Przetargi.pl
Zwiększenie atrakcyjności obszaru wsparcia poprzez utrzymanie i świadome wykorzystanie potencjału wspólnego dziedzictwa kulturowego i naturalnego w ramach projektu pn. „Przygoda z Nysą – zagospodarowanie turystyczne pogranicza Polsko-Niemieckiego – etap V”

Powiat Żarski ogłasza przetarg

  • Adres: 68-200 Żary, Al. Jana Pawła II
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 790 600, , fax. 684 790 601
  • Data zamieszczenia: 2019-01-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Żarski
    Al. Jana Pawła II 5
    68-200 Żary, woj. lubuskie
    tel. 684 790 600, , fax. 684 790 601
    REGON: 97077016100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wrota.lubuskie.pl/spzary, http://www.powiatzary.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zwiększenie atrakcyjności obszaru wsparcia poprzez utrzymanie i świadome wykorzystanie potencjału wspólnego dziedzictwa kulturowego i naturalnego w ramach projektu pn. „Przygoda z Nysą – zagospodarowanie turystyczne pogranicza Polsko-Niemieckiego – etap V”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Teren objęty inwestycją zlokalizowany jest w powiecie Żarskim w województwie lubuskim na działkach: 13/2, 29, 16, 31, 35/1, 15/5 – obręb 5, jednostka ewidencyjna Lubsko 14/6, 16/1 – obręb 6, jednostka ewidencyjna Lubsko. Teren objęty inwestycją zlokalizowany jest w województwie lubuskim, w powiecie żarskim w miejscowości Lubsko. Ciąg komunikacyjny ma swój początek w obrębie drogi wojewódzkiej nr 289, koniec zaś zlokalizowany jest przy zalewie Karaś. Inwestycja obejmuje wykonanie przebudowy nawierzchni drogi wewnętrznej (dr. nr 1) oraz ciągu pieszo-rowerowego w pasie drogowym drogi wewnętrznej. Ponadto inwestycja obejmuje remont nawierzchni drogi publicznej (ul. Mała – dr. nr 2) wraz z chodnikiem. Teren inwestycji nie jest wpisany do rejestru zabytków i nie podlega ochronie na podstawie miejscowego planu zagospodarowania. Zakres inwestycji obejmuje m.in.: 1) roboty rozbiórkowe i przygotowawcze 2) prace ziemne, korytowanie, wywóz ziemi, stabilizowanie i wykonanie nasypów, konserwację rowów 3) wycinkę drzew, krzewów, karczowanie karp, usuwanie korzeni 4) wykonanie wzdłuż ciągów kanalizacji kablowej (do przyszłego oświetlenia trasy) 5) wykonanie zabezpieczenia skarp (ścianka szczelna, maty gabionowe, narzut kamienny) 6) modernizację - przebudowę drogi gminnej wewnętrznej (droga nr 1), 7) modernizację - przebudowę ciągu pieszo - rowerowego, 8) modernizację - remont drogi gminnej, ul. Mała (droga nr 2) wraz z chodnikiem, 9) utwardzenie terenu w obrębie działki 14/6, 10) wyposażenie w elementy bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, słupki, barierki) 11) ƒ budowę obiektów małej architektury (urządzeń wymienionych w dokumentacji projektowej i wykonawczej) 12) roboty wykończeniowe 13) nasadzenia drzew, 14) wykonanie tymczasowej organizacji ruchu i wprowadzenie stałej organizacji ruchu 3.2 Opis podstawowych robót - Branża drogowa - Projektowana inwestycja ma na celu przede wszystkim poprawę stanu technicznego nawierzchni jezdni dróg oraz ciągów pieszo-rowerowych – parametry techniczne: ƒ klasa techniczna – droga wewnętrzna (nr1), droga klasy D (NR2); ƒ prędkość projektowa – Vp = 30 km/h; ƒ szerokość jezdni – 4,00 m; ƒ szerokość chodników – 3,00 m; ƒ droga wewnętrzna (Nr1) o szerokości 4,0 m i długości 86,80 m ƒ ciąg pieszo-rowerowy o szer. 3,0 m i długości 459,50 m ƒ remont nawierzchni ul. Mała o szerokości 4,0 m i długości 107,96 m wraz z chodnikiem ƒ utwardzenie terenu w obrębie działki nr 14/6 ƒ budowa elementów małej architektury Nawierzchnie dróg, ciągu pieszo-rowerowego, chodnika zaprojektowano z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm. Nawierzchnie mają posiadać spadek zgodnie z dokumentacją projektową wykonania. Jezdnie ograniczono krawężnikiem betonowym najazdowym 22x15 cm. Nawierzchnię chodnika oraz ciągu pieszo-rowerowego zaoporowano obrzeżem betonowym 30x8 cm. Nawierzchnię chodnika i ciągów pieszo – rowerowych należy ułożyć bezspoinowo, z kostki o krawędziach niefazowanych. W przekroju podłużnym jezdnie dróg oraz nawierzchnie ciągu pieszo-rowerowego i chodnika dowiązano do istniejącego terenu z zachowaniem dopuszczalnych spadków podłużnych. Rzędne początku i końca należy dowiązać do istniejącej zabudowy. Przy trasowaniu dróg, ciągu pieszo-rowerowego po terenie pochyłym projektuje się wykonanie nasypu wraz z umocnieniem skarp narzutem kamiennym (ewentualnie materacami gabionowymi). W miejscach newralgicznych (dużych różnic wysokości) zaprojektowano stalową ściankę szczelną o wysokości 6 m i długości 55 m zakończoną żelbetowym wieńcem. Szczegółowy sposób wykonania szczelnej ścianki należy pisemnie uzgodnić z Inspektorem nadzoru inwestorskiego i Inwestorem. Montaż ścianki szczelnej wraz z zwieńczeniem wykonany zostanie wg. projektu i technologii Wykonawcy. Szczegółowy opis i parametry zawiera dokumentacja projektowa. Należy uwzględnić, iż w granicy pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 289 (dz. nr 13/2) projektuje się budowę zjazdu publicznego (planowana szerokość 5,00 m, długość 5,0 m i usytuowanie do osi jezdni pod kątem 90,00o) wraz z przebudową fragmentu przyległej ścieżki rowerowej. 3.3 Elementy małej architektury. Planowana inwestycja obejmuje umiejscowienie w terenie elementów małej architektury tj: koszy na śmieci, ławek, stojaków na rowery, wiat ochronnych dla podróżnych, drogowskazów i tablic informacyjnych. Lokalizacja i rodzaj elementów małej architektury należy wykonać i zamontować zgodnie z dokumentacją projektową. Uwaga! Na każdym z elementów wchodzących w skład infrastruktury (tablice, stoły, ławki, kosze, stojaki dla rowerów, i pozostałe) Wykonawca jest obowiązany umieścić trwałe napisy stałe (np. grawer, wypalane). Treść napisów poda zamawiający. Wszystkie informacje umieszczane na tablicach powinny być sporządzone w języku polskim i niemieckim. Konstrukcja nawierzchni jezdni i pozostałe parametry określa dokumentacja techniczna i pozostałe załączniki do niniejszej SIWZ. 3.4 Roboty ziemne (wypełnienie koryta) należy prowadzić warstwami o grubości do 20 cm. Przed każdym zasypaniem Wykonawca jest zobowiązany uzyskać pisemne potwierdzenie w dzienniku budowy od Inspektora Nadzoru Inwestorskiego lub przedstawiciela zamawiającego prawidłowego oczyszczenia z karp, korzeni i innych zanieczyszczeń, pod rygorem wykonania ponownego korytowania i oczyszczenia wykonanych koryt przed ułożeniem kostki brukowej. Zamawiający wymaga sporządzenia na powyższą okoliczność dokładnej dokumentacji fotograficznej (wg. której nie ma wątpliwości o prawidłowym wykonaniu usunięcia karp i korzeni po wyciętych drzewach i krzewach). Po każdorazowym wykonaniu i zagęszczeniu kolejnej warstwy Wykonawca na własny koszt przeprowadzi badania Is gruntu. Układanie kolejnej warstwy może zostać rozpoczęte tylko po zaakceptowaniu przez Inspektora nadzoru inwestorskiego wyników badań kontrolnych w-wy poprzedniej. Wymianę gruntu w bezpośredniej bliskości ogrodzeń posesji prowadzić należy w taki sposób, aby nie spowodować zniszczenia (np. obrotu w kierunku gruntu odspojonego) tych ogrodzeń. 3.5 Inwestycja wymaga wycięcia kolidujących drzew (w tym drzew i krzewów nie wymagających zgłoszenia i uzyskania zezwolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami) w obrębie inwestycji zgodnie z dokumentacją wyrębu drzew oraz uzyskaną decyzją. W ramach zadania należy: - usunąć 105 drzew określonych w decyzji nr WBO.613.121.2018 z dnia 14.11.2018 - usunąć około 130 szt drzew o obwodzie do 12 cm (nie wymaga zezwolenia w postaci decyzji właściwego organu) - usunąć około 165 szt drzew o obwodzie 12 cm (nie wymaga zezwolenia w postaci decyzji właściwego organu) - usunąć około 60 – 100 m2 zakrzaczeń - usunąć dokładnie (wyrwać) wszystkie karpy, wystające i przechodzące w światło ścieżki i drogi korzenie w całym korycie - drewno pochodzące z wycinki oraz usunięte korzenie należy ułożyć w pryzmy przygotowane do transportu w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego lub bezpośrednio do odbiorcy. UWAGA! Wycinkę drzew i krzewów należy bezwzględnie zakończyć do dnia 28 lutego 2019 r. Po tym terminie dopuszcza się jedynie zwożenie i oczyszczanie terenu z gałęzi i karp. Przed przystąpieniem do wycinki Wykonawca jest zobowiązany uzyskać we własnym zakresie pisemną opinię specjalisty w dziedzinie ochrony przyrody (w zakresie fauny i flory chronionej prawnie) w tym: ornitologa, o braku występowania gniazd, siedlisk i enklaw chronionych na przebiegu trasy przeznaczonej do wycinki. Ponieważ droga jest sporadycznie użytkowana, i istnieje prawdopodobieństwo iż jej przebieg może odbiegać od rzeczywistych granic Wykonawca jest zobowiązany do geodezyjnego wyznaczenia drogi i ścieżki w terenie, oraz wpisania powyższej czynności przez geodetę do dziennika budowy. O czynności wyznaczenia geodezyjnego należy poinformować Inspektora nadzoru inwestorskiego. Po zakończeniu inwestycji Wykonawca jest zobowiązany do wykonania powykonawczej mapy geodezyjnej wraz z naniesieniem wszystkich urządzeń (obiektów małej architektury, kanalizacji kablowej i pozostałych) i przekazania jej Zamawiającemu do dnia ostatecznego odbioru. W obrębie projektowanego przedsięwzięcia występują następujące urządzenia obce: − sieci wodociągowe, − linie energetyczne napowietrzne niskiego napięcia. W projekcie wskazano kolizje z linią energetyczną napowietrzną. Przebudowa kolizji zostanie wykonana na warunkach właścicieli wg. odrębnego opracowania. Ponadto projekt obejmuje wykonanie kanalizacji teletechnicznej (rura DVK110) wzdłuż przebiegu dróg i ścieżki rowerowej na potrzeby kablowej linii oświetlenia drogowego. Nie wyklucza się istnienia innych nienaniesionych linii urządzeń i/lub odchyleń w planie. W przypadku napotkania na niezinwentaryzowane urządzenia należy powiadomić właściwy organ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 20 000.00zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł). Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp, tj.: a) pieniądzu, na rachunek bankowy Zamawiającego 21 1020 5460 0000 5102 0006 0517. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji. 9.5 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, lub też nie zastosuje się do wezwania Zamawiającego zgodnie z art. 46 ust 4a Pzp. 9.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr. 21 1020 5460 0000 5102 0006 0517 Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 9.7. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 9.8. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp wykonawca składa wraz z ofertą. 9.9. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego: Zwiększenie atrakcyjności obszaru wsparcia poprzez utrzymanie i świadome wykorzystanie potencjału wspólnego dziedzictwa kulturowego i naturalnego w ramach projektu pn. „Przygoda z Nysą – zagospodarowanie turystyczne pogranicza Polsko - Niemieckiego – etap V” Oznaczenie sprawy: WIGN.272.2.2019.ZP 9.10. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 9.11. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia, w przypadku wybrania jego oferty jako najkorzystniejszej dla zamawiającego. 9.12. Zamawiający zwróci wadium zgodnie z przepisami art. 46 ust. 1, 1a i 2 ustawy. 9.13. Wykonawca traci wadium na rzecz zamawiającego w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i ust 5 ustawy. 9.14 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 9.15 Oferta nie zabezpieczona wadium stanowić będzie podstawę od wykluczenia wykonawcy z postępowania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 4.2.1. lit. a) SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach