Przetargi.pl
Zarządzanie Projektem – pełnienie funkcji Inżyniera Projektu pn. Odnawialne źródła energii dla mieszkańców gmin członkowskich klastra energii “Biała-Ropa”

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 38-321 Moszczenica, Samorządowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 183 541 300, , fax. 183 541 085
  • Data zamieszczenia: 2019-07-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    Samorządowa 4
    38-321 Moszczenica, woj. małopolskie
    tel. 183 541 300, , fax. 183 541 085
    REGON: 49189247500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminamoszczenica.eu https://bip.malopolska.pl/ugmoszczenica,m,312408,2019.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie Projektem – pełnienie funkcji Inżyniera Projektu pn. Odnawialne źródła energii dla mieszkańców gmin członkowskich klastra energii “Biała-Ropa”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa zarządzania Projektem – pełnienia funkcji Inżyniera Projektu pn. „Odnawialne źródła energii dla mieszkańców gmin członkowskich klastra energii “Biała-Ropa” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 Oś 4 Regionalna polityka energetyczna działanie 4.1 Zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii poddziałanie 4.1.1 Rozwój infrastruktury produkcji energii ze źródeł odnawialnych. Projekt ma na celu obniżenie poziomu niskiej emisji na obszarze gmin biorących udział w Projekcie poprzez instalację urządzeń wykorzystujących odnawialne źródła energii (instalacje fotowoltaiczne, kolektory słoneczne, pompy ciepła do c.w.u. oraz kotły na biomasę) dla budynków mieszkalnych. Podjęte działania przełożą się na poprawę jakości powietrza i środowiska naturalnego. W wyniku realizacji Projektu zostanie zamontowanych 2413 urządzeń do produkcji energii z OZE, które będą wykorzystywane przez indywidualnych odbiorców na terenie 10 gmin (Partnerów). Inżynier Projektu zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia w każdym dniu w czasie wynikającym z charakteru świadczonej usługi, stanowiącej przedmiot zamówienia oraz z właściwości zobowiązania, jakie zostanie zaciągnięte w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania, a także w innych terminach uzasadnionych interesem Zamawiającego. Równocześnie zobowiązany jest dostosować czas wykonywania usługi stanowiącej przedmiot zamówienia do czasu pracy Zamawiającego/Partnerów oraz Wykonawców kontraktów. W szczególności do zadań Wykonawcy będzie należało wsparcie Zamawiającego w procesie zarządzania Projektem: nadzorowanie przygotowania przetargów (głównie od strony technicznej), koordynowanie prowadzonych działań oraz sprawowanie nadzoru nad terminową realizacją Projektu. Do głównych zadań Inżyniera Projektu będzie należało: przygotowanie metodyki zarządzania Projektem, obejmującej procedury wdrażania, monitoringu i rozliczania Projektu, udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych planowanych w ramach Projektu wraz z przygotowaniem kompletnej dokumentacji przetargowej (w szczególności na roboty budowlane/dostawy oraz usługi inspektora nadzoru), kompleksowy nadzór nad Projektem oraz realizacją umów z wykonawcami na dostawy i roboty budowalne, monitoring oraz bieżąca kontrola finansowa, połączona z analizą ryzyk, w tym przygotowywanie wniosków o płatność (częściowych i końcowego) w terminach wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu. Inżynier Projektu będzie wykonywać zadania z najwyższą starannością, w ścisłej współpracy z Zamawiającym (Liderem Projektu) oraz Partnerami w Projekcie – stosując się do poleceń Zamawiającego oraz wytycznych IZ RPO WM. Inżynier Projektu zapewni odpowiedni personel (Zespół Inżyniera Projektu), składający się z Ekspertów Kluczowych oraz personelu wspierającego działania Inżyniera Projektu w realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga, aby w skład Ekspertów Kluczowych weszli co najmniej eksperci: 1) Kierownik zespołu Inżyniera Projektu – Ekspert 1 2) Specjalista ds. zamówień Publicznych – Ekspert 2 3) Specjalista ds. technicznych – Ekspert 3 4) Specjalista ds. rozliczeń finansowych i raportowania – Ekspert 4. Inżynier Projektu zapewni również Personel Wspierający m.in. do obsługi administracyjnej i stałej komunikacji. Sposób, w jaki Inżynier Projektu zorganizuje i będzie wykonywał swoje zadania przedstawiony zostanie w Metodyce Zarządzania Projektem (MZP), która zostanie przygotowana przez IP w terminie 30 dni od podpisania umowy. Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy przy realizacji zamówienia, odbiór przedmiotu zamówienia, wynagrodzenie za przedmiot zamówienia, zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Wykonawca odpowiedzialny będzie za: 1. Doradztwo Zamawiającemu w odniesieniu do metodyki zarządzania Projektem oraz bieżącego zarządzania w zakresie: organizacji i zarządzania Projektem oraz sposobu jego funkcjonowania i wymogów związanych z wdrożeniem; identyfikacji obszarów problemowych i ryzykownych w implementacji Projektu oraz zaplanowanie środków zaradczych w celu ochrony interesów Zamawiającego i Partnerów Projektu, przeprowadzanie informacyjnych spotkań z Mieszkańcami Zamawiającego oraz Partnerów, dotyczących Projektu w terminach ustalonych z Zamawiającym i na jego wniosek. Przewidywana ilość spotkań: minimum po jednym w każdej z gmin uczestniczących w Projekcie. 2. Opracowanie dokumentacji związanej z zarządzaniem Projektem, obejmującej: zasady dotyczące ewidencji i rozliczania środków Projektu w ramach przyjętej polityki rachunkowości; zasady kontroli i obiegu dokumentów związanych z realizacją Projektu, zasady monitorowania przebiegu realizacji Projektu, umowę z mieszkańcem w ramach realizacji Projektu, zapewnienie sprawnego systemu informacji i komunikacji pomiędzy Liderem i Partnerami oraz pomiędzy stronami a IZ RPO WM. 3. Opracowanie projektów dokumentów wymaganych Ustawą Pzp, niezbędnych do wyłonienia: a) wykonawców/y robót budowlanych/dostaw (zamówienie obejmowało będzie wykonanie instalacji: 990 paneli fotowoltaicznych, 852 kolektorów słonecznych, 187 kotłów na biomasę oraz 384 pomp ciepła na budynkach należących do osób fizycznych (budynki prywatne) na terenie 10 gmin (Zamawiającego oraz Partnerów) b) wykonawcy usług nadzoru dla całego przedmiotu zamówienia. Minimalny zakres dokumentów, jakie mają być opracowane przez Inżyniera Projektu: szacowanie wartości przedmiotu zamówienia, ogłoszenie o zamówieniu, Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia; c) Inżynier Projektu będzie współpracował z obsługą prawną Projektu i będzie pomocą dla Zamawiającego w trakcie postępowania przetargowego: d) Inżynier Projektu będzie przygotowywał projekty odpowiedzi na zapytania wykonawców biorących udział w postępowaniu; e) Inżynier Projektu będzie pomagał na etapie oceny ofert, poprzez zapewnienie w razie potrzeby, udziału biegłych i odpowiednio przygotowanych konsultantów; 4. Wsparcie personelu Zamawiającego w zakresie obowiązków administracyjno- rozliczeniowych: weryfikacja dokumentacji projektowo-kosztorysowej dostarczonej przez Zamawiającego; uzgodnienie z Zamawiającym wzorów wszystkich dokumentów mających być w użyciu w ramach realizacji Projektu; weryfikacja dokumentacji wraz z raportem z oceny i wnioskami w zakresie ewentualnej korekty oraz usunięcia wad i usterek; pomoc w ocenie przekazanych przez Wykonawców Kontraktów na roboty budowlane/dostawy harmonogramów (finansowego i rzeczowego); wsparcie monitoringu postępów w realizacji Projektu zgodnie ze zweryfikowaną dokumentacją oraz zatwierdzonymi harmonogramami; pomoc w sprawdzaniu i uaktualnianiu ww. harmonogramów; wsparcie przy zatwierdzaniu poprawek do szczegółowej dokumentacji technicznej; wsparcie przy odbiorze od Wykonawców Kontraktów na roboty budowlane/dostawy wykonanych prac wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami; monitoring osiąganych wskaźników produktu i rezultatu, w tym wskaźników efektu ekologicznego i informowanie na bieżąco o zagrożeniach w tym zakresie. przygotowywanie dokumentów dotyczących rozliczenia Projektu, w tym: wniosków o płatność, harmonogramów płatności, raportów i sprawozdań oraz aktualizacji tych dokumentów. 5. W zakresie robót budowlanych/dostaw nad 990 instalacjami paneli fotowoltaicznych, 852 instalacjami kolektorów słonecznych, 187 instalacjami kotłów na biomasę oraz 384 pompami ciepła na budynkach należących do osób fizycznych (budynki prywatne) oraz usług nadzoru: kontrolowanie oraz monitorowanie pracy Wykonawców, nadzorowanie i rozliczanie pracy inspektorów nadzoru, udział w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją Kontraktów wykonawczych, identyfikowanie ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawców i stron trzecich (w tym Mieszkańców) i informowania o tym niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie do 2 dni kalendarzowych od zaistnienia zdarzenia, Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom, rozpatrywanie roszczeń Wykonawców robót/dostaw i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich, w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawcami robót budowlanych/dostaw dotyczący realizacji Kontraktu, wspieranie Zamawiającego, poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska IK co do przedmiotu sporu, przewodniczenie i protokołowanie naradom organizowanym przez Zamawiającego dotyczącym postępu prac, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację kontraktu stron (z każdej narady w terminie do 3 dni od jej zakończenia będzie sporządzany przez Inżyniera Projektu protokół zawierający co najmniej ustalenia mające na celu zapewnienie należytego wykonania Umowy i prawidłowej realizacji Projektu), sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez Wykonawcę Kontraktu na roboty budowlane/dostawy; sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca Kontraktu na roboty budowlane/dostawy jest odpowiedzialny, zgodnie z warunkami kontraktu, sprawdzanie terminu ważności ubezpieczeń zatrudnionych osób i używanych maszyn wymaganych od Wykonawcy robót/dostaw, przedkładanie Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawcę Kontraktu na roboty budowlane/dostawy; organizowanie i prowadzenie narad technicznych, problemowych i innych spotkań; udział w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego; udzielanie konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu; inicjowanie zmian do zakresu robót objętych Kontraktem na roboty budowlane/dostawy przez wydanie polecenia do Wykonawcy Kontraktu na roboty budowlane/dostawy, aby przedłożył ofertę na zmianę; opiniowanie wniosków Wykonawców Kontraktów na roboty budowlane/dostawy;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79421000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert. Oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jeżeli przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w pkt 9.3. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 75 8795 0005 2001 0002 1946 0004 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 4. Wadium wniesione w pieniądzu powinno się znaleźć na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wnoszone w innych niż pieniądz formach dopuszczonych przez Ustawę Pzp, należy dołączyć w oryginale do oferty. 6. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. Okoliczności te muszą zawierać sytuacje określone: 1) w art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp, tj. jeżeli Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) w art. 46 ust. 5 Ustawy Pzp, tj. jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; c) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Z powyższego dokumentu powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1.odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; 3. zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Informacje o sposobie przygotowania wyżej wymienionych dokumentów: Dokumenty, o których mowa w punktach poprzedzających, muszą być złożone pisemnie, z tym, że:- oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale; - dokumenty, o których mowa w SIWZ, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w BZP. Dokumenty złożone w formie kopii muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą zostać złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. Dokumenty nie przetłumaczone na język polski nie będą brane pod uwagę. Potwierdzenie za zgodność z oryginałem winno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu – tzn. poprzez złożenie czytelnego podpisu lub parafki wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem, np. „poświadczam za zgodność z, oryginałem ……………….(podpis(y) osoby (osób) uprawnionej (ych) oraz pieczątka(i) imienna(e) lub/i firmowa). Jeżeli dany dokument składa się z więcej niż jednej strony, dla swej ważności powinien być złożony w całości. W przypadku, gdy kopia złożonego dokumentu składa się z więcej niż jednej strony, zalecane jest aby każda ze stron tej kopii była potwierdzona za zgodność z oryginałem. Dodatkowe informacje: pożądane jest, aby oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ zostało sporządzone na tym formularzu lub na kserokopii sporządzonej z tego druku (bądź w formie tego druku). TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW LUB OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania Wykonawca składa wraz z ofertą (Załącznik nr 2 do SIWZ). 2. Oświadczenia lub dowody, o których mowa w pkt 7.5. b) SIWZ Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp. 3. Zgodnie z art. 24aa ust. 1 Ustawy Pzp, Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4. W związku z tym dokumenty, o których mowa w rozdz. 7.6. b) - e) SIWZ złoży Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza na wezwanie Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach