Przetargi.pl
ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE CYKLU SZKOLEŃ DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU PN.SPECJALISTYCZNE WSPARCIE DLA PRACOWNIKÓW AGENCJI ZATRUDNIENIA Z TERENU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO

Wojewódzki Urząd Pracy ogłasza przetarg

  • Adres: 40-048 Katowice, ul. Kościuszki 30
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0 32 757 33 61
  • Data zamieszczenia: 2014-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Urząd Pracy
    ul. Kościuszki 30 30
    40-048 Katowice, woj. śląskie
    tel. 0 32 757 33 61
    REGON: 27685569600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wup-katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna samorządu woj.śląskiego nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE CYKLU SZKOLEŃ DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU PN.SPECJALISTYCZNE WSPARCIE DLA PRACOWNIKÓW AGENCJI ZATRUDNIENIA Z TERENU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu cyklu szkoleń dla pracowników agencji zatrudnienia będących uczestnikami projektu Specjalistyczne wsparcie dla pracowników agencji zatrudnienia z terenu województwa śląskiego w okresie od maja do października 2014 r. I. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu cyklu 1-dniowych szkoleń dla pracowników agencji zatrudnienia z następujących tematów: 1. Specjalistyczna oferta zatrudnieniowa dla osób w wieku 15-30 lat: Uwarunkowania prawno- organizacyjne pośrednictwa pracy dla osób w wieku 15-30 lat, instytucje organizujące działania w tym zakresie, działania prozatrudnieniowe dla uczniów/studentów kończących naukę oraz jednostki je organizujące, organizacja i procedury usługi pośrednictwa pracy dla osób do 30 roku życia. 2. Aktywizacja zawodowa osób w wieku 50-64 lata: Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania oraz konsekwencje niskiej aktywności zawodowej osób 50-64 lata, rozwiązania i metody zwiększania aktywności zawodowej ww. grupy, aspekty prawne (w tym dyskryminacja ze względu na wiek, zarządzanie wiekiem). 3. Metody i techniki badania predyspozycji zawodowych: Diagnoza predyspozycji zawodowych i osobowościowych kandydatów - narzędzia i metody (w tym: rozmowa, testy psychologiczne, kwestionariusze, ćwiczenia i symulację), dobór metod diagnostycznych, tworzenie profilu predyspozycji zawodowych kandydata. 4. Assessment i Development Center- podstawy: AC/DC jako metoda oceny potencjału pracownika, wykorzystanie metody, metodologia ośrodków oceny, diagnoza kompetencji w AC,DC, metody badania, narzędzia wspierające (wywiad, samoocena, testy psychologiczne,psychometryczne, testy wiedzy), proces oceny kandydatów. 5. Praca z trudnym klientem- konstruktywna komunikacja, asertywność: Specyfika obsługi trudnego klienta, podstawowe pojęcia, typologie i rodzaje zachowań, przyczyny trudności w relacjach osoba pomagająca- klient, komunikacja, wybrane techniki asertywne ułatwiające radzenie sobie w sytuacjach trudnych, zasady profesjonalnej obsługi i strategie radzenia sobie z trudnymi osobami. 6. Wybrane aspekty pracy z klientem odmiennym kulturowo: Zdefiniowanie podstawowych pojęć, różnice międzykulturowe, czynniki sprzyjające i utrudniające komunikację międzykulturową, specyfika pracy z klientem odmiennym kulturowo (kontakt indywidualny, grupowy). 7. Agencje zatrudnienia w systemie EURES: Możliwość realizowania przez agencje zatrudnienia projektów dotyczących mobilności w związku z reformą systemu EURES; podstawy prawne, usługi doradców EURES, założenia reformy, zasady ubiegania się agencji o akredytację do prowadzenia pośrednictwa pracy w ramach sieci EURES, możliwości ubiegania się o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego na projekty dotyczące mobilności i międzynarodowego pośrednictwa pracy w ramach EURES. 8. Pośrednictwo pracy krajowe i zagraniczne: Istota, cele i zadania pośrednictwa pracy, uregulowania prawne dotyczące zatrudniania pracowników w kraju i poza granicami kraju (podatki i ubezpieczenia, przepisy europejskie, obowiązki pracodawców delegujących pracowników za granicę, prawo pracy w Polsce, przepisy prawne w zakresie zatrudniania). 9. Obsługa klienta z niepełnosprawnością w agencji zatrudnienia: Rodzaje niepełnosprawności, specyfika pracy z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności, ocena predyspozycji zawodowych osób z niepełnosprawnością, określenie możliwości zatrudnienia z uwzględnieniem rodzajów niepełnosprawności, planowanie kariery zawodowej osoby niepełnosprawnej. 10. Headhunting- rekrutacja specjalistów najwyższej klasy: Definicje i cele, etapy rekrutacji, sposoby docierania do najlepszych kandydatów na rynku, wywiad rekrutacyjny, techniki wspomagające proces rekrutacji, sprawdzanie referencji kandydatów, manipulacje stosowane przez kandydatów, określenie motywacji do pracy kandydata, negocjacja i optymalizacja warunków zatrudnienia i wynagrodzenia. 11. Usługi pracy tymczasowej i rekrutacji, w tym leasing pracowniczy, try&hire, personel tymczasowy: Kluczowe pojęcia, uregulowania prawne, relacje pomiędzy agencją a pracownikiem tymczasowym, rekrutacja i selekcja wykwalifikowanych pracowników, przygotowanie umowy o pracę tymczasową, obsługa kadrowo-płacowa. 12. Doradztwo personalne: specyfika rekrutacji dla różnych sektorów gospodarki: Definiowanie potrzeb rekrutacyjnych, analiza stanowiska pracy pod kątem doboru pracownika do oferty pracy, modele kompetencyjne procesu rekrutacji, rodzaje rekrutacji, dostosowanie rekrutacji do specyfiki firmy. 13. Marketing w agencjach zatrudnienia: Cele i funkcje działań marketingowych, wybrane strategie marketingowe i ich budowa, public relations, formy i metody (współpraca z mediami, prowadzenie działań promocyjnych w Internecie), różnicowanie działań promocyjnych w odniesieniu do różnych grup odbiorców. II. Uczestnicy szkoleń: W szkoleniach udział wezmą pracownicy agencji zatrudnienia z terenu woj. śląskiego - łącznie 288 osób. Każda osoba będzie brała udział w 2 wybranych szkoleniach (w przypadku wolnych miejsc możliwy będzie udział jednej osoby w więcej niż 2 szkoleniach z uwzględnieniem limitu 576 osobo-szkoleń). Łącznie zaplanowano 576 osobo- szkoleń. Wielkość grupy szkoleniowej: od 8 do 16 osób. Łączna minimalna liczba uczestników szkolenia nie będzie mniejsza niż 144 osoby, 288 osobo-szkoleń. III. Organizacja szkoleń: 1. Szkolenia mają zostać przeprowadzone w okresie od maja do października 2014r. 2. Szkolenia mają zostać zorganizowane w centrum Katowic w odległości maksymalnie 2 km od dworca głównego PKP, a lokalizacja miejsca szkoleniowego ma umożliwiać dojazd z głównego dworca PKP jednym środkiem komunikacji miejskiej bez konieczności przesiadek. Wykonawca musi zapewnić hotel o standardzie co najmniej trzygwiazdkowym lub obiekt konferencyjno-szkoleniowy spełniający standardy hotelu co najmniej trzygwiazdkowego, nieodpłatne miejsca parkingowe dla zmotoryzowanych uczestników. 3. Każda z edycji szkolenia obejmować będzie 8 godzin szkoleniowych (1 godzina szkoleniowa = 45 min.). Szkolenia będą odbywać się w dni robocze w godzinach od 9.00 do 16.00 (z uwzględnieniem 2 przerw kawowych i obiadu). 4. Szkolenia dla jednego uczestnika będą odbywać się maksymalnie w czasie trzech kolejno następujących po sobie miesięcy. 5. Zamawiający przekaże Wykonawcy listy uczestników szkoleń, które będą zawierać następujące informacje: imię i nazwisko, nazwa instytucji wraz z danymi teleadresowymi, numer telefonu służbowego oraz adres e-mail; wybrane tematy szkoleniowe (2 preferowane oraz ewentualne 2 alternatywne). 6. Wykonawca zobowiązuje się do przetwarzania danych uczestników szkoleń zgodnie z zapisami umowy na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z zapisami ustawy o ochronie danych osobowych z dn. 29 sierpnia 1997r.(tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr. 101, poz.926). 7. Zamawiający będzie przekazywać sukcesywnie listy uczestników szkoleń, przy czym ostatnia lista zostanie przekazana najpóźniej do końca maja 2014r. (po tym terminie, Zamawiający dopuszcza przekazanie informacji dot. osób z list rezerwowych lub tych które zostaną skierowane w miejsce uczestnika, który zrezygnuje ze szkolenia). 8. Wykonawca wyznaczy terminy szkoleń, przygotuje harmonogram szkoleń oraz poinformuje skutecznie w formie pisemnej, mailowej lub faksem uczestników o terminie i miejscu szkolenia. Powyższe informacje zostaną przekazane każdemu uczestnikowi oraz do wiadomości Zamawiającego co najmniej 5 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia danej grupy szkoleniowej. Wykonawca niezwłocznie poinformuje uczestnika oraz Zamawiającego o ewentualnych zmianach terminu szkolenia. 9. W przypadku, kiedy uczestnik nie będzie mógł wziąć udziału w szkoleniu, Wykonawca zaproponuje inny możliwy termin szkolenia lub alternatywny temat wskazany w liście przekazanej przez Zamawiającego. 10. Wykonawca zbierze od uczestników informacje odnośnie korzystania z miejsc parkingowych oraz odnośnie zapotrzebowania na dania obiadowe mięsne i wegetariańskie. 11. Wykonawca sprawdzi kwalifikowalność uczestników szkolenia (tzn. czy przybyłe na szkolenie osoby znajdują się na listach przekazanych przez Zamawiającego). 12. Ilość edycji z danego tematu uzależniona będzie od zainteresowania danym tematem i zebrania odpowiedniej grupy szkoleniowej. Zamawiający dopuszcza, że dany temat może w ogóle nie być zrealizowany, a inny temat będzie realizowany wielokrotnie. 13. Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia maksymalnie dwóch szkoleń w tym samym terminie, w odrębnych salach szkoleniowych (w taki sposób, aby na listach uczestników szkoleń odbywających się jednocześnie nie było tej samej osoby). 14. Zakres merytoryczny szkoleń powinien być dostosowany do potrzeb uczestników szkolenia - pracowników agencji zatrudnienia. Każde szkolenie powinno składać się z zajęć merytorycznych oraz zajęć praktycznych. 15. Wykonawca zapewni możliwość uczestniczenia w szkoleniach 1 pracownika Zamawiającego kontrolującego szkolenie (tj. zostanie zaopatrzony w materiały szkoleniowe, zapewnione zostanie dla niego wyżywienie).Terminy uczestnictwa przedstawiciela Zamawiającego w szkoleniach będą ustalane na bieżąco przynajmniej z jednodniowym wyprzedzeniem. IV. Wykonawca w celu prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia powinien zapewnić: 1. wyżywienie dla wszystkich uczestników szkoleń w formie 2 przerw kawowych oraz obiadu (podawanych w innej sali niż sala szkoleniowa): a. obiad składający się z: zupy, dania głównego (mięsnego lub wegetariańskiego oraz zestawu surówek), napojów: kawa, herbata, soki owocowe (0,33l na os.), woda mineralna gazowana i niegazowana (033l na os.), dodatków: cytryna, cukier, mleko. Obiad dla każdego uczestnika powinien być podany na ciepło na zastawie ceramicznej z kompletem sztućców metalowych i serwetek. Obiad może być dostarczony jako wyporcjowany lub porcjowanie może odbywać się w chwili podawania obiadu. b. 2 bufety kawowe, w tym każda składająca się z: wyrobów cukierniczych różnorodnych: kruche ciasteczka, wafelki, rogaliki z nadzieniem (nie mniej niż 30g na osobę z każdego rodzaju),ciast sernik, makowiec, szarlotka - nie mniej niż 1 sztuka na osobę z każdego rodzaju, napojów: kawa, herbata, soki owocowe (0,33l na os.), woda mineralna gazowana i niegazowana (033l na os.), dodatków: cytryna, cukier, mleko. Bufety kawowe dla każdego uczestnika powinny być podawane w formie stołu szwedzkiego z zapewnieniem ceramicznych filiżanek i talerzyków, szklanek do zimnych napojów, a także metalowych łyżeczek oraz serwetek. Uwagi: W cenie usługi Wykonawca uwzględni personel obsługowy. 2. salę szkoleniową o wielkości odpowiedniej do ilości osób biorących udział w poszczególnej grupie szkolenia, wyposażonych w sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, w tym: laptop, rzutnik multimedialny, ekran, tablicę typu flipchart oraz klimatyzację (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów BHP; 3. trenerów prowadzących szkolenia - co najmniej 6 wykładowców, praktyków i specjalistów posiadających doświadczenie opisane w pkt 6.1.4 Rozdziału I SIWZ. Trenerzy przeprowadzą szkolenia wykorzystując przygotowane przez siebie prezentacje multimedialne oraz udzielą odpowiedzi na zadawane przez uczestników pytania i wyjaśnią ich wątpliwości. 4. Osobę - opiekuna grupy - przedstawiciela Wykonawcy, który będzie uczestniczyć przez cały czas trwania każdego szkolenia. Opiekun powinien dysponować telefonem komórkowym z dostępnym numerem dla Zamawiającego i uczestników szkolenia - numer telefonu komórkowego opiekun zobowiązany jest przekazać uczestnikom szkolenia wraz z zaproszeniem na szkolenie. 5. przeprowadzenie szkolenia zgodnie z programem, uwzględniającym w szczególności wskazane przez Zamawiającego zagadnienia. Programy szkoleń wszystkich 13 tematów muszą zostać przedstawione Zamawiającemu najpóźniej w dniu zawarcia umowy. 6. weryfikację frekwencji na zajęciach (lista obecności) 7. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika na każde szkolenie, na które składać będą się: teczka, długopis, notes, prezentacja szkolenia w formie papierowej i elektronicznej na USB (8GB). 8. przygotowanie testów końcowych dla każdego uczestnika na każde szkolenie. 9. przeprowadzenie ankiety oceniającej ogólną wiedzę przed i po szkoleniu każdego uczestnika, jakość szkolenia i trenera (wg wzoru stanowiącego załącznik do Rozdziału II SIWZ); 10. dostarczenie wyżej wskazanych dokumentów (w terminie do 5 dni po każdym zrealizowanym dniu szkolenia) do biura projektu w Katowicach. 11. wydanie certyfikatów imiennych potwierdzających udział w szkoleniu. Podstawą wydania imiennego certyfikatu uczestnikowi szkolenie będzie jego udział w zajęciach, zdanie testu końcowego oraz wypełnienie ankiet oceniających. 12. Zamawiający zapłaci za uczestnika szkolenia, który otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w danym szkoleniu. Uwagi: -wszystkie materiały szkoleniowe, certyfikaty, listy obecności, ankiety muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego oraz zgodne z wymaganiami Wytyczne w zakresie oznaczania projektów w ramach PO KL, zastosowanie logotypów: Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Śląskie. Pozytywna energia. Unia Europejska - Europejski Fundusz Społeczny oraz informacji o współfinansowaniu ze środków EFS. Ponadto w materiałach szkoleniowych zostanie zamieszczona informacja, że organizatorem szkoleń Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach. 13. Harmonogram szkolenia 09:00 - 09.15 Powitanie w formie bufetu kawowego 9.15 - 11.30 Zajęcia 11.30 - 11.45 Bufet kawowy 11.45 - 13.30 Zajęcia 13.30- 14:00 Obiad 14.00- 16.00 Zajęcia Uwagi: Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w harmonogramie, przy zachowaniu pełnych 8 godzin szkoleniowych. UWAGI: 1. Płatność za usługę następować będzie w rozliczeniach miesięcznych, przy czym koszt będzie uzależniony od rzeczywistej liczby uczestników przeszkolonych w danym miesiącu. 2. Szkolenie są finansowane w całości ze środków publicznych (85% ze środków EFS, 15 % środki z budżetu państwa);
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: ZAMAWIAJĄCY NIE PRZEWIDUJE WNIESIENIA WADIUM

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie Wykonawcy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:wup.katowice.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach