Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkoleniowych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół Miasta Dąbrowa Górnicza Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie CNC. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie wielomodułowego szkolenia obejmującego: kurs barmana 1 stopnia (Level A) z obsługą kas fiskalnych w zakresie podstawowym, warsztatami sztuki carvingu na poziomie podstawowym oraz minimum sanitarnym. Dalsza cześć nazwy zamówienia znajduje się w sekcji IV.4.16

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna 21
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2956700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2014-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21 21
    41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 32 2956700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.dabrowa-gornicza.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkoleniowych dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół Miasta Dąbrowa Górnicza Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie CNC. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie wielomodułowego szkolenia obejmującego: kurs barmana 1 stopnia (Level A) z obsługą kas fiskalnych w zakresie podstawowym, warsztatami sztuki carvingu na poziomie podstawowym oraz minimum sanitarnym. Dalsza cześć nazwy zamówienia znajduje się w sekcji IV.4.16
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia poniżej kwoty dla dostaw i usług określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń zawodowych i kursów podnoszących poziom umiejętności dla uczniów ponadgimnazjalnych szkół Miasta Dąbrowa Górnicza w ramach projektu Mam zawód - mam pracę w regionie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Działanie 9.2 - Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. I. Część 1 - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie CNC 1.Cel kursu - podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie kursu programowania i obsługi obrabiarek CNC sterowanych numerycznie i uzyskanie możliwości podjęcia pracy w zakresie programowania lub obsugi obrabiarek sterowanych numerycznie. Kurs powinien zakończyć się sprawdzeniem zdobytej wiedzy i umiejętności. 2.Wymiar godzin kursu -80 godzin lekcyjnych zajęć teoretycznych i praktycznych, z czego zajęcia teoretyczne - 36 godzin lekcyjnych, zajęcia praktyczne - 44 godzin lekcyjnych. 3.Plan realizacji kursu - Program kursu określający szczegółową tematykę musi spełniać wymogi formalne określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.) i musi zawierać co najmniej zagadnienia obejmujące: - podstawy obróbki skrawaniem; - czytanie rysunku technicznego; - planowanie procesu technologicznego obróbki skrawaniem; - programowanie procesów technologicznych na obrabiarkach sterowanych numerycznie; - obsługę programów Komputerowego Wspomagania Wytwarzania CAM niezbędnych w przedmiotowym procesie kształcenia; - stanowiskowe przepisy BHP i ppoż. (tokarka, frezarka); - obsługę frezarki i tokarki sterowanej numerycznie CNC. Program może być uzupełniony lub poszerzony o zagadnienia, które w ocenie wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia do wykonywania pracy w zakresie programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie CNC. Po podpisaniu umowy Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych dostarczyć do siedziby Zamawiającego, tj. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, pok. nr 210 harmonogram i szczegółowy program kursu. Kurs będzie realizowany zgodnie z przyjętym harmonogramem. 4.Materiały szkoleniowe - Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem kursu w postaci książek, materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu kursu ww. materiały przejdą na własność uczestników. 5.Środki ochrony osobistej - wykonawca na czas szkolenia praktycznego zapewni uczestnikom środki ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP w przedmiotowym zakresie kursu. 6.Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik kursu otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu programowania i obsługi obrabiarek sterowanych numerycznie CNC na wzorze MEN zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.) wraz z suplementem. 7.Termin i miejsce przeprowadzenia kursu: Kurs powinien zostać zrealizowany na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. Zajęcia teoretyczne i praktyczne w wymiarze nie przekraczającym 4 godzin lekcyjnych dziennie winny odbywać się po zajęciach szkolnych i trwać nie dłużej niż do godziny 20:00. W dniach wolnych od nauki szkolnej zajęcia mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00, w wymiarze nie przekraczającym 6 godzin lekcyjnych dziennie. Termin realizacji - 10 tygodni od daty podpisania umowy. 8. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 12 osób. II. Część 2 - Zorganizowanie i przeprowadzenie wielomodułowego szkolenia obejmującego: kurs barmana 1 stopnia (Level A) z obsługą kas fiskalnych w zakresie podstawowym, warsztatami sztuki carvingu na poziomie podstawowym oraz minimum sanitarnym 1. Cel szkolenia/kursu - podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie kursu barmana 1 stopnia oraz zdobycie dodatkowych umiejętności umożliwiających podjęcie pracy w charakterze barmana. Szkolenie powinno zakończyć się sprawdzianem zdobytej wiedzy i umiejętności. 2. Wymiar godzin szkolenia - 48 godzin lekcyjnych, w tym: 30 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie kursu barmana I stopnia, 5 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie obsługi kas fiskalnych na poziomie podstawowym, 8 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie warsztatów carvingu na poziomie podstawowym oraz 5 godzin lekcyjnych zajeć w zakresie minimum sanitarnego. 3. Plan realizacji szkolenia/kursu - Program wielomodułowego szkolenia określający szczegółową tematykę musi spełniać wymogi formalne określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186 z późn. zm.) i musi zawierać co najmniej poniższe zagadnienia: - Podstawowe aspekty pracy barmana - Sylwetka barmana; - Sztuka prowadzenia baru; - Poznanie sprzętu barowego, narzędzi oraz akcesoriów barowych; - Zarys technologii i towaroznawstwa napojów alkoholowych i bezalkoholowych; - Produkcja, podział i charakterystyka napojów alkoholowych; - Normy spożywania napojów alkoholowych; - Poznanie technik mieszania i nauka mieszania; - Ćwiczenia technik miksowania napojów alkoholowych z wykorzystaniem różnych gatunków alkoholi i miksowania napojów bezalkoholowych; - Styl wolny jako alternatywna sztuka barmańska; - Ćwiczenia technik miksowania w stylu wolnym; - Dekorowanie i podawanie napojów alkoholowych i bezalkoholowych; - Warsztaty w zakresie sztuki dekorowania i rzeźbienia w owocach i warzywach - carving; - Podstawowe zagadnienia z zakresu higieny przy produkcji i obrocie żywnością - minimum sanitarne; - Rozliczenia z klientami, warunki stosowania kas fiskalnych, budowa i działanie urządzeń fiskalnych, ewidencja sprzedaży, różne formy płatności, programowanie stawek VAT, programowanie nagłówka i nowych programów, storno, sporządzanie raportów - obsługa kas fiskalnych. Program może być uzupełniony lub poszerzony o zagadnienia, które w ocenie wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia do wykonywania pracy barmana. Po podpisaniu umowy Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych dostarczyć do siedziby Zamawiającego, tj. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, pok. nr 210 harmonogram szkolenia z uwzględnieniem terminów realizacji poszczególnych modułów i szczegółowy program szkolenia. Szkolenie będzie realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem. 4. Materiały szkoleniowe - Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem szkolenia barmanów i sztuki carvingu w postaci książek, w zakresie obsługi kas fiskalnych i minimum sanitarnego w postaci skryptów oraz materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia ww. materiały przejdą na własność uczestników. 5. Materiały zużywalne, akcesoria i sprzęt - Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia materiały zużywalne i akcesoria, w szczególności odpowiednie do programu szkolenia różne rodzaje napojów alkoholowych, bezalkoholowych, soków, syropów i dodatków oraz elementów dekoracyjnych, jak również odpowiednie do programu szkolenia carvingu różne rodzaje owoców i warzyw - w ilości zapewniającej każdemu uczestnikowi zdobycie samodzielnych umiejętności praktycznych. Ponadto Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia podstawowy sprzęt barmański zapewniający przygotowanie uczestników kursu do samodzielnej pracy za barem, a także odpowiednią do liczby uczestników liczbę noży carvingowych. 6. Środki ochrony osobistej - wykonawca na czas szkolenia praktycznego zapewni uczestnikom środki ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP w przedmiotowym zakresie. 7. Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie o ukończeniu wielomodułowego szkolenia obejmującego: kurs barmana 1 stopnia (Level A) z obsługą kas fiskalnych w zakresie podstawowym, warsztatami sztuki carvingu na poziomie podstawowym oraz minimum sanitarne na wzorze MEN zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.) wraz z suplementem. Termin i miejsce przeprowadzenia szkolenia: Wszystkie zajęcia w ramach szkolenia powinny zostać zrealizowane na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. Zajęcia teoretyczne i praktyczne na kursie barmana w wymiarze nie przekraczającym 4 godzin lekcyjnych dziennie winny odbywać się po zajęciach szkolnych i trwać nie dłużej niż do godziny 20:00. Szkolenie obsługi kas fiskalnych w pełnym wymiarze 5 godzin lekcyjnych powinno być zorganizowane po zajęciach szkolnych lub w dniu wolnym od nauki szkolnej. Szkolenie minimum sanitarne w pełnym wymiarze 5 godzin lekcyjnych powinno być zorganizowane po zajęciach szkolnych lub w dniu wolnym od nauki szkolnej. Warsztaty carvingu w pełnym wymiarze 8 godzin lekcyjnych winny być zorganizowane i przeprowadzone w dniu wolnym od nauki szkolnej. W dniach wolnych od nauki szkolnej zajęcia mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00. Termin realizacji - 8 tygodni od dnia podpisania umowy. 8. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 9 osób. III. Część 3 - Zorganizowanie i przeprowadzenie wielomodułowego szkolenia w zakresie kursu florystyki z obsługą kas fiskalnych w zakresie podstawowym i nauką udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej 1. Cel szkolenia/kursu - podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez ukończenie kursu florystyki oraz podniesienie poziomu umiejętności dodatkowych umożliwiających podjęcie pracy w zawodzie florysty. Szkolenie powinno zakończyć się sprawdzianem zdobytej wiedzy i umiejętności. 2. Wymiar godzin szkolenia - 40 godzin lekcyjnych, w tym 30 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie kursu florystyki, 5 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie obsługi kas fiskalnych oraz 5 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. 3. Plan realizacji szkolenia/kursu - Program wielomodułowego szkolenia określający szczegółową tematykę musi spełniać wymogi formalne określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.) i musi zawierać co najmniej poniższe zagadnienia: - podstawowe aspekty pracy florysty, w szczególności pracy w kwiaciarni, - zasady tworzenia kompozycji kwiatowych, - koło barw, zasada złotego podziału, - zasady doboru kwiatów i roślin ozdobnych do artystycznego układania dekoracji i bukietów, - środki techniczne i materiały dekoracyjne, - zasady przechowywania i pielęgnacji kwiatów i roślin ciętych, - najnowsze trendy we florystyce, - podstawowe techniki układania dekoracji kwiatowych i roślinnych, - florystyka okazjonalna - florystyka ślubna, florystyka pogrzebowa, - sztuka układania kwiatów i kompozycji roślinnych w naczyniach i koszach - elementy dekoracji stołów, sal bankietowych, kościołów itp., - rozliczenia z dostawcami i klientami, warunki stosowania kas fiskalnych, budowa i działanie urządzeń fiskalnych, ewidencja sprzedaży, różne formy płatności, programowanie stawek VAT, programowanie nagłówka i nowych programów, storno, sporządzanie raportów - obsługa kas fiskalnych, - podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Program może być uzupełniony lub poszerzony o zagadnienia, które w ocenie wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia do wykonywania zawodu florysty, obsługi kas fiskalnych lub udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Po podpisaniu umowy Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych dostarczyć do siedziby Zamawiającego tj. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, pok. nr 210 harmonogram szkolenia z uwzględnieniem terminów realizacji poszczególnych modułów i szczegółowy program szkolenia. Szkolenie będzie realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem. 4. Materiały szkoleniowe - Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem sztuki układania kwiatów w postaci książki, skryptów w zakresie obsługi kas fiskalnych i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia ww. materiały przejdą na własność uczestników. 5. Materiały szkoleniowe na zajęcia praktyczne - Wykonawca musi zapewnić uczestnikom materiały zużywalne w liczbie zapewniającej każdemu uczestnikowi zdobycie samodzielnych umiejętności praktycznych zgodnie z programem kursu. W szczególności wykonawca musi zapewnić uczestnikom co najmniej 4 rodzaje żywych kwiatów i co najmniej 4 rodzaje innych roślin ozdobnych do tworzenia kompozycji oraz odpowiednie do programu szkolenia materiały dekoracyjne i pomocnicze (typu: papier lub folie ozdobne, tkaniny, włókniny, bibuły, wstążki, kleje, brokaty, środki nabłyszczające lub barwiące, gąbki florystyczne lub stelaże, drut florystyczny, sznurek, różne naczynia lub koszyki). Ponadto Wykonawca musi zapewnić uczestnikom odpowiednią do liczby uczestników liczbę narzędzi florystycznych. 6. Środki ochrony osobistej - wykonawca na czas szkolenia praktycznego zapewni uczestnikom środki ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP w przedmiotowym zakresie. 7. Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie o ukończeniu wielomodułowego szkolenia w zakresie kursu florystyki z obsługą kas fiskalnych w zakresie podstawowym i nauką udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej na wzorze MEN zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.) wraz z suplementem. 8. Termin i miejsce przeprowadzenia szkolenia: Wszystkie zajęcia w ramach szkolenia powinny zostać zrealizowane na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. Zajęcia teoretyczne i praktyczne na kursie florystyki w wymiarze nie przekraczającym 4 godzin lekcyjnych dziennie winny odbywać się po zajęciach szkolnych i trwać nie dłużej niż do godziny 20:00. Szkolenie obsługi kas fiskalnych w pełnym wymiarze 5 godzin lekcyjnych powinno być zorganizowane po zajęciach szkolnych lub w dniu wolnym od nauki szkolnej. Szkolenie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w pełnym wymiarze 5 godzin lekcyjnych powinno być zorganizowane po zajęciach szkolnych lub w dniu wolnym od nauki szkolnej. W dniach wolnych od nauki szkolnej zajęcia mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00. Termin realizacji - 8 tygodni od dnia podpisania umowy. 9. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 9 osób. IV. Część 4 - Zorganizowanie i przeprowadzenie wielomodułowego szkolenia w zakresie kursu projektowania stron WWW oraz grafiki komputerowej 1.Cel szkolenia/kursu - podniesienie poziomu umiejętności i kompetencji poprzez ukończenie kursu grafiki komputerowej i projektowania stron WWW umożliwiających uczestnikom podjęcie pracy w przedmiotowym zakresie. Szkolenie powinno zakończyć się sprawdzianem zdobytej wiedzy i umiejętności. 2.Wymiar godzin szkolenia - 60 godzin lekcyjnych, w tym: 30 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie grafiki komputerowej oraz 30 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie projektowania stron WWW . 3. Plan realizacji szkolenia/kursu - Program wielomodułowego szkolenia określający szczegółową tematykę musi spełniać wymogi formalne określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.) i musi zawierać co najmniej poniższe zagadnienia: -Wprowadzenie do grafiki komputerowej, -Reprezentacja obrazów w komputerze: grafika wektorowa a rastrowa, -Wprowadzenie do programów do obróbki graficznej (minimum dwa programy: w tym jeden do grafiki wektorowej i jeden do grafiki rastrowej) -Narzędzia edycyjne, -Obiekty graficzne - rysowanie i obróbka, -Transformacje obiektów, -Praca z dokumentami wielostronicowymi: łamanie stron - techniki niestandardowe, tworzenie broszur, zaproszeń i wizytówek, projektowanie własnego układu stron, -Praktyczne zastosowanie warstw, -Narzędzia retuszu i korekcja tonalna, -Wyrównywanie i rozkład obiektów na stronie wydruku, modyfikowanie kształtu, -Efekty graficzne w formatach wektorowym i rastrowym, -Efekty specjalne i efekty bitmapowe, -Przygotowanie obiektów do druku i publikacji w Internecie, -Tworzenie graficznego projektu strony WWW -Obróbka materiałów źródłowych, -Tworzenie szablonu strony WWW: układy szablonów stron, narzędzie slice, formaty kompresji grafiki (gif, jpg), eksport szablonu do HTML, -Podstawy języka HTML: składnia języka HTML, schematy tworzenia stron WWW, elementy stron WWW, elementy kodu HTML, -Podstawy technologii Flash: przygotowanie strony WWW w technologii Flash, łączenie technologii Flash i HTML (podział strony na elementy dynamiczne i statyczne, integracja Flasha z językiem HTML). Program może być uzupełniony lub poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia do samodzielnej pracy w zakresie grafiki komputerowej oraz projektowania, tworzenia i publikowania stron internetowych. Po podpisaniu umowy Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych dostarczyć do siedziby Zamawiającego tj. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, pok. nr 210 harmonogram szkolenia z uwzględnieniem terminów realizacji poszczególnych modułów i szczegółowy program szkolenia. Szkolenie będzie realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem. 4.Materiały szkoleniowe - Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem szkolenia w postaci książek i niezbędnych w procesie przedmiotowego kształcenia prezentacji w wersji elektronicznej na płycie CD/DVD oraz materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia ww. materiały przejdą na własność uczestników. 5.Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie o ukończeniu wielomodułowego szkolenia w zakresie kursu projektowania stron WWW oraz grafiki komputerowej na wzorze MEN zgodnie rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm. wraz z suplementem. 6.Termin i miejsce przeprowadzenia szkolenia: Wszystkie zajęcia w ramach szkolenia powinny zostać zrealizowane na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. Zajęcia teoretyczne i praktyczne w wymiarze nie przekraczającym 4 godzin lekcyjnych dziennie winny odbywać się po zajęciach szkolnych i trwać nie dłużej niż do godziny 20:00. W dniach wolnych od nauki szkolnej zajęcia mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00 w wymiarze nie przekraczającym 6 godzin lekcyjnych. Termin realizacji - 8 tygodni od dnia podpisania umowy. 7.Liczba uczestników kursu: maksymalnie 9 osób. V. Część 5 - Zorganizowanie i przeprowadzenie wielomodułowego szkolenia w zakresie kursu księgowości małych i średnich przedsiębiorstw oraz e-biznesu 1. Cel szkolenia/kursu - podniesienie poziomu umiejętności i kompetencji poprzez ukończenie kursu księgowości małych i średnich przedsiębiorstw oraz kursu e-biznesu oraz przygotowanie uczestników do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Szkolenie powinno zakończyć się sprawdzianem zdobytej wiedzy i umiejętności. 2. Wymiar godzin szkolenia - 60 godzin lekcyjnych, w tym: 40 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie księgowości małych i średnich przedsiębiorstw oraz 20 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie e-biznesu. 3. Plan realizacji szkolenia/kursu - Program wielomodułowego szkolenia określający szczegółową tematykę musi spełniać wymogi formalne określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.) i musi zawierać co najmniej zagadnienia obejmujące: - Formy organizacyjne działalności gospodarczej, - Etapy zakładania działalności gospodarczej, - Aspekty formalno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej, - Podstawy księgowości i rachunkowości małego przedsiębiorstwa, - Prowadzenie Podatkowej księgi przychodów i rozchodów, - Opodatkowanie działalności gospodarczej i rozliczanie z Urzędem Skarbowym, -Biznes-plan, - Źródła finansowe pozyskiwane na rozpoczęcie działalności gospodarczej, - Obsługa programu komputerowego wspomagającego prowadzenie działalności gospodarczej, w tym rozliczanie się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym, - Zakładanie e-biznesu - rejestracja, - Platformy umożliwiające prowadzenie działalności handlowej, - Rozliczenia internetowe - usługi płatności internetowych, - Zakładanie i prowadzenie sklepu internetowego. Program może być uzupełniony lub poszerzony o zagadnienia, które w ocenie Wykonawcy winny być zrealizowane celem odpowiedniego przygotowania uczestników szkolenia do zakładania i prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Po podpisaniu umowy i otrzymaniu imiennego wykazu uczestników, Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych dostarczyć Zamawiającemu do siedziby Zamawiającego tj. Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, ul. Graniczna 21, pok. nr 210 harmonogram szkolenia z uwzględnieniem terminów realizacji poszczególnych modułów i szczegółowy program szkolenia. Szkolenie będzie realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem. 4. Materiały szkoleniowe - Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe związane bezpośrednio z zakresem szkolenia - w zakresie kursu księgowości w postaci książki i w zakresie prowadzenia e-biznesu w formie elektronicznej na płycie CD/DVD oraz materiały piśmiennicze (co najmniej 1 zeszyt A-4 w twardej oprawie, długopis oraz teczka wiązana). Po zakończeniu szkolenia ww. materiały przejdą na własność uczestników. 5. Uzyskane uprawnienia i dokumenty - Każdy uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie o ukończeniu wielomodułowego szkolenia w zakresie kursu księgowości małych i średnich przedsiębiorstw oraz e-biznesu na wzorze MEN zgodnie rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.) wraz z suplementem. 6. Termin i miejsce przeprowadzenia szkolenia: Wszystkie zajęcia w ramach szkolenia powinny zostać zrealizowane na terenie miasta Dąbrowa Górnicza. Zajęcia teoretyczne i praktyczne w wymiarze nie przekraczającym 4 godzin lekcyjnych dziennie winny odbywać się po zajęciach szkolnych i trwać nie dłużej niż do godziny 20:00. W dniach wolnych od nauki szkolnej zajęcia mogą odbywać się w godzinach od 8:00 do 18:00 w wymiarze nie przekraczającym 6 godzin lekcyjnych. Termin realizacji - 8 tygodni od dnia podpisania umowy. 7. Liczba uczestników kursu: maksymalnie 6 osób. VI. Pozostałe wymagania w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia dotyczące wszystkich części zamówienia: 1). Wszystkie szkolenia powinny zostać przeprowadzone zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186, z późn. zm.). 2). Godzina lekcyjna kursu oznacza 45 minut, a liczba i długość przerw pomiędzy zajęciami będzie ustalona w sposób elastyczny przez Wykonawcę, jednak w wymiarze nie mniejszym niż 5 min. na każde dwie godziny lekcyjne kursu/szkolenia. 3).Wykonawca winien zapewnić i dostosować odpowiednią ilość i jakość pomieszczeń do przeprowadzenia oferowanego kursu/szkolenia oraz wyposażyć je w odpowiedni sprzęt i pomoce dydaktyczne, w szczególności liczba stolików i krzeseł na zajęciach powinna być odpowiednia do liczby uczestników kursu (grupy), a uczestnicy powinni mieć swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych z zapewnioną ciepłą wodą, zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP i Ppoż. oraz rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69, z późn. zm.). 4).Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia informacji adresowej o miejscu przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych w ramach oferowanego kursu/szkolenia w Formularzu ofertowym (zał. nr 1 do SIWZ). 5). Wykonawca po podpisaniu umowy, w ramach oferowanych usług winien na czas kursu/szkolenia ubezpieczyć każdego z uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków (suma ubezpieczenia 1 osoby - 5000,00 zł). Polisę lub dokument potwierdzający ubezpieczenie uczestników Wykonawca powinien przedłożyć Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy, w innym przypadku zostaną naliczone kary umowne zgodnie z projektem umowy - zał. nr nr 8/1, i (-lub) 8/2, i (-lub) 8/3, i (-lub) 8/4 i (-lub) 8/5 do SIWZ. 6).Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji kursu/szkolenia w postaci Dziennika zawierającego listy obecności (na wzorze Zamawiającego), protokołów lub innych dokumentów potwierdzających wydanie i odbiór przez uczestników szkolenia wszelkich materiałów szkoleniowych i piśmienniczych, rejestru zaświadczeń MEN z suplementami wydanych uczestnikom na potwierdzenie odbycia kursu/szkolenia. Ponadto Zamawiający wymaga wykonania przez Wykonawcę dokumentacji szkolenia w postaci materiału fotograficznego (koniecznie z datą) z przeprowadzonych zajęć (po 5 zdjęć z każdego rodzaju zajęć w ramach danego szkolenia) i utrwalenia materiału fotograficznego na płycie CD/DVD. 7). W dniu podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy: - imienną listę osób, które będą uczestnikami szkoleń/kursów; - wzór dziennika i list obecności; - wzór protokołu odbioru usługi szkoleniowej; - oraz inne informacje niezbędne do ubezpieczenia uczestników oraz do sporządzenia harmonogramu i terminu rozpoczęcia szkolenia w oferowanym zakresie. 8). Zamawiający ma prawo do przeprowadzenia ewaluacji szkolenia. 9). Wykonawca, zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o: - niezgłoszeniu się uczestników na kurs/szkolenie - przerwaniu kursu lub rezygnacji z uczestnictwa; - innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu kursu/szkolenia i umowy. 10). Wszystkie prowadzone w trakcie realizacji kursu/szkolenia dokumenty oraz wzory zaświadczeń MEN i suplementów wydanych uczestnikom, kserokopie protokołów lub innych dokumentów potwierdzających przeprowadzenie sprawdzianów wiedzy i umiejętności wraz z uzyskanymi wynikami, materiał fotograficzny z realizacji szkolenia zarejestrowany na płycie CD/DVD - Wykonawca przekaże Zamawiającemu w ciągu 7 dni roboczych od dnia zakończenia kursu/szkolenia. W dniu przekazania przez Wykonawcę ww. dokumentacji zostanie sporządzony Protokół odbioru usługi szkoleniowej. 11). Wszystkie pomieszczenia, materiały szkoleniowe i piśmiennicze wydane uczestnikom, wszystkie dokumenty prowadzone przez Wykonawcę w trakcie realizacji kursu/szkolenia oraz zaświadczenia wydane uczestnikom szkoleń powinny posiadać informację o współfinansowaniu przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013 i uwagami Zamawiającego (logotypy Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - informacja możliwa jest do pobrania w wersji elektronicznej z pliku Logotypy zał. nr 9 do SIWZ). UWAGA - Jeżeli Wykonawca zgodnie z obowiązującymi go przepisami nie może dokonać ww. oznaczenia na wydawanych uczestnikom zaświadczeniach - zobowiązany jest wydać uczestnikom szkoleń dodatkowe Certyfikaty ukończenia szkolenia zawierające wymagane oznaczenie EFS i POKL. 12) dalsza część opisu przedmiotu zamówienia w sekcji IV.4.14 niniejszego ogłoszenia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dabrowa-gornicza.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach