Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Chmielno

Gmina Chmielno ogłasza przetarg

  • Adres: 83-333 Chmielno, ul. Gryfa Pomorskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6842212 w. 47 , fax. 586 842 216
  • Data zamieszczenia: 2019-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chmielno
    ul. Gryfa Pomorskiego 22
    83-333 Chmielno, woj. pomorskie
    tel. 058 6842212 w. 47, fax. 586 842 216
    REGON: 19167492500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.chmielno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Chmielno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego dla Gminy Chmielno w wysokości 3 931 000,00 PLN Planowany termin uruchomienia kredytu i ilość transz: 30.09.2019r. (3 transze) Wykorzystanie kredytu – do 30 grudnia 2019 r. Okres kredytowania: do 31.10.2028r. Karencja w spłacie kredytu: 30.04.2024r. Spłata odsetek bez karencji. Spłata kredytu wg harmonogramu Zamawiającego Sposób naliczania odsetek i ich spłata: Kwota kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa będzie równa wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku. Stawkę referencyjną stanowić będzie stawka WIBOR 3M. Stawka WIBOR 3M na każdy okres odsetkowy ustalona będzie na podstawie średniej arytmetycznej stawek WIBOR 3M obowiązujących w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego miesiąca poprzedzającego dany okres odsetkowy. Marża banku będzie stała. Odsetki od kredytu naliczane będą, od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Naliczone odsetki od wykorzystanego kredytu płatne będą ostatniego dnia każdego miesiąca. Odsetki od kredytu liczone będą od dnia następnego po dniu wypłaty transzy kredytu i zakończone w dniu całkowitej spłaty kredytu. Odsetki naliczane będą wyłącznie od wypłaconych transz kredytu. Ustala się zabezpieczenie spłaty zaciąganego kredytu w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. Bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji od udzielonego kredytu. Kredyt zostanie spłacony w terminie do końca 31.10.2028r. roku z możliwością wcześniejszej spłaty. Źródłem spłaty zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami będą dochody własne Gminy Chmielno. Szczegółowy opis zamówienia został zawarty w załączniku A do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości: 20 000,00 zł Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 poz. 310 ze zm.) Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 3583 2400 0100 3000 1220 0000 10 Bank Spółdzielczy w Sierakowicach o/Chmielno. Na przelewie należy umieścić adnotację o znaku sprawy np. „Wadium, Znak sprawy: RZP-II.271.29.2019” Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego, a nie data wydania dyspozycji przelewu. W przypadku wnoszenia wadium w formie określonej w pkt 8.1. ppkt 2) -5), z uwagi na obowiązek zwrotu przez Zamawiającego wadium oraz przechowywania ofert w sposób gwarantujący ich nienaruszalność, Wykonawca powinien złożyć dokument gwarancji/poręczenia w dwóch formach: 1) oryginału, który nie będzie w sposób trwały związany z oferta, np. w dodatkowej kopercie, 2) kopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem (zgodnie z pkt 10.8-10.14. SIWZ), którą można w sposób trwały związać z ofertą. Dokument wadium wniesiony w formach określonych w pkt 8.1. ppkt 2) – 5) musi zawierać następujące elementy: 1) wskazanie podmiotu wystawiającego poręczenie lub gwarancję (gwarant), podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji (Wykonawca) i beneficjenta poręczenia/gwarancji, 2) określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja, 3) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia beneficjentowi kwoty poręczenia/gwarancji -Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci beneficjentowi kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, 4) określenie kwoty poręczenia/gwarancji-wadium nie może być mniejsze niż określone w pkt8, 5) określenie terminu ważności poręczenia/gwarancji - musi obejmować okres począwszy od upływu obowiązującego terminu składania ofert, aż do upływu ostatniego dnia terminu związania ofertą. 6) bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia/gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp, 7) nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, 8) określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 9) określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji – prawa z poręczenia/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami pkt 8.5 lub zawierająca postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Beneficjenta jest równoznaczne z niewniesieniem wadium i skutkuje wykluczeniem Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w art. 46 ust.4a i 5Pzp. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art.46 ust.1-4Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 2187 ze zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza w oświadczeniu informacje o tych podmiotach. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia W celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Dokumenty te należy złożyć wraz z ofertą. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych pkt. 6.2 SIWZ W przypadku wskazania przez Wykonawcę: 1) dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 6 SIWZ, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 2) oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 6 SIWZ, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. Ponadto Wykonawca składa wraz z ofertą oryginał (który nie będzie w sposób trwały związany z ofertą, np. w dodatkowej kopercie) dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium - w przypadku, gdy wadium wnoszone jest w formach określonych w pkt. 8.1 pkt. 2) -5) SIWZ, oraz kopię poświadczoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem (zgodnie z pkt 10.9 -10.14. SIWZ), którą można w sposób trwały związać z ofertą. W przypadku Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie każdy Wykonawca, spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składa dokumenty, które Zamawiający określił w pkt 6 SIWZ. W zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają dokumenty w taki sposób, aby przy ich ocenie wspólnie spełniali w/w warunki. Oświadczenie złożone przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Wykonawca ponadto ma obowiązek w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach