Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Miasta Malborka wraz z wszystkimi jednostkami podległymi

Miasto Malbork ogłasza przetarg

  • Adres: 82200 Malbork, pl. Słowiański
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 55 629 04 00 , fax. 556 473 324
  • Data zamieszczenia: 2018-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Malbork
    pl. Słowiański 5
    82200 Malbork, woj. pomorskie
    tel. 55 629 04 00, fax. 556 473 324
    REGON: 52356000013
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.malbork.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Miasta Malborka wraz z wszystkimi jednostkami podległymi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Miasta Malborka wraz z wszystkimi jednostkami podległymi w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2023 r. Wybrany w drodze przetargu bank podpisze z każdą jednostką odrębną umowę.Kompleksowa Obsługa Bankowa obejmuje: 1) Bieżącą obsługę bankową polegającą na: 1.1. Otwarciu, prowadzeniu i likwidacji rachunków bankowych: podstawowych i pomocniczych, prowadzonych w walucie polskiej oraz w walucie obcej (w przypadku wystąpienia potrzeby). 1.2. Przyjmowaniu wpłat gotówkowych w oddziale Banku: - własnych, w tym w formie zamkniętej bez sprawdzania zawartości (wpłaty gotówkowe przyjęte w kasie Wykonawcy winny być zaksięgowane i dostępne na rachunku Zamawiającego z chwilą dokonania wpłaty), - wpłat obcych (wpłaty podatków i opłat dokonywanych przez osoby fizyczne, prawne oraz inne podmioty). Wykonawca zapewni obsługę Zamawiającego w swojej placówce w zakresie wpłat i wypłat gotówki poza kolejnością. W przypadku wystąpienia różnic przy wpłatach gotówki w formie zamkniętej Wykonawca przekaże szczegółowe protokoły różnic bez zbędnej zwłoki. 1.3. Dokonywaniu wypłat gotówkowych (w walucie polskiej oraz zagranicznej, w tym dokonywanie transakcji kupna-sprzedaży każdej waluty obcej; możliwość dokonania wypłaty gotówki zgodnie ze złożoną specyfikacją nominałową oraz możliwość dokonywania wymiany banknotów/bilonu na banknoty/bilon o innych nominałach). 1.4. Realizacja poleceń przelewów krajowych i zagranicznych: - wewnętrznych (w ramach danego banku, elektronicznie i w razie potrzeb składanych papierowo); - zewnętrznych (elektronicznie i w razie potrzeb składanych papierowo) zarówno krajowych, jak i zagranicznych, w tym w przypadku przelewów krajowych realizacja przelewów natychmiastowych (np. Express Eliksir, BlueCash) oraz Sorbnet o wartości powyżej 1.000.000,00 zł (słownie: jednego miliona zł) oraz przelewów zagranicznych tj. np. przelew europejski SEPA (w przypadku przelewów zagranicznych opłata winna być tak skalkulowana w ryczałtową opłatę, aby Zamawiający nie ponosił dodatkowych kosztów związanych z realizacją przelewów zagranicznych). Wykonawca zrealizuje przelewy na podstawie złożonych dyspozycji podpisanych przez osoby upoważnione, wymienione w karcie wzorów podpisów (dwa podpisy). 1.5. Sporządzaniu i udostępnianiu dziennych wyciągów bankowych przesyłanych na wskazany adres e-mail lub generowanych w formie pliku elektronicznego do wydruku następnego dnia roboczego. 1.6. Wydawaniu blankietów czekowych lub możliwość generowania elektronicznego polecenia wypłaty w systemie bankowości elektronicznej. 1.7. Zapewnienie usługi systemu masowych płatności dotyczących podatku od nieruchomości i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a w razie potrzeb również rozszerzenie usługi o inne należności. Plik elektroniczny o wpłatach dokonywanych za pośrednictwem wirtualnych rachunków z podziałem na poszczególne należności Wykonawca jest zobowiązany udostępnić do pobrania Zamawiającemu następnego dnia roboczego w systemie bankowości elektronicznej. Na koniec każdego miesiąca środki zgromadzone na kontach służących do obsługi płatności masowych Wykonawca przeleje automatycznie na konto podstawowe. Wykonawca przekaże informacje niezbędne do wygenerowania indywidualnych rachunków wirtualnych nie później niż do końca 2018r. 1.8. Zapewnieniu sytemu bankowości elektronicznej: zainstalowanie i wdrożenie systemu, szkolenie osób, serwis oraz bieżące udzielanie wsparcia telefonicznego w trakcie trwania umowy poprzez zapewnienie doradcy bankowego dedykowanego Zamawiającemu. 1.9. Na wniosek Zamawiającego wydanie i możliwość korzystania z karty płatniczej dla osób dokonujących wydatków służbowych do wysokości określonego limitu wydatków. 1.10. Zainstalowanie, uruchomienie, serwis techniczny terminala do dokonywania płatności kartami płatniczymi w kasie Urzędu Miasta oraz w Malborskim Centrum Kultury i Edukacji (w trakcie trwania umowy może wystąpić konieczność zainstalowania terminala w innych jednostkach obsługiwanych przez bank). 1.11. Stosowanie przez bank negocjowanych kursów walut do transakcji w walutach obcych, w szczególności z tytułu wymiany walutowej, poleceń wypłaty z zagranicy i za granicę dla transakcji o równowartości co najmniej 5.000,00 euro. 1.12. W razie potrzeb potwierdzanie wpłat obcych dokonywanych na rachunek bieżący w oddziale banku. 1.13. Zapewnienie możliwości przechowania przedmiotów i papierów wartościowych w skrytce sejfowej/depozytowej banku. 1.14. Wydawanie na życzenie Zamawiającego i jednostek zaświadczeń o posiadanych rachunkach oraz opinii bankowych. 1.15. Wydanie kart przedpłaconych (pre-paid) dla podopiecznych MOPS w celu wypłaty świadczeń. Wykonawca zapewni dostawę i obsługę kart płatniczych przedpłaconych – bezprowizyjne, wydanie karty oraz dokonywanie płatności i możliwość wypłaty gotówki z nie mniej niż 5 bankomatów na terenie Miasta Malborka bez opłat (korzystający z karty nie będzie obciążany żadnymi opłatami bankowymi), możliwość wypłaty w kasie banku gotówki pozostałej na karcie, której nie można wypłacić w bankomacie (tj. bilonu). 1.16. Sporządzanie kart wzorów podpisów i ich zmian w trakcie trwania umowy. Cena za wymienione wyżej usługi dla budżetu Miasta i jednostek podległych powinna być ustalona jako stała opłata miesięczna (cena w złotych), którą ponosił będzie Urząd Miasta Malborka. Nie dopuszcza się, aby cena wynosiła 0 zł. Stała opłata miesięczna powinna zostać tak skalkulowana, aby zawierała wszystkie usługi bankowe wymienione w pkt.1). Zamawiający nie dopuszcza pobierania opłat dodatkowych w trakcie trwania umowy (za wyjątkiem odsetek od faktycznie wykorzystanego kredytu w rachunku bieżącym). 2) Oprocentowania rachunków bankowych: 2.1. Lokata OVERNIGHT Tworzenie lokat OVERNIGHT na koniec każdego dnia od wysokości środków powyżej 10.000,00 zł zgormadzonych na rachunkach bankowych. Oprocentowanie lokat O/N liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną wskaźnikiem banku stałym w całym okresie trwania umowy. W trakcie trwania umowy bankowej stawka WIBID 1M obowiązująca w danym miesiącu, ustalana będzie jako średnia arytmetyczna z kwotowań od pierwszego do ostatniego dnia poprzedniego miesiąca. Stawka WIBID 1M oraz wskaźnik podane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 2.2 Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych Środki zgromadzone na rachunkach bankowych w złotych oprocentowane będą w oparciu o stawkę WIBID 1 M skorygowaną wskaźnikiem banku stałym w czasie trwania umowy. Środki gromadzone na rachunkach bankowych w walucie obcej oprocentowane będą w oparciu o stawkę EURIBOR 1M skorygowaną wskaźnikiem banku stałym w czasie trwania umowy. W trakcie trwania umowy bankowej stawka WIBID 1M oraz EURIBOR 1 M obowiązująca w danym miesiącu, ustalana będzie jako średnia arytmetyczna z kwotowań od pierwszego do ostatniego dnia poprzedniego miesiąca. Stawka WIBID 1M oraz EURIBOR 1M oraz wskaźnik podane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Naliczenie odsetek na rachunkach bankowych powinno nastąpić w ostatnim dniu kwartału. Wysokość stopy WIBID 1M do sporządzenia oferty obliczana będzie jako średnia arytmetyczna z okresu od 01.09.2018 r. do 30.09.2018 r. , z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków w innych bankach niż bank wyłoniony w niniejszym postępowaniu. Wskaźnik oprocentowania zaoferowany przez Wykonawcę jest stały w czasie trwania umowy oraz taki sam zarówno dla lokaty OVERNIGHT oraz oprocentowania środków na rachunkach bankowych. 3) Kredyt w rachunku bieżącym: Wykonawca udzieli kredytu w rachunku bieżącym budżetu Miasta do wysokości 4.000.000,00 zł na pokrycie występującego w trakcie roku przejściowego deficytu budżetu. Na każdy rok budżetowy będzie podpisywana nowa umowa. Wysokość kredytu w następnych latach objętych umową może ulec zmianie tzn. w przypadku, gdy uchwała na dany rok budżetowy określać będzie niższą lub wyższą wartość kredytu. W uchwale budżetowej na każdy rok ustala się corocznie limit zobowiązań jaki Zamawiający może zaciągnąć z tytułu kredytu w rachunku bieżącym. Oprocentowanie kredytu liczone będzie według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku niezmienna w całym okresie trwania umowy na obsługę bankową. Od uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym bank nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji. Jedynym kosztem Zamawiającego będą odsetki od faktycznie wykorzystanego kredytu. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w okresach miesięcznych, pobierane będą przez bank ostatniego dnia miesiąca po wcześniejszym pisemnym poinformowaniu Zamawiającego o ich wysokości. Zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.000 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm.) oraz realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: w przypadku gdy Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: a) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4.2. b), c), e) wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek oraz, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. b) jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w 4.3.a) zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, złożone nie wcześniej niż odpowiednio 3 lub 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; w przypadku wszystkich wykonawców: e) zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia zasobów, o ile wykonawca polega na takich zasobach w celu wykazania spełnienia warunków f) pełnomocnictwa wskazującego, że osoba występująca w imieniu wykonawcy lub wykonawca występujący w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jest do tego upoważniona, jeżeli nie wynika to z dokumentów potwierdzających zasady reprezentacji. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału bądź notarialnie potwierdzonej kopii; g) dowodu wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach