowiązującymi przepisami ze szczególnym uwzględnieniem: 1) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm.), 2) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.), 3) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 r. poz. 672 ze zm.), 4) ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1688), 5) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922), 6) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 poz. 934), 7) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122), 8) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), 9) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), 10) uchwały Nr XVI/218/12 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023, 11) uchwały Nr XX/219/12 Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023 (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2016 r. poz. 2405) oraz innymi aktami prawnymi i wytycznymi obowiązującymi w trakcie realizacji zamówienia, w tym aktami zmieniającymi w/w przepisy prawne. Niniejszy wykaz aktów prawnych i wytycznych ma charakter pomocniczy. Załączniki: 1) Mapa Gminy Postomino 2) Lista nieruchomości zamieszkałych dla których została złożona deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 30.09.2016 r. 3) Wykaz aptek i placówek służby zdrowia 4) Wykaz placówek oświaty i kultury. 14. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp o łącznej wartości do 50 % zamówienia podstawowego. Warunki udzielenia zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług nie mogą być gorsze niż zawarte w umowie podstawowej. 15. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy, co najmniej jednej osoby kierującej pojazdem do wywozu odpadów wykonującej czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usługi w zakresie wywozu odpadów przez cały okres realizacji zamówienia. 16. Przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia, w którym potwierdzi, że zatrudnił na podstawie umowy o pracę co najmniej 1 osobę wykonującą czynności, o których mowa w pkt 15. 17. W przypadku konieczności zmiany - w okresie trwania umowy z Wykonawcą - osoby zatrudnionej na umowę o pracę wykonującej wskazane czynności, wykonawca zobowiązany jest do przekazania zamawiającemu oświadczenia dotyczącego zatrudnienia nowej osoby. 18. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w punkcie 15 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 19. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osoby wykonującej wskazane w punkcie 15 czynności w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 20. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej wskazane w punkcie 15 czynności, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 15 czynności. 21. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 14.1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 15000,00 zł, słownie: piętnaście tysięcy złotych. 14.2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 14.3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 14.3.1. pieniądzu, 14.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 14.3.3. gwarancjach bankowych, 14.3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 14.3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 14.4.Wadium wnoszone formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 97 9315 0004 0021 2012 2000 0040. Zaleca się dołączyć do oferty dokument potwierdzający dokonanie przelewu. 14.5. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego. 14.6.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu – należy wnieść wraz z ofertą (nie łączyć go trwale z ofertą). 14.7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 14.8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 14.9.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14.10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14.11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 14.12.1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 14.12.2.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 14.12.3.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach