Przetargi.pl
Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miasta Sopotu i jej jednostek organizacyjnych w okresie od dnia 01.01.2021 r. do dnia 31.12.2021 r.

Gmina Miasta Sopotu ogłasza przetarg

  • Adres: 81-704 Sopot, ul. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 213 750 , fax. 585 510 133
  • Data zamieszczenia: 2020-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Sopotu
    ul. Tadeusza Kościuszki
    81-704 Sopot, woj. pomorskie
    tel. 585 213 750, fax. 585 510 133
    REGON: 59849200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sopot.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Miasta Sopotu i jej jednostek organizacyjnych w okresie od dnia 01.01.2021 r. do dnia 31.12.2021 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na kompleksowej obsłudze bankowej budżetu Gminy Miasta Sopotu i jednostek organizacyjnych Gminy w okresie od dnia 01.01.2021 r. do dnia 31.12.2021 r. W zakresie budżetu Gminy funkcjonuje 80 rachunków (orientacyjna ilość przelewów wynosi: 2 700), w tym:  rachunek bankowy podstawowy,  rachunek bankowy depozytowy,  rachunek bankowy do wadiów,  rachunki pomocnicze (w tym m.in. ZFŚS, środki niewygasające, rachunki funduszy celowych i specjalnych, w tym rachunki związane z rozliczaniem środków otrzymanych z funduszy Unii Europejskiej i inne rachunki),  rachunki bankowe VAT (nieoprocentowane). Rachunki bieżące i pomocnicze dla niżej wymienionych jednostek organizacyjnych: 84 rachunki (orientacyjna ilość przelewów wynosi: 9 048) 1. Dom Dziecka ul. 23 Marca 16, 81-820 Sopot 2. Żłobek Puchatek ul. Armii Krajowej 58, 81-842 Sopot 3. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Kolejowa 14, 80-001 Sopot 4. Dom Pomocy Społecznej ul. Adama Mickiewicza 49, 81-866 Sopot 5. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji ul. Bitwy pod Płowcami 67c, 81-731 Sopot 6. Przedszkole nr 1 ul. Armii Krajowej 58, 81-843 Sopot 7. Przedszkole nr 2 ul. 23 Marca 88, 81-820 Sopot 8. Przedszkole nr 4 ul. Obodrzyców 20, 81-812 Sopot 9. Przedszkole nr 5 ul. Jana Jerzego Haffnera 72, 81-715 Sopot 10. Przedszkole nr 8 ul. Jana z Kolna 3, 81-746 Sopot 11. Przedszkole nr 10 ul. Tad0eusza Kościuszki 31, 81-704 Sopot 12. Przedszkole nr 12 ul. Oskara Kolberga 8, 81-881 Sopot 13. Szkoła Podstawowa nr 1 ul. Armii Krajowej 50-54, 81-843 Sopot 14. Szkoła Podstawowa nr 7 ul. Jana Jerzego Haffnera 55, 81-715 Sopot 15. Szkoła Podstawowa nr 8 ul. Józefa Golca 3, 81-743 Sopot 16. Szkoła Podstawowa nr 9 ul. Oskara Kolberga 15, 81-881 Sopot 17. Szkoła Podstawowa nr 11 ul. 23 Marca 93, 81-820 Sopot 18. Zespół Szkół Specjalnych nr 5 w Sopocie Kazimierza Wielkiego 14, 81-780 Sopot 19. I Liceum Ogólnokształcące ul. Książąt Pomorskich 16/18, 81-749 Sopot 20. II Liceum Ogólnokształcące Aleja Niepodległości 751, 81-838 Sopot 21. III Liceum Ogólnokształcące ul. Oskara Kolberga 15, 81-881 Sopot 22. Zespół Szkół Handlowych w Sopocie ul.Wejherowska 1, 81-881 Sopot 23. Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sopocie ul. Tadeusza Kościuszki 22, 81-704 Sopot 24. Sopocka Straż Miejska ul. Armii Krajowej 105, 81-828 Sopot 25. Sopockie Ognisko Plastyczne ul. Księżycowa 3B, 81-821 Sopot 26. Młodzieżowy Dom Kultury Aleja Niepodległości 763, 81-838 Sopot 27. Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Sopocie ul. Władysława IV 23, 81-742 Sopot 28. Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie Aleja Niepodległości 930, 81-861 Sopot 29. Zakład Oczyszczania Miasta w Sopocie Aleja Niepodległości 723A, 81-853 Sopot Zamawiający zastrzega, iż liczba jednostek organizacyjnych może się zmienić w trakcie obowiązywania umowy. Umowy na obsługę bankową w zakresie wymienionych usług bankowych zawierać będą:  ze strony Urzędu Miasta i Gminy Sopotu – Prezydent Miasta Sopotu przy kontrasygnacie Skarbnika Miasta Sopotu,  ze strony wymienionych jednostek organizacyjnych – kierownicy jednostek organizacyjnych oraz główni księgowi. Bezpłatne przyjmowanie wpłat gotówkowych na rzecz wszystkich jednostek organizacyjnych. Za wpłaty własne uważa się wpłaty dokonywane we własnej placówce banku (oddziale, filii), lub w kasie na terenie Urzędu Miasta Sopotu, pod pieczęcią Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych oraz wpłaty inkasentów podatków i opłat Zamawiającego, a także wpłaty od interesantów. Bezpłatne dokonywanie wypłat gotówkowych przez wszystkie jednostki organizacyjne: Dokonywanie wypłat gotówkowych na podstawie zleceń wypłat elektronicznych lub na podstawie wystawionych czeków gotówkowych (na bezpłatnie wydanych blankietach, jeżeli bank nie posiada odpowiedniego produktu). Bezpłatna realizacja poleceń przelewów na rachunki w banku obsługującym i rachunki w innych bankach. Bezpłatna realizacja przelewów wewnętrznych między rachunkami budżetu gminy i jednostek podległych – bezpłatna. Wykonawca ubiegający się o zamówienie zapewni objęcie systemem bankowości elektronicznej wszystkie obsługiwane jednostki, co obejmuje dostawę i instalację urządzeń niezbędnych do obsługi systemu, szkolenie pracowników oraz zapewnienie prawidłowej pracy zainstalowanego systemu. Bank udostępni usługi typu home banking na co najmniej 5 stanowiskach w Urzędzie Miasta Sopotu oraz co najmniej po 2 stanowiska we wskazanych jednostkach organizacyjnych. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian w ilości tworzonych stanowisk do usługi bankowości elektronicznej. Usługa typu bankowość elektroniczna winna być zainstalowana w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Bank zapewni bezpłatną pomoc techniczną w okresie wdrożeniowym i powdrożeniowym pracownikom Urzędu Miasta i Gminy i jednostek organizacyjnych pracujących w systemie bankowości elektronicznej. System bankowości elektronicznej powinien umożliwić Zamawiającemu w szczególności:  uzyskanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na wszystkich rachunkach,  przeszukiwanie zbioru wszystkich operacji wg rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, rachunku kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych kryteriów możliwych do wyodrębnienia w zbiorze operacji,  składania poleceń przelewu ze wszystkich rachunków,  składania poleceń przelewu na lokaty terminowe,  monitorowanie operacji i sporządzanie z wybranego okresu obsługi szczegółowych wyciągów dla wszystkich operacji,  import danych z programów księgowych Gminy Miasta Sopotu do systemu bankowości elektronicznej. System bankowości elektronicznej będzie umożliwiał równoczesną pracę kilku użytkowników, przy czym każdy użytkownik winien posiadać swój indywidualny identyfikator i hasło dostępu do systemu. System bankowości elektronicznej będzie posiadał możliwość sporządzania osobom upoważnionym przez zamawiającego wyciągów bankowych w następnym dniu roboczym. Środki pieniężne gromadzone na rachunkach Zamawiającego będą oprocentowane według zmiennej stopy procentowej. Oprocentowanie będzie obliczane według stawki WIBID 1 M z przedostatniego dnia notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc obowiązywania pomnożony przez współczynnik korygujący zaoferowany przez Wykonawcę (z oferty), który nie będzie zmienny w czasie obowiązywania umowy. Bank będzie dokonywał miesięcznej kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niedokonywania kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych wskazanych przez zamawiającego. Wykonawca udzieli Gminie Miasta Sopotu na jej wniosek kredytu (bez wymogu innych zabezpieczeń poza wekslem) w rachunku bieżącym o zmiennym oprocentowaniu na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetu. Wysokość kredytu będzie określana w każdym roku budżetowym przez Radę Miasta Sopotu. Uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym nastąpi w terminie 7 dni od daty dostarczenia wniosku o uruchomienie kredytu. Bank nie będzie pobierał prowizji za udzielenie kredytu krótkoterminowego oraz innych opłat związanych z jego uruchomieniem oraz wykorzystaniem. Oprocentowanie o stawkę % WIBOR 1 M ustaloną jako średnią arytmetyczną z miesiąca poprzedzającego okres jej obowiązywania, tj. od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca plus stała marża (z oferty). Stopa procentowa ustalana będzie na miesięczne okresy obowiązywania oprocentowania. Wydawanie opinii bankowych i zaświadczeń bez pobierania opłat. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nieoprocentowanych rachunków bankowych, wskazanych przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo otwarcia dodatkowych oprocentowanych rachunków bankowych dla Gminy Miasta Sopotu lub jednostek podległych, które mogą powstać w okresie obowiązywania umowy, na warunkach określonych w ofercie Banku wybranego w niniejszym postępowaniu przetargowym. Zastosowanie taryf opłat i prowizji bankowych w odrębnych umowach rachunku bankowego dla jednostek gminy według taryf podanych w ofercie banku na obsługę budżetu Gminy Miasta Sopotu i jednostek organizacyjnych Gminy. Przy wykonywaniu czynności związanych z obsługą bankową Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby:  Wszystkie rachunki Gminy oraz jej jednostek organizacyjnych były obsługiwane na tych samych warunkach.  Wykonawca nie będzie pobierał opłat za: a/ realizację przelewów przychodzących, b/ dokonywanie otwartych wpłat własnych na rachunki Zamawiającego przez upoważnionych pracowników Zamawiającego oraz inkasentów podatków, opłat, a także od upoważnionych pracowników jednostek organizacyjnych dokonujących wpłat w imieniu jednostki, c/ dokonywanie wpłat z tytułu podatków lub innych opłat przez interesantów Urzędu Miasta i Gminy w Sopocie oraz jednostek organizacyjnych, d/ przelewy papierowe w przypadku przerw technicznych i awarii systemu, przejściowej blokady użytkownika. Zamawiający oczekuje od Banku obsługi elektronicznych przelewów, a forma papierowa będzie mogła mieć zastosowanie sporadycznie, w szczególności w przypadkach wskazanych w zdaniu poprzednim, e/ otwarcie i zamykanie rachunków bankowych, f/ dyspozycje przelewu SORBNET i zlecenia dewizowe, g/ przyjmowanie wpłat gotówkowych na rzecz budżetu Gminy Miasta Sopotu z tytułu podatków, opłat lokalnych i innych należności od osób trzecich, h/ za zmiany kart wzorów podpisów. Ze względu na charakter zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do: a/ świadczenia usługi obsługi bankowej budżetu Gminy Miasta Sopotu przez własną placówkę (oddział filię) mającą siedzibę na terenie miasta Sopotu. b/ Zapewni realizację czynności bankowych objętych zamówieniem, co najmniej w zakresie kompleksowej obsługi wpłat i wypłat gotówkowych oraz przyjęcia do realizacji polecenia przelewu w sytuacjach awaryjnych określonych powyżej w pkt 3.22 lit. a/ w oddziale, placówce znajdującej się na terenie miasta Sopotu. c/ Dołoży wszelkiej staranności w zakresie bezpieczeństwa przechowywania środków pieniężnych Zamawiającego. d/ Wykonywania obsługi bankowej Zamawiającego samodzielnie, tj. Zamawiający zastrzega, że całość przedmiotu zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający zastrzega sobie swobodę lokowania wolnych środków pieniężnych w innych bankach, zgodnie z art. 264 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 roku poz. 869 ze zm.). Wykonawca udzieli osobom upoważnionym przez Zamawiającego, a w szczególności Skarbnikowi Miasta i Gminy informacji telefonicznych o stanie na rachunkach i wszystkich operacjach poprzedniego dnia do czasu wdrożenia przez jednostkę systemu elektronicznego lub w przypadku utrudnień technicznych w systemie wdrożeniowym. Zamawiający wymaga od Wykonawcy zagwarantowania niezmienności warunków umowy na niekorzyść Zamawiającego w stosunku do złożonej oferty (np. wysokość opłat, prowizji, stałych współczynników odnoszących się do oprocentowania środków na rachunkach bieżących i innych warunków umowy, dokonywanie niekorzystnych dla Zamawiającego zmian wynikających np. ze wzrostu kosztów własnych banku i innych przyczyn zależnych od niego). Zamawiający zastrzega, iż w czasie zmieniającej się sytuacji ekonomicznej banku działającego w warunkach wolnorynkowych, wartości w tabeli opłat, prowizji, oprocentowania rachunków bankowych mogą ulegać zmianie. Jednak zmiany opłat i prowizji nie mogą przewyższać stawek opłat i prowizji zaproponowanych w ofercie przetargowej. Niedopuszczalne jest wprowadzanie niekorzystnych zmian wyłącznie na podstawie powiadomień o decyzji zarządu Wykonawcy lub innego organu Wykonawcy. Dla innych ewentualnych czynności, nieprzewidzianych w siwz, będących przedmiotem doraźnego zlecenia Zamawiającego, Wykonawca będzie stosował opłaty i prowizje w wysokości nie wyższej niż określone w obowiązującej w banku tabeli. Z tytułu wykonywania czynności obsługi bankowej opisanych w przedmiocie zamówienia, bank nie będzie pobierał żadnych innych opłat i prowizji niż te, które zostały określone w ofercie Wykonawcy. Wykonawca zapewni otwarcie i prowadzenie płatności masowych poprzez system bezpłatnych wirtualnych rachunków klienta podpiętych do ewidencji w zakresie podatków i opłat. Otwarcie takich rachunków będzie dokonywane na wniosek Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie tę część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz odpowiednio (o ile dotyczy) podać nazwy (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 uPzp. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania obowiązujących w przedmiocie zamówienia przepisów prawa oraz ponosi pełną odpowiedzialność w przypadku ich naruszenia. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Zamawiającym na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia wszelkich uwag Zamawiającego i/lub osób pełniących funkcje przedstawiciela Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Posiada zezwolenie wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności banku. Za minimalny poziom kompetencji lub uprawnień uznane zostanie oświadczenie przez Wykonawcę, że posiada zezwolenie o którym mowa w art. 30a ustawy – Prawo bankowe, lub jest utworzony na podstawie przepisów art. 14 ust. 1 w/w ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia (przez Zamawiającego) na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z pozostałymi wykonawcami, którzy złożyli oferty – zgodnie z załącznikiem nr 6 do siwz. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach