Przetargi.pl
Budowa centrum miasta Chełmek - Układ komunikacyjny wraz z placem reprezentacyjnym

Gmina Chełmek ogłasza przetarg

  • Adres: 32-660 Chełmek, ul. Krakowska 11
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8449040, 8449000 , fax. 033 8449019
  • Data zamieszczenia: 2012-01-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chełmek
    ul. Krakowska 11 11
    32-660 Chełmek, woj. małopolskie
    tel. 033 8449040, 8449000, fax. 033 8449019
    REGON: 00052776000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.chelmek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa centrum miasta Chełmek - Układ komunikacyjny wraz z placem reprezentacyjnym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem realizacji jest budowa układu drogowego z zagospodarowaniem terenu w centrum Chełmka u zbiegu ulic Krakowskiej i Brzozowej wraz z realizacją miejskiego placu reprezentacyjnego z odwodnieniem, oświetleniem i parkingami. Projektowany układ komunikacyjny łączy się z przewidzianym do utwardzenia terenem wzdłuż budynku Urzędu Miasta Chełmek oraz z placem gospodarczym przy budynku byłego przedszkola miejskiego, zaprojektowanym jako trawiasty na podbudowie drogowej. W ramach planowanej inwestycji przewiduje się realizację reprezentacyjnego placu miejskiego w postaci geometrycznej kompozycji z różnych, odpowiednio dobranych rodzai nawierzchni, utwardzonej kostki granitowej i elementów klinkierowych o stonowanej, beżowo-brązowej barwie z elementami granitowymi oraz z powierzchni zieleni urządzonej. Plac zostanie zagospodarowany elementami ażurowej pergoli stanowiącej uzupełnienie obrzeża placu tworzonego przed budynkiem dawnego przedszkola, elementami projektowanego oświetlenia i elementami małej architektury , przebudowę istniejącej nawierzchni dawnego targowiska miejskiego w granicach własności Skarbu Państwa wraz z przebudową istniejącego zjazdu na ul. Krakowską Z realizacją inwestycji związana jest realizacja odwodnienia i oświetlenia projektowanego układu drogowego i placu reprezentacyjnego zabezpieczenie odcinków istniejących i projektowanych sieci podziemnych znajdujących się pod projektowaną nawierzchnią. realizacja przyłącza sieci odwodnienia terenu od projektowanej studzienki ozn. S9, przez projektowaną studzienkę S19 do istniejącej studzienki przy przepuście pod torami PKP ozn. SD4 Realizacja zawiera również wyburzenie parterowej przybudówki stanowiącej strefę wejściową nieużytkowanego budynku dawnego przedszkola,likwidacja części nieuporządkowanej zieleni (wg załączonej decyzji o wycince), likwidacja części ogrodzenia terenu użytkowanego przez Urząd Miejski i części ogrodzenia terenu b. przedszkola. Projektowana pergola Projektowana pergola wykonana będzie w postaci filarów z cegły pełnej, klinkierowej o kolorze CRH Classic o przekroju 38x38 i wysokości 3,6 m. Elementy zwieńczenia o wymiarze osiowym 4 m ze stalowych, ocynkowanych ogniowo dwuteowników 180x80 i ceowników 180x70. Słupy pergoli ustawione na słupkach betonowych 36 x 36 wylewanych na budowie na głębokość 100 cm. Plac reprezentacyjny Pola posadzki placu 3,6 m x 3,6 m z bruku klinkierowego trzech kolorach: Ochra miodowa N, Classic i Tytan N, z podziałami w formie pasów 0,4 m z kostki granitowej 4x6 cm, dwukolorowej, szarej i grafitowej. Na powierzchni placu rozmieszczono latarnie na masztach o wysokości 3,6 m, ławki i kosze na śmieci oraz elementy oświetlenia w posadzce placu, pod przęsłami pergoli, a także geometrycznie rozmieszczone powierzchnie zielone. Odwodnienie terenu odwodnienie inwestycji składa się z odwodnienia projektowanej drogi wewnętrznej łączącej ul. Krakowską i Brzozową w Chełmku, odwodnienie miejsc parkingowych zlokalizowanych wzdłuż tej drogi wewnętrznej oraz odwodnienie placu reprezentacyjnego. Dodatkowo modernizowana jest kanalizacja deszczowa wokół budynku Urzędu Miasta Chełmek. Wody deszczowe z terenu objętego inwestycją odprowadzane będą do wewnętrznej kanalizacji deszczowej za pośrednictwem 3 istniejących studzienek (SD1, SD4 i SD5). Zgodnie ze spadkiem terenu zaprojektowano sieć kanalizacji deszczowej wzdłuż projektowanej drogi wewnętrznej. Odcinki kanalizacji deszczowej S9-S16 oraz S16-SD4 stanowią przyłącze kanalizacji deszczowej do istniejącej sieci. W celu prawidłowego odwodnienia powierzchni dróg i parkingów zaprojektowano wpusty uliczne zgodnie ze spadkiem terenu i przekrojem poprzecznym dróg. Wody deszczowe następnie będą odprowadzane przykanalikami fi160 do kanalizacji deszczowej za pośrednictwem studzienek fi1000mm i fi1200mm. Ze studzienek odprowadzane będą dalej kanałami fi200, fi315 i przejmowane przez istniejącą sieć wewnętrzną kanalizacji deszczowej poprzez istniejące studzienki. Przed odprowadzeniem wód deszczowych do studzienki S9 zastosowano osadniki i separatory ropopochodnych w celu ochrony odbiornika wód deszczowych. Plac ukształtowany ze spadkiem w kierunku korytek odwodnienia liniowego. Wody deszczowe odbierane z korytek przez skrzynkę odpływową, a następnie przykanalikiem fi160 do studzienki kanalizacji deszczowej na terenie objętym inwestycją. Wody opadowe z powierzchni drogi odprowadzane będą poprzez układ projektowanych wpustów ulicznych z osadnikiem i wpustem żeliwnym odbierającym wodę z dróg, chodników i parkingów. Teren placu odwadniany będzie dzięki korytkom odwodnienia linowego np. firmy ACO.Studnie kanalizacyjne wewnętrznej sieci kanalizacji deszczowej fi1000mm, fi1200mm połączone będą ze sobą kanałami fi200, fi315 z PCV-U (np. firmy Wavin) ułożonych ze spadkami zgodnie z dokumentacją techniczną. Studnie kanalizacyjne wykonać z rur teleskopowych oraz żelbetowym krążkiem odciążającym i przykryć włazem o klasie obciążeń co najmniej D100 Zestawienie charakterystycznych elementów długość kanalizacji z rur fi160 380,0 m długość kanalizacji z rur fi315 10,83m długość kanalizacji z rur fi200 76,44 m studzienka fi1000mm 14 szt. studzienka fi1200mm 2 szt. separator ropopochodnych 2 szt. osadnik 2 szt. Istniejące 4 studnie kanalizacji deszczowej:D1, D2, D3, SD5 należy wymienić. Proponuje się 4 studnie D1, D2, D3 SD5 jako fi1000mm, fi1200mm Oświetlenie Oświetlenie terenu zostało podzielone na następujące części: oświetlenie dróg dojazdowych i miejsc postojowych; oświetlenie placu; oświetlenie pergoli na placu Do oświetlenia dróg dojazdowych i miejsc postojowych przewidziano zastosowanie opraw typu SL-100-100 prod. ES-SYSTEM na słupach 9m. Oświetlenie placu umieszczone pomiędzy ławkami przewidziano na słupach stalowych z zastosowaniem opraw typu OCP 70R-PCII. Do podświetlenia pergoli na placu przewidziano system doziemnych opraw oświetlenia iluminacyjnego typu URAN 3 prod. ES-SYSTEM. Projektowane oświetlenie zasilić za pomocą kabla elektroenergetycznego typu YKY 5x10mm2, który podłączyć do istniejącego oświetlenia ulicy Krakowskiej. Zabezpieczenie istniejących kabli elektroenergetycznych Na terenie projektowanej budowy układu drogowego w centrum Chełmka wokół budynku Urzędu Miejskiego przebiegają kable średniego i niskiego napięcia, które należy odkopać i zabezpieczyć osłonami rurowymi przed przystąpieniem do układania warstw nawierzchni. Zabezpieczeniu podlegają: 2 kable średniego napięcia przechodzące przez ul. Krakowską od strony ul. Dąbrowskiej w miejscu przecięcia z nową drogą przy istniejącym targowisku oraz przy przejściu przez nową drogę, na północnym odcinku w okolicy miejsc parkingowych kabel średniego napięcia oraz 1 kabel niskiego napięcia przebiegający wzdłuż ul. Brzozowej przy przejściu przez nową drogę; kabel niskiego napięcia zasilający budynek przy ul. Brzozowej przy przejściu przez nową drogę. Do zabezpieczenia powyższych kabli zaprojektowano rury osłonowe dzielone typu A 110 PS koloru czerwonego produkcji AROT. UKŁAD DROGOWY Zakres realizacji - układ drogowy z projektowanym zjazdem na ul. Brzozową - przebudowa istniejącej nawierzchni placu targowego z projektowanym zjazdem na ul. Krakowską, - ukształtowanie i utwardzenie terenu wokół Urzędu Miasta,rozbiórka placu zabaw przed budynkiem byłego przedszkola oraz wykonanie placu gospodarczego z nawierzchnią zieloną o podbudowie drogowej . Zestawienie powierzchni Na terenie projektowanej inwestycji przewiduje się następujące elementy zagospodarowania: nawierzchnia dróg z betonu asfaltowego projektowana - 1592,0 m2 przebudowywana - 706 m2 nawierzchnia z kostki betonowej projektowane miejsca postojowe - 541 m2 przebudowany plac manewrowy - 231,0 m2 nawierzchnia chodnika z kostki betonowej grub.8 cm projektowana - 325,0 m2 przebudowywane - 266 m2 inne nawierzchnie przebudowa nawierzchni wzdłuż Urzędu Miasta - 385,0 m2 trawnik z podbudową drogową - 253,0 m2 Rozwiązania typowe przekroju drogowego Projektowana droga o szerokości 6,0 m, spadek poprzeczny daszkowy nawierzchni 2% za wyjątkiem pochylenia na łuku poziomym gdzie ze względu na działanie siły odśrodkowej zaprojektowano proste przejściowe i w obrębie łuku poziomego spadek jednostronny 3%. Jezdnia ograniczona krawężnikiem betonowym 15x30 ułożonym na ławie betonowej przy czym w miejscach gdzie projektuje się miejsca postojowe należy przewidzieć obniżenie krawężnika i wjazd na parking usytuować 3 cm wyżej niż niweleta krawędzi jezdni. Konstrukcje nawierzchni dla drogi manewrowej: - 5 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/12,8 mm -7 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego na bazie DE-30B 0/25 mm -20 cm podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63 mm -15 cm warstwa odsączająca z pospółki . dla stanowisk postojowych: - 8 cm kostka betonowa brukowa podwójne T 20 x 16 - 3 cm podsypka piaskowa wg. PN-58/S-96026 - 15 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa stabilizowanego spoiwem hydraulicznym - 10 cm warstwa odcinająca z pospółki chodników: - 8 cm kostka betonowa brukowa podwójne T 20 x 16 - 3 cm podsypka piaskowa wg. PN-58/S-96026 - 15 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa stabilizowanego spoiwem hydraulicznym - 10 cm warstwa odcinająca z pospółki Wykonanie oznakowania wg dokumentacji /Projekt Organizacji Ruchu/ Przedmiotem opracowania jest docelowy projekt organizacji ruchu. W związku z tworzeniem się nowego układu drogowego, gdzie na zjazdach docelowo przewiduje się podłączenie innych dróg lokalnych projektuje się wprowadzenie strefy zamieszkania gdzie obowiązuje prędkość 20 km/h. W związku z powyższym projektuje się znaki pionowe D-41 oraz D-40 na początku i końcu układu drogowego oraz dla podkreślenia pierwszeństwa przejazdu znaki pionowe A-7 na wlocie do ul. Brzozowej. Ponadto ze względu na ruch jednokierunkowy wprowadzono znaki B-2, B-21 oraz znak D3. Ponadto dla wyznaczenia miejsc postojowych przewidziano znaki pionowe D -18 z tabliczką T-13b (parkowanie prostopadłe) oraz koniec parkowania. Ważne ustalenia końcowe Wykonawca przed rozpoczęciem robót wykona i zawiadomi inwestora o wytyczeniu sytuacyjno wysokościowym zakresu robot. Zamawiający może dokonać korekty zakresu zadania jeżeli uzna iż leży to w jego interesie lub poprawi to funkcjonalność inwestycji. Wszystkie materiały wymienione w dokumentacji jako przykładowe mają być przed wbudowaniem zaprezentowane Inwestorowi /również w formie próbek lub realizacji/ Kolorystyka nawierzchni placu reprezentacyjnego oraz jakość materiałów proponowanych do użycia musi uzyskać akceptację Zamawiającego. Elementy oświetlenia parkowego i ulicznego powinny być uzgodnione i zaakceptowane przez Zamawiającego. Elementy wykończeniowe małej architektury jak i elementy brukarskie placu reprezentacyjnego wymagają uzgodnienia i akceptacji Zamawiającego. Poza wyżej wymienionym zakresem zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: a)opracowania i zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na okres prowadzenia robót b)zapewnienia obsługi geodezyjnej w zakresie koniecznym do realizacji, jak: tyczenie, bieżącą obsługę w trakcie realizacji inwestycji oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, c)wykonanie robót zgodnie z dokumentacją techniczną d) zabezpieczenia robót zgodnie z przepisami BHP, e) wykonania i utrzymywania zabezpieczenia robót i placu budowy przed dostępem osób trzecich podczas realizacji robót, f ) wykonania prób i badań zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót. Szczegółowy zakres robót opisany został w dokumentacji technicznej (projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiar robót), stanowiącej załącznik do niniejszej SIWZ. UWAGA! 1/ Wszystkie materiały użyte przy realizacji zadania winny być I klasy jakości i posiadać odpowiednie atesty (w tym PZH) 2/ Kolorystykę materiałów wykończeniowych należy w trakcie wykonawstwa uzgodnić z Zamawiającym. 3/ Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych w stosunku do tych, które w dokumentacji technicznej zostały opisane poprzez wskazanie nazwy producenta lub znaku handlowego, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych od opisywanych przez Zamawiającego. Akceptacja Zamawiającego nastąpi po przedłożeniu dokumentów potwierdzających zachowanie tych parametrów. W przypadku, gdy zastosowanie tych materiałów lub urządzeń wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty zmian poniesie Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.chelmek.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach