Przetargi.pl
Usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg, chodników, ciągów pieszych i parkingów gminnych w sezonie 2014/2015

Gmina Knurów ogłasza przetarg

  • Adres: 44-190 Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 3392308 , fax. 32 2351521, 3392292
  • Data zamieszczenia: 2014-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Knurów
    ul. dr. Floriana Ogana 5 5
    44-190 Knurów, woj. śląskie
    tel. 32 3392308, fax. 32 2351521, 3392292
    REGON: 27625758700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.knurow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg, chodników, ciągów pieszych i parkingów gminnych w sezonie 2014/2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia polega na świadczeniu usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg, chodników, ciągów pieszych i parkingów gminnych w sezonie 2014/2015. 2. Zakres rzeczowy obejmuje: 1) Ulice I kolejności zimowego utrzymania - 3,330 km zgodnie z wykazem wg załącznika nr 1 do wzoru umowy, 2) Ulice II kolejności zimowego utrzymania - 26,644 km zgodnie z wykazem wg załącznika nr 2 do wzoru umowy, 3) Ulice III kolejności zimowego utrzymania - 17,781 km zgodnie z wykazem wg załącznika nr 3 do wzoru umowy, 4) Ulice IV kolejności zimowego utrzymania - 7,458 km zgodnie z wykazem wg załącznika nr 4 do niniejszej umowy, 5) Chodniki do odśnieżania i posypywania - 61 310m? oraz parkingi i przejścia pod wiaduktami do odśnieżania i posypywania - 15 562m2 zgodnie z wykazem wg załącznika nr 5 do wzoru umowy, 6) Montaż i demontaż, bieżące utrzymanie i konserwacja oraz magazynowanie zasłon przeciwśnieżnych - zgodnie z wykazem wg załącznika nr 6 do wzoru umowy, 7) Rozstawienie i obsługa koksowników - 15 szt zgodnie z wykazem wg załącznika nr 7 do wzoru umowy. 3. Zakres prac obejmuje: 1) Odśnieżanie i zwalczanie śliskości nawierzchni dróg, chodników, ciągów pieszych i parkingów gminnych mieszanką piasku i soli według kolejności zimowego utrzymania ustalonych przez Zamawiającego wg wykazów - załączniki nr 1, 2, 3, 4 i 5 do wzoru umowy. a) Ulice I kolejności zimowego utrzymania (załącznik nr 1 do wzoru umowy) - wykonawca zapewnia odśnieżenie i posypanie jezdni mieszanką piasku i soli na całej jej długości. Po opadach nocnych Wykonawca zapewnia wykonanie prac do godziny 6.00 rano. W przypadku opadów ciągłych - systematycznie odśnieża i posypuje, dopuszcza się zakończenie prac w ciągu 1 godziny po ustaniu zjawisk atmosferycznych. b) Ulice II kolejności zimowego utrzymania (załącznik nr 2 do wzoru umowy) - wykonawca zapewnia odśnieżenie i posypanie jezdni mieszanką piasku i soli w miarę możliwości na całej jej długości. Po opadach nocnych Wykonawca zapewnia wykonanie prac do godziny 8.00 rano. W przypadku opadów ciągłych - dopuszcza się zakończenie prac w ciągu 4 godzin po ustaniu zjawisk atmosferycznych (opadów i gołoledzi). c) Ulice III kolejności zimowego utrzymania (załącznik nr 3 do wzoru umowy) -odśnieżanie i posypywanie mieszanką piasku i soli wykonywane będzie po intensywnych opadach śniegu lub zaistnieniu innych niekorzystnych warunków atmosferycznych (zawieje, zamiecie, gołoledź). Dopuszcza się, iż prace zostaną wykonane przez Wykonawcę w ciągu 6 godzin od momentu zgłoszenia. d) Ulice IV kolejności zimowego utrzymania (załącznik nr 4 do wzoru umowy) - odśnieżanie i posypywanie mieszanką piasku i soli wykonywane będzie doraźnie, jedynie po intensywnych opadach śniegu lub zaistnieniu innych niekorzystnych warunków atmosferycznych (zawieje, zamiecie, gołoledź). Dopuszcza się, iż prace te zostaną wykonane przez Wykonawcę w ciągu 8 godzin od momentu zgłoszenia. e) Systematyczne odśnieżanie i posypywanie piaskiem lub mieszanką piasku i soli chodników, ciągów i parkingów na terenie miasta, na całej powierzchni wg wykazu - załącznik nr 5 do wzoru umowy. Zamawiający wyznaczy chodniki i ciągi piesze przebiegające przez tereny zielone, które posypywane będą tylko i wyłącznie piaskiem. Po opadach nocnych Wykonawca zapewnia wykonanie prac do godziny 8.00 rano. W przypadku opadów ciągłych - dopuszcza się zakończenie prac w ciągu 6 godzin po ustaniu zjawisk atmosferycznych (opadów i gołoledzi). 2) Zakup, montaż, demontaż, bieżące utrzymanie i konserwacja oraz magazynowanie zasłon przeciwśnieżnych wg zasad i w obrębie ulic zgodnie wykazem- załącznik nr 6 do wzoru umowy - wykonawca zapewni prawidłowe zabezpieczenie dróg przed zawiewaniem, poprzez ustawienie wszystkich zasłon przeciwśnieżnych w terminie 2 tygodni od podpisania umowy. 3) Rozstawienie i obsługa koksowników-wykonawca zapewni 15 szt koksowników i ich obsługę zgodnie z załącznikiem nr 7 do wzoru umowy. O konieczności rozstawienia koksowników Wykonawca powiadomiony zostanie pisemnie. Uruchomienie usługi nastąpi gdy temperatura w nocy przez 3 kolejne dni spadnie poniżej [- 200C], a długofalowa prognoza pogody przewidywać będzie utrzymywanie się niskich temperatur przez okres co najmniej 1 tygodnia. Wykonawca zapewni prawidłowe funkcjonowanie koksowników min. 16 godzin na dobę a po odwołaniu usługi ich niezwłoczne zebranie i uporządkowanie terenu. Wykonawca do palenia używał będzie wyłącznie koksu. 4. Przedmiot zamówienia wykonawca realizował będzie przy użyciu sprzętu wskazanego w ofercie. Każdy pojazd winien być wyposażony w telefon komórkowy w celu utrzymania stałej łączności. Kierujący pojazdem wykonujący usługę ma obowiązek wyposażony być w plan pracy oraz w łopatę aby używać jej do ręcznego odśnieżania lub posypywania jeżeli zachodzi taka potrzeba. 5. Wykonawca zapewnia utrzymanie w gotowości sprzętu i maszyn przewidzianych do realizacji umowy wraz z ich obsługą. 6. Wykonawca zapewni całodobową łączność telefoniczną z Zamawiającym oraz łączność telefoniczną pomiędzy poszczególnymi jednostkami odśnieżającymi, oraz wyraża gotowość do pracy 24 godziny na dobę. 7. Na kilka dni przed spodziewanym atakiem zimy, na podstawie dokonanej samodzielnie analizy długofalowych prognoz pogody, Wykonawca przygotuje sprzęt do działania a na dzień przed prognozowanym atakiem zimy, Wykonawca pozostawać będzie w pełnej gotowości do działania, o czym zawiadomi telefonicznie Zamawiającego. 8. W przypadku nagłego ataku zimy Wykonawca przystąpi do realizacji zadań w ciągu 30 minut od wezwania Zamawiającego. Wyznaczony czas 30 minut na przystąpienie do wykonania prac obowiązywał będzie również w stanach zagrożenia bezpieczeństwa, a także na uzasadnione wezwanie Straży Miejskiej. 9. Prace związane z zimowym utrzymaniem dróg, chodników i parkingów miejskich wykonywane będą w dniach, gdy wymagają tego warunki atmosferyczne (opady śniegu, mróz, gołoledź itp.) Za dobę rozliczeniową uznaje się dobę kalendarzową tj. okres od godziny 00:00 do godziny 24:00. 10. O rozpoczęciu i zaprzestaniu odśnieżania i posypywania w ramach Akcji Zima decydować będzie Zamawiający. O decyzji Zamawiającego Wykonawca zostanie powiadomiony telefonicznie, co zostanie niezwłocznie potwierdzone faxem. 11. Zamawiający nie będzie płacił Wykonawcy za czas spoczynku, kiedy nie są prowadzone prace w zakresie odśnieżania ani posypywania. 12. W pierwszej kolejności Wykonawca odśnieżać i posypywać będzie ulice zaliczone do I i II kolejności zimowego utrzymania następnie doraźnie - III i IV kolejności zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. 13. Niezależnie od prac prowadzonych na drogach, prowadzone będą prace na chodnikach, ciągach pieszych i parkingach - zadeklarowanym w ofercie sprzętem. 14. Codziennie do godz. 8.00 rano Wykonawca złoży Zamawiającemu telefoniczny raport informujący jakie drogi, chodniki i parkingi i o której godzinie zostały odśnieżone w ciągu minionej doby oraz jaki jest aktualny stan nawierzchni ulic i chodników wchodzących w zakres umowy. Przekazane raporty będą stanowić podstawę do dokonywania wizji w terenie i rozliczania Wykonawcy z wykonanego zadania. 15. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego informowania Zamawiającego o realizacji przedmiotu umowy, stwierdzonych utrudnieniach, zmianie warunków atmosferycznych, wypadkach i innych wydarzeniach (przez telefon lub faxem). 16. Wykonawca zobowiązany jest do rozstawienia i uruchomienia koksowników do 5 godzin od momentu otrzymania pisemnego powiadomienia Zamawiającego o uruchomieniu usługi. 17. Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego usuwania usterek i poprawek stwierdzonych przez nadzór w trakcie kontroli prac. 18. Wykonawca we własnym zakresie zabezpieczy odpowiednią ilość piasku i soli, która wystarczy na prowadzenie /akcji zima/ w ciągu całego sezonu zimowego. Wykonawca uzupełniał będzie ewentualne niedobory piasku i soli na bieżąco, odpowiednio wcześniej i na własny koszt. 19. Wykonawca we własnym zakresie zabezpieczy 15 szt koksowników oraz odpowiednią ilość koksu, która zapewni prawidłowe ich funkcjonowanie w przypadku uruchomienia usługi w ciągu całego sezonu zimowego. Wykonawca uzupełniał będzie ewentualne niedobory koksu na bieżąco, odpowiednio wcześniej i na własny koszt. 20. W przypadku obfitych opadów śniegu, w ramach prowadzonych prac, śnieg zgromadzony na poboczach i w obrębie przejść, stanowiący utrudnienia w ruchu w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, będzie pryzmowany i wywożony przez Wykonawcę nieodpłatnie, na życzenie Zamawiającego, w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia na zorganizowane w tym celu przez Zamawiającego miejsce składowania śniegu. 21. Zamawiający przekaże Wykonawcy do wykorzystania zasłony przeciwśnieżne z poprzedniego sezonu. 22. Wykonawca zakupi zasłony przeciwśnieżne, co do ilości zgodnie ze wskazaniem przez Zamawiającego oraz zapewni utrzymanie bieżące, konserwację, jak również uzupełnienie braków spowodowanych użytkowaniem w okresie trwania umowy. 23. Po zakończonym sezonie zimowym Wykonawca na własny koszt dokona rozbiórki zasłon przeciwśnieżnych oraz zapewni miejsce składowania w okresie między zimowym. Po zakończonym okresie obowiązywania umowy Wykonawca przekaże protokolarnie zasłony przeciwśnieżne Zamawiającemu. Do momentu zawarcia nowej umowy Wykonawca zobowiązany jest do przechowania zasłon przeciwśnieżnych. 24. Wykonawca ma obowiązek odśnieżać i posypywać nie tylko tor ruchu pojazdu, ale również w przypadku skrzyżowań ulic wymienionych w załącznikach nr 1 i 2 do wzoru umowy: odcinki dróg wlotowych na długości min. 10 m oraz wszystkie oznakowane przejścia dla pieszych. 25. Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco likwidować tworzące się zaspy, zwały zlodowaciałego śniegu w miejscach skrzyżowań z drogami podporządkowanymi. 26. W ramach odśnieżania ulic, Wykonawca zobowiązany jest również do odśnieżania parkingów i zatok autobusowych, miejsc postojowych pasów włączeń i wyłączeń oraz pasów dla relacji skrętnych w obrębie skrzyżowań. 27. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian treści w załącznikach nr 1,2,3,4 oraz 5 do wzoru umowy polegającej na zmianach nazw ulic, powierzchni lub długości ulic, parkingów i chodników w przypadku przejęcia lub przekazania w/w. 28. Szczegółowy zakres zamówienia określa wzór umowy wraz z załącznikami
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu winien wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium winno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pzp. 4. Wadium winno być ważne na cały okres związania ofertą. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Knurów w GETIN NOBLE Bank S.A. konto nr 67 1560 1081 2121 0517 3581 0006. 6. Wadium wniesione w pieniądzu przechowywane jest na rachunku bankowym. 7. Wadium w pozostałych formach należy złożyć w oryginale, w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, pok. 218, II piętro, nie później niż do terminu składania ofert wyznaczonego w niniejszej SIWZ, i nie powinno ono stanowić załącznika do oferty - z uwagi na konieczność zwrotu dokumentu. Wadium wnoszone w postaci gwarancji lub poręczenia musi zawierać sformułowanie Gwaranta lub Poręczyciela do niedwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie zapłaty zamawiającego, w przypadku zaistnienia co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Gwarant (Poręczyciel) nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji. 8. Wadium uważa się za wniesione w terminie: 1) z chwilą uznania rachunku bankowego Zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert - w pieniądzu, 2) z chwilą złożenia w Wydziale Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Knurów przed upływem terminu składania ofert - w pozostałych formach

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.knurow.pl/miasto/zamowienia_publiczne.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach