Przetargi.pl
Usługa szkolenia zawodowego pod nazwą Pracownik biurowy

Powiatowy Urząd Pracy w Olecku ogłasza przetarg

  • Adres: 19-400 Olecko, ul. Armii Krajowej 30
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 0-87 520-30-78 , fax. 0-87 520-27-46
  • Data zamieszczenia: 2014-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy w Olecku
    ul. Armii Krajowej 30 30
    19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 0-87 520-30-78, fax. 0-87 520-27-46
    REGON: 51093402100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.olecko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa szkolenia zawodowego pod nazwą Pracownik biurowy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usługi szkolenia zawodowego pod nazwą Pracownik biurowy dla 8 osób, posiadających status osoby bezrobotnej. 2. Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników szkolenia wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych, przygotowujących do pracy w charakterze pracownika biurowego w instytucjach publicznych. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia szkolenia w wymiarze 65 godzin zegarowych. Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne, liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut. Długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. 4. Program szkolenia powinien umożliwić uzyskanie wiedzy teoretycznej i nabycie praktycznych umiejętności korzystania z portalu usług elektronicznych Publicznych Służb Zatrudnienia oraz wiedzy teoretycznej w zakresie znajomości przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu pracy, ustawy o ochronie danych osobowych. 5. W programie szkolenia powinny zostać uwzględnione następujące zagadnienia: a) umiejętność korzystania z portalu usług elektronicznych publicznych służb zatrudnienia. Uczestnicy szkolenia mają nabyć wiedzę jak korzystać spośród dostępnych na portalu usług, m.in. jak dokonać za pośrednictwem formularza elektronicznego rejestracji jako osoba bezrobotna albo poszukująca pracy (w przypadku osób posiadających bezpieczny podpis elektroniczny lub profil zaufany ePUAP i możliwość skanowania posiadanych dokumentów wymaganych do rejestracji) oraz jak dokonać zgłoszenia do rejestracji związanego z rezerwacją terminu, jak złożyć w postaci elektronicznej pismo do urzędu oraz wnioski elektroniczne dotyczące usług i instrumentów rynku pracy, jak korzystać z rejestrów i systemów publicznych służb zatrudnienia - 25 godzin; b) znajomość przepisów ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415 ze zm.) z uwzględnieniem nowelizacji ustawy - 16 godzin, w tym: - Podstawowe definicje ustawowe; - Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy - prowadzenie dokumentacji; - Usługi rynku pracy świadczone dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy - pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe, organizacja szkoleń; - Zadania i rola doradcy klienta; - Ustalanie profilu pomocy osobom bezrobotnym; - Stosowanie instrumentów rynku pracy; - Nowe narzędzia aktywizacji bezrobotnych; - Udzielanie wsparcia pracodawcom; - Rodzaje świadczeń przyznawanych z funduszu pracy; - Prawa i obowiązki bezrobotnych; - Przyczyny pozbawienia statusu. c) znajomość przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) - 8 godzin, w tym: - Stosunek pracy a umowy cywilnoprawne; - Rodzaje umów o pracę; - Obowiązki pracodawcy; - Tryb i sposoby rozwiązania stosunku pracy a przyznawanie świadczeń z tytułu bezrobocia; - Dokumenty z zakresu prawa pracy. c) znajomość przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.) - 8 godzin, w tym: - Zasady ogólne; - Strona i pełnomocnictwo strony; - Terminy załatwiania spraw; - Doręczenia, wezwania, odwołania; - Uchylenie i zmiana decyzji w trybie art. 154 i 155; - Stwierdzenie nieważności decyzji; - Wydawanie zaświadczeń; - Sporządzanie pism, decyzji, postanowień. d) znajomość przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) - 8 godzin, w tym: - Ochrona danych osobowych - zagadnienia ogólne i obowiązujące przepisy prawne; - Zasady przetwarzania danych osobowych: charakterystyka ogólna procesów przetwarzania danych osobowych w Instytucji, sposoby zabezpieczenia danych osobowych na terenie siedziby organizacji, rola i obowiązki Administratora Bezpieczeństwa Informacji w strukturze organizacyjnej; - Prawa osób, których dane są przetwarzane: prawo do informacji oraz modyfikacji danych osobowych, sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, obowiązek informacyjny, praktyczne sposoby rozwiązywania konfliktów związanych z przetwarzaniem danych osobowych; - Funkcjonalność w praktyce: dokumenty Polityki Bezpieczeństwa i Instrukcji Zarządzania Systemem Informatycznym, środki organizacyjne i zabezpieczenia danych osobowych, ryzyko/zagrożenie/podatność/zabezpieczanie, praktyczna realizacja zabezpieczeń, zależność między elementami bezpieczeństwa; - Świadomość a konsekwencje: zabezpieczenia przed naruszaniem danych osobowych, odpowiedzialność karna i służbowa (ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa o prawach autorskich i prawach pokrewnych); - Sposoby pozyskania danych osobowych poprzez ataki socjotechniczne: atak osobisty, atak telefoniczny, atak mailowy. 6. Program szkolenia winien być opracowany w oparciu o rozporządzenie MPiPS z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 ze zm.). 7. Miejsce realizacji szkolenia: Powiatowy Urząd Pracy w Olecku, ul. Armii Krajowej 30, 19-400 Olecko - sala szkoleniowa zostanie udostępniona przez Zamawiającego. 8. Zajęcia powinny odbywać się w okresie od poniedziałku do piątku, w godzinach od 800 do 1600 wg następującego podziału: a) zajęcia z zakresu korzystania z platformy usług elektronicznych publicznych służb zatrudnienia - 5 dni po 5 godzin (9:00-14:00); b) znajomość przepisów ustawy o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy - 2 dni po 8 godzin (8:00-16:00); c) znajomość przepisów ustawy Kodeks pracy - 1 dzień - 8 godz. (8:00-16:00); d) znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego - 1 dzień - 8 godz. (8:00-16:00); e) znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych - 1 dzień - 8 godzin (8:00-16:00). 9. Wykonawca zobowiązany będzie do: a) zapewnienia w trakcie trwania szkolenia warunków zgodnych z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowymi, b) ubezpieczenia, osób wskazanych przez Zamawiającego, od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem. Zamawiający dokona refundacji poniesionych kosztów za ubezpieczenie osób szkolonych na podstawie kserokopii polisy ubezpieczeniowej i wystawionej przez wykonawcę faktury/rachunku. c) zapewnienia niezbędnych materiałów szkoleniowych i dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia adekwatnych do treści szkolenia, tj. notatnik formatu A4 zawierający co najmniej 50 kartek, 1 długopis, 1 zakreślacz, 1 teczka, aktualnie obowiązujące przepisy prawne w omawianych zakresach, skrypt. Materiały szkoleniowe i dydaktyczne powinny być przekazane każdemu uczestnikowi szkolenia za pokwitowaniem i będą stanowiły po zakończeniu szkolenia własność uczestnika szkolenia, d) sprawdzania efektów szkolenia, e) sprawowania nadzoru wewnętrznego nad szkoleniem, służącemu podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia, f) zapewnienia uczestnikom szkolenia poczęstunku (ciastka, kawa, herbata, cukier, woda) w trakcie trwania przerw, podczas realizacji zajęć. 10. Szkolenie musi zakończyć się egzaminem sprawdzającym nabyte wiadomości i umiejętności praktyczne. 11. Po ukończonym szkoleniu wykonawca wyda uczestnikom szkolenia: a) zaświadczenie o ukończeniu szkolenia pn. Pracownik biurowy, zawierające, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. W przypadku wydawania zaświadczenia zgodnego ze wzorem określonym w § 18 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 186) należy dołączyć do niego suplement zawierający informacje odnośnie okresu trwania szkolenia, tematów i wymiaru godzin zajęć edukacyjnych, numer z rejestru zaświadczenia do którego suplement jest dodatkiem, wraz z podpisem osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.olecko.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach