Przetargi.pl
Wybór dydaktyków do przygotowania i przeprowadzenia w ramach Akademii TIK szkoleń online doskonalących kompetencje nauczycieli w zakresie wykorzystywania w swojej pracy dydaktycznej nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, zdalnego nauczania i narzędzi społecznościowych w ramach projektu systemowego pn. e-Tutoring w wiejskiej szkole. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Częstochowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42-200 Częstochowa, al. Jana Pawła II 126/130
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 34 3606004, 3606014 , fax. 34 3606239
  • Data zamieszczenia: 2012-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Częstochowie
    al. Jana Pawła II 126/130
    42-200 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. 34 3606004, 3606014, fax. 34 3606239
    REGON: 00138822000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.womczest.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybór dydaktyków do przygotowania i przeprowadzenia w ramach Akademii TIK szkoleń online doskonalących kompetencje nauczycieli w zakresie wykorzystywania w swojej pracy dydaktycznej nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, zdalnego nauczania i narzędzi społecznościowych w ramach projektu systemowego pn. e-Tutoring w wiejskiej szkole. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wybór dydaktyków do przygotowania i przeprowadzenia w ramach Akademii TIK szkoleń online doskonalących kompetencje nauczycieli/ek w zakresie wykorzystywania w swojej pracy dydaktycznej nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, zdalnego nauczania i narzędzi społecznościowych w ramach projektu systemowego pn. e-Tutoring w wiejskiej szkole. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie autorskich materiałów szkoleniowych oraz przeprowadzenie 30 szkoleń dla 720 nauczycieli/lek z terenów wiejskich w 5 cyklach /5 grup po 144 osoby/. 2.1. Jeden cykl obejmował będzie: - konferencję otwierającą - trwającą 3h dydaktyczne /1h wprowadzenia + 2h zajęć dydaktycznych/; - 6 edycji szkoleń dla podgrup po 24 osoby /6 podgrup x 24 osoby = 144 osób/; - konferencję podsumowującą - trwającą 3h dydaktyczne /w tym uroczyste wręczenie zaświadczeń/. 2.2. Jedna edycja szkolenia rozumiana jest jako 40 godzin dydaktycznych w ciągu 6 tygodni, dla grupy max. 24-osobowej - w tym pierwsze 2 godziny dydaktyczne zrealizowane będą podczas konferencji otwierającej, a 38 godzin dydaktycznych w trybie e-learningowym w środowisku platformy MOODLE. W ramach każdej edycji dydaktycy zobowiązani będą do aktywnej współpracy z uczestnikami/uczestniczkami /u/u/, świadczenia wsparcia merytorycznego /poprzez konsultacje online/ oraz modyfikacji i aktualizacji kursu na platformie e-learningowej na podstawie wniosków z ewaluacji szkolenia. 2.3. Wykonawca w ramach Akademii TIK zobowiązany będzie do wypracowania łącznie 3 450 h dydaktycznych, w podziale na zadania: Zadanie 1 - Organizacja zajęć /w tym opracowanie materiałów szkoleniowych/ - 5 cykli x 6 podgrup x 38 h = 1 140 h. Zadanie 2 - Konferencje otwierające /przygotowanie i poprowadzenie/ - 5 konferencji x 3h = 15 h. Zadanie 3 - Prowadzenie zajęć online - 5 cykli x 6 podgrup x 38 h = 1 140 h. Zadanie 4 - Wsparcie merytoryczne uczestników kursu /w tym ocena metodyczna i merytoryczna zadań wykonanych przez u/u, prowadzenie konsultacji online oraz inne czynności mające na celu podnoszenie motywacji u/u szkolenia/ - 5 cykli x 6 podgrup x 38 h = 1 140 h. Zadanie 5 - Konferencje zamykające /przygotowanie i poprowadzenie/ - 5 konferencji x 3h = 15 h. 2.4. Szkolenia stacjonarne /konferencje otwierające projekt oraz konferencje podsumowujące projekt/ odbędą się w siedzibie Zamawiającego. Koszt wynajmu sali oraz koszty cateringu dla u/u szkoleń ponosi Zamawiający. 2.5. Szkolenia online odbędą się w środowisku platformy e-learningowej MOODLE zainstalowanej na serwerze Zamawiającego. Koszt utrzymania serwera ponosi Zamawiający. 3. Tematyka i zakres szkolenia. 3.1. W ramach Akademii TIK Wykonawca zobowiązany będzie dla zadania I opracować: a. autorski szczegółowy scenariusz edycji szkolenia /sylabus/, w rozbiciu godzinowym na poszczególne zagadnienia w modułach tematycznych, w formie elektronicznej, edytowalnej, zaakceptowany przez Zamawiającego, b. autorskie interaktywne materiały szkoleniowe zgodnie z ustalonym szczegółowym programem szkolenia, przygotowane do osadzenia w postaci kursu e-learningowego w środowisku platformy MOODLE, każdorazowo akceptowane przez Zamawiającego, c. autorski podręcznik szkolenia stanowiący kompendium wiedzy z zakresu tematycznego szkolenia, w formie elektronicznej, edytowalnej, zaakceptowany przez Zamawiającego. 3.2. Zakres tematyczny szkolenia obejmuje: 1. Moduł 0: Wprowadzenie - Organizacja pracy w kursie /5 godzin dydaktycznych, w tym 2 godziny szkolenia stacjonarnego/; 2. Moduł 1: Wykorzystanie platformy e-learningowej w edukacji /8 godzin dydaktycznych/; 3. Moduł 2: Tworzenie blogu i mikroblogu edukacyjnego /8 godzin dydaktycznych/; 4. Moduł 3: Tworzenie szkolnego lub klasowego kanału YouTube /8 godzin dydaktycznych/; 5. Moduł 4: Prowadzenie projektów edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzi społecznościowych /8 godzin dydaktycznych/; 6. Moduł 5: Ewaluacja kursu /3 godziny dydaktyczne/. 4. Wykonawca zapewni minimum 6 dydaktyków do prowadzenia szkoleń, z których każdy posiadać będzie wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym oraz minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla osób dorosłych /minimum 2 szkolenia z wykorzystaniem metod kształcenia na odległość/, w tym minimum 1 osobę zdolną do przygotowania interaktywnych materiałów dydaktycznych i osadzenia ich na platformie e-learningowej MOODLE /ver. 2.3+/. 4.1. Zamawiający wymaga, aby każdy ze wskazanych dydaktyków posiadał: a. wiedzę z zakresu planowania, projektowania i realizacji procesu dydaktycznego z wykorzystaniem technologii informacyjnych i komunikacyjnych, w tym szczególnie metod kształcenia na odległość z wykorzystaniem platformy e-learningowej MOODLE i narzędzi społecznościowych, b. wiedzę z zakresu podstaw prawa autorskiego i praw pokrewnych, w tym szczególnie zasady dozwolonego użytku oraz zasad udzielania licencji i rodzaje licencji otwartych, w tym szczególnie Creative Commons, wiedzę na temat funkcji multimediów w kształceniu zdalnym, c. umiejętność prowadzenia interaktywnych zajęć i konsultacji online, d. umiejętność doboru metod pomiaru dydaktycznego, tworzenia dla nich narzędzi i konstruowania systemu oceniania, e. umiejętność monitorowania realizacji procesu dydaktycznego oraz motywowania u/u szkoleń zdalnych. 4.2. Wymagania szczegółowe dotyczące dydaktyków w podziale na poszczególne moduły szkolenia: 4.2.1. Co najmniej 1 osoba ze znajomością wymagań dla Modułu 1: Wykorzystanie platformy e-learningowej MOODLE w edukacji: a. udokumentowanie przeprowadzenie co najmniej jednego szkolenia online z wykorzystaniem platformy e-learnigowej MOODLE, b. co najmniej roczne doświadczenie w zakresie planowania, projektowania i realizacji procesu dydaktycznego z wykorzystaniem platformy e-learningowej, c. bardzo dobra znajomość narzędzi platformy e-learningowej MOODLE. 4.2.2. Co najmniej 1 osoba ze znajomością wymagań dla Modułu 2: Tworzenie blogu i mikroblogu edukacyjnego: a. znajomość narzędzi blogowania /serwisy blogowe: Blogger, Wordpress lub Blox oraz serwisy mikroblogowe: Twitter lub Blip/, b. umiejętność planowania, projektowania i realizacji procesu dydaktycznego z wykorzystaniem narzędzi blogów i mikroblogów, c. prowadzenie własnego blogu lub mikroblogu. 4.2.3. Co najmniej 1 osoba ze znajomością wymagań dla Modułu 3: Tworzenie szkolnego lub klasowego kanału YouTube: a. znajomość darmowych narzędzi do edycji wideo /Windows Live Movie Maker, iMovie, edytor wideo YouTube lub podobne/, b. umiejętność planowania, projektowania i realizacji procesu dydaktycznego z wykorzystaniem videocastów, c. administrowanie własnym kanałem w serwisie YouTube. 4.2.4. Co najmniej 1 osoba ze znajomością wymagań dla Modułu 4: Prowadzenie projektów edukacyjnych z wykorzystaniem narzędzi społecznościowych: a. umiejętność administrowania oficjalnym profilem na portalu społecznościowym Facebook /fan page/, b. umiejętność planowania, projektowania i realizacji procesu dydaktycznego w ramach we-learningu, czyli kooperatywnego uczenia się z wykorzystaniem narzędzi społecznościowych, c. administrowanie co najmniej jednym oficjalnym profilem na portalu społecznościowym Facebook. 4.2.5. Co najmniej 1 osoba posiadająca umiejętności techniczne w zakresie przygotowania interaktywnych materiałów multimedialnych i osadzenia ich w środowisku platformy e-learningowej MOODLE. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 6. Opis Projektu: Projekt e-Tutoring w wiejskiej szkole skierowany jest do nauczycieli/ek pracujących czynnie we wszystkich rodzajach szkół na terenie gmin wiejskich i wiejsko-miejskich województwa śląskiego, posiadających wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym. Celem głównym projektu jest zwiększenie umiejętności posługiwania się narzędziami TIK /technologii informacyjno-komunikacyjnych/ przez nauczycieli/ki z terenów wiejskich. Celami szczegółowymi projektu są: a. zwiększenie wśród nauczycieli/ek przygotowania do wykorzystania narzędzi MOODLE i Web 2.0 podczas zajęć edukacyjnych, b. zwiększenie wśród nauczycieli/ek wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat nowych środowisk kształcenia - platforma edukacyjna i środowiska społecznościowe, c. nabycie umiejętności współpracy zespołowej na platformie e-learningowej - dzielenie się zasobami dydaktycznymi, wymiana doświadczeń w celu treningu umiejętności e-Tutora, d. zwiększenie szans nauczycieli/ek na utrzymanie posiadanego zatrudnienia oraz zdobycie kolejnych stopni awansu zawodowego. Wartość projektu: 725 466,67 PLN. Miejsce realizacji projektu: woj. śląskie. Biuro projektu: Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Częstochowie, Al. Jana Pawła II 12/130, 42- 200 Częstochowa, pok. Nr 224.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.womczest.edu.pl /wejście na stronę przez: przez znaczek BIP, zakładka przetargi/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach