Przetargi.pl
Wykonanie koncepcji wraz z programem funkcjonalno - użytkowym dla wytyczenia i budowy ścieżek dróg i tras rowerowych oraz budowy systemu parkingów P&R zintegrowanych z szybką komunikacją aglomeracyjną wraz z centrami przesiadkowymi na terenie Gminy Liszki

Gmina Liszki ogłasza przetarg

  • Adres: 32-060 Liszki,
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 280-62-34 , fax. 12 280-62-52
  • Data zamieszczenia: 2016-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Liszki
    32-060 Liszki, woj. małopolskie
    tel. 12 280-62-34, fax. 12 280-62-52
    REGON: 00054319500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.liszki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie koncepcji wraz z programem funkcjonalno - użytkowym dla wytyczenia i budowy ścieżek dróg i tras rowerowych oraz budowy systemu parkingów P&R zintegrowanych z szybką komunikacją aglomeracyjną wraz z centrami przesiadkowymi na terenie Gminy Liszki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. Wykonanie koncepcji wraz z programem funkcjonalno - użytkowym dla wytyczenia i budowy ścieżek dróg i tras rowerowych oraz budowy systemu parkingów P&R zintegrowanych z szybką koleją aglomeracyjną wraz z centrami przesiadkowymi na terenie Gminy Liszki. 2. Zamówienie ma polegać na opracowaniu spójnej, zdefiniowanej obszarowo i promującej zintegrowane podejście terytorialne koncepcji budowy bezpiecznych dróg rowerowych promujących zdrowy tryb życia oraz transport ekologiczny, nastawiony na ograniczenie niskiej emisji oraz rezygnację z transportu samochodowego, połączonych z istniejącymi i planowanymi trasami o podobnym charakterze. 3. W wyniku przeprowadzonych analiz i uwarunkowań, w tym głównie technicznych, terenowo - prawnych, środowiskowych, finansowych Wykonawca powinien przedstawić przebieg dróg ścieżek tras rowerowych zintegrowanych z istniejącą i planowaną infrastrukturą dokonując jednocześnie inwentaryzacji istniejących sieci drogowych w rejonie opracowania. 4. Opracowany dokument powinien wskazać obszary nowej infrastruktury wraz z propozycjami inwestycji w infrastrukturę towarzyszącą, w tym bike & ride and park & ride. 5. Celem opracowania będzie także wskazanie ewentualnych problemów i barier realizacyjnych oraz szacunkowych kosztów budowy poszczególnych elementów w ramach powstałej koncepcji. 6. Koncepcja powinna obejmować trasy przeznaczone do uprawiania turystyki (ponadlokalne umożliwiające podróże na dłuższych odcinkach) przeznaczone do rekreacji i sportu, a także wskazać odcinki umożliwiające jak najszybsze dotarcie do miejsc pracy, nauki, edukacji, inwestycji w tym komunikujące centra. 7. Przedmiot zamówienia zakłada wykonanie następujących zadań: 1) Zadanie 1: Budowa systemu parkingów P&R zintegrowanych z szybką komunikacją aglomeracyjną wraz z centrami przesiadkowymi na terenie gminy Liszki. 1.1) W koncepcji dla zadania nr 1 należy uwzględnić: Parkingi P&R w miejscowości: a) Kaszów - 30 miejsc postojowych, (działka koło remizy OSP) b) Cholerzyn - 25 miejsc postojowych (w pobliżu zalewu Na Piaskach przy wylocie z drogi gminnej na drogę wojewódzką 774 Kryspinów-Balice) c) Piekary - 20 miejsc postojowych (działka koło szkoły) Kryspinów - 30 miejsc postojowych (starodroże) 1.2) W zakres zadania wchodzi: a) utwardzenie placów postojowych wraz z drogami dojazdowymi; b) wyznaczenie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych; c) budowę zadaszonych miejsc postojowych dla rowerów; d) możliwość instalacji punktów obsługi technicznej; e) ogrodzenie terenu parkingów; f) budowę oświetlenia energooszczędnego oraz lub modernizację i dopasowanie do planowanej infrastruktury istniejącego oświetlenia ulicznego pod kątem zwiększenia jego energooszczędności (LED); 2) Zadanie 2: Droga rowerowa Piekary, Kryspinów, Cholerzyn skomunikowana z szybką komunikacją aglomeracyjną. 2.1) W koncepcji dla zadania nr 2 należy uwzględnić: a) wykonanie drogi rowerowej o długości około 4,5 km od kładki dla pieszych przy stopniu Kościuszki przez miejscowości: Kryspinów, Cholerzyn do granic z gminą Zabierzów (z włączeniem ścieżek rowerowych do połączenia DW 780 (ul. Księcia Józefa w Krakowie) z południową obwodnicą Krakowa -Węzeł Mirowski oraz z włączeniem istniejącej ścieżki rowerowej na rondzie w Kryspinowie); b) wykonanie ścieżki rowerowej o długości około 2,0 km wzdłuż drogi polnej od Cholerzyna do ww. ścieżki w połączeniu przy P&R w Cholerzynie; c) zaprojektowanie na trasie ścieżki rowerowej miejsc postojowych/przystani dla rowerzystów małej architektury. 3) Zadanie nr 3:Droga rowerowa Kryspinów, Piekary, Ściejowice, Jeziorzany. 3.1) W koncepcji dla zadania nr 3 należy uwzględnić: a) wykonanie drogi rowerowej o długości około 7,5 km po koronie wału rzeki Wisły od kładki dla pieszych przy stopniu Kościuszki przez miejscowości Piekary, Ściejowice, Jeziorzany do granicy z gminą Czernichów; b) zaprojektowanie na trasie ścieżki rowerowej miejsc postojowych dla rowerów i przystani dla rowerzystów przy przeprawach promowych do Tyńca i Skawiny małej architektury. UWAGA: wszelkie uzgodnienia związane z nin. zamówieniem leżą po stronie Wykonawcy, ze szczególnym uwzględnieniem własności, pozyskaniem wszelkich zgód, uzgodnieniami z zarządcami dróg oraz właścicielami sieci, pozyskaniem map zasadniczych, wykonanie dokumentacji geologicznej oraz wykonanie analizy środowiskowej. 8.Wymagania ogólne koncepcji: 1) Koncepcja powinna zostać wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w zakresie prawa budowlanego, planów zagospodarowania przestrzennego, prawa drogowego, przepisów z zakresu ochrony przyrody i środowiska; 2) Zaproponowany przebieg i warunki budowy ścieżek dróg rowerowych powinny być zgodne z istniejącymi i obowiązującymi planami zagospodarowania przestrzennego Gminy Liszki. 3) Koncepcja powinna uwzględniać zalecenia Podręcznika do Projektowania Tras Rowerowych opracowanego w ramach Koncepcji Budowy Zintegrowanej Sieci Tras Rowerowych, Biegowych oraz Narciarskich Tras Biegowych w Województwie Małopolskim na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. 4) Koncepcja powinna proponować drogi rowerowe, które będą możliwe do wykonania. Sugeruje się aby trasy przebiegały po terenach prywatnych w możliwie minimalnym stopniu. 5) O przebiegu tras powinno decydować szereg czynników jednocześnie, w tym: ukształtowanie terenu, bezpieczeństwo na trasie, możliwość wdrożenia, racjonalność finansowa, warunki i ograniczenia środowiskowe, czas dojazdu. 6) Infrastruktura tras musi spełniać następujące kryteria: a) spójność - system powinien tworzyć spójną całość i obejmować wszystkie źródła i cele podróży, poszczególne trasy muszą zachować ciągłość na poziomie konkretnych rozwiązań użytkownik powinien móc łatwo znaleźć drogę, b) bezpośredniość - infrastruktura powinna zapewnić użytkownikom możliwie najkrótsze połączenia umożliwiające szybkie poruszanie się po wyznaczonej trasie w sposób konkurencyjny dla samochodu; c) atrakcyjność i bezpieczeństwo - infrastruktura powinna być tak zaprojektowana i dopasowana do otoczenia, aby korzystanie z niej było atrakcyjne, w tym kryterium mieści się również poczucie społecznego bezpieczeństwa; d) wygoda i komfort - nie może wymagać od użytkownika nadmiernego lub nieregularnego wysiłku fizycznego (np. częstego zatrzymywania się, stromych podjazdów). Przy opracowaniu koncepcji należy zwrócić uwagę na zastosowanie w maksymalnym stopniu naturalnych materiałów budowlanych; 9.Koncepcja budowy ścieżek i dróg rowerowych oraz parkingów w systemie Park&Ride powinna zawierać: 1)Inwentaryzację istniejącego terenu, zieleni oraz obiektów w zakresie niezbędnym dla sporządzenia koncepcji, 2)Część graficzną wykonaną na mapie topograficznej w skali 1:10 000. W uzasadnionym przypadku można zastosować skalę 1:25 000 lub inną po uzgodnieniu z Zamawiającym. 3)Dokumentację fotograficzną jako minimum 4 fotografie w miejscach szczególnej wagi takich jak skrzyżowania, parkingi, punkty widokowe, punkty serwisowe. 4)Przedstawienie informacji oraz parametrów techniczno -użytkowych dla każdej z proponowanych dróg, w szczególności: a) przebieg i rodzaj trasy; b) opis trasy - szerokość, długość, spadki, zakładane prędkości, określenie czasu przejazdu pomiędzy punktami; c) stopień trudności trasy; d) materiały z jakich ma być wykonana trasa - przedstawienie alternatywnych rozwiązań; e) propozycja wytycznych odnośnie standardów technicznych oraz zasad wytyczania budowy i znakowania tras; f) sposób integracji z istniejącymi trasami; 5).Wykonanie profili podłużnych przebiegu tras rowerowych, 6) Opis przebiegu ścieżek oraz infrastruktury towarzyszącej ścieżce rowerowej (oznakowanie głównej sieci drogowej, oświetlenie terenu, stojaki dla rowerów, wiaty postojowej, toalety, ławki z koszami na śmieci; 7) Analizy środowiskowe w celu identyfikacji potencjalnych ryzyk środowiskowych; 8) Analizę ekonomiczną uwzględniającą czas realizacji, nakłady inwestycyjne i eksploatacyjne na podstawie której Zamawiający będzie mógł podjąć decyzję o wyborze do realizacji konkretnego wariantu konstrukcyjnego, 9) Wyznaczenie i przedstawienie Koncepcji miejsc obsługi rowerzystów oraz punktów widokowych. 10) Uzgodnienie przebiegu trasy oraz pozyskanie pozytywnej opinii dla koncepcji w wyniku konsultacji jej zapisów, w szczególności z jednostkami samorządu terytorialnego na terenie, których planowana jest trasa, zarządców dróg, instytucji odpowiadających za gospodarkę leśną utrzymanie infrastruktury, zrzeszeń i organizacji działających w turystyce, 11)Analiza struktury własnościowej terenów, po których proponowane jest przeprowadzenie inwestycji, w celu określenia jej wykonalności - przygotowanie zestawienia działek wraz z właścicielami w formie graficznej i tabelarycznej. 12) Wykonanie szacunkowych kosztorysów wraz z przedmiarami prac projektowych i wykonania robót budowlanych. Wyliczenie winno również zawierać koszty nadzoru autorskiego, nadzoru inwestorskiego i rezerwy na wydatki nieprzewidziane. 13) Przygotowanie propozycji jednolitego oznakowania szlaku poprzez tablice informacyjne, oznakowanie miejsc cennych przyrodniczo. 10. Opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego powinno być wykonane zgodnie z wytycznymi rozdziału 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Programu Funkcjonalno -Użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129). 11. Określenie kosztów powinno być wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w Programie Funkcjonalno - Użytkowym (Dz. U. z 2004 r. nr 130, poz.1389). 12. Proponowane rozwiązania powinny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430). 13. Wykonanie niniejszego zamówienia zgodnie z wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej - Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 oraz Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi -ZIT. 14) Kompletna dokumentacja projektowa objęta przedmiotem zamówienia musi umożliwiać przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy robót zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. 15) Wszystkie zaproponowane w dokumentacji rozwiązania mają zapewnić ograniczenie kosztów realizacji inwestycji przy jednoczesnym spełnieniu wymogów. 16) Wszelkie materiały niezbędne do opracowania projektu projektant pozyska we własnym zakresie. 17) Propozycje opracowanych przez Wykonawcę rozwiązań projektowych wymagają akceptacji Zamawiającego w formie protokołu. 18) Zamawiający ma prawo wglądu w materiały projektowe oraz prawo wnoszenia uwag do proponowanych rozwiązań na każdym etapie realizacji umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 1.500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium przez wykonawcę. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) bezwarunkowe, zobowiązanie gwaranta do zapłacenia pełnej kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zgłoszone w terminie związania ofertą w przypadku gdy: - Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. - Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 5. Postanowienia ust. 4 stosuje się odpowiednio do poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2) i 5) ustawy Pzp. 6. Wadium wnoszone w formie pieniądza wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego KBS O/Liszki 71 8591 0007 0210 0000 0068 0014 z adnotacją: Wadium -Wykonanie koncepcji wraz z programem funkcjonalno - użytkowym dla wytyczenia i budowy ścieżek dróg i tras rowerowych oraz budowy systemu parkingów P&R zintegrowanych z szybką komunikacją aglomeracyjną wraz z centrami przesiadkowymi na terenie Gminy Liszki. Dokument przelewu należy dołączyć do oferty. 7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 8. Za datę wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę uznania wskazanego rachunku bankowego (tj. datę faktycznego wpływu środków finansowych na rachunek Zamawiającego). 9. Wniesienie wadium w innej formie niż pieniądz Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy w terminie otwarcia oryginał dokumentu znajdował się będzie w ofercie. 10. Wadium winno być wniesione na okres związania ofertą określony w rozdz. IX niniejszej specyfikacji. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania. 11. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Długość okresu rękojmi na wykonaną dokumentację
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.liszki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach