Przetargi.pl
Zabezpieczenie ruin Zboru Ariańskiego w Łapczynej Woli

Gmina Kluczewsko ogłasza przetarg

  • Adres: 29-120 Kluczewsko, Spółdzielcza 12
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 44 781 42 44 , fax. 44 781 42 24
  • Data zamieszczenia: 2024-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kluczewsko
    Spółdzielcza 12
    29-120 Kluczewsko, woj. świętokrzyskie
    tel. 44 781 42 44, fax. 44 781 42 24
    REGON: 590648050
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kluczewsko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zabezpieczenie ruin Zboru Ariańskiego w Łapczynej Woli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Zabezpieczenie ruin Zboru Ariańskiego w Łapczynej Woli”. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.2. Przedmiotem zamówienia jest zabezpieczenie ruin Zboru Ariańskiego w Łapczynej Woli poprzez wykonanie prac obejmujących, mi in.:a) usunięcie istniejącego zadrzewienia wewnątrz ruin,b) przemurowanie komory murów z wykonaniem warstwy zabezpieczającej z zaprawy uszczelniającej,c) przemurowanie oraz wyspoinowanie nadproży,d) przemurowanie murów w strefie pęknięć oraz uzupełnienie pęknięć kawałkami kamienia lub cegły i wyspoinowanie zaprawą wapienną,e) podmurowanie/uzupełnienie murów w strefie przyziemia,f) wzmocnienie murów zbrojeniem helikalnym,g) przeżyłowanie rys i uzupełnienie zaprawą wapienną,h) usunięcie ziemi i gruzu ze sklepień części podpiwniczonej,i) oczyszczenie od góry sklepień, przeżyłowanie rys i uzupełnienie zaprawą wapienną, wzmocnienie całości od góry mleczkiem wapiennym, uzupełnienie pach sklepień, wykonanie warstwy wyrównującej oraz zabezpieczającej przeciwwilgociowo wraz z wykonaniem nawierzchni żwirowej.Zamawiający informuje, iż ruiny Zboru Ariańskiego w Łapczynej Woli, datowane na poł. XVI w., zostały wpisane do rejestru zabytków województwa świętokrzyskiego pod Nr. A.916, nadanym w dniu 31.07.2013r. W związku z powyższym podlega ochronie prawnej na mocy przepisów ustawy z dnia 23.07.2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz. U. 2022r., poz. 840 z późn. zm.). Realizacja robót będzie nadzorowana przez Inspektora Nadzoru, spełniającego wymogi o których mowa w art. 37c Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz parametry techniczne określają: Przedmiar robót – Załącznik Nr 8 do SWZ, Dokumentacja Techniczna – Załącznik Nr 9 do SWZ oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – Załącznik Nr 10 do SWZ.Z uwagi na przyjęty charakter wynagrodzenia Wykonawcy (ryczałt) przedmiary robót pełnią wyłącznie funkcję informacyjną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości – 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium wnoszone w:1) pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym we Włoszczowie, Oddział KluczewskoNr rachunku: 07 8525 0002 0031 0300 0013 0266z dopiskiem: „Wadium – IRL.271.1.5.2024 ”Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 ze zm.).5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone, jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwotywadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Kluczewsko;7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp.), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o którym mowa w pkt 9.4. ppkt 2-4 SWZ wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.8. Zamawiający będzie dokonywał zwrotu wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1. Spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie.1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie.1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający wymaga w tym zakresie aby Wykonawca, dysponował odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy dysponują jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, których zakres umożliwia mu kierowanie robotami, objętymi przedmiotem zamówienia oraz spełniającą wymagania wskazane w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (posiadanie uprawnień budowlanych określonych przepisami Prawa budowlanego i co najmniej 18 – miesięczny potwierdzony udział w robotach budowlanych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum – instytucji kultury);Wykonawca potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w pkt 7.1 SWZ.Informacje dodatkowe:1) Przez ww. uprawnienia budowlane o których mowa w pkt 6.1.4. Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dna 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2023r. poz. 334).W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 551), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:a) nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi oraz,b) posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.Zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby te osoby poza legitymowaniem się posiadaniem uprawnień budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musiały dysponować odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.Zakres uprawnień budowlanych będzie odczytany zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie przez wykonawcę daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-12

Zobacz następny przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach