Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych dla inwestycji: „KWP Gorzów Wlkp. – Baza magazynowa Łagodzin, budowa magazynów, modernizacja budynku biurowego, budynków magazynowych i garaży wraz z zagospodarowaniem terenu” na działce nr 82/16 obręb ewid. 3 Łagodzin gm. Deszczno

Komenda Wojewódzka Policji ogłasza przetarg

  • Adres: 66-400 Gorzów Wielkopolski, ul. Kwiatowa
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 738 14 91 , fax. 95 738 14 95
  • Data zamieszczenia: 2019-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji
    ul. Kwiatowa 10
    66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie
    tel. 95 738 14 91, fax. 95 738 14 95
    REGON: 21022150800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lubuska.policja.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych dla inwestycji: „KWP Gorzów Wlkp. – Baza magazynowa Łagodzin, budowa magazynów, modernizacja budynku biurowego, budynków magazynowych i garaży wraz z zagospodarowaniem terenu” na działce nr 82/16 obręb ewid. 3 Łagodzin gm. Deszczno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie robót budowlanych dla inwestycji: „KWP Gorzów Wlkp. – Baza magazynowa Łagodzin, budowa magazynów, modernizacja budynku biurowego, budynków magazynowych i garaży wraz z zagospodarowaniem terenu” na działce nr 82/16 obręb ewid. 3 Łagodzin gm. Deszczno. 2. Kody CPV główny: 45000000– 7 Roboty budowlane Kody uzupełniające: 45111200–0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45111291–4 Roboty z zakresie zagospodarowania terenu 45113000–2 Roboty na placu budowy 45261210-9 Wykonywanie pokryć dachowych 45320000-6 Roboty izolacyjne 45321000-3 Izolacja cieplna 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 3. Zakres przedmiotu zamówienia, należy zrealizować zakres robót budowlanych polegających na m. in.: - budowie wolnostojącego budynku magazynowego ogólnego zastosowania, oznaczonego nr 6, parterowego z instalacjami: gazowa i elektryczną, - budowie wolnostojącego budynku magazynowego kwaterunkowego, oznaczonego nr 10, parterowego z instalacjami: gazową i elektryczną, - budowie wolnostojącego budynku garażowo-magazynowej, oznaczonego nr 18, parterowego z instalacjami: gazową i elektryczną, - rozbudowie i przebudowie budynku biurowego, oznaczonego nr 16 z instalacjami m.in. gazowej, - przebudowie i remoncie budynków: magazynowego ogólnego zastosowania nr 5, magazynowego amunicji nr 14, garażowo – magazynowego nr 17 oraz dwóch budynków garażowych nr 20 i 21, - przebudowie infrastruktury wraz z zagospodarowaniem terenu w tym m.in. : budowy toru przeszkód dla psów, budowie dróg wewnętrznych, parkingów, ogrodzenia, wykonaniu instalacji oświetleniowej terenu, - budowie trzech budynków gospodarczych nr 24, - rozbiórce dwóch budynków magazynowych nr 11 i 13, budynku hydroforni nr 12, budynku garażowego nr 19 oraz budynku gospodarczego nr 22 wraz z elementami infrastruktury. 1) Zagospodarowanie terenu: Na działce nr 82/16 projektuje się przebudowę Bazy Magazynowej Łagodzin wraz z nowymi drogami wewnętrznymi, zjazdów oraz modernizacją toru przeszkód dla psów. Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania działki budowlanej POWIERZCHNIA DZIAŁKI 82/16 76 130,40 m² 100,00 % POWIERZCHNIA ZABUDOWY WSZYSTKICH OBIEKTÓW, W TYM: 4 861,06 m² 6,38 % POWIERZCHNIA OBIEKTÓW PROJEKTOWANYCH 1 573,27 m2 2,07 % POWIERZCHNIA OBIEKTÓW MODERNIZOWANYCH 1 144,01 m² 1,50 % POWIERZCHNIA OBIEKTÓW PO MODERNIZACJI 2 143,78 m2 2,82 % POWIERZCHNIA UTWARDZONA (DOJŚCIA, DOJAZDY, PLACE MANEWROWE), W TYM: 10 425,19 m2 13,69 % NAWIERZCHNIA DOJŚĆ I DOJAZDÓW ISTNIEJĄCYCH 2 772,05 m2 3,64 % NAWIERZCHNIA PLACÓW MANEWROWYCH ISTNIEJĄCYCH 2 599,74 m2 3,41 % NAWIERZCHNIE PROJEKTOWANE 5 053,40 m2 6,64 % POWIERZCHNIA BIOLOGICZNIE CZYNNA 60 844,15 m2 79,92 % 2) Opis planowanych prac w obiektach modernizowanych Charakterystyczne parametry techniczne – obiekty modernizowane Nr na PZT Rodzaj budynku- budynki modernizowane Rodzaj konstrukcji Pow. użytkowa [m2] Wysokość budynku [m] Długość budynku [m] Szerokość [m] 5. Magazyn ogólnego zastosowania Konstrukcja stalowa, szkieletowa, dach dwuspadowy 224 8 18,22 12,25 14. Magazyn amunicji Konstrukcja tradycyjna, murowana z dachem w konstrukcji stalowej 286,42 3,98 25,05 12,91 16. Budynek biurowy Konstrukcja tradycyjna, murowana, dach płaski 260,34 (po rozbudowie) 8 14,00 14,42 17. Budynek garażowo-magazynowy Konstrukcja stalowa, obudowana blacha trapezową 390 4 24,46 16,56 20. Budynek garażowy Konstrukcja tradycyjna, murowana, dach w konstrukcji żelbetowej 37,23 3,35 9,77 5,10 21. Budynek garażowy Konstrukcja tradycyjna, murowana, dach w konstrukcji żelbetowej 96,40 3,95 15 10,55 a) Budynek nr 5 – magazyn - modernizacja Ilość kondygnacji naziemnych: 1 Budynek parterowy wykonany w technologii szkieletowej, stalowej; dach dwuspadowy. Prace modernizacyjne: • wykonanie nowej posadzki, b) Budynek nr 14 – magazyn amunicji - modernizacja Ilość kondygnacji naziemnych: 1 Budynek parterowy wykonany w technologii tradycyjnej murowanej, dach w konstrukcji stalowej, pokrycie z blachy falistej. Stropodach z dwustronnym spadkiem, ok 5o, pokrycie papą asfaltową. Opis prac modernizacyjnych: • wymiana pokrycia dachu wraz z montażem rynien i rur spustowych, • pozioma izolacja przeciwwilgociowa ścian- zastosowanie metody iniekcji, • naprawa tynku ścian zewnętrznych, malowanie • wykonanie nowych posadzek, • wymiana drzwi i zamurowanie okien, • modernizacja instalacji elektrycznej i alarmowej. c) Budynek nr 16 – budynek biurowy – przebudowa i rozbudowa Ilość kondygnacji naziemnych: 2 Budynek wolnostojący, podpiwniczony, piętrowy z dachem płaskim niewentylowanym, kryty papą. Budynek o funkcji biurowej. Opis prac modernizacyjnych: • przebudowa schodów zewnętrznych oraz rozbudowa części parteru o wiatrołap i dyżurkę, • modernizacja pomieszczeń biurowo-sanitarnych w celu dostosowania budynku do obowiązujących warunków technicznych, • docieplenie ścian i stropodachu, • modernizacja instalacji elektrycznej i alarmowej, • przebudowa instalacji sanitarnych w celu dostosowania do projektowanego układu funkcjonalno-użytkowego. d) Budynek nr 17 – hala garażowa - modernizacja Hala garażowa z 14 miejscami garażowymi wykonana w konstrukcji stalowej, obudowana blacha trapezową na ścianach i dachu. Dach ocieplony wełną mineralna, ściany ocieplone styropianem. Posadzka garażu wykonana z kostki betonowej na podsypce cementowo- piaskowej, hala wykonana w 2005 r. Opis prac modernizacyjnych: • modernizacja pokrycia dachu. e) Budynek nr 20 – garaż - modernizacja Ilość kondygnacji naziemnych: 1 Budynek parterowy wykonany w technologii tradycyjnej murowanej z dachem o konstrukcji żelbetowej. Stropodach jako płyta żelbetowa z jednostronnym spadkiem, pokrycie papą asfaltową. Opis prac modernizacyjnych: • wymiana pokrycia dachu, • pozioma izolacja przeciwwilgociowa ścian- zastosowanie metody iniekcji, • skucie tynku ścian zewnętrznych, wykonanie termoizolacji i tynku zewnętrznego, • wymiana bram garażowych. f) Budynek nr 21 – garaż - modernizacja Ilość kondygnacji naziemnych: 1 Budynek parterowy, wykonany w technologii tradycyjnej murowanej z dachem o konstrukcji żelbetowej. Stropodach wykonany z płyty żelbetowej opartej na ścianach zewnętrznych, dwustronny spadek, pokrycie papą asfaltową. Opis prac modernizacyjnych: • demontaż wiaty i rozbiórka dobudówki, • wymiana pokrycia dachu, • pozioma izolacja przeciwwilgociowa ścian- zastosowanie metody iniekcji, • wykonanie nowych posadzek, • skucie tynku ścian zewnętrznych, wykonanie termoizolacji i tynku zewnętrznego, • modernizacja instalacji elektrycznej, • prace modernizacyjne wewnętrzne, • zamurowanie otworów okiennych (wypełnienie pustakami szklanymi). 3) Opis planowanych prac do wykonania w obiektach nowoprojektowanych Charakterystyczne parametry techniczne – obiekty do wykonania (nowoprojektowane) Nr na PZT Rodzaj budynku- budynki nowoprojektowane Rodzaj konstrukcji Pow. użytkowa [m2] Pow. zabudowy [m2] Wysokość budynku [m] Wymiary budynku [m] Kubatura [m3] 6. Magazyn ogólnego zastosowania Konstrukcja stalowa, ściany i dach wykonane z płyt warstwowych 454,02 466,42 6,29 19,10 x 24,42 2220,16 10. Magazyn kwaterunku Konstrukcja stalowa, ściany i dach wykonane z płyt warstwowych 454,02 466,42 6,29 19,10 x 24,42 2220,16 18. Budynek garażowo- magazynowy Konstrukcja stalowa, ściany i dach wykonane z płyt warstwowych 343,74 355,05 6,25 16,56 x 21,44 1739,32 24. Budynek gospodarczy - 3 sztuki Obiekt prefabrykowany stalowy 13,13 14,74 (44,22) 2,80 2,435 x 6,055 36,76 a) Budynki nr 6, 10, 18 Z uwagi na funkcję obiektów, nie przewiduje się montażu instalacji wodno-kanalizacyjnych wewnętrznych. Przewiduje się ogrzewanie obiektów przy pomocy gazowych wiszących aparatów grzewczo-wentylacyjnych. Pobór powietrza do spalania oraz wyrzut spalin pionowo przez ściany zewnętrzne. Praca na zasadzie zamkniętej komory spalania. Dodatkowo projektuje się posadowienie 3 budynków gospodarczych (obiekty nr 24) prefabrykowanych w konstrukcji stalowej. Budynki zostaną posadowione na istniejącym utwardzeniu betonowym zgodnie z PZT. W celu zapewnienia wentylacji pod kontenerem dopuszcza się posadowienie na bloczkach fundamentowych. Budynki gospodarcze (kontenery) zostały zakupione przez inwestora – zamawiającego. Konstrukcja ścian i dachu – stalowa. Konstrukcja nośna i przekroje zgodnie z branżą konstrukcyjną. Pokrycie dachu z płyt warstwowych z rdzeniem z pianki poliuretanowej (PIR), mocowanych do płatwi stalowych. Obudowa ścian zewnętrznych z płyt warstwowych ściennych z rdzeniem z pianki poliuretanowej (PIR)mocowanych do słupów stalowych lub konstrukcji wsporczej. Projektuje się wykonanie posadzki z kostki betonowej: • Kostka betonowa • Podsypka cementowo-piaskowa • Podbudowa z kruszywa łamanego stab. mech. • Warstwa odsączająca z piasku Pomieszczenia magazynowe doświetlone świetlikami dachowymi z otworami wentylacji wywiewnej. Zakłada się montaż elektrycznych bram garażowych segmentowych oraz ocieplanych drzwi jednoskrzydłowych. Wentylacja nawiewna zapewniona przez otwory nawiewne w ścianach podłużnych 4) Obiekt nr 23 - tor przeszkód dla psów- demontaż istniejącego, budowa nowego Przewiduje się wykonanie demontażu istniejących urządzeń treningowych dla psów oraz montaż oraz nowych wraz z ogrodzeniem terenu przeznaczonego pod plac treningowy. Tor przeszkód będzie składał się z prostych elementów, które montowane będą w terenie jako gotowe konstrukcje. 5) Drogi i chodniki W ramach zadania planuje się budowę parkingu dla samochodów osobowych w ilości 18 miejsc postojowych o wymiarach 2,5 x 5,0 m. Parking będzie obsługiwany przez drogę manewrową o szerokości 6,0 m. W ramach zadania zaprojektowano dojazd do budynków drogą wewnętrzną o nawierzchni bitumicznej. Droga ta będzie pełnić funkcję drogi pożarowej. Na zapleczu budynków nr 3 i 4 należy wykonać plac o nawierzchni szutrowej. 6) Instalacje sanitarne należy wykonać: a) Przyłącza i zewnętrzne instalacje sanitarne - zewnętrzną instalacje wody - przyłącze kanalizacji sanitarnej - przyłącze gazu - zewnętrzną instalacje ogrzewcza b) Instalacje sanitarne – budynek nr 16 instalacje sanitarne wewnętrzne - instalacja ogrzewcza - instalacja gazowa - instalacja kanalizacji sanitarnej - instalacja wody zimnej, ciepłej oraz cyrkulacji c) Instalacje sanitarne – budynek nr 6, 10, i 18 instalacje sanitarne wewnętrzne Z uwagi na funkcję obiektów, nie przewiduje się montażu instalacji wodno-kanalizacyjnych wewnętrznych. Z uwagi na sposób użytkowania obiektów przyjęto w nich utrzymywanie temperatury dyżurnej na poziomie 12 oC. W celu zapewnienia ogrzewania pomieszczeń przewidziano zastosowanie gazowych aparatów grzewczo-wentylujących o mocy ok. 20 kW. Urządzenia wyposażone będą w systemy powietrzno-spalinowe umożliwiające pobór powietrza do spalania z zewnątrz. Opcjonalnie, aparaty wyposażyć można w czerpnie i komory mieszania umożliwiające dodatkowo czerpanie powietrza zewnętrznego w regulowanym udziale, co umożliwi jednoczesne ogrzewanie oraz wentylowanie pomieszczeń przy zachowaniu minimalnej krotności wymiany powietrza. Urządzenia można również wyposażyć w króćce dające możliwość podłączenia wewnętrznej instalacji kanałowej w celu równomiernego rozprowadzenia powietrza na powierzchni pomieszczenia. Z uwagi na sposób użytkowania pomieszczeń w budynkach nr 8, 10, 18 nie przewiduje się montażu instalacji wodno-kanalizacyjnych. 7) Instalacje niskoprądowe W ramach przedmiotowej inwestycji zakłada się wykonanie następujących robót instalacji niskoprądowych: - wykonanie teletechnicznych rurociągów kablowych dla okablowania instalacji niskoprądowych, - wciągnięcie do rurociągów kablowych kabli światłowodowych (instalacja telewizji przemysłowej i instalacja telefoniczna IP oraz integracja systemów służących bezpieczeństwu), - zakończenie kabli światłowodowych i miedzianych, - montaż systemu telewizji przemysłowej, - montaż w budynkach nr 14 i 16 systemów sygnalizacji włamania i napadu. 8) Branża elektryczna W ramach przedmiotowej inwestycji zakłada się wykonanie następujących robót elektrycznych: - demontaż linii napowietrznej 0,4 kV., - wykonanie linii kablowej 0,4 kV., - wykonanie zestawów złączowenr ZKB., - montaż rozdzielnic obiektowych, - wykonanie instalacji elektrycznej, - montaż gniazd elektrycznych. - wykonanie instalacji oświetleniowej, - montaż opraw oświetleniowych, - wykonanie oświetlenia awaryjnego - wykonanie zasilania urządzeń teletechnicznych budynku. - wykonanie instalacji odgromowej obiektów. - wykonanie oświetlenia zewnętrznego - wykonanie ochrony przeciwporażeniowej - wykonanie ochrony przed przepięciami. 4. Roboty odbywać się będą w czynnym obiekcie Policji zgodnie z zakresami i terminami robót wyszczególnionymi w harmonogramie rzeczowo – finansowym. Zakres robót budowlanych powinien umożliwiać korzystanie z budynku. 5. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy wystąpią roboty dodatkowe, zaniechane, zamienne zostaną one rozliczone na podstawie kosztorysu budowlanego szczegółowego sporządzonego przez Wykonawcę zgodnie z KNR oraz z średniokrajowymi wskaźnikami cenotwórczymi (wartość r-g, Koszty pośrednie, Koszty zakupu, Zysk), średniokrajowymi kosztami materiałów i sprzętu określonymi w wydawnictwach „SEKOCENBUD” i obowiązującymi na dzień wystąpienia ww. robót (zdarzenia). Wykonawca ma obowiązek wykonania robót zamiennych za umówione wynagrodzenie ryczałtowe. W tym przypadku przedstawiony kosztorys ma wyłącznie charakter poglądowy. Roboty dodatkowe albo zaniechane będą realizowane na zasadach określonych w niniejszej umowie lub PZP. 6. Wykonawca zobowiązuje się uwzględnić zasady ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności zasadę uczciwej konkurencji. Opisując materiały przewidziane do wykorzystania w trakcie realizacji robót będzie posługiwał się obiektywnymi cechami technicznymi, jakościowymi, a w szczególności nie będzie odwoływał się do producenta, typu, marki, znaku handlowego, patentu itp. chyba, że będzie to uzasadnione specyfiką co nie pozwoli opisać materiałów za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszyć będą wyrazy "lub równoważny" oraz Wykonawca określi minimalne wymagane parametry wskazujące na równoważność zastosowanych materiałów. 7. Ilekroć w niniejszej SIWZ i załącznikach do SIWZ przedmiot zamówienia został określony poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, intencją Zamawiającego było przedstawienie typu materiału bądź technologii. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, ale jedynie takich, które gwarantują zachowanie tych samych norm, parametrów i standardów. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać w formie opisowej, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i jej załącznikach (zgodnie z art. 30 ust. 5) ustawy P.z.p.). 8. Załącznik nr 9 do SIWZ – Projekt umowy zawiera w szczególności opis obowiązków Zamawiającego i Wykonawcy w ramach realizacji zamówienia, a także zapisy dotyczące wynagrodzenia, płatności, terminów i odbiorów, odpowiedzialności w zakresie gwarancji i rękojmi, praw autorskich, warunków zmian do umowy, odstąpienia od umowy i wypowiedzenia oraz kar umownych i in. 9. Wykonawca udzieli gwarancji na wady fizyczne każdego z elementów przedmiotu umowy licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy na zasadach określonych w Projekcie umowy (Załącznik nr 9 do SIWZ). Okres obowiązywania gwarancji Wykonawca określi w złożonej ofercie, przy czym okres ten nie może być krótszy niż 36 miesięcy. 10. Wszystkie załączniki do SIWZ stanowią jej integralną część.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Wymagana kwota wadium (do 3% wartości zamówienia netto) wynosi: 125.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100); 3. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy P.z.p. 4. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 5. Wadium uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy przed upływem terminu do złożenia ofert nastąpi uznanie rachunku Zamawiającego, zaś dowód wniesienia wadium zostanie dołączony do oferty. 6. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacać na rachunek: NBP O/O Zielona Góra 96 1010 1704 0037 1113 9120 0000 - DO OFERTY ZALECA SIĘ ZAŁĄCZYĆ KSEROKOPIĘ PRZELEWU, KTÓRA MUSI BYĆ POTWIERDZONA PRZEZ BANK Z WYJĄTKIEM DOKUMENTÓW WYGENEROWANYCH AUTOMATYCZNIE PRZEZ BANK I NIE WYMAGAJĄCYCH DODATKOWYCH POTWIERDZEŃ BANKU. 7. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji - oryginał dokumentu należy złożyć w kasie KWP, ul. Kwiatowa 10, 66-400 Gorzów Wlkp., za pośrednictwem Sekcji ds. Zamówień Publicznych i Funduszy Pomocowych. - KSEROKOPIĘ DOKUMENTU WADIUM ZALECA SIĘ DOŁĄCZYĆ DO SKŁADANEJ OFERTY, POTWIERDZONĄ ZA ZGODNOŚĆ Z ORYGINAŁEM WRAZ Z PODPISEM LUB PARAFKĄ WYKONAWCY. 8. Zwrot wadium następuje zgodnie z art. 46 ustawy P.z.p. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana (art. 46 ust. 5 pkt 1 - 3 ustawy P.z.p.): a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli dotyczy); c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia , o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. (art. 46 ust. 4a ustawy P.z.p.)
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: OFERTA WYKONAWCY, w dniu jej składania, musi zawierać: 1.1 ) prawidłowo wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ); 1.2) w celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert: 1.2.1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (wzór zał. nr 3 do SIWZ) 1.2.2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór zał. nr 2 do SIWZ) Uwaga: • W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych i niezakończonych przed dniem 01 stycznia 2021r., oświadczenia składa się po rygorem nieważności w formie pisemnej. • W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (Konsorcjum/ Spółka cywilna), oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. • INNY PODMIOT: Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu:  zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ppkt 1.2.1) oraz 1.2.2) • PODWYKONAWCY: Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu:  zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ppkt 1.2.1) oraz 1.2.2) 1.3) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być dołączone stosowne upoważnienie lub pełnomocnictwo, określające zakres czynności, do których jest umocowany; Uwaga: Dokument Wykonawca musi przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (wyrok SO w Warszawie – SYGN. AKT V CA 85/07). 1.4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum) - oświadczenie o woli współpracy Wykonawców wspólnie przystępujących do postępowania podpisane przez wszystkich Wykonawców. Oświadczenie musi zawierać następujące informacje: - nazwy i adresy Wykonawców, którzy wspólnie przystępują do postępowania przetargowego; - wyznaczenie Lidera do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, wraz z nazwą zadania - tytułem postępowania. Osoba upoważniona przez Lidera do reprezentowania musi posiadać stosowne upoważnienie (zgodne z pkt XIII ppkt 1.3) SIWZ); Uwaga: Dokument Wykonawca musi przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (wyrok SO w Warszawie – SYGN. AKT V CA 85/07). 1.5) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Spółka cywilna) - upoważnienie lub pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania s.c. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uwaga: Dokument Wykonawca musi przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (wyrok SO w Warszawie – SYGN. AKT V CA 85/07). 1.6) zobowiązanie innego podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – (wzór stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ) celem umożliwienia prawidłowej weryfikacji złożonych oświadczeń, o których mowa w ppkt 1.2.1) oraz 1.2.2) zobowiązanie jest wymagane tylko jeśli dotyczy. 2. GRUPA KAPITAŁOWA. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wykonawca jest zobowiązany złożyć (wymagane po złożeniu oferty): w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp., oświadczenie Wykonawcy o przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ) o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. lub oświadczenie Wykonawcy braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, (wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ) Wraz z oświadczeniem, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające (dowody), że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Uwaga: - Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018r., poz. 798, 650, 1637 i 1669), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. - W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum/ Spółka cywilna), w/w dokument składa każdy z członków Konsorcjum/ wspólników Spółki cywilnej. - Wykonawca nie będzie zobowiązany do złożenia w/w oświadczenia jeżeli zostanie złożona tylko jedna oferta 4. UDZIAŁ INNEGO PODMIOTU (ART. 22A USTAWY PZP.) a) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z powyższym Wykonawca, który powołuje się na zasoby podmiotu trzeciego musi wziąć pod uwagę, że podmioty te muszą brać udział w wykonywaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy. Powyższe wykonawca powinien uwzględnić zarówno w stosownych oświadczeniach (Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ) w zakresie dotyczącym podwykonawców, jak i w treści oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ) b) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór takiego zobowiązania stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ. W przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego w zakresie zdolności technicznej i zawodowej – zobowiązanie, o którym mowa powyżej należy złożyć wraz z ofertą. c) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5. d) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. e) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. f) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1. g) Zamawiający będzie wzywał Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, polegającego na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp., przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozdz. XIII ust. 3 pkt b (b.1-b.2) SIWZ. 5. UDZIAŁ PODWYKONAWCY: a) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (art. 36a ust. 1 ustawy Pzp.). b) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. c) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. W Formularzu ofertowym (załączniku nr 1 do SIWZ) Wykonawca wskazuje zakres zamówienia, który zamierza zlecić podwykonawcy, natomiast obowiązek wskazania nazw podwykonawców dotyczy podwykonawców znanych na etapie składania oferty. Zgodnie z art. 25a ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający żąda zamieszczenia informacji o podwykonawcach (o ile są już znani na etapie składania ofert) w oświadczeniu składanym w celu wstępnego wykazania braku podstaw do wykluczenia, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. d) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. e) Zasady opisane w lit c) i d) powyżej stosuje się wobec dalszych podwykonawców. f) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. g) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp., w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. h) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 6. UDZIAŁ WYKONAWCÓW ZAGRANICZNYCH: a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: a.1) w Rozdz. XIII ust. 3 lit b.1) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. a.2) w Rozdz. XIII ust. 3 lit b.2) SIWZ składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp.; b) Dokumenty, o których mowa powyżej w Rozdz. XIII ust. 6 lit. a.1) i a.2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 ze zm.) stosuje się. d) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. e) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt XIII ppkt 3 lit. b.2) SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt XIII ppkt 6. lit. a.2) SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. ustawy Pzp.. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 ze zm.) zdanie pierwsze stosuje się. f) Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. g) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570). W takiej sytuacji Wykonawca powinien wskazać Zamawiającemu (np. w formie oświadczenia) sygnatury postępowania, w którym wymagane dokumenty lub oświadczenia się znajdują względnie wskazać (np. w formie oświadczenia) adresu strony internetowej, gdzie dane te są udostępniane. h) Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach