Przetargi.pl
„USŁUGA WYWOZU ODPADÓW W GMINIE MASZEWO 2020 r.”

Gmina Maszewo ogłasza przetarg

  • Adres: 72-130 Maszewo, Plac Wolności
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 91 418 78 43 , fax. 91 418 75 06
  • Data zamieszczenia: 2019-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Maszewo
    Plac Wolności 2
    72-130 Maszewo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 91 418 78 43, fax. 91 418 75 06
    REGON: 81168428400000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „USŁUGA WYWOZU ODPADÓW W GMINIE MASZEWO 2020 r.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Maszewo, na których zamieszkują mieszkańcy Gminy wraz z ich transportem. Gmina miejsko-wiejska, powierzchnia terenu Gminy Maszewo wynosi ok. 210 km2. W Gminie zameldowanych jest 8 411 mieszkańców na pobyt stały, 139 zameldowanych na pobyt czasowy. Liczba nieruchomości na terenie Gminy, na których zamieszkują mieszkańcy wynosi – 2 130 budynków mieszkalnych jednorodzinnych zamieszkałych przez ok. 7482 osób oraz 9 budynków mieszkalnych wielorodzinnych (164 lokale mieszkalne) zamieszkałych przez ok. 586 osób. Gmina Maszewo posiada wybudowany punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK). Do określenia szacunkowej rocznej masy oddanych odpadów komunalnych w 2020 roku przyjęto ich średnią miesięczną ilość odebranych odpadów w Gminie Maszewo w ciągu 12 miesięcy (od 01.10.2018 roku do 31.09. 2019 roku): - Ilość odpadów zmieszanych – 1391,90 Mg, - Ilości odpadów na Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych – 148,04 Mg, - Ilość odpadów segregowanych – 906,22 Mg. Wyliczenia dokonano na podstawie danych zawartych w sprawozdaniach przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne z nieruchomości zamieszkałych. Podana ilość odbioru odpadów jest wielkością orientacyjną w celu sporządzenia oferty. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) wyposażenie obsługiwanych nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów (koszt worków wykonawca uwzględni w cenie jednostkowej w swojej ofercie), b) każdego właściciela nieruchomości zabudowy jednorodzinnej należy zaopatrzyć w worki odpowiednio w kolorach: 1 – niebieski – na papier i tekturę, 1 – żółty na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal, 1- zielony na szkło, 1- brązowy na bioodpady. Worki mają być dostarczane przez cały okres trwania umowy, jeżeli właściciel zgłosi wykonawcy zapotrzebowanie na te worki (wykonawca przekazuje worki na wniosek właściciela nieruchomości niezależnie od posiadanych przez niego pojemników do selektywnej zbiórki odpadów), c) worki o odpowiedniej kolorystyce do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych dostarczane będą właścicielom nieruchomości w Gminie Maszewo na wymianę, oraz dodatkowo do Urzędu Miejskiego do działu odpadów komunalnych, d) odbiór od właścicieli nieruchomości wszystkich zebranych odpadów zmieszanych i segregowanych, e) transport i przekazanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania oraz odpadów zbieranych selektywnie do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikającej z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami komunalnymi, odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżnianie wszystkich pojemników na odpady, również już posiadanych przez mieszkańców, f) odbiór i transport odpadów z PSZOK-u przekazywanych przez mieszkańców do PSZOK w Maszewie, w tym również odpadów niebezpiecznych, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, chemikaliów, mebli i innych odpadów wielogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowanych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży, przeterminowane leki, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzeniu monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, mieszkańcy będą dostarczać do wyznaczonych aptek w Maszewie: (Apteka Św. Brata Albeta, przy ulicy Jedności Narodowej 46, Apteka A. Kurzaj, przy ulicy Jedności Narodowej 43, Apteka - Dbam o Zdrowie, przy ulicy Szkolnej 10a/8). g) PSZOK nie przyjmuje odpadów pochodzących z działalności gospodarczych, h) Zamawiający zleca usługę na odbiór i transport odpadów komunalnych na okres od: 01.01.2020 do 31.12.2020, przy czym: - w okresie od 01.01.2020 r. - 31.08.2020 r. Wykonawca będzie odbierał: • odpady niesegregowane – w ilości nieograniczonej, • zmieszane odpady komunalne – w ilości nieograniczonej, • odpady komunalne selektywnie zbierane: papier i tektura, odpady opakowaniowe z papieru oraz odpady opakowaniowe z tektury, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, odpady opakowaniowe z metali oraz odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, szkło, odpady opakowaniowe ze szkła, odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone, odpady wielkogabarytowe – w ilości nieograniczonej, - w okresie od 01.09.2020 r. – 31.12.2020 r. Wykonawca będzie odbierał: • zmieszane odpady komunalne – w ilości nieograniczonej, • odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny jak i pozostałości po selektywnie zebranych odpadach komunalnych tj. odpady komunalne (zmieszane) – w ilości nieograniczonej. i) zgodnie z art. 9e ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r poz. 1403) w związku z art. 17 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992), Wykonawca odebrane z terenu Gminy Maszewo odpady komunalne zmieszane, jak i zebrane w sposób selektywny przekazywał będzie do należącego do Celowego Związku Gmin R-XXI Regionalnego Zakładu Gospodarowania Odpadami Komunalnymi w Słajsinie, gm. Nowogard. Obiekt ten jest Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych ( dalej RIPOK ) dla regionu gospodarki odpadami R-XXI. Adres Instalacji: Słajsino 30, 72-200 Nowogard Podmiot Odpowiedzialny za eksploatację instalacji: Celowy Związek Gmin R-XXI, Słajsino 30, 72-200 Nowogard j) w przypadku powstania awarii w RIPOK lub czasowego braku możliwości przerobowej RIPOK, wykonawca będzie dostarczał odpady do instalacji zastępczych, k) prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zakład Zagospodarowania Odpadów w Słajsinie utworzony przez CZG R-21 jest regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych wybudowaną, utrzymywaną i eksploatowaną przez Gminę Maszewo wspólnie z innymi gminami należącymi do CZG R-21. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności przepisami prawa ochrony środowiska, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, ustawy o odpadach i przepisów wykonawczych w tym zakresie, Regulaminu utrzymaniu czystości i porządku na terenie Gminy Maszewo oraz przepisów sanitarnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2017r. poz. 1475). Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Goleniowie oddział w Maszewie nr konta: 81 9375 1054 6800 0231 3000 0020 z adnotacją na blankiecie przelewu: „Wadium –. „Usługa wywozu odpadów w Gminie Maszewo 2020 r.” Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, może zostać: 1) w formie nienaruszonego oryginału zdeponowane w sekretariacie (pokój nr 16) Urzędu Miejskiego w Maszewie, Pl. Wolności 2, 72-130 Maszewo przed upływem terminu składania ofert. 2) dołączone do oferty. Nie ma obowiązku załączania oryginału dokumentu wadium do oferty. Jeśli Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej zostanie jednak złożone w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty, zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w foliowej „koszulce”, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. Jeśli treść wnoszonego wadium będzie ograniczać w jakikolwiek sposób bezwarunkowy i na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego wypłatę wadium Zamawiający uzna, że wadium zostało nieskutecznie wniesione i na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a Pzp odrzuci ofertę wykonawcy. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczeń o których mowa w punkcie 8.2. niniejszej SIWZ, gwarancja/poręczenie ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b)oznaczenie postępowania, c)określenie przedmiotu postępowania, d)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, e)kwotę gwarancji, f)termin ważności gwarancji W przypadku wadium wnoszonego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jako zobowiązanego należy oznaczyć wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wadium powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. Zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1)Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2)Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 3)Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4)W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP oraz wadium wniesionego w formie niepieniężnej, wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 8.11. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą spełnianie następujących warunków dotyczących: Posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: posiadanie stosownej decyzji, tj.: a) posiadają zezwolenie na zbieranie i transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2017, poz. 1566 ze zm.); b) są wpisani do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Maszewo, prowadzonego przez Burmistrza Maszewa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach