Przetargi.pl
Zakres robót budowlanych renowacyjno-remontowych i zabezpieczających istniejącą strukturę murów Zamku Królewskiego w Chęcinach

GMINA CHĘCINY ogłasza przetarg

  • Adres: 26-060 Chęciny, pl. 2 Czerwca 4
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413151006
  • Data zamieszczenia: 2024-07-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA CHĘCINY
    pl. 2 Czerwca 4
    26-060 Chęciny, woj. świętokrzyskie
    tel. 413151006
    REGON: 291009722
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.checiny.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakres robót budowlanych renowacyjno-remontowych i zabezpieczających istniejącą strukturę murów Zamku Królewskiego w Chęcinach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-konserwatorskich (zwane równoważnie także „pracami lub robotami budowlanymi, pracami lub robotami konserwatorskimi, pracami lub robotami naprawczymi, pracami, robotami”) V etapu robót konserwatorko-budowlanych dla inwestycji pn.: „Zakres robót budowlanych renowacyjno-remontowych i zabezpieczających istniejącą strukturę murów Zamku Królewskiego w Chęcinach”, dofinansowanego z Rządowego Programu Ochrony Zabytków, ustanowionego uchwałą Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23 listopada 2022 r. (zwanego dalej „Programem”), w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych (uchwała nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 01 lipca 2021r. z późniejszymi zmianami).Zakres robót budowlanych obejmuje w szczególności; • Usuwanie ubytków w warstwie zabezpieczającej koronę murów, • Uzupełnianie głębokich ubytków zaprawy w spoinach,• Likwidacje wybrzuszeń odcinków muru,• Uzupełnienie ubytków kamiennych obramowań otworów okiennych, naprawa spękanych nadproży okiennych,• Naprawę i konserwacja zniszczonego lica fragmentów murów ceglanych znajdujących się wewnątrz wież,• Usunięcie zacieków z węglanu wapnia oraz zazielenienia glonami i porostami i w kilku miejscach dziką roślinnością wraz z dezynfekcją miejsc po zazielenieniach i ich impregnacją.• Wymianę powierzchniowego spoinowania murów celem jego zabezpieczenia,• Założenie nowej instalacji odgromowej na wieżach oraz uzupełnienie uszkodzonych uziomów.Wykonawca jest zobowiązany do wykonania robót budowlanych zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami prawa i warunkami określonymi w dokumentacji projektowej, na którą składają się: • Opinia Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach z dnia 29.11.20217 r. (znak: ZN.AiB.5134.93.2.2017) wraz z Załącznikiem p.n.: „Ekspertyza Techniczna Konstrukcyjna Murów Zamku Królewskiego w Chęcinach Określająca Uszkodzenia i Przyczyny ich Powstania oraz Możliwe Sposoby Napraw”, sporządzona przez Ewę Sowa-Mróz, Warszawa, wrzesień 2017.• Załącznik do Opinii Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach z dnia 29.11.20217 r. p.n.: „Ekspertyza Techniczna Konstrukcyjna Murów Zamku Królewskiego w Chęcinach Określająca Uszkodzenia i Przyczyny ich Powstania oraz Możliwe Sposoby Napraw”, sporządzona przez Ewę Sowa-Mróz, Warszawa, wrzesień 2017.• Decyzja Starosty Kieleckiego Nr 2036/2019 z dnia 04.09.2019 r. (znak: B-II.6740.11.101.2019) zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę.• Załącznik Nr 1 do Decyzji Starosty Kieleckiego Nr 2036/2019 z dnia 04.09.2019 r.: Projekt Zagospodarowania Terenu i Projekt Architektoniczno-Budowlany p.n.: „Projekt Renowacji i Zabezpieczeń Struktury Murów Zamku Królewskiego w Chęcinach”, sporządzonym przez arch. Joannę M. Ćwiertak, Kielce, wrzesień 2019 r.• Decyzja Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach Nr 180A/2019 z dnia 09.05.20219 r. (znak: ZN.AiB.5142.69.2019)• Załącznik do Decyzji Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach Nr 180A/2019 z dnia 09.05.20219 r.: Program działań - Zabezpieczenie murów ruin Zamku Królewskiego w Chęcinach.• Decyzja Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach Nr 396A/2019 z dnia 11.09.20219 r. (znak: ZN.AiB.5142.160.2019) zezwalająca na realizację prac przy Zamku Królewskim w Chęcinach zezwalająca na wykonanie bieżących zabezpieczeń murów zamkowych z użyciem siatki stalowej, kotwionej do murów na kotwy stalowe wraz z Załącznikiem p.n.: „Projekt Renowacji i Zabezpieczeń Struktury Murów Zamku Królewskiego w Chęcinach”, sporządzonym przez arch. Joannę M. Ćwiertak, Kielce, wrzesień 2019 r.• Decyzja Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach Nr 628A/2023 z dnia 24.11.2023 r. (znak: ZN.AiB.5142.379.2023) zmieniająca Decyzję Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach Nr 396A/2019 z dnia 11.09.20219 r. w zakresie terminu ważności.• Decyzja Starosty Kieleckiego Nr 40/R/2024 z dnia 22.01.2024 r. (znak: B-II.6740.11.101.2019) przenosząca Decyzję Starosty Kieleckiego Nr 2036/2019 z dnia 04.09.2019 r. (znak: B-II.6740.11.101.2019) na rzecz Gminy Chęciny.• Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zwana także „STWiOR”).• Uzbrojenie terenu - Zamek Królewski w Chęcinach, dz. nr ewid. 2193/4 obr. 0002, Główny Urząd Geodezji i Kartografii, ul. Żurawia 6/12, 00-926 Warszawa (wydruk z geoportal.gov.pl).• „Wstępna Dokumentacja Konserwatorska z Programami Prac Konserwatorskich obejmująca Zakres Robót Budowlanych Renowacyjno-Remontowych i Zabezpieczających Istniejącą Strukturę Murów Zamku Królewskiego w Chęcinach” autorstwa Marka Mazurka, Kielce/Chęciny maj 2024 r.• Projekt Wykonawczy p.n.: „Projekt Renowacji i Zabezpieczeń Struktury Murów Zamku Królewskiego w Chęcinach”, sporządzonym przez arch. Joannę M. Ćwiertak, Kielce, wrzesień 2019 r.• Przedmiar Robót Budowlanych i Konserwatorskich, 2024 r. wraz z danymi przedmiarowymi do kosztorysowania określającymi lokalizację i ilości robót w obiekcie.Przed podjęciem robót Wykonawca winien w ramach wynagrodzenia umownego:• sporządzić i uzgodnić z projektantem sprawującym nadzór autorski, inspektorem nadzoru inwestorskiego dokumentację, której sporządzenie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie było obowiązkiem Zamawiającego, a w szczególności projektów warsztatowych, których wykonanie jest niezbędne do realizacji przedmiotu Umowy;• spowodować opracowanie przez kierownika budowy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (zwanego dalej planem „BIOZ”), zgodnie z art.21a ustawy Prawo budowlane, uwzględniającego – w szczególności - prowadzenie prac w obiekcie w okresie wzmożonego ruchu turystycznego;• w przypadku konieczności zajęcia pasa drogowego – projekt organizacji ruchu i uzyska zgodę zarządcy drogi oraz projekt ten zrealizuje, ponosząc opłatę za zajęcie i odtworzenie pasa drogowego;• w przypadku konieczności zajęcia terenu innej działki niż przewiduje dokumentacja projektowa, a związanej z realizacją przedmiotu Umowy – dokumentacji fotograficznej takiej działki (przed rozpoczęciem robót), a po zakończeniu robót – do przywrócenia jej do stanu pierwotnego oraz przekazania tej dokumentacji Zamawiającemu; Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody wyrządzone właścicielowi takiej działki podczas realizacji robót na jej terenie.Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. W tych przypadkach wszystkie użyte w projektach technicznych, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych nazwy produktów, firm mają tylko zastosowanie do określenia parametrów technicznych i jakościowych urządzeń oraz standardów materiałów wymaganych przez Zamawiającego do realizacji zadania. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowanie innych materiałów i urządzeń, niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji (materiały i urządzenia równoważne). Wykonawca, który zastosował materiały lub urządzenia równoważne ma obowiązek wskazać w swojej ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione i określić, jakie materiały i urządzenia w ich miejsce proponuje. W przypadku, gdy zastosowanie zaoferowanych w ofercie materiałów lub urządzeń równoważnych w toku realizacji robót będzie wymagać zmiany dokumentacji projektowej, Wykonawca uzyska na dokonanie tych zmian zgodę Zamawiającego i Jednostki Projektowania oraz poniesie koszty związane z przeprojektowaniem. Konieczność przeprojektowania nie skutkuje zmianą terminu wykonania przedmiotu umowy i wynagrodzenia należnego Wykonawcy.Jakość dostarczonych do budowy materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z wymaganiami normowymi, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektów wykonawczych oraz wymaganiami zawartymi w SWZ. Dokumenty potwierdzające spełnienie powyższych warunków Wykonawca przekaże Zamawiającemu.W związku ze specyficznym charakterem robót budowlanych, obejmujących wykonywanie prac w obiekcie zabytkowym Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania robót z zachowaniem zgodności z przepisami – w szczególności: • ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;• rozporządzenia Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zbytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków.Rozliczenie wynagrodzenia ryczałtowego należnego Wykonawcy nastąpi w dwóch transzach; pierwsza transza nie może przekroczyć 50% wynagrodzenia umownego.Zaleca się Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej w obecności pracowników Zamawiającego celem zbadania miejsca budowy i jego otoczenia, oraz uzyskania innych potrzebnych informacji dotyczących wykonania przedmiotu zamówienia przed złożeniem oferty przetargowej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 30 000.00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy 00/100 PLN).Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 2024-08-09 do godz. 10:00, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U.z 2020r. poz. 299).Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 2024-09-07.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kielcach oddział w Chęcinach 77 8493 0004 0050 0872 5424 0006 (w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginalew postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:a) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być Gmina Chęciny, Pl. 2 Czerwca 4 , 26-060 Chęciny;b) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;c) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;d) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wnioseko zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg formuły spełnia/nie spełnia.I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponowanie co najmniej:- 1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy, posiadającą:a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, aktualną na dzień składania ofert przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego;b) co najmniej 5-letnie łączne doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót i w tym okresie przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.- 1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika robót archeologicznych, spełniającą wymóg określony w art. 37e ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r., (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.)- 1 osobą do pełnienia funkcji Kierownika prac konserwatorskich, spełniającą wymóg określony w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r., (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.)UWAGA!Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (Dz. U z 2024 r. poz.725 t.j.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub ważne odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w ustawie Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2022, poz. 1616.).Ocena spełnienia w/w warunków nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów: wg formuły spełnia/nie spełnia.II. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia.Wykonawcy muszą wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonali zamówienia odpowiadające przedmiotowi niniejszego zamówienia, tzn. wykonali co najmniej 1 robotę budowlaną, o wartości brutto nie mniejszej niż 2000 000,00 złotych polegającą na wykonywaniu robót budowlanych, w ramach których zostaną wykonane prace renowacyjno-remontowe i zabezpieczające murów kamiennych i ceglanych w obiekcie objętym ochroną konserwatorską wpisanym do rejestru zabytków.UWAGA!- Jeżeli wartości robót w wykazie zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający dla sprawdzenia spełnienia warunku, przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu.Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów wg formuły spełnia/nie spełnia.O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg formuły spełnia/nie spełnia.O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg formuły spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-09

Zobacz następny przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach