Przetargi.pl
Budowa urządzenia dźwigowego, dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych - budynek szpitalny nr 4A.

Szpital Specjalistyczny im. dr J. Babińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 30-393 Kraków, ul. Babińskiego 29
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 6524347, 6524526 , fax. 012 2621335
  • Data zamieszczenia: 2016-06-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Specjalistyczny im. dr J. Babińskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    ul. Babińskiego 29 29
    30-393 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 6524347, 6524526, fax. 012 2621335
    REGON: 00029855400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.babinski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa urządzenia dźwigowego, dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych - budynek szpitalny nr 4A.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zrealizuje roboty budowlane i instalacyjne oraz montażowe mające na celu budowę urządzenia dźwigowego, dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych pozwoleń na użytkowanie dźwigu. 2) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje, między innymi: I. Budowa urządzenia dźwigowego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych 1. Zagospodarowanie i urządzenie placu budowy 2. Zagospodarowanie terenu a)Rozbudowa instalacji zewnętrznej kanalizacji opadowej - w tym podłączenie projektowanej rury spustowej do istniejącej kanalizacji. b)Przebudowa instalacji zewnętrznej kanalizacji opadowej w związku z kolizją z projektowanym zagospodarowaniem c)Przebudowa istniejących ciągów pieszych na styku z projektowanym ciągiem pieszym d)Przebudowa i likwidacja części istniejących obrzeży e)Likwidacja fragmentu chodnika kolidującego z projektowanym zagospodarowaniem f)Likwidacja istniejących schodów (zejścia) do piwnicy g)Likwidacja istniejących schodów zewnętrznych do klatki schodowej h)Przebudowa/obniżenie krawężnika istniejącej drogi w związku z zapewnieniem dostępu dla osób niepełnosprawnych. 3. Roboty budowlane i montażowe a)Wykonanie wykopów pod fundamenty i szyb windowy b)Wykonanie podbicia fundamentów istniejącego budynku w miejscu lokalizacji planowanego szybu windowego c)Wykonanie fundamentów żelbetowych z betonu C20/25 (B25) d)Wykonanie podszybia dźwigu do poziomu minus 0,085m w konstrukcji żelbetowej z betonu C25/30 (B30) o wodoszczelności W8 e)Wykonanie izolacji przeciwwodnych pionowych i poziomych f)Wykonanie izolacji termicznych g)Wykonanie schodów zewnętrznych h)Wykonanie balustrad przy schodach zewnętrznych i)Dostawa i montaż konstrukcji stalowej dźwigu, wiatrołapu, zadaszenia (zabezpieczenie konstrukcji stalowej do R 120, zabezpieczenie elementów konstrukcji dachów do R30) j)Wykonanie wentylacji grawitacyjnej k)Dostawa i montaż klapy dymowej w szybie dźwigu l)Wykonanie obróbek z blachy m)Wykonanie rynien oraz rur spustowych n)Dostawa i montaż dźwigu o)Dostawa i montaż stolarki drzwiowej i okiennej - drzwi zewnętrzne oraz system fasadowy - wykończenie: część szkło, część płyty elewacyjne włókno-cementowe na podkonstrukcji systemowej z termoizolacją p)Wykonanie nowych ścianek wewnętrznych q)Dostawa i montaż sufitu podwieszonego w wiatrołapie r)Roboty tynkarskie i malarskie s)Usunięcie studzienki betonowej zabezpieczonej krata zabezpieczającej okno piwniczne t)Dostawa i montaż sufitu podwieszonego na styku z projektowanym szybem dźwigu na kondygnacjach: piwnica, parter, I piętro, poddasze u)Wykonanie fragmentów stropów łączących szyb dźwigu z istniejącą częścią stropu na kondygnacjach: parteru, I piętra, poddasza v)Wykonanie fragmentów ścianek wewnętrznych i przemurowań w)Wykonanie i odtworzenie fragmentów posadzek na kondygnacjach: piwnica, parter, I piętro, poddasze x)Demontaż istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej y)Wykonanie otworów drzwiowych w istniejących ścianach zewnętrznych wraz z osadzeniem nadproży z belek stalowych w celu połączenia szybu dźwigu z istniejącym budynkiem na kondygnacjach: piwnica, parter, I piętro, poddasze (w miejscu istniejących na parterze, I piętrze, poddaszu otworów okiennych z)Roboty tynkarskie i malarskie - część istniejąca przebudowana aa)Dostawa i montaż wycieraczek 4. Roboty instalacyjne a)Wykonanie instalacji zasilającej projektowany dźwig i rozsuwane drzwi zewnętrzne b)Wykonanie instalacji oświetlenia w tym awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego c)Wykonanie instalacji odgromowej d)Wykonanie instalacji słaboprądowych SAP (zapewnienie otwarcia drzwi rozsuwanych w przypadku pożaru również w celu zapewnienia dostatecznego dopływu powietrza dla oddymiania, zjazd dźwigu na poziom wejścia i otwarcie drzwi dźwigu w przypadku pożaru, oddymianie szybu dźwigu windowego), montaż czujek dymowych e)Instalacja grzewcza wiatrołapu i szybu dźwigowego - dostawa i montaż grzejników elektrycznych ok. 2 kW f)Wykonanie instalacji zasilającej elementy projektowane g)Przebudowa przewodów instalacji grzewczej kolidującej z projektowanym otworem drzwiowym w istniejącej ścianie zewnętrznej na poziomie parteru II. Wywóz i utylizacja gruzu III. Przywrócenie do stanu pierwotnego terenu budowy po zakończeniu robót IV. Wykonanie rozruchu, wszelkich pomiarów i prób oraz dokonanie odbioru i dopuszczenia urządzenia dźwigowego do użytkowania przez Urząd Dozoru Technicznego. V. Wykonanie dokumentacji powykonawczej 1. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania kompletnej dokumentacji powykonawczej (w formie papierowej i na nośniku CD) we wszystkich wykonywanych branżach, w tym: część opisową, część rysunkową, świadectwa, pomiary, dopuszczenia, atesty, certyfikaty, itp. 2. Dokumentacja powykonawcza powinna być spójna i skoordynowana we wszystkich branżach. Opracowana w języku polskim zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. 3) Wymagania Zamawiającego dotyczące urządzenia dźwigowego: 1. Urządzenie dźwigowe winno być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone we wszystkie konieczne ułatwienia; dźwig winien odpowiadać wymaganiom Rozdziału IX art. 193 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002r., Nr 75, poz. 690 z późn. zmianami). 2. Zamawiający wymaga by wymiary wewnętrzne kabiny umożliwiały swobodny transport chorego na łóżku szpitalnym, z co najmniej dwoma osobami obsługi. 3. Kabina dźwigu powinna posiadać poręcze umieszczone na wysokości 90cm, wewnętrzny panel sterujący na wysokości 0,8 m - 1,2 m w odległości nie mniejszej niż 0,5 m od naroża kabiny z dodatkowym oznakowaniem dla osób niewidomych i informacją głosową, po lewej stronie przycisków należy umieścić wypukłe opisy, cyfry lub standardowe symbole a także oznaczenia w alfabecie Braillea, przycisk kondygnacji (zero) powinien być dodatkowo wyróżniony; panel sterowania powinien być zabezpieczony przed chwilowym wzrostem napięcia w sieci; ściany kabiny: wykonane z segmentów, ze stali nierdzewnej, w jednej bocznej ścianie zamontowane lustro bezpieczne; sufit: podwieszany; podłoga: trudnościeralna, antypoślizgowa; cokół: wykonany z ceownika z blachy nierdzewnej; oświetlenie: pośrednie; wentylacja: wentylator elektryczny; w otworze wejściowym zamocowany zespół fotokomórki umożliwiający regulację napełnienia kabiny oraz służący jako jeden z możliwych elementów antyzakleszczających; sygnalizacja piętra: w kabinie windy powyżej panelu sterującego lub nad drzwiami należy umieścić wyświetlacz pokazujący numer piętra, na którym znajduje się winda; na wyświetlaczu powinna pojawiać się informacja o zatrzymaniu windy na danym piętrze; podczas zatrzymania windy powinien pojawiać się sygnał dźwiękowy lub informacja głosowa informująca o numerze piętra, na którym zatrzymuje się dźwig. 4. Zewnętrzny panel sterujący należy umieścić na wysokości 0,8 m - 1,2 m od posadzki; sygnalizacja przyjazdu windy: przy każdych drzwiach do windy należy umieścić sygnalizację świetlną i dźwiękową informującą, w którą zmierza stronę. Pojedynczy sygnał dźwiękowy powinien oznaczać wjazd do góry, podwójny zjazd na dół (możliwa jest też informacja słowna (w górę) i (na dół), dodatkowo pozycja kabiny w szybie będzie pokazana przez podświetlenie odpowiedniego oznaczenia - numeru piętra, komunikaty głosowe o stanie kabiny winny być słyszalne w kabinie. 5. Drzwi windy powinny otwierać się i zamykać automatycznie, wyposażone powinny być w system zatrzymujący ich zamykanie i otwierający je, jeżeli jakikolwiek przedmiot lub osoba przeszkodzą w ich zamknięciu, system powinien być oparty na czujnikach (np. podczerwień) zatrzymujących zamykanie drzwi jeszcze przed kontaktem fizycznym z przedmiotem lub osobą, drzwi wykonane ze stali nierdzewnej, ognioodporne, napęd drzwi: prędkość zamykania i otwierania regulowana. 6. Zamawiający wymaga by urządzenie dźwigowe zasilane było energią elektryczną. 7. Sterowanie z regulacją prędkości: układ regulacji prędkości umożliwić ma płynny start i zahamowanie kabiny na poszczególnych przystankach oraz precyzyjne zatrzymywanie się kabiny na poziomie przystanku. 8. Urządzenie dźwigowe winno zapewniać awaryjny zjazd na przystanek podstawowy po zaniku napięcia z możliwością ręcznego otwarcia drzwi. 9. Urządzenie dźwigowe winno odpowiadać wymogom określonym w normach UE dla urządzeń dźwigowych. 10. Dźwig i jego wszystkie elementy muszą być tak wykonane, aby można było bezpiecznie uniknąć przeciążeń, podwyższonego zużycia i niedopuszczalnych stanów eksploatacji. 11. Dźwig winien gwarantować cichą i spokojną pracę; głośność urządzeń powinna odpowiadać obowiązującym normom; praca dźwigu nie może powodować zakłóceń fal radiowych oraz zakłócać działania urządzeń elektronicznych pracujących w budynku. 12. Dźwig w przypadku pożaru winien zostać unieruchomiony po wcześniejszym sprowadzeniu kabiny do poziomu parteru. Wykonawca winien zapewnić możliwości odbioru sygnału pożaru przez układ sterowania windą. 13. Jako uzupełnienie ochrony przed dotykiem bezpośrednim w urządzeniach dźwigowych należy zastosować wysokoczułe wyłączniki różnicowoprądowe. 14. Dźwig powinien być wyposażony w stosowne tabliczki znamionowe z aktualnymi parametrami technicznymi. 15. Zamawiający wymaga by urządzenie dźwigowe było uruchamiane przez personel medyczny za pomocą kart identyfikacyjnych będących w posiadaniu Zamawiającego, z wbudowanym nośnikiem magnetycznym oraz zabezpieczone przed niekontrolowanym dostępem i uruchomieniem przez osoby trzecie. 4) Realizacja przedmiotu zamówienia nastąpi w oparciu o rozwiązania techniczno-materiałowe oraz opis wykonania robót i technologii wykonania robót zawarte w dokumentacji projektowej autorstwa PPiRI PROBADEX Kraków, Niepołomice. 5) Wykonawca wykona, na koszt Zamawiającego i umieści na terenie budowy tablice informacyjne zgodnie z poniższymi wytycznymi: 5.1) Województwa Małopolskiego: a) tablica winna zawierać logo Województwa Małopolskiego, herb Województwa Małopolskiego, wskazaną w ust. 1 nazwę zadania inwestycyjnego oraz informację o dofinansowaniu inwestycji ze środków budżetu Województwa Małopolskiego, b) tablica powinna znajdować się w widocznym miejscu, c) tablicę należy zamieścić w terminie nie dłuższym niż 10 dni od dnia podpisania umowy, przy czym demontażu tablicy dokona we własnym zakresie i na własny koszt Zamawiający w terminie wynikającym z wytycznych Województwa Małopolskiego, d) tablica winna być wykonana z trwałego materiału, napisy na tablicy należy wykonać w sposób czytelny i estetyczny. 5.2) wytycznymi PFRON o realizacji zadania ze środków PFRON będących w dyspozycji Województwa Małopolskiego. 6) Przedmiot umowy Wykonawca wykona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a także zgodnie z najlepszą wiedzą i doświadczeniem oraz z zachowaniem najwyższej staranności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) przez cały okres związania ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Dodatkowy okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.babinski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach