Przetargi.pl
Modernizacja zabytkowego dworca PKP na potrzeby funkcjonowania ETNOCENTRUM ziemi krośnieńskiej - Opracowanie dokumentacji projektowej

Gmina Miasto Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 47 43 306 , fax. 13 47 43 306
  • Data zamieszczenia: 2016-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Krosno
    ul. Lwowska 28a 28a
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 47 43 306, fax. 13 47 43 306
    REGON: 00052698900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja zabytkowego dworca PKP na potrzeby funkcjonowania ETNOCENTRUM ziemi krośnieńskiej - Opracowanie dokumentacji projektowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej oraz kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej na adaptację budynku dworca PKP przy ul. Kolejowej 29 b i 29 c w Krośnie na potrzeby funkcjonowania Etnocentrum ziemi krośnieńskiej wraz z niezbędną dla jego prawidłowego funkcjonowania infrastrukturą techniczną. Budynek ten ma stać się jedną z głównych atrakcji kulturalno-turystycznych regionu. Etnocentrum będzie to zespół pomieszczeń, których funkcja poznawczo-naukowa (wystawy z wykorzystaniem oryginalnych rekwizytów i nowoczesnych multimediów, prelekcje, konkursy itp.) harmonijnie łączy się z funkcją integracyjno-społeczną. Ww. budynek dworca PKP jest obiektem zabytkowym, zlokalizowanym na działce nr ew. 26/18, obręb ewidencyjny Przemysłowa, w bliskim sąsiedztwie linii kolejowych. Przy opracowaniu dokumentacji projektowej należy zwrócić szczególną uwagę m.in. na rozwiązanie kwestii związanych z ogrzewaniem budynku oraz przygotowaniem c.c.w.u., udostępnieniem piwnic dla zwiedzających (osuszenie piwnic, zaprojektowanie prawidłowego odwodnienia budynku, rozwiązanie problemu małej wysokości piwnic), zastosowaniem rozwiązań energooszczędnych oraz dostosowaniem budynku dla osób niepełnosprawnych. Zamawiający posiada opracowaną wstępną inwentaryzację budowlaną większości pomieszczeń budynku, która zostaje załączona do niniejszej SIWZ. Przy opracowaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej należy uwzględnić nw. program funkcjonalno-użytkowy przygotowany dla pomieszczeń objętych wstępną inwentaryzacją, przy czym ostateczne przeznaczenie projektowanych pomieszczeń, jak również pozostałe elementy składające się na całość przedsięwzięcia winny wynikać z obowiązujących przepisów oraz wymagań jakie musi spełniać obiekt o planowanym ww. przeznaczeniu: 1. Piwnice: 1) 4 sale wystawowe - w zależności od ostatecznego pomysłu z regałami wystawienniczymi na środku, na ścianach stanowiska multimedialne z ekranami dotykowymi i słuchawkami. W salach wyświetlane będą hologramy znanych osób z okolic np. postać Portiusa, która przejmie rolę przewodnika. 2) Pomieszczenie magazynowe. 3) Węzeł sanitarny. 4) Pomieszczenia techniczne (m.in. kotłownia itp.). 5) Część nie objęta wstępną inwentaryzacją zostanie opisana po sporządzeniu przez wykonawcę ostatecznej inwentaryzacji. 2. Parter: 1) Przy głównym wejściu w celu zachowania funkcji dworcowej niezbędne jest ustawienie automatycznych kas biletowych, automatów do przechowywania bagażu oraz ekranów dotykowych, na których wyświetlane będą rozkłady jazdy, informacje kulturalne i turystyczne związane z Krosnem, jak również gminami wchodzącymi w skład Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno. Niezbędne jest tu również zaprojektowanie punktu obsługi, który będzie pełnił funkcję kasy biletowej oraz szatni dla odwiedzających. 2) Na wprost wejścia głównego z uwagi na reprezentacyjny charakter pomieszczenia powinna znajdować się sala pokazowa. Będzie to sala, która w skrócie przedstawi zakres tematyczny poruszany w Etnocentrum. Zostanie on przedstawiony w sposób tradycyjny poprzez wystawy, jak również nowoczesny dzięki zlokalizowaniu w niej blatów interaktywnych, na których będzie można uzyskać kompletną informację oraz mieć dostęp do całości zbiorów multimedialnych znajdujących się w posiadaniu Etnocentrum. 3) Klatka schodowa, winda oraz przejście do następnej części budynku - gospody. 4) Restauracja prowadzona w formie gospody. Niezbędne jest tutaj rozmieszczenie kuchni wraz z niezbędnym zapleczem i sprzętem (np. piec do wypieku chleba), węzłów sanitarnych, sali jadalnianej oraz sali przeznaczonej na różnego rodzaju pokazy czy degustacje. 5) Sala wirtualna np. w formie kina 5D. Zostanie w niej zamontowany wagon pociągu, który posłuży za salę kinową. W trakcie oglądania widz będzie odbywał wirtualne wycieczki po gminach z obszaru MOF Krosno, odwiedzał najciekawsze miejsca oraz będzie miał możliwość zobaczyć jak te miejsca wyglądały dawniej. 6) Przed salą wirtualną powinien znajdować się węzeł sanitarny oraz sala przeznaczona na quizy, zadania czy zgadywanki o regionie. 3. Piętro: 1) Klatka schodowa oraz winda. 2) Dwie mniejsze sale przeznaczone na warsztaty np. rękodzieło, pracownia zabawek ludowych. 3) Dwie większe sale wielofunkcyjne przeznaczone na warsztaty: sala taneczna oraz sala muzyczna. 4) Pomieszczenie przeznaczone na wystawy czasowe. 5) W pobliżu sal wielofunkcyjnych powinien znajdować się węzeł sanitarny oraz szatnie dla osób korzystających z warsztatów. 4. Poddasze: 1) Klatka schodowa oraz winda. 2) Mniejsza sala przeznaczona na warsztaty związane z tematyką lnu. 3) Pomieszczenie przeznaczone na zaplecze socjalne. 4) Sala wielofunkcyjna przeznaczona na teatr kameralny - teatr jednego aktora. 5) Pomieszczenia przeznaczone na biura dla administracji budynku oraz archiwum. 6) Pomieszczenie przeznaczone na wystawy czasowe. 7) Węzeł sanitarny. 5. Zagospodarowanie terenu na działkach ewidencyjnych nr ew. 26/18, 236/34 oraz 236/35 obręb ewidencyjny Przemysłowa, nawiązujące do koncepcji zagospodarowania terenu wokół dworca, która jest w trakcie opracowania przez innego wykonawcę, z uwzględnieniem elementów zagospodarowania terenu niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania obiektu Etnocentrum m.in.: 1) Elementy małej architektury. 2) Układ komunikacyjny. 3) Oświetlenie i monitoring. 4) Zieleń. 6. Elementy uzbrojenia terenu m.in.: 1) Przyłącza niezbędnych mediów. 2) Przebudowa istniejącego kolidującego uzbrojenia terenu. 3) Pozostała infrastruktura techniczna niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania obiektu. Przed rozpoczęciem prac projektowych wykonawca zobowiązany jest ustalić z Zamawiającym szczegóły założeń projektowych. Zakres dokumentacji projektowej: Dokumentacja projektowa będąca przedmiotem zamówienia winna zawierać w zależności od potrzeb wynikających z otrzymanych warunków, uzgodnień oraz przyjętych rozwiązań projektowych następujące opracowania: 1. Koncepcja programowo-przestrzenna (2 egz.) winna zawierać następujące opracowania: 1) Część rysunkowa zawierająca: a) Projekt zagospodarowania terenu w skali 1:500, sporządzony na mapie syt. - wys. zawierający m.in. schematyczne przedstawienie obiektu, układu komunikacyjnego, uzbrojenia terenu (plansza podstawowa), b) Rzuty głównego obiektu kubaturowego (rzuty kondygnacji, charakterystyczne przekroje, elewacje), c) Opisy pomieszczeń oraz odpowiadające im powierzchnie umieszczone winny być bezpośrednio na rysunkach, w tabelach obok rysunków, d) Wizualizacja. 2) Część opisowa zawierająca: a) Zwięzły opis techniczny zawierający podstawowe informacje na temat przyjętych rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych stanowiący uzupełnienie treści przedstawionych na planszy zagospodarowania rozwiązań koncepcyjnych, b) Dane techniczne (kubatura, zestawienia powierzchni wraz z wyszczególnieniem funkcji pomieszczeń), dane konstrukcyjno-materiałowe, instalacyjne, wytyczne (wskaźnikowe) zaopatrzenia w media itd., c) Szacunkowe koszty wykonania prac realizowanych na podstawie koncepcji z uwzględnieniem kosztu robót budowlanych koniecznych do wykonania wynikających z zaleceń ekspertyzy stanu technicznego budynku (informacja winna być przygotowana w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389). Wykonawca zobowiązany będzie do uzgodnienia opracowanej koncepcji programowo-przestrzennej z Zamawiającym. 2. Uzyskanie podkładu geodezyjnego syt. - wys. do celów projektowych, wymaganych wypisów, wyrysów, zgód właścicieli itp., 3. Wykonanie inwentaryzacji szczegółowej budynku oraz przeprowadzenie badań potrzebnych do opracowania projektu (m. in. ekspertyzy, w tym ekspertyza stanu technicznego budynku, badania i dokumentacja geologiczno-inżynierska, dokumentacja geotechniczna itp.), 4. Przygotowanie wniosków wraz z wymaganymi dokumentami i opracowaniami w celu uzyskania warunków, uzgodnień oraz wymaganych aktualnymi przepisami pozwoleń (m.in. decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzja zezwalająca na lokalizację urządzeń w pasie drogowym, decyzja na wycinkę drzew i krzewów, decyzja zezwalająca na lokalizację zjazdu, decyzja zezwalająca na odstępstwo na wykonywanie robót w sąsiedztwie linii kolejowych, zgłoszenie robót budowlanych kwalifikujących się na zgłoszenie itp.) wraz z ich uzyskaniem, 5. Opracowanie projektu budowlanego we wszystkich branżach wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami (zgodnie z art. 34 Prawa Budowlanego) wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony - 4 egz., 6. Przygotowanie materiałów do wniosku oraz wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę wraz z wymaganymi dokumentami (art. 33 Prawa budowlanego) - 2 egz., 7. Opracowanie projektu wykonawczego we wszystkich branżach - 3 egz.: a) branża architektoniczna (w tym m.in. aranżacja wnętrz, mała architektura, zieleń itp.), b) branża konstrukcyjna, c) branża drogowa, d) branża sanitarna, e) branża elektryczna, f) branża telekomunikacyjna (w tym m.in. multimedia, monitoring, teleinformatyka itp.), 8. Opracowanie kosztorysów inwestorskich - 2 egz., 9. Opracowanie przedmiarów robót - 2 egz., 10. Opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych - 2 egz., 11. Pozostałe inne opracowania niezbędne w celu wykonania zamówienia wynikające z wymagań jednostek opiniujących i uzgadniających, bądź wynikające z przyjętych rozwiązań projektowych. Wszystkie przygotowane wnioski o uzyskanie warunków oraz wymaganych decyzji należy wcześniej przedstawić Zamawiającemu celem ich sprawdzenia. Opracowania wymienione w pkt 1, 3-7, 9-11 oprócz wersji papierowej winny być wykonane i dostarczone również na nośniku elektronicznym z zapisem na CD w formacie ogólnodostępnym np. pdf, doc. itp., natomiast kosztorysy inwestorskie oprócz wersji papierowej winny być dostarczone również w programie do kosztorysowania robót budowlanych kompatybilnym z programem Zuzia. Dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych winny być opracowane w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), jak również w oparciu o rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462 z późn. zm.) oraz rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012 r., poz. 463). Kosztorysy inwestorskie winny być opracowane w oparciu o rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130 poz. 1389). Dokumentacja projektowa winna być sporządzona w sposób, aby przyjęte rozwiązania projektowe nie utrudniały uczciwej konkurencji przy opisywaniu przedmiotu zamówienia w postępowaniu na wykonawstwo robót wykonywanych na podstawie ww. dokumentacji, zgodnie z wymaganiami art. 29 oraz art. 30 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015r. poz. 2164). W przypadku zmiany przepisów określających właściwości, jakie ma spełniać dokumentacja projektowa oraz przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z przepisami obowiązującymi w chwili przekazania dokumentacji projektowej. Dokumentacja powinna być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz zawierać potwierdzenia sprawdzeń rozwiązań projektowych, a także opinie, uzgodnienia, zgody i pozwolenia w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów. Opracowana dokumentacja musi być przygotowana w sposób umożliwiający uzyskanie pozwolenia na budowę i ogłoszenie przetargu na wykonawstwo. Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 6.000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Zamawiający informuje, że gwarancja wadialna musi zapewniać wypłatę wadium bezwarunkowo i na pierwsze żądanie Zamawiającego. Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 306 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Długość okresu gwarancji jakości i okresu rękojmi za wady
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach