Przetargi.pl
zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zwiększających efektywność energetyczną budynków Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatury w Nowym Sączu i Tarnowie

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-011 Kraków, Plac Szczepański 5
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 4224895, 4213469 , fax. 012 4223612
  • Data zamieszczenia: 2012-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
    Plac Szczepański 5 5
    31-011 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 012 4224895, 4213469, fax. 012 4223612
    REGON: 00016264200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krakow.pios.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zwiększających efektywność energetyczną budynków Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatury w Nowym Sączu i Tarnowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zwiększających efektywność energetyczną budynku administracyjno-laboratoryjnego Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatura w Tarnowie oraz zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zwiększających efektywność energetyczną budynku administracyjno-laboratoryjnego Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatura w Nowym Sączu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: - dokumentacja projektowa w odniesieniu do budynku administracyjno - laboratoryjnego Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatura w Nowym Sączu, - Programy Funkcjonalno-Użytkowe dla obydwu budynków Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Krakowie - Delegatury w Tarnowie i w Nowym Sączu, stanowiące załączniki do SIWZ. Roboty budowlane wykonywane będą w czynnych obiektach. 2.Zamówienie obejmuje: 2.1.Zamówienie dla zwiększenia efektywności energetycznej budynku Delegatury w Nowym Sączu: 1.Wykonanie robót budowlanych polegających na ociepleniu ścian budynku na podstawie Projektu Budowlano-wykonawczego Termomodernizacja ścian budynku Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska Delegatura w Nowym Sączu sporządzonego w kwietniu 2009r - Projektant: mgr inż. Przemysław Loesch. Zamówienie obejmuje również uzyskanie (opracowanie) aktualizacji ww. Projektu do wymagań aktualnych przepisów prawa oraz obecnego stanu obiektu, a także sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym odtworzenia urządzeń budowlanych (instalacji gazów technicznych i instalacji odgromowej) zlokalizowanych na ścianach zewnętrznych budynku, których odtworzenie jest wynikiem realizacji ocieplenia ścian budynku. 2. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zgodnie z wymaganiami i opisem przedmiotu zamówienia zawartymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym w zakresie: a) modernizacji kotłowni gazowej z wymianą kotła i instalacją solarną, w tym dla potrzeb centralnej ciepłej wody (Ccw) wraz z robotami towarzyszącymi - (demontażowymi, rozbiórkowymi, budowlanymi, instalacyjnymi sanitarnymi i instalacji gazowej oraz technologicznymi, elektrycznymi i AKP). Wykonanie instalacji solarnej (kolektory słoneczne) dla potrzeb Ccw przy współpracy z instalacją kotłową- (wraz z urządzeniami i instalacjami towarzyszącymi). b) przebudowy dachu polegającego na wykonaniu 5 kpl. konstrukcji wsporczej dla posadowienia na dachu solarów. c) wymiany instalacji wewnętrznej C.O. polegającej na wymianie instalacji centralnego ogrzewania (piony, poziomy, podejścia odpowietrzenia, grzejniki , zawory). d) modernizacji instalacji wentylacyjnej polegającej na modernizacji istniejącej wentylacji nawiewno-wywiewnej wraz z odzyskiem ciepła. Instalacja winna posiadać urządzenia schładzające i grzewcze. Zamówienie obejmuje również: a) roboty rozbiórkowe i demontażowe urządzeń i instalacji, b) ponowny montaż elementów nie podlegających wymianie, c) roboty związane z zabezpieczeniami, osłonami elementów zewnętrznych pomieszczeń, urządzeń, instalacji nie wchodzących w zakres robót budowlanych lub wymaganych przepisami - realizacja robót w czynnym obiekcie, d) wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórek i demontaży jako nie nadające się do ponownego użytku , e) wykonanie koniecznych pomiarów, odbiorów, rozruchów wymaganych odpowiednimi przepisami Zamówienie obejmuje także: a) uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej pomieszczeń kotłowni dla stanu obecnego obiektu, oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym modernizacyjnych robót odtworzeniowych urządzeń budowlanych i instalacyjnych zlokalizowanych w kotłowni, których roboty odtworzeniowe są wynikiem realizacji kotłowni (instalacje elektryczne, gazowe itp.), b) uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej stanu obecnego dachu budynku dla celów projektowych oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym posadowienia konstrukcji solarów (kolektorów) oraz odtworzenia urządzeń budowlanych będących wynikiem realizacji kolektorów np. inst. odgromowej, pokrycia dachu z elementami jego konstrukcji itp., c) uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej instalacji wewnętrznej C.O. do celów projektowych pomieszczeń budynku, d) uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej dla celów projektowych, pomieszczeń stanu obecnego obiektu oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym elementów instalacji zasilania elektrycznego i AKP wentylacji oraz związanych z tą modernizacją robót odtworzeniowych - budowlanych i instalacyjnych zlokalizowanych w obrębie instalacji wentylacji, których wykonanie jest wynikiem realizacji wentylacji (instalacje elektryczne, wod-kan, gazowe itp.), e) sprawowanie nadzoru autorskiego co do wykonanej dokumentacji projektowej w toku realizacji zadania 3. Zamówienie obejmuje również uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w szczególności: a) prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę ( jeśli będzie wymagana), lub b) dokonanie w imieniu Zamawiającego zgłoszenia do Organu Administracji Budowlanej zamiaru wykonania robót nie wymagających decyzji pozwolenia na budowę i uzyskanie w tej sprawie prawomocnej decyzji lub postanowienia tego Organu o braku sprzeciwu co do zamiaru wykonywania tych robót. (Art. 29 ust.2 pkt 1 w związku z Art. 30 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm. zwanej dalej Prawem budowlanym) 2.2. Zamówienie dla zwiększenia efektywności energetycznej budynku Delegatury w Tarnowie. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych zgodnie z wymaganiami i opisem przedmiotu zamówienia zawartymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym w zakresie: 1. Modernizacji kotłowni wraz z wymianą kotła : a) wymiana kotła na bardziej energooszczędny z uwzględnieniem zapotrzebowania na ciepłą wodę, b) modernizacja urządzeń technologicznych kotłowni celem dostosowania do nowej energooszczędnej technologii , DTR urządzeń oraz aktualnych norm i przepisów, c) roboty budowlane, elektryczne i automatyka związane ze zmianą technologii kotłowni i jej modernizacją, robotami demontażowymi urządzeń i instalacji oraz modernizacją instalacji wody, gazu, elektrycznej (prace dostosowawcze do nowych kotłów i urządzeń towarzyszących), Zamówienie obejmuje również: d) roboty rozbiórkowe i demontażowe urządzeń i instalacji, e) ponowny montaż elementów nie podlegających wymianie, f) roboty związane z zabezpieczeniami, osłonami elementów zewnętrznych pomieszczeń, urządzeń, instalacji nie wchodzących w zakres robót budowlanych lub wymaganych przepisami - realizacja robót w czynnym obiekcie, g) wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórek i demontaży jako nie nadające się do ponownego użytku , h) z uwagi na wymogi sterowania automatycznego AKP kotłowni - wykonanie płukania całej instalacji rurowo-grzejnikowej oraz założenie termozaworów na grzejnikach, i) wykonanie koniecznych pomiarów, odbiorów, rozruchów wymaganych odpowiednimi przepisami Zamówienie obejmuje także: uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej pomieszczeń kotłowni dla stanu obecnego obiektu, oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym modernizacyjnych robót odtworzeniowych urządzeń budowlanych i instalacyjnych zlokalizowanych w kotłowni, których roboty odtworzeniowe są wynikiem realizacji kotłowni (instalacje elektryczne, gazowe itp.). 2.Instalacji solarnej dla ciepłej wody, a w szczególności: a) instalację solarną: - wykonanie wzmocnień pod baterie 5 kolektorów, - montaż kolektorów słonecznych próżniowych 5 szt. na stropodachu, - wykonanie instalacji sanitarnej towarzyszącej i montaż urządzeń związanych z instalacją solarną, - roboty budowlane związane z instalacją kolektorów w zakresie prac rozbiórkowych, wzmacniających i odtworzeniowych pokrycia dachowego, obróbek blacharskich, - wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórek i demontaży jako nie nadające się do ponownego użytku, - wykonanie koniecznych pomiarów, odbiorów, rozruchów wymaganych odpowiednimi przepisami, b) instalację ciepłej wody: - wykonanie orurowania połączeniowego kolektory i kotłownia, - doprowadzenie ciepłej wody do pomieszczeń przewidzianych do zasilania w ciepłą wodę, - demontaż starych urządzeń : termy elektryczne i gazowe, - roboty związane ze zmianą układu instalacji ciepłej wody, - wywóz i utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórek i demontaży jako nie nadające się do ponownego użytku , - wykonanie koniecznych pomiarów, odbiorów, rozruchów wymaganych odpowiednimi przepisami . Zamówienie obejmuje również uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej stanu obecnego - dla celów projektowych: - pomieszczeń budynku w zakresie budowlanym i instalacyjnym dla celów instalacji ciepłej wody; - dachu budynku dla celów projektowych oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym posadowienia konstrukcji solarów (kolektorów) oraz odtworzenia urządzeń budowlanych będących wynikiem realizacji kolektorów np. inst. odgromowej, pokrycia dachu z elementami jego konstrukcji itp. 3. Modernizacji instalacji wentylacyjnej, a w szczególności: a) wykonanie instalacji nawiewnej (urządzenia i kanały) z wymiennikiem krzyżowym wraz ze schładzaniem i grzaniem powietrza, b) wykonanie instalacji wywiewnej (urządzenia i kanały) z odzyskiem ciepła, c) montaż urządzeń wentylacyjnych i ich uzbrojenia, d) roboty elektryczne zasilające urządzenia wentylacyjne i sterujące, e) roboty związane z modernizacją układów wentylacyjno-grzewczych. Zamówienie obejmuje również uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej i instalacyjnej dla celów projektowych, pomieszczeń stanu obecnego obiektu, oraz sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z jej uzgodnieniem dotyczącym elementów instalacji zasilania elektrycznego i AKP wentylacji oraz związanych z tą modernizacją robót odtworzeniowych - budowlanych i instalacyjnych zlokalizowanych w obrębie instalacji wentylacji, których wykonanie jest wynikiem realizacji wentylacji (instalacje elektryczne, wod-kan, gazowe itp.). 4. Izolacji termicznej ścian zewnętrznych piwnic, obejmującej w szczególności: a) wykonanie izolacji termicznej ścian piwnic wg technologii systemowej oraz norm obowiązujących w tym zakresie, b) naprawa izolacji p.wilgociowej dla spełnienia warunków termoizolacyjności ścian podziemia (ściana nie może być wilgotna), c) roboty budowlano-instalacyjne towarzyszące w zakresie izolacji ścian podziemia, zapobiegające nawilgacaniu ścian i pogorszeniu termoizolacyjności oraz spowodowane zwiększoną grubością ścian. W tym zakresie przewidzieć: a) odtworzenie przyściennego odprowadzenia wody opadowej (cz. podziemna pozioma od rynien do przełącza kanalizacji burzowej), b) odtworzenie istniejących szachtów, c) odtworzenie nawierzchni wraz z opaską przewietrzającą itd. Zamówienie obejmuje również uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej stanu obecnego - dla celów projektowych. 5. Termomodernizację budynku obejmującą: a) termomodernizację elewacji wraz z tynkiem: - roboty budowlane termoizolacyjne w zakresie wykonania ocieplenia całości elewacji styropianem i wykonania tynków cienkowarstwowych na mokro systemowych oraz wymiana stolarki okiennej (naświetla) nad klatką schodową. - roboty budowlane towarzyszące w zakresie wymiany parapetów, obróbek blacharskich, orynnowania i rur spustowych, - roboty uzupełniające w zakresie demontażu i odtworzenia elementów zewnętrznych montowanych na elewacji (instalacja gazów technicznych, daszki, podpory, odgromienie, okratowanie itp.), - roboty związane z zabezpieczeniami, osłonami, elementów zewnętrznych pomieszczeń, urządzeń, instalacji nie wchodzących w zakres robót budowlanych lub wymaganych przepisami - realizacja robót na czynnym obiekcie. b) termomodernizacja stropu piwnic i stropodachu - roboty budowlane termoizolacyjne w zakresie wykonania ocieplenia całości stropu piwnic przez ocieplenie od wewnątrz pomieszczeń z uwzględnieniem wielkości ocieplenia w zależności od parametrów użytkowych pomieszczenia, - roboty budowlano-uzupełniające w zakresie demontażu i odtworzenia instalacji i urządzeń lokalizowanych na sufitach, - roboty związane z zabezpieczeniami, osłonami, elementów zewnętrznych pomieszczeń , urządzeń, instalacji nie wchodzących w zakres robót budowlanych lub wymaganych przepisami - realizacja robót w czynnym obiekcie, - roboty budowlane termoizolacyjne w zakresie wykonania docieplenia części podłogowej stykającej się z gruntem, w zakresie określonym w części graficznej Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Zamówienie obejmuje również uzyskanie (opracowanie) aktualizacji inwentaryzacji budowlanej stanu obecnego - dla celów projektowych. 6. Zamówienie obejmuje także : a) sprawowanie nadzoru autorskiego co do wykonanej dokumentacji projektowej w toku realizacji zadania b) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w szczególności: - prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę (jeśli będzie wymagana), lub - dokonanie w imieniu Zamawiającego zgłoszenia do Organu Administracji Budowlanej zamiaru wykonania robót nie wymagających decyzji pozwolenia na budowę i uzyskanie w tej sprawie prawomocnej decyzji lub postanowienia tego Organu o braku sprzeciwu co do zamiaru wykonywania tych robót. (Art. 29 ust.2 pkt. 1 w związku z art. 30 ust.1. pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm., zwanej dalej Prawem budowlanym). 2.3. Wymagania w sprawie rozwiązań projektowych i usług związanych z realizacją robót w odniesieniu do budynku Delegatur w Nowym Sączu i Tarnowie. 1.Zamówienie obejmuje sporządzenie Projektów Budowlanych i Wykonawczych w zakresie wymaganym Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz.462) , sporządzenie przedmiarów robót oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w szczególności: a) uzyskania z Organu Administracji Budowlanej zarejestrowanego dziennika budowy lub od Zamawiającego zarejestrowanego Zeszytu Budowy dla robót nie objętych decyzją pozwolenia na budowę; b) zgłoszenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego rozpoczęcia robót, na których wykonanie uzyskano decyzję pozwolenia na budowę; c) zgłoszenie do Powiatowego Nadzoru Budowlanego zakończenia robót, o ile wynika to z przepisów lub decyzji pozwolenia na budowę; d) uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie, o ile wynika to z przepisów lub decyzji pozwolenia na budowę; 2. Sporządzenie i przekazanie ( wraz ze zgłoszeniem zakończenia przedmiotu umowy) Zamawiającemu: a) kart gwarancyjnych, b) instrukcji użytkowania, w tym dla robót oraz urządzeń i osprzętu, c) świadectw charakterystyki energetycznej. 3.Jeżeli w dokumentacji przetargowej dotyczącej zamówienia, w jego opisie wymienione są nazwy handlowe, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy traktować to jako przykładowe określenie, Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, zgodnie z parametrami technicznymi i użytkowymi określonymi w dokumentacji projektowej lub Programie Funkcjonalno-Użytkowym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4.Wykonawca zobowiązany jest dokonać z Zamawiającym - przez zakończeniem prac projektowych- roboczych uzgodnień rozwiązań projektowych wszystkich części i zakresów opracowań projektowych objętych opisem przedmiotu zamówienia. Na wniosek Wykonawcy Zamawiający zorganizuje w terminie 7-miu dni, licząc od dnia zgłoszenia, naradę uzgadniającą. Wykonawca do zgłoszenia załączy w formie elektronicznej (format PDF) rysunki i opisy rozwiązań. Zamawiający ma prawo zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń i uwag do proponowanych rozwiązań ze wskazaniem podstawy wynikającej z opisu przedmiotu zamówienia lub przepisów. Wykonawca zobowiązany jest w pracach projektowych uwzględnić te uwagi i zalecenia. 5. Raportowanie Zamawiającemu o postępie prac, obejmujące: a) raport miesięczny, w terminie 7-miu dni po zakończeniu każdego miesiąca, b) raport końcowy, w terminie zgłoszenia zakończenia robót. Szczegółowe wymagania dotyczące raportowania zawarte są w Projekcie Umowy stanowiącej załącznik do SIWZ. 6. Wykonanie usług demontażu, wyniesienia i ponownego wniesienia do wskazanych przez Zamawiającego miejsc ( pomieszczeń) urządzeń, osprzętu i umeblowania z pomieszczeń objętych robotami. Wydzielenie i zabezpieczenie dróg dla pracowników i petentów Inspektoratu. Oznakowanie stref wykonywania robót. Zabezpieczenie pomieszczeń, urządzeń, osprzętu, otworów okiennych i drzwiowych,umeblowania przed czynnikami wynikającymi z prowadzonych robót. Wykonanie poprawek budowlanych i instalacyjnych na istniejących urządzeniach i obiektach ( ściany, stropy, posadzki itp.) wynikłych w trakcie wykonania robót. 3. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki. Roboty ziemne. 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45111100-9 Roboty w zakresie burzenia 45111220-6 Roboty w zakresie usuwania gruzu 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów 45231100-6 Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów 45231110-9 Układanie rurociągów 45300000-0 Roboty w zakresie instalacji budowlanych 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45311000-0 Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw elektrycznych 45316000-5 Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45320000-6 Roboty izolacyjne 45321000-3 Izolacja cieplna 45330000-9 Hydraulika i roboty sanitarne 45331000-6 Instalacje cieplne wentylacyjne i konfekcjonowanie powietrza 45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe 45331100-7 - instalowanie centralnego ogrzewania 45331000-6 - instalowanie urządzeń grzewczych 45000000-7 - roboty budowlane 45300000-0 roboty instalacyjne w budynkach 45400000-1 roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45421000-4 - roboty w zakresie stolarki budowlanej 45430000-0 - pokrywanie podłóg i ścian 45440000-3 - roboty malarskie i szklarskie 45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45331000-6 - Instalacje cieplne 45311100-1 Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznej. 4. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca opracuje kompletną dokumentację projektową niezbędną do wykonania robót. W szczególności do zadań Wykonawcy należy: a) sporządzenie projektów budowlano-wykonawczych oraz przedmiarów robót; b) uzyskanie niezbędnych opinii i uzgodnień do opracowań projektowych c) obsługa geodezyjna i geologiczna, d) projekty organizacji ruchu ( o ile będą wymagane) e) wykonanie robót budowlanych i montażowych, f) dostarczenie kompletu oznakowań, instrukcji z zakresu bhp i ochrony przeciwpożarowej, wymaganych przepisami szczegółowymi dla prawidłowej realizacji oraz eksploatacji wykonanych robót oraz dla dostarczonych urządzeń, g) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie ( o ile będą wymagane), h) wykonanie instrukcji obsługi, eksploatacji, bhp i p.poż. niezbędnych dla prawidłowej eksploatacji wykonanych obiektów budowlanych, i) opłaty za zajęcie pasa drogowego ,opłaty za nadzory obce i badania wymagane dla uzyskania efektu i pozwolenia na użytkowanie itp., j) inwentaryzację powykonawczą ( o ile będzie wymagana), k) wykonanie tablic informacyjnych zgodnie z wymaganiami Prawa Budowlanego. 5. Szczegóły opisu przedmiotu zamówienia, charakterystykę wymagań Zamawiającego, charakterystyczne parametry określające zakres robót zawarte są: a) w odniesieniu do budynku Delegatury w Nowym Sączu- oprócz w/wymienionych w pkt.3.2.1..SIWZ- w Programie Funkcjonalno-Użytkowym ( aktualizacja), opracowanym przez mgr inż. Jacka Wojnara z sierpnia 2012r., stanowiącym załącznik do SIWZ. b) w odniesieniu do budynku Delegatury w Tarnowie - oprócz w/wymienionych w pkt.3.2.2. SIWZ - w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (aktualizacja), opracowanym przez inż. Rajmunda Schefflera z sierpnia 2012r., stanowiącym załącznik do SIWZ. 6. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. Wielkość zamówienia poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11, ust. 8 ustawy prawo zamówień publicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wysokość wadium. a) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w kwocie 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych), b) Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 2. Forma wadium. a) Wadium może być wniesione w następujących formach: - w pieniądzu; - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U 2007 r. Nr 42 poz. 275, z późn. zm.). 3.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, c) kwotę gwarancji lub poręczenia, d) termin ważności gwarancji lub poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku) , o którym mowa w art. 26 ust. 3 uzp. nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 uzp lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku), chyba że Wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; lub - Wykonawca, którego Ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - Wykonawca, którego Ofertę wybrano nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - z Wykonawcą, którego Ofertę wybrano, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; f) gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; g) gwarancja lub poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. 4. Miejsce i sposób wniesienia wadium. a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: 74 1010 1270 0008 9513 9120 0000 Przelew powinien wskazywać znak i nazwę postępowania. Do Oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5. Wadium wnoszone w innych niż pieniądz formach, należy złożyć najpóźniej wraz z ofertą (jako oddzielny od oferty dokument) 6.Termin wniesienia wadium. a) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania Ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania Ofert. b) W wymienionym przypadku dołączenie do Oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. c) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze oferty najkorzystniejszej, lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7.Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, wyklucza się z udziału w postępowaniu. 9.Zwrot wadium. Zamawiający zwróci wadium: a) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego wadium zostało zatrzymane lub którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert 10.Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku) , o którym mowa w art. 26 ust. 3 uzp, nie złożył wymaganych dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 uzp lub pełnomocnictw (w zależności od przypadku), chyba że Wykonawca udowodni, ze wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; b) Wykonawca, którego Oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c) Wykonawca, którego Oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; d) Z Wykonawcą, którego Ofertę wybrano, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krakow.pios.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach