Przetargi.pl
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie świadczenia usług sadzenia roślin wraz z ich dostawą związanych z budową Parków Kieszonkowych na terenach Gminy Miejskiej Kraków oraz usług pielęgnacji gwarancyjnej przez okres 12 miesięcy, z podziałem na zadania w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.

Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-542 Kraków, Za Torem
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48 1220102240 , fax. +48123418487
  • Data zamieszczenia: 2018-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
    Za Torem 22
    30-542 Kraków, woj. małopolskie
    tel. +48 1220102240, fax. +48123418487
    REGON: 361777097
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.krakow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyłonienie Wykonawcy w zakresie świadczenia usług sadzenia roślin wraz z ich dostawą związanych z budową Parków Kieszonkowych na terenach Gminy Miejskiej Kraków oraz usług pielęgnacji gwarancyjnej przez okres 12 miesięcy, z podziałem na zadania w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie świadczenia usług sadzenia roślin wraz z ich dostawą związanych z budową Parków Kieszonkowych na terenach Gminy Miejskiej Kraków oraz usług pielęgnacji gwarancyjnej przez okres 12 miesięcy, z podziałem na zadania w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. Znak sprawy: 100/2018. 1.1 Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności usługi zakupu, przygotowania podłoża, sadzenia oraz dostawy drzew, krzewów i bylin oraz ich pielęgnację, na terenach Parków Kieszonkowych zlokalizowanych na działkach Gminy Miejskiej Kraków (dalej GMK), dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie (dalej ZZM), zgodnie z podanymi niżej oznaczeniami części zamówienia i ich lokalizacji: 1.1.1 Część 1 zamówienia - obejmuje przygotowanie podłoża (m.in. zdjęcie darni, wyłożenie agrowłókniny i kory), zakup i montaż obrzeży typu ekobord, zakup, dostawę, sadzenie i nawożenie roślin oraz pielęgnację gwarancyjną przez okres 12 miesięcy na terenie działki 632/12 obr. 41 Krowodrza zlokalizowanej przy ul. Marii Jaremy w Krakowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, STWiOR, instrukcja programu R3 Trees, jak i przedmiar, stanowiące załącznik do SIWZ i będący jej integralną częścią (1 plik w formacie zip). 1.1.2 Część 2 zamówienia - obejmuje przygotowanie podłoża (m.in. zdjęcie darni, wyłożenie agrowłókniny i kory), zakup, dostawę, sadzenie i nawożenie roślin oraz pielęgnację gwarancyjną przez okres 12 miesięcy, nasyp ziemny do rabat oraz zakup i wykonanie trawnika z rolki na terenie działki 526/2, 526/4 obr. 10 Podgórze zlokalizowanej przy ul. Skwerowej w Krakowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, STWiOR, instrukcja programu R3 Trees, jak i przedmiar, stanowiące załącznik do SIWZ i będący jej integralną częścią (1 plik w formacie zip). 1.1.3 Część 3 zamówienia - obejmuje przygotowanie podłoża (m.in. zdjęcie darni, wyłożenie agrowłókniny i kory), zakup, dostawę, sadzenie i nawożenie roślin oraz pielęgnację gwarancyjną przez okres 12 miesięcy, rekultywację trawnika oraz przygotowanie mieszanki i sianie łąk kwietnych na terenie działki 79/32, 78/3, 293/7 obr. 2 Nowa Huta zlokalizowanej przy ul. Popielidów w Krakowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, STWiOR, instrukcja programu R3 Trees, jak i przedmiar, stanowiące załącznik do SIWZ i będący jej integralną częścią (1 plik w formacie zip). 1.1.4 Część 4 zamówienia - obejmuje przygotowanie podłoża (m.in. zdjęcie darni, wyłożenie agrowłókniny i kory), zakup, dostawę, sadzenie i nawożenie roślin oraz pielęgnację gwarancyjną przez okres 12 miesięcy, a także zakup i wykonanie trawnika z rolki na terenie działki 194 obr. 23 Śródmieście zlokalizowanej przy ul. Celarowskiej w Krakowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, STWiOR, instrukcja programu R3 Trees, jak i przedmiar, stanowiące załącznik do SIWZ i będący jej integralną częścią (1 plik w formacie zip). 1.1.5 Część 5 zamówienia - obejmuje przygotowanie podłoża (m.in. zdjęcie darni, wyłożenie agrowłókniny i kory), zakup i montaż obrzeży typu ekobord, zakup, dostawę, sadzenie i nawożenie roślin oraz pielęgnację gwarancyjną przez okres 12 miesięcy na terenie działki 251 obr. 8 Nowa Huta zlokalizowanej przy ul. Wacława Króla w Krakowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, STWiOR, instrukcja programu R3 Trees, jak i przedmiar, stanowiące załącznik do SIWZ i będący jej integralną częścią (1 plik w formacie zip). 1.2 Wykonawca zobowiązany jest do zakupu i dostawy niezbędnego materiału, przygotowania podłoża, sadzenia oraz gwarantuje i odpowiada za posadzony materiał roślinny oraz jakość wykonanych prac, zgodnie z wymaganiami opisanymi w SIWZ i jej załącznikach, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. Natomiast pielęgnacja posadzonego materiału roślinnego, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, polega w szczególności na: 1.2.1 podlewaniu, przy czym częstotliwość podlewania należy dostosować do panujących warunków atmosferycznych oraz wymagań poszczególnych gatunków i odmian (ZZM nie zapewnia dostępu do wody), 1.2.2 nawożeniu drzew, krzewów, bylin nawozami odpowiednimi dla danego gatunku i odmiany roślin oraz pory nawożenia (zastosować dawkę nawozu zgodnie z zleceniami producenta, zabrania się przenawożenia roślin, szczególnie nawozami azotowymi), 1.2.3 utrzymaniu przepuszczalnej wierzchniej warstwy ziemi wokół drzew, krzewów, bylin, 1.2.4 pieleniu mis wokół drzew i krzewów, powierzchni obsadzonych, 1.2.5 utrzymaniu prawidłowego kształtu mis wokół drzew, krzewów, bylin oraz powierzchni obsadzonych roślinami, 1.2.6 poprawieniu ewentualnych zniszczeń czy przesunięć agrowłókniny, 1.2.7 uzupełnianiu ściółki (kora, kamienie, żwir itp.), 1.2.8 kontrolowaniu występowania chorób i szkodników oraz po ewentualnym ich pojawieniu się stosowaniu odpowiednich środków ochrony roślin, zaakceptowanych przez Inspektora, 1.2.9 zabezpieczeniu roślin wrażliwych na niskie temperatury na okres zimowy, 1.2.10 wymianie, uzupełnieniu i poprawieniu pali przy drzewach oraz taśm mocujących, systemów stabilizujących drzewa, uzupełnieniu nakrętek przy systemach nawadniających, podpór przy pnączach, osłonek pni drzew, 1.2.11 wymianie drzew, krzewów, bylin, traw, pnączy, które nie podjęły wegetacji, bądź uschły w okresie pielęgnacji – na własny koszt, 1.2.12 wykonywaniu cięć sanitarnych, korygujących, prześwietlających, formujących. 1.3 Od Wykonawcy wymaga się każdorazowego okazania materiału roślinnego przed jego posadzeniem w danej lokalizacji, zgodnie zapisami SIWZ i wzoru umowy oraz przedstawienia zaświadczenia wystawionego przez szkółkę dostarczającą rośliny, w którym potwierdzona jest zgodność przebiegu procesu produkcji roślin z wymaganiami Zamawiającego (szkółkowanie) i zgodnie z zaleceniami Związku Szkółkarzy Polskich, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 1.4 Zamawiający zaznacza, iż w treści SIWZ i załączników słowo „część” dotyczące danego zakresu zamówienia jest równoważne słowu „zamówienie” lub „zadanie” i mogą być używane zamiennie. 1.5 Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 1.6 Podstawą rozliczenia wykonanych prac będzie protokół odbioru sporządzony przez Zamawiającego oraz dostarczona przez Wykonawcę dokumentacja fotograficzna oraz inwentaryzacja w aplikacji R3Trees, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 1.7 Kwota wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia obejmuje wszystkie koszty Wykonawcy jakie poniesie lub może ponieść w związku z realizacją prac lub innych czynności związanych z ich realizacją, w tym w szczególności zakup, dostawę, w tym transport, wyładunek i przeniesienie lub montaż, wyposażenie ekip roboczych, zakup użytych materiałów, należyte oznakowanie i zabezpieczenie prac, ewentualną rekultywację terenu i uporządkowanie miejsca pracy, koszty organizacji i zabezpieczenia ruchu, usługi sadzenia i pielęgnacji, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 1.8 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień powtarzających, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP, polegającą na tym, że w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, ewentualnie udzieli wyłonionemu w tym postępowaniu Wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług dostawy wraz z sadzeniem roślin i ich pielęgnacją na terenach Gminy Miejskiej Kraków, w zakresie do 100% wartości szacunkowej zamówienia na warunkach przewidzianych w dokumentacji postępowania dla zamówienia podstawowego, a dotyczących w szczególności wykonania usług zakupu i dostawy roślin, wykonania nasadzeń i ich pielęgnacji zgodnie z podstawowymi wymaganiami SIWZ i jej załączników, w tym wzoru umowy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 1.9 Podczas wykonywania prac pracownicy i sprzęt muszą być oznakowani nazwą firmy Wykonawcy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 1.10 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody i wypadki zaistniałe podczas wykonywania prac na terenie GMK, a wynikające z niedopełnienia obowiązków przez Wykonawcę lub nienależytego wykonywania prac, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 1.11 Wymagany okres gwarancji wynosi 12 miesięcy liczonych od dnia odbioru całości nasadzeń wchodzących w zakres przedmiotu umowy, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia, w którym to okresie Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług pielęgnacji posadzonego materiału roślinnego. 1.12 Zamawiający wymaga, aby wszystkie odcinki prac, tak w pasie drogowym jak i poza nim były odpowiednio oznakowane zgodnie z rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dziennik Ustaw z 2002r., nr 170, poz. 1393 z późn. zm.), odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 1.13 Wykonawca zobowiązany jest własnym kosztem i staraniem do dokonania niezbędnych uzgodnień (pozyskania zgód, pozwoleń itp.) z odpowiednimi jednostkami i służbami miejskimi oraz właścicielami/zarządcami sieci energetycznych, teletechnicznych, trakcji tramwajowych oraz niezwłocznego powiadamiania o nich przedstawiciela Zamawiającego. W przypadku konieczności uzyskania dokumentacji związanej z zajęciem pasa drogowego, Wykonawca wykonuje ją na własny koszt, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 1.14 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby prace przygotowawcze, ziemne, nasadzeniowe, wykończeniowe i pielęgnacyjne oraz porządkowe, były wykonywane przez osoby zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r., poz. 917). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres realizacji usług przynajmniej: 1.14.1 w zakresie części 1: 6 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać czterem etatom, 1.14.2 w zakresie części 2: 3 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać dwóm etatom, 1.14.3 w zakresie części 3: 8 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać trzem etatom, 1.14.4 w zakresie części 4: 2 osób, przy tym łączny wymiar czasu pracy na rzeczonych pracowników ma odpowiadać trzem etatom, 1.14.5 w zakresie części 5: 3 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać czterem etatom, 1.15 Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. 2. Wykonawca musi dołączyć do oferty opis oferowanego przedmiotu zamówienia i obliczenie ceny oferty wyliczonej w oparciu o indywidualną kalkulację, z podaniem cen jednostkowych, niezbędnych dla realizacji zamówienia, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej SIWZ oraz doświadczenia zawodowego Wykonawcy, zgodnie z zestawieniem tabelarycznym do wyliczenia ceny oferty (kosztorysem) stanowiącym załączniki do SIWZ, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 3. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ i jej załącznikach oraz przedstawić go zgodnie z zestawieniem tabelarycznym (kosztorysem) stanowiącym załącznik do SIWZ, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 4. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców, do oferty musi być załączony ich wykaz z zakresem powierzonych im zadań, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 5. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część SIWZ, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia. 6. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ, odpowiednio w odniesieniu od jednej do pięciu części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77300000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert, a przed upływem terminu składania ofert, powinien wnieść wadium odpowiednio dla oferowanej części zamówienia przy czym dla wszystkich 5 części zamówienia w wysokości łącznej 26.000,00 zł. (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy złotych), natomiast w przypadku wybranej odpowiednio każdej od 1 do 5 części zamówienia to: 1.1 dla części 1 – 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), 1.2 dla części 2 – 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100), 1.3 dla części 3 – 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100), 1.4 dla części 4 – 1.000,00 zł (słownie: tysiąc złotych 00/100), 1.5 dla części 5 – 2.000,00 zł. (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2018r., poz. 110). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym na konto Zamawiającego Bank Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. nr 74 1020 2892 0000 5702 0591 0445. 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 8.1 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 8.2 Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.2.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9 W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej winno ono zostać zaksięgowanie na koncie Zamawiającego do chwili upływu terminu składania oferta i zaleca się aby kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę została dołączona do oferty. Natomiast w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie, jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.1 Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty, 2) pełnomocnictwo (o ile dotyczy), 3) opis oferowanego przedmiotu zamówienia i obliczenie ceny oferty dla całości oferowanej części zamówienia, przedstawiony i wyliczony w oparciu o załączoną do SIWZ tabelę wzorcową, czyli zgodnie z zestawieniem tabelarycznym do wyliczenia ceny oferty (kosztorysem) stanowiącym załączniki do SIWZ, 4) dowód wniesienia wadium w przypadku jego złożenia w formie innej niż pieniężna i wpłacenia go przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, odpowiednio w odniesieniu do oferowanej od jednej do pięciu części zamówienia lub wybranych części zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach