Przetargi.pl
Udzielenie kredytu długoterminowego

Gmina Przywidz ogłasza przetarg

  • Adres: 83-047 Przywidz, ul. Gdańska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 825 146 , fax. 586 825 225
  • Data zamieszczenia: 2019-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przywidz
    ul. Gdańska 7
    83-047 Przywidz, woj. pomorskie
    tel. 586 825 146, fax. 586 825 225
    REGON: 19167499000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przywidz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.700.000,00 zł na sfinansowania planowanego deficytu budżetu Gminy Przywidz w 2019r. oraz spłatę wcześniejszych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. 2. Kredyt przeznaczony jest na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 827.000,00 zł, oraz spłatę wcześniejszych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości 873.000,00 zł.. 3. Ustalenia szczegółowe dotyczące przedmiotu zamówienia : 1) kwota kredytu 1.700.000,00 PLN (słownie: jeden milion siedemset tysięcy złotych 00/100), 2) spłata rat kapitałowych kwartalnie przez okres 9 lat począwszy od 31.03.2022 r. do 31.12.2030 r. Wysokość rat kapitałowych : - w 2022 roku 4 raty po 45.000,00 zł, - w 2023 roku 4 raty po 45.000,00 zł, - w 2024 roku 4 raty po 45.000,00 zł, - w 2025 roku 4 raty po 45.000,00 zł, - w 2026 roku 4 raty po 45.000,00 zł, - w 2027 roku 4 raty po 45.000,00 zł, - w 2028 roku 4 raty po 50.000,00 zł, - w 2029 roku 4 raty po 50.000,00 zł, - w 2030 roku 4 raty po 50.000,00 zł, W przypadku gdy termin płatności przypada na dzień wolny od pracy za dotrzymanie terminu uważa się następny dzień roboczy. 3) spłata odsetek od kredytu miesięcznie (do ostatniego dnia miesiąca) począwszy od miesiąca, w którym uruchomiono transzę kredytu. O wysokości odsetek do zapłaty od wykorzystanej części kredytu Bank poinformuje Zamawiającego pisemnie (np. mail, fax), przynajmniej 3 dni przed terminem zapłaty. W przypadku, gdy termin płatności przypada na dzień wolny od pracy za dotrzymanie terminu uważa się następny dzień roboczy. 4) dopuszcza się możliwość nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych opłat, 5) uruchomienie kredytu następować będzie w transzach, określenie transz wypłat kredytu oraz terminów postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie na pisemny wniosek Zamawiającego na 3 dni robocze przed ich uruchomieniem, 6) zamawiający ma prawo dokonać wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu okres kredytowania pozostaje bez zmian chyba, że Zamawiający złoży odmienną dyspozycję na piśmie. 7) wykonawca uwzględni wydatki już poniesione przez Zamawiającego, 8) proponowana forma zabezpieczenia kredytu : weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 4. Prowizja będzie płatna jednorazowo w ciągu 30 dni kalendarzowych od podpisania umowy, z tym że zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawców prowizji przygotowawczej od kwoty kredytu tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu uruchomienia kredytu. 5. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 1M z notowań na dzień 01.08.2019 roku. 6. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 7. Zamawiający nie wyraża zgody na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Prawo bankowe. 8. Wykonawca, będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 9. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 10. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 .par. 1 pkt.5 k.p.c. 11. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 12. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne 13. Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty. 14. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 15. U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 16. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu, 17. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 18. Załączniki finansowe do SIWZ: 1) Uchwała Nr IX/57/2019 Rady Gminy Przywidz z dnia 27 czerwca 2019r.w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego, 2) Uchwała Nr 101/g259/K/II/19 Składu Orzekającego RIO w Gdańsku z dnia 31 lipca 2019r.w sprawie możliwości spłaty kredytu, 3) Wykaz banków, w których JST korzysta z kredytów/pożyczek. 4) Na stronie Urzędu Gminy Przywidz zakładka - Budżet znajdują się : - opinia RIO o projekcie Budżetu i WPF, - sprawozdania budżetowe (kwartalne), 5) Opublikowano w BIP : - Uchwała Nr IV/16/2018 z dnia 21 grudnia 2018r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Przywidz na rok 2019, - Uchwała Nr IV/15/2018 z dnia 21 grudnia 2018 r w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019-2030.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, określone w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Prawo bankowe (tekst jednolity - Dz. U. z 2019 r. poz. 2187 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności składając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – przykład zobowiązania stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 4. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. W związku z powyższym Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie wg wzoru na Załączniku nr 2 i nr 3 do SIWZ dotyczące tych podmiotów 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, o którym mowa w ust. 1 powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w ust. 1 powyżej. 7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie wg wzoru na Załączniku nr 2 oraz nr 3 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 9. Oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 10. Dokumenty, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 14 powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 11. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego alb1o podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.. 12. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 4 powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 13. Dokument, o których mowa w ust. 12 powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 14. Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust 12 powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, że wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis ust. 13 powyżej stosuje się odpowiednio. 15. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 16. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 17. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.) . W takiej sytuacji zaleca się aby Wykonawca wskazał Zamawiającemu sygnaturę postępowania, w którym wymagane dokumenty, oświadczenia się znajdują.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach