Przetargi.pl
Modernizacja dróg w gminie Moszczenica: Etap I - poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego – uzupełnienie brakujących opraw.

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 97-310 Moszczenica, ul. Kosowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 169 570 , fax. 446 169 625
  • Data zamieszczenia: 2020-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    ul. Kosowska 1
    97-310 Moszczenica, woj. łódzkie
    tel. 446 169 570, fax. 446 169 625
    REGON: 59064794800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.moszczenica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja dróg w gminie Moszczenica: Etap I - poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego – uzupełnienie brakujących opraw.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja dróg w gminie Moszczenica: Etap I - poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego – uzupełnienie brakujących opraw. 2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45311200-2 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 31520000-7 Lampy i oprawy oświetleniowe 66133000-1 Usługi w zakresie przetwarzania i rozliczania 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45232300-5 Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych 3. Przedmiotem zamówienia w ramach zadania inwestycyjnego pn: „Modernizacja dróg w gminie Moszczenica: Etap I - poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego” jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Moszczenica na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Modernizacja oświetlenia ulicznego obejmuje uzupełnienie wykonanych robót dla zadania Modernizacja dróg w gminie Moszczenica: Etap I - poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego w ramach którego zmodernizowano oświetlenie uliczne - wymieniono oprawy oświetleniowe na nowoczesne oprawy z źródłami LED oraz zainstalowano inteligentny system sterowania oświetleniem ulicznym. Łącznie zainstalowano 2147 szt. Opraw Led o następujących parametrach: a) Oprawy sterowane inteligentnym systemem sterowania oświetleniem: - 128W – 195 szt.- Oprawa Urbino Premium Urban 130252.6L172.041 96 LED 740 II 016 128W 16550 lm - 76W – 28 szt. - Oprawa Urbino Premium Urban 130252.6L112.041 72 LED 740 II 016 76W 10250 lm - 51W -417 szt. - Oprawa Urbino Premium Urban 130252.6L082.041 48 LED 740 II 016 51W 6950 lm - 35W – 840 szt. Oprawa Urbino Premium Urban 130252.6L052.021 32 LED 740 II 014 35W 4100 lm - 27W - 499 szt. Oprawa Urbino Premium Urban 130252.6L022.021 24 LED 740 II 014 27W 3050 lm - 35 W 9 szt. Oprawa Avenida Lens LED Urban 130275.3L112061 740 023 grafit II kl 35W 4500lm b) Oprawy bez systemu sterowania z redukcją mocy - 35W – 15 szt. Oprawa Urbino Premium redukcja 130252.6L052.021 32 LED 740 II 014 35W 4100 lm - 27W - 141 szt. Oprawa Urbino Premium redukcja 130252.6L022.021 24 LED 740 II 014 27W 3050 lm - 35 W - 3 szt. Oprawa Avenida Lens LED redukcja 130275.3L112061 740 023 grafit II kl 35W 4500lm W zakres przedmiotowego zamówienia wchodzi w szczególności: - wykonanie dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami w zakresie niezbędnym do uzyskania właściwych decyzji administracyjnych (jeżeli wystąpi konieczność uzyskania takich decyzji), - uzupełnienie brakujących opraw oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Moszczenica o 138 nowych punktów świetlnych, w tym 74 na istniejących stanowiskach słupowych i 64 na nowoprojektowanych. - uzyskanie wszelkich niezbędnych zgód, projektów, dopuszczeń i uzgodnień, jak również uzyskanie późniejszych odbiorów i zatwierdzeń. Wykonawca odpowiada również za ewentualny demontaż obecnie zamontowanych niesprawnych opraw i linii. - wykonanie dokumentacji powykonawczej w geodezyjnym układzie odniesienia "1992", "2000/5" – format zapisu *.SHP zawierającej szczegółową inwentaryzację nowobudowanego i istniejącego oświetlania, stacji zasilających oraz linii drogowego oświetlenia. W ramach zadania zamawiający przewiduje dobudowę punktów oświetleniowych wykonanych z opraw z tego samego typoszeregu jakie są zainstalowane u Zamawiającego (wyszczególnione powyżej) lub oprawy równoważne kompatybilne z powyższymi (pkt. 3 akapit 3). W ramach zadania przewiduje się montaż następujących typów opraw w ilości: 18 szt. - Opraw 51W z systemem sterowania 23 szt. Opraw 35W z systemem sterowania 41 szt. Opraw 27W z systemem sterowania 2 szt. Opraw parkowych 35W z systemem sterowania 4 szt. Opraw 35W z redukcją mocy 50 szt. Opraw 27W z redukcja mocy Właściwości i parametry opraw i elementów przeznaczonych do zainstalowania zostały wyszczególnione w PFU. Zaprojektowane i wykonane rozwiązania w zakresie oświetlenia ulicznego musi pokrywać w 100% wymogi odnośnie wymaganego strumienia świetlnego dla danej lokalizacji i klasy drogi. Dodatkowo Wykonawca musi spełnić wymogi minimalne zastosowanych urządzeń określonych w niniejszym opracowaniu. Montaż nowych opraw na istniejących obwodach. Montaż nowych opraw LED na istniejących słupach oświetleniowych w ilości 74 sztuk według klas dróg określonych w inwentaryzacji i zgodnie z wytycznymi dla opraw oświetleniowych LED Budowa nowych punktów oświetleniowych Montaż nowych opraw LED w ilości 64 szt. na projektowanych słupach oświetleniowych w ilości 77 sztuk, w tym 69 betonowych, 6 stalowych i 2 stalowych parkowych, które będą stanowiły rozbudowę istniejących obwodów oświetleniowych lub dobudowę nowych obwodów oświetlenia ulicznego zgodnie z załączoną tabelą z lokalizacją poszczególnych opraw. Nowe odcinki sieci oświetlenia ulicznego o łącznej długości 4530 metrów należy wykonać jako kablowe w ilości 350 mb i napowietrzne izolowane 4180 m. Przeprowadzenie we wskazanych przez Zamawiającego lokalizacjach (do 10 miejsc) pomiarów natężenia oświetlenia po wymianie opraw. Słupy oświetleniowe należy oznakować w sposób trwały – tabliczkami. Zamawiający przewiduje wyniesienie szaf sterujących oświetleniem z rozdzielnic stacyjnych w ilości 10 szt. i montaż 2 szt. nowych szaf na całkowicie nowych obwodach oświetleniowych. Wymianę szaf oświetleniowych przewidziano w następujących lokalizacjach: 1. Gajkowice 1-0223 2. Gajkowice ul. Łódzka pos. Bełczykowski) 1-0222 3. Gajkowice (od Rękoraja)- 1-0221 4. Moszczenica ul. Wolborska 7 (bank) - 1-0897 5. Gazomia nowa (Gazomka) - 6-1537 6. Kosów - Batorówka 1-0176 7. Wola Moszczenicka ul. Gazomska (od Piotrkowskiej) - 1-0671 8. Moszczenica (Batory) - 1-1677 9. Moszczenica PKP 10. Jarosty ul Turystyczna Montaż nowych szaf przewidziano w obwodach: 1. Jarosty Daszówka 2. Karlin ul Słoneczna System sterowania W sieci oświetlenia ulicznego Gminy Moszczenica zastosowano dwa rozwiązania związane z sterowaniem: obwody w których przewidziano standardowe sterowanie za pomocą zegara astronomicznego i oprawy z redukcją mocy. Zamawiający posiada Inteligentny system sterowania oświetleniem ulicznym – Urban. Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest do rozbudowy sieci oświetlenia ulicznego w oparciu o powyższe już istniejące rozwiązania lub systemy kompatybilne z powyższym (wg specyfikacji określonej w PFU). Wymagania związane ze sterowaniem, komunikacją i warstwą informatyczną opisane zostały w PFU. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 2 tygodni od daty podpisania umowy, koncepcji rozwiązań projektowych oraz do uwzględnienia w niej uwag i sugestii Zamawiającego. 4. Ważne: 1) Ze względu na złożoność i specyfikę przedmiotu niniejszego zamówienia Zamawiający zaleca aby Wykonawcy przed złożeniem oferty przeprowadzili wizję lokalną. Wykonawcy zainteresowani wzięciem udziału w wizji lokalnej proszeni są o zgłoszenia drogą elektroniczną ze wskazaniem imienia i nazwiska na adres e-mail: ug@moszczenica.eu. 2) W wycenie należy uwzględnić wszelkie opłaty związane z nadzorami oraz odbiorami wynikającymi z ww. pozwoleń. 3) Osoby zajmujące się montażem elementów oświetlenia ulicznego muszą posiadać: - aktualne świadectwa kwalifikacyjne zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacja urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. z 2003 r., nr 89, poz. 828 ze zm); - upoważnienia podstawowe i dodatkowe do wykonywania prac w technologii PPN w zakresie sieci i urządzeń nN 1 kV zgodnie z „Instrukcją zasad nadawania, weryfikacji, zawieszania, cofania upoważnień do wykonywania prac eksploatacyjnych oraz określonych czynności przy urządzeniach elektroenergetycznych eksploatowanych przez PGE Dystrybucja S.A. Oddział Łódź”. 4) Preferowaną metodą prac na urządzeniach oświetlenia ulicznego jest technika prac pod napięciem (PPN) zgodnie z ustaleniami zawartymi w „Instrukcji organizacji prac w sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A. z udziałem firm zewnętrznych”. 5) Wszelkie prace związane z wykonywaniem prac związanych z konserwacją oświetlenia ulicznego należy wykonywać w uzgodnieniu ze służbami dyspozytorskimi Obszarowego Centrum Dyspozytorskiego. 6) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić prace z Zarządcą sieci E-Leader (Gminą Moszczenica). 6. Szczegółowy zakres prac do wykonania zawiera program funkcjonalno-użytkowy, inwentaryzacja oświetlenia, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zakresem i warunkami określonymi w niniejszej SIWZ oraz w/w dokumentami. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno -użytkowy, wytyczne dla opraw oświetleniowych. Przedstawiony opis robót nie ma charakteru wyczerpującego i może nie wskazywać wszystkich prac koniecznych do wykonania przedmiotu umowy, co nie ma wpływu na ryczałtowy charakter ceny. 8. Jeżeli w dokumentacji użyto nazw znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, ich zastosowanie nie jest obowiązkowe, zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych, a nazwy zostały podane jedynie w celach informacyjnych dla umożliwienia porównania równoważności. Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia w dokumentacji technicznej nie używając co do zasady nazw własnych. Jeżeli gdziekolwiek w powyższych dokumentach znalazły się nazwy własne, wynika to z technicznej niemożliwości opisania w inny sposób tych urządzeń, rozwiązań lub funkcji i związane jest koniecznością zapewnienia kompatybilności z rozwiązaniami wykorzystywanymi przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza w pełnym zakresie stosowanie wszelkich rozwiązań równoważnych (co należy rozumieć jako każdorazowe dodanie sformułowania „lub równoważne”); 9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Jednocześnie Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 10. Wymagania dot. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 24 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.) osób wykonujących proste prace ogólnobudowlane (np. prace operatorów urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, prace kierowców, prace wykonywane przez pracowników fizycznych). 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) zwane dalej ,,RODO”. Z kolei informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO. 4) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w powyższych punktach czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 1/60 minimalnego wynagrodzenia za pracę za każdą osobę, za każdy dzień, w którym osoba nie była zatrudniona do realizacji zadania na podstawie umowy o pracę. Niezłożenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w umowie z Podwykonawcą postanowień zobowiązujących do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1, oraz umożliwiających Zamawiającemu możliwość skontrolowania niniejszego obowiązku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45316110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy – wg. Załącznika nr 1 do SIWZ; 2) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia potencjału - w przypadku, gdy wykonawca powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu; 3) Dokumenty, z których wynika upoważnienie osób podpisujących ofertę do reprezentacji wykonawcy, w szczególności pełnomocnictwo (o ile w imieniu wykonawcy działa pełnomocnik), lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie, jeśli sposób reprezentacji nie wynika z KRS 4) kosztorys uproszczony (wg. Załącznika – kosztorys ofertowy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach