Przetargi.pl
Zabezpieczenie, wzmocnienie i renowacja odcinka muru obronnego z basztą Zwinger w Ośnie Lubuskim – kontynuacja prac ETAP III

Gmina Ośno Lubuskie ogłasza przetarg

  • Adres: 69-220 Ośno Lubuskie, ul. Rynek
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 571 330 , fax. 957 575 080
  • Data zamieszczenia: 2020-06-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ośno Lubuskie
    ul. Rynek 1
    69-220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie
    tel. 957 571 330, fax. 957 575 080
    REGON: 21096685200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zabezpieczenie, wzmocnienie i renowacja odcinka muru obronnego z basztą Zwinger w Ośnie Lubuskim – kontynuacja prac ETAP III
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Zabezpieczenie, wzmocnienie i renowacja odcinka muru obronnego z basztą Zwinger w Ośnie Lubuskim – kontynuacja prac ETAP III”. Mury obronne zostały wpisane do rejestru zabytków (w tym odcinek muru z basztą Zwinger). Mur zlokalizowany jest na obszarze Starego Miasta w Ośnie Lubuskim wpisanego do rejestru zabytków. Zakres prac obejmuje: 1) dokończenie renowacji baszty Zwinger do stanu zakładanego w projekcie budowlanym, w tym: - demontaż tymczasowych zabezpieczeń stalowo – drewnianych od strony zewnętrznej i wewnętrznej baszty, - ustawienie niezbędnych rusztowań, - ręczne rozebranie części muru z cegły na zaprawie cementowej - uszkodzonych elementów baszty do przemurowania, - wstępne wzmocnienie wątku ceglanego oraz pierwotnych zapraw baszty preparatem przeznaczonym do wzmacniania cegły np. Remmers KSE 300, - usunięcie z lica muru (wykucie) starych spoin w murach z cegły zabytkowej w obrębie ścian obwodowych baszty, - ostrożne wykucie z powierzchni muru baszty uszkodzonych cegieł (przyjęto wymianę 30 % cegieł) - usunięcie destruktów, całość cegły o licu uszkodzonym lub zniszczonym na głębokość nie mniejszą niż 5mm należy ostrożnie wykuć z muru bez naruszenia otoczenia, wstawienie nowych cegieł. Nowe cegły osadzać na specjalistycznej zaprawie przeznaczonej do murowania ścian w obiektach zabytkowych np. Optolith Optosan TrassMörtel, - naprawa ubytków zaprawy w spoinach w obrębie ścian obwodowych baszt, poprzez zastąpienie uszkodzonych partii za pomocą nowej spoiny wykonanej z zaprawy przeznaczonej do tego celu np. Optolith TKF Trass Fuge. Kształt spoiny identyczny jak w partiach autentycznych lub płaski bez formowania, - przemurowanie ceglanych partii szczytowych przy koronie oraz partii osłabionych i spękanych baszty, - wykonanie warstwy izolacyjnej z zaprawy uszczelniającej mineralnej np. Quick – mix FDS1 K pod warstwę spadkową na koronie baszty, - wykonanie warstwy spadkowej wraz z podbudową na koronie muru baszty zgodnie z dokumentacją. a także: 2) wykonanie renowacji korony muru (kurtyny) od strony południowej baszty Zwinger w tym: - ustawienie niezbędnych rusztowań, - ręczne rozebranie części muru z cegły na zaprawie cementowej – stare daszki spadkowe na koronie muru na ½ długości przewidzianej w projekcie (przyjęto wykonanie prac na poziomie 50 %), - wykonanie warstwy izolacyjnej z zaprawy uszczelniającej mineralnej np. Quick – mix FDS1 K pod warstwę spadkową na ½ długości korony muru kurtyny południowej (przyjęto wykonanie prac na poziomie 50 %), - wykonanie nowego daszku dwuspadkowego z cegły ceramicznej pełnej na specjalistycznej zaprawie wraz z podbudową na koronie muru w ½ długości przewidzianej w projekcie (przyjęto wykonanie prac na poziomie 50 %). Szczegóły rozwiązań projektowych zawiera projekt budowlany. Prace konserwatorskie opisane w programie prac konserwatorskich (załącznik do projektu budowlanego) należy wykonać jedynie w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną stanowiącą załącznik nr 9 do SIWZ oraz przedmiarem robót stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji wyżej wymienionego zamówienia: 1) dokończenie renowacji baszty Zwinger do stanu zakładanego w projekcie budowlanym oraz 2) wykonanie renowacji korony muru (kurtyny) od strony południowej baszty Zwinger. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki. Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowana przez niego robota budowlana spełnia wymagania określone przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 5 000,00 PLN (pięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim 42 8369 0008 0000 0589 2000 0010. 5. Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium zostanie zaksięgowana na rachunku zamawiającego do upływu terminu składania ofert. 6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 Ustawy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 Ustawy. 9. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie opisanej WADIUM, a jego kopia w ofercie. 10. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP. 11. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zamawiający żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył oświadczenie o którym mowa w pkt. 6.3.1 SIWZ dotyczące tych podmiotów na załączniku nr 3 SIWZ. 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, składa także oświadczenie o którym mowa w pkt. 6.3.1 SIWZ dotyczące tych podmiotów na załączniku nr 3 SIWZ. 3) Do oferty należy dołączyć zobowiązanie innego podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 4) Jeżeli Wykonawca powołuje się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonym w punkcie 6.3.1. SIWZ oraz 6.4.1. SIWZ. 5) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie. Wymagania jakie musi spełniać oferta składana przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia: 1. Każdy z wykonawców występujący wspólnie, musi oddzielnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. 2. Potencjał osobowy i finansowy wykonawców w sumie musi spełniać wymagane od wykonawców warunki. 3. Warunek dotyczący wiedzy i doświadczenia musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. 4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie. 5. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. 6. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych. 7) Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego w punkcie 6.4.1. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokument, o którym mowa w pkt 6.4.1. SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6.4.1. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 8) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 700, 730, 848, 1590, 2294). W takiej sytuacji Wykonawca wskaże Zamawiającemu miejsce (źródło) pozyskania tych danych w formularzu ofertowym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach