Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu ochrony osób i mienia dla osób niepełnosprawnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, ul. Szubianki 21
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 062 5054606 , fax. 062 5054606
  • Data zamieszczenia: 2012-10-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. Szubianki 21 21
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 062 5054606, fax. 062 5054606
    REGON: 25086423800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcprjarocin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu ochrony osób i mienia dla osób niepełnosprawnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie kursu ochrony osób i mienia dla osób niepełnosprawnych - podopiecznych Powiatowego Centrum Opieki Społecznej, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wykonawca nie pobiera żadnych opłat od uczestników kursu, a także pokrywa na własny koszt nocleg i wyżywienie trenerów. Kurs ochrony osób i mienia 1. W kursie uczestniczyć będzie 15 osób niepełnosprawnych, przy czym osoby te nie wymagają dodatkowych typów usług np. specjalistycznego sprzętu, specjalistycznego oprogramowania, specjalistycznego wyposażenia sali szkoleniowej, itp. 2. Łączna liczba godzin kursu (zajęcia teoretyczne i praktyczne) wynosi 150 godzin zegarowych (jedna godzina lekcyjna wynosi 45 minut zajęć), w tym 35 godzin lekcyjnych zajęć praktycznych i 115 godzin lekcyjnych zajęć teoretycznych. 3. Kurs musi odbywać się od poniedziałku do piątku pomiędzy godziną 10:00, a godz. 18:00, z tym że liczba godzin kursu w każdym dniu wynosi 8 godzin lekcyjnych + 2 przerw po 15 minut i 1 przerwa 30 minutowa. 4. Kurs powinien odbyć się na terenie miasta Jarocin, jednak w przypadku kursu - sali szkoleniowej zlokalizowanej w innej miejscowości Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na własny koszt transport wszystkich uczestników kursu z miejsca zbiórki, tj. siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Szubianki 21, 63-200 Jarocin na miejsce kursu. 5. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zwrotu poniesionych przez skierowanego uczestnika kursu rzeczywistych kosztów z tytułu przejazdu na miejsce kursu (dotyczy kursu przeprowadzanego w miejscowości Jarocin) lub z tytułu przejazdu na miejsce zbiórki (dotyczy kursu organizowanego poza miastem Jarocin) i z powrotem, na warunkach jak poniżej: 1) Uprawnionymi do zwrotu kosztów są uczestnicy kursu, mający miejsce zamieszkania poza granicami administracyjnymi miasta Jarocin. 2) Zwrotu kosztów dokonuje się na podstawie przedłożonych biletów jednorazowych komunikacji publicznej z miejsca zamieszkania na miejsce kursu i z powrotem bądź w przypadku organizacji kursu poza miastem Jarocin - z miejsca zamieszkania na miejsce zbiórki, tj. siedziby Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Szubianki 21, 63-200 Jarocin, do wysokości wynikającej z przedłożonych biletów, z zastrzeżeniem, że maksymalna kwota zwrotu za jeden dzień na jednego uczestnika kursu nie może przekroczyć kwoty 10,00 zł. 3) Zwrot kosztów przejazdu uczestnikom kursu uprawnionym w sposób opisany w pkt 1 i 2 powinien być dokonywany nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej ze zwrotem kosztów, o których mowa powyżej w sposób umożliwiający jednoznaczne określenie kwoty poniesionych wydatków w tym zakresie m. in. listy wypłat zawierającej: a) imię i nazwisko uprawnionego, b) miejsce zamieszkania, c) daty przejazdów, d) kwotę, na jaką osoba uprawniona przedłożyła bilety, e) kwotę wypłaconego zwrotu kosztów przejazdu f) pokwitowanie odbioru pieniędzy w należnej kwocie (czytelny podpis) oraz oryginałów biletów, na podstawie których dokonano zwrotu. Dokumentacja ta musi być przedstawiona Zamawiającemu do kontroli, na każde żądanie Zamawiającego oraz innych podmiotów uprawnionych na podstawie przepisów w tym zakresie do kontroli. Zamawiający nie wymaga przedłożenia tych dokumentów do rozliczenia kosztów kursu. 6. Zakres kursu-moduły: 1) Przepisy regulujące zasady pracy pracownika ochrony fizycznej. 2) Wybrane elementy prawa karnego i wykroczeń. 3) Wybrane elementy prawa karnego procesowego. 4) Wybrane elementy prawa cywilnego. 5) Wybrane elementy prawa pracy. 6) Etyka pracownika ochrony. 7) Typologia zagrożeń bezpieczeństwa osób. 8) Metody, etapy i środki ataków na osoby. 9) Założenia taktyczne przeciwdziałania atakom. 10) Organizacja obstawy ochronnej. 11) Ochrona obiektu. 12) Techniczne środki zabezpieczenia mienia. 13) Techniki interwencyjne i samoobrona. 14) Zasady udzielania pomocy przedlekarskiej. 7. Wykonawca musi przed rozpoczęciem kursu oznakować pomieszczenie, materiały szkoleniowe i środki techniczne zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - zamieszczonymi na stronie www.efs.gov.pl. Oznakowanie polegać będzie w szczególności na umieszczeniu flagi Unii Europejskiej, logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a także informacji o fakcie współfinansowania kursu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wszystkie dokumenty sporządzane na potrzeby kursu (materiały szkoleniowe, korespondencja, listy obecności, protokół zakończenia kursu, dziennik zajęć, zaświadczenia o ukończeniu kursu, sala wykładowa - plakaty itp.) muszą zostać oznakowane przez Wykonawcę zgodnie z ww. wytycznymi. 8. Każdy uczestnik kursu musi otrzymać w pierwszym dniu kursu harmonogram zajęć i bezzwrotne materiały piśmienne, takie jak teczka lub segregator, notes-format A-4, długopis. Ponadto w terminie odpowiednim dla realizacji kursu materiały dydaktyczne w formie drukowanej (tj. skrypty ze wszystkich obowiązkowych zakresów tematycznych zawartych w programie kursu), których otrzymanie musi potwierdzić własnoręcznym podpisem i które stanowić będą własność uczestników. UWAGA: Wszystkie materiały szkoleniowe muszą być opatrzone Logo UE oraz POKL - wg wzoru zamieszczonego na stronie efs.gov.pl. Wykonawca dostarczy jeden komplet materiałów szkoleniowych dla Zamawiającego na potrzeby dokumentacji projektowej. 9. Wykonawca zobowiązany jest dostosowywać program kursu do potrzeb uczestników i na pewne moduły poświęcić więcej czasu, a na inne mniej, w zależności od postępów uczestników w nauce. 10. Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom kursu w każdy dzień kursu kawę, herbatę, śmietankę, cukier oraz ciastka kruche, a także jednodaniowy obiad (ziemniaki-ryż-pyzy-kasza-frytki, mięso-ryba, surówka). 11. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania czynności będących przedmiotem zamówienia z należytą starannością. 12. Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie systematycznej oceny postępów w nauce osiąganych przez poszczególnych jego uczestników-uczestniczek oraz zwiększenia pomocy uczestnikom-uczestniczkom mającym problemy w nauce. 13. Wykonawca zobowiązany jest pod rygorem odmowy przez Zamawiającego zapłaty za kurs danych osób, do bieżącego informowania Zamawiającego o: - nieobecności na kursie osób na niego skierowanych (imię i nazwisko osoby), - nie zgłoszeniu się na kursie osób na niego skierowanych (imię i nazwisko), - rezygnacji z uczestnictwa w kursie w trakcie jego trwania przez osoby na niego skierowane. 14. Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej: a) dziennik zajęć edukacyjnych, zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, b) kopie oraz rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji, c) harmonogram kursu (jego ewentualna aktualizacja, korekty), d) listę kwitującą odbiór przez uczestników kursu materiałów szkoleniowych i wyżywienia, zwrotu kosztów dojazdu e) zdjęcia obrazujące udział uczestników w kursie - na płycie CD - co najmniej 10 zdjęć z kilku dni kursu, gdzie kadry obejmują wszystkich uczestników oraz dostarczenia tych dokumentów zamawiającemu w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zakończeniu kursu. Każdy z tych dokumentów musi zostać sporządzony na listowniku zawierającym logotypy: POKL, UE wraz z informacją: Kurs współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wzory logotypów są dostępne na stronie www.efs.gov.pl. 15. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków uczestników kursu. 16. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia przez zespół powypadkowy protokołu dotyczącego okoliczności i przyczyn zaistnienia wypadku podczas kursu w razie, gdyby taki wypadek zaistniał. 17. Po zakończeniu kursu Wykonawca zobowiązany jest do wydania uczestnikowi kursu certyfikatu stwierdzającego jego ukończenie - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełnienie przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. nr 31, poz. 216) oraz zebrania opinii uczestników/ uczestniczek kursu, dotyczącej przebiegu kursu i znaczenia dla uczestników kursu jego odbycia oraz przekazania tejże kopii Zamawiającemu w terminie 7 dni od zakończenia kursu. Treść ankiety zostanie uzgodniona wspólnie z Zamawiający w dniu podpisania umowy. 18. W dniu podpisania umowy Wykonawca przedłoży program kursu oferowany przez Wykonawcę, który powinien zawierać co najmniej następujące elementy: a) nazwa i zakres kursu, b) czas trwania i sposób organizacji kursu, c) wymagania wstępne dla uczestników kursu, d) cele kursu, e) plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej, f) treść kursu w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, g) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, h) sposób sprawdzania efektów kursu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcprjarocin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach