Przetargi.pl
Zagospodarowanie terenu przed budynkiem dawnego kina w Jezioranach

Gmina Jeziorany reprezentowana przez Burmistrza Jezioran ogłasza przetarg

  • Adres: 11-320 Jeziorany, Plac Zamkowy 4
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 5392748 , fax. 089 5392760
  • Data zamieszczenia: 2013-04-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jeziorany reprezentowana przez Burmistrza Jezioran
    Plac Zamkowy 4 4
    11-320 Jeziorany, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 5392748, fax. 089 5392760
    REGON: 51074355100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie terenu przed budynkiem dawnego kina w Jezioranach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na zagospodarowaniu terenu przed budynkiem dawnego kina w Jezioranach. Szczegółowo opisany przedmiot zamówienia zawarty jest w Opisie technicznym przedmiotu zamówienia (zał. nr 12 do siwz), w Przedmiarze robót (zał. nr 13 do siwz), w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót (zał. nr 14 do siwz) oraz w Planie ukształtowania i urządzenia terenu w którym obszar realizacji inwestycji zaznaczono kolorem czerwonym (zał. nr 15 do siwz). A.Obszar realizacji prac związanych z przedmiotową inwestycją obejmuje działki nr 45 i 46 obręb miasto Jeziorany, zlokalizowane w obrębie ulic Kopernika, Polnej i Ogrodowej w Jezioranach. Wykonawca przed przystąpieniem do robót budowlanych bezwzględnie musi dokonać pomiarów geodezyjnych terenu. Należy zaniwelować charakterystyczne elementy terenu: rzędne nawierzchni, krawężników, chodników, urządzeń obcych nie związanych z obsługą drogi itp. Roboty pomiarowe należy prowadzić w trakcie realizacji całego przedsięwzięcia. Roboty geodezyjne należy zakończyć geodezyjnym pomiarem powykonawczym, który należy dostarczyć Zamawiającemu do rozliczenia inwestycji. B.Zakres prac obejmuje: 1.Obsługę geodezyjną inwestycji 2.Roboty przygotowawcze 3.Roboty ziemne 4.Roboty rozbiórkowe 5.Wykonanie kanalizacji deszczowej 6.Roboty nawierzchniowe 7.Wykonanie nowych chodników 8.Wykonanie trawników dywanowych i uporządkowanie terenu. C.W przypadku gdy w Przedmiarze robót, STWiOR lub w Opisie technicznym przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent czy pochodzenie lub też wskazano konkretnych producentów materiałów i urządzeń celem rzetelnego opracowania dokumentacji, umożliwiając jej jednoznaczne odczytanie (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego - Dz. U. Nr 120, poz. 1133 ze zm.), należy przyjąć, iż Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i ma to na celu określenie cech technicznych i jakościowych. Powyższe nie stanowi utrudnienia uczciwej konkurencji w rozumieniu art. 29 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza przyjęcie innych - równoważnych materiałów niż zaprojektowane, przy czym równoważne oznacza zastosowanie materiałów mających parametry takie jak przyjęte w obliczeniach lub pokazane na rysunkach, o parametrach techniczno - eksploatacyjno - użytkowych nie niższych pod względem jakości niż produkty wskazane przez Zamawiającego. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 Pzp. Materiały te muszą też posiadać aktualne certyfikaty i aprobaty techniczne. D.W przypadku gdy w Przedmiarze robót, STWiOR lub w Opisie technicznym przedmiotu zamówienia odwołano się do konkretnej normy technicznej celem rzetelnego opracowania dokumentacji, umożliwiając jej jednoznaczne odczytanie (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego - Dz. U. Nr 120, poz. 1133 ze zm.), Zamawiający dopuszcza przyjęcie innych - równoważnych norm technicznych, przy czym równoważne oznacza zastosowanie normy określającej parametry takie jak przyjęte w obliczeniach lub pokazane na rysunkach. E. Wykazanie równoważności zastosowanych rozwiązań z przedmiotem zamówienia (zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp) spoczywa na Wykonawcy, który jest zobowiązany wykazać, że oferowane rozwiązania technologiczne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym Zamawiający wymaga załączenia dokumentów potwierdzających, iż oferta równoważna spełnia żądane parametry. Zaoferowanie materiałów niezgodnych z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w niniejszym rozdziale oraz w załącznikach do siwz, skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust.1 pkt. 2 ustawy Pzp. F. Zadanie inwestycyjne realizowane jest w ramach projektu Zagospodarowanie terenu przed budynkiem dawnego kina w Jezioranach współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, Oś 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, Działanie 313, 322, 323 Odnowa i rozwój wsi. G. Realizowany zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia ma na celu spełnienie przez Zamawiającego wszystkich warunków określonych ramami umowy o dofinansowanie, zawartej z Instytucją Zarządzającą Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013. H. Wycena oferty winna być poprzedzona wizją lokalną i powinna uwzględniać wszystkie koszty i czynności, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną. Wykonawca ma możliwość dokonania oględzin miejsca realizacji przedmiotu zamówienia i rozpoznania wszelkich uwarunkowań, które mogą mieć wpływ na przyszły proces realizacji zadania i podaną w ofercie cenę. UWAGA (zalecenie): Zamawiający zaleca Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej celem zapoznania się z zakresem niniejszego zamówienia publicznego oraz uzyskania wszelkich dodatkowych informacji, koniecznych do oceny zakresu realizowanych prac. Z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do realizacji umowy przez Wykonawcę, Zamawiający nie będzie dokonywał żadnych dodatkowych płatności i zamówień. Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca. Adres: gmina Jeziorany, powiat olsztyński - osoba do kontaktu: Piotr Zień - tel. 89 539 27 53 lub 666 898 473. I. Wymagania stawiane Wykonawcy dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: 1.Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, terminowe wykonanie, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia, według zatwierdzonych dokumentacji technicznych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót, podpisaną umową między Zamawiającym a Wykonawcą, zgodnie z obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną. 2. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań wynikających z postanowień umowy. Wykonawca jest zobowiązany do: 3. Stosowania wyłącznie nowych (nie używanych) materiałów, które zostały dopuszczone do obrotu oraz powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U.04.92.881 ze zm.), umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie materiałów budowlanych, dla których producent wydał deklarację zgodności z Polskimi Normami i które uzyskały aprobatę techniczną. Wszystkie niezbędne elementy powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa budowlanego. 4. Wykonawca we własnym zakresie wykona próby laboratoryjne kruszyw do wykonania kolejnych warstw konstrukcji oraz badanie nośności konstrukcji. Ponadto Wykonawca dostarczy Zamawiającemu atesty, świadectwa, certyfikaty materiałów użytych do wykonania przedmiotu zamówienia. 5. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz za uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość lub charakter Oferty lub realizację robót budowlanych. 6. Wykonawca dokonuje wyceny oferty na własne ryzyko i odpowiedzialność. 7. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty oraz wszelkich dokumentów z tym związanych. 8. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełen zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na występujące trudności i nieprzewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. 9. Zamawiający zwraca szczególną uwagę Wykonawcy na: - uzgadnianie prowadzenia robót z gestorami sieci, - konieczność utylizacji odpadów zgodnie z ustawą o odpadach, - sporządzanie ekspertyz i opracowań, których potrzeba ujawni się w trakcie realizacji prac, - uzgadnianie zajęcia terenu na czas prowadzenia robót z prawnymi użytkownikami terenu. 10. W trakcie wykonywania robót Wykonawca jest zobowiązany do: a)zapewnienia kierownika budowy oraz kierowników robót wymaganych specjalności, przez osoby posiadające uprawnienia do kierowania; b)zapewnienia obsługi geodezyjnej inwestycji; c)sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Planu BIOZ); d)sporządzenia projektu organizacji ruchu na czas robót, zaopiniowanego przez Komendę Miejską Policji w Olsztynie i zatwierdzonego przez Powiatową Służbę Drogową w Olsztynie, e)dokonywania przy udziale lub z upoważnienia Zamawiającego niezbędnych zawiadomień i zgłoszeń; f)wykonania robót pomocniczych, przygotowawczych i porządkowych oraz naprawy ewentualnych uszkodzeń bądź usterek oraz do ponownego wykonania robót wadliwie wykonanych; g)wykonania niezbędnych pomiarów oraz przeprowadzenia wymaganych prób i badań; h)przedkładania Inspektorowi Nadzoru do akceptacji: 1/ dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania robót oraz stanowiących przedmiot odbioru, protokółów odbiorów oraz faktury końcowej, 2/ odstępstw od projektu budowlanego, opracowanych projektów zamiennych oraz opracowanej dokumentacji powykonawczej, 3/ protokołów konieczności, protokołów różnicowych, kosztorysów na faktycznie wykonane roboty, roboty dodatkowe lub zamienne oraz kosztorysu powykonawczego; i)dobór materiałów i szczegółowe rozwiązania projektowe wymagają każdorazowo zatwierdzenia przez Inwestora; j)wszelkie ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 11.Roboty należy prowadzić pod stałym nadzorem technicznym, z zachowaniem obowiązujących przepisów, w tym: bhp i przeciwpożarowych oraz zgodnie z poleceniami Inspektora nadzoru. 12.Wykonawca pokrywa koszty poboru wody oraz energii elektrycznej zużytej podczas prowadzonych robót a także innych niezbędnych mediów. 13.Obowiązkiem Wykonawcy jest utrzymanie porządku i ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy i terenach przyległych, Wykonawca zobowiązany jest utrzymać teren budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady i śmieci oraz ponieść koszty z tym związane. 14.Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia składowanych na placu budowy materiałów (do czasu ich wbudowania) przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości i parametrów. 15.Wykonawca jest zobowiązany do naprawy wszelkich uszkodzeń powstałych w obrębie placu budowy w okresie od dnia przekazania placu budowy Wykonawcy do dnia odbioru końcowego robót. 16.Do dnia odbioru końcowego robót Wykonawca jest zobowiązany przywrócić teren przyległy do placu budowy do stanu pierwotnego, zapewniając tym samym mieszkańcom właściwą komunikację. 17.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 18.Wykonawca sporządzi kosztorys powykonawczy na zakończenie robót i dostarczy go Zamawiającemu wraz z fakturą końcową. 19.Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres co najmniej 5 lat, licząc od dnia ich odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przedmiotowego postępowania, wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jeziorany.nowoczesnagmina.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach