Przetargi.pl
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 5 800 000,00 zł z przeznaczeniem na zadania inwestycyjne i remonty dróg powiatowych.

Zarząd Powiatu Mikołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, ul. Żwirki i Wigury 4a
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 32-48-100, 32-48-125 , fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
  • Data zamieszczenia: 2009-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
    ul. Żwirki i Wigury 4a 4a
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
    REGON: 27628477900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sp.mikolow.bipgov.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 5 800 000,00 zł z przeznaczeniem na zadania inwestycyjne i remonty dróg powiatowych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 5 800 000,00 zł z przeznaczeniem na zadania inwestycyjne i remonty dróg powiatowych. -Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 5 800 000,00 zł (słownie pięć milionów osiemset tysięcy złotych). -Zamawiający przeznaczy środki z kredytu, zaplanowane w budżecie powiatu na: 1.sfinansowanie zadań inwestycyjnych, 2.sfinansowanie remontów dróg powiatowych, 3.refundację wydatków inwestycyjnych i remontów dróg powiatowych, poniesionych od 01.01.2009 do dnia uruchomienia kredytu. -Kredyt udzielony będzie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2014 r. -Rada Powiatu Mikołowskiego uchwaliła zaciągnięcie długoterminowego kredytu w wysokości 5 800 000,00 zł , uchwałą nr XXX/197/2009 z dnia 21.05.2009r. (zał. nr 3 do SIWZ). -Regionalna Izba Obrachunkowa w Katowicach wydała pozytywna opinię dotyczącą możliwości spłaty przez Powiat Mikołowski kredytu ( zał. nr 4 do SIWZ). -Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego I transzę kredytu w ciągu 3 dni od daty zawarcia umowy, a kolejne zgodnie z harmonogramem, bez składania dodatkowego wniosku. -Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2009r. -Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. -Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. -Stopa procentowa będzie równa wysokości stawki bazowej powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty -Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR dla złotowych depozytów 1 M na rynku międzybankowym, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty -O wysokości stawki bazowej (WIBOR 1 M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 20 dnia każdego miesiąca. - Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. - Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczone w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego i płatne będą nie później niż do ostatniego dnia roboczego miesiąca. -W okresie dostępności kredytu Wykonawca pobierze prowizje proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu. -Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez dodatkowych opłat. -W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu dwóch dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. -W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. -Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia. -Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, za wyjątkiem opłat i prowizji, które będą ustalone w umowie, zgodnie z ofertą Wykonawcy. -Kredyt zostanie spłacony do dnia 31.12.2014 r. -Spłata kredytu i odsetek nastąpi w 60 miesięcznych ratach płatnych do ostatniego dnia roboczego miesiąca, przy czym spłata pierwszej raty kredytu i odsetek nastąpi do 31.01.2010 roku. -Kwota spłaconego kredytu ani kwota przedterminowo spłacona nie podlega ponownemu wykorzystaniu. -Spłata kredytu będzie zabezpieczona wekslem własnym in blanco wraz z deklaracją wekslową. -Dokumentację związaną z prawnym zabezpieczeniem stanowi weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracja wekslowa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: a)spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych, b)posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72 poz. 665 z późniejszymi zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Budowlane. c)nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zmian.), Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania i odrzuceniem oferty. Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w pkt. 16 SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą - spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca wraz z ofertą musi złożyć następujące dokumenty i oświadczenia konieczne do przeprowadzenia postępowania oraz potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu: a) wypełniony i podpisany formularz ofertowy wraz z oświadczeniami z art. 22 ust.1 (na załączonym druku nr 1), b)wypełniony i podpisany harmonogram płatności (załącznik nr 2 do SIWZ); c)zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72 poz. 665 z późniejszymi zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcia działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe z dnia 31.01.1989 r, d)aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej; Uwaga! Z dokumentów określonych w pkt. 16 ppkt. d) musi wynikać zakres działalności wykonawcy, sposób reprezentacji wykonawcy na zewnątrz oraz składania oświadczeń woli w jego imieniu. Dokument określony w pkt. 16 ppkt. d) SIWZ uważa się za aktualny jeżeli został wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. e)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; Uwaga ! Dokumenty określone w pkt. 16 należy składać w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku złożenia dokumentów jako kopii, należy na tym dokumencie wprowadzić zapis: potwierdzam za zgodność z oryginałem, datę potwierdzenia kopii i podpis wykonawcy. Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej: 1. jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w miejsce dokumentów o których mowa w pkt. 16 ppkt. d,e, składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, c) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sp.mikolow.bipgov.info.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach