Przetargi.pl
Ubezpieczenie jednostek pływających Politechniki Gdańskiej - ZP/98/055/U/13

Politechnika Gdańska Dział Zamówień Publicznych ogłasza przetarg

  • Adres: 80-233 Gdańsk, ul. Narutowicza 11/12
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 58 347 24 00 , fax. +48 58 347 29 13
  • Data zamieszczenia: 2013-03-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Politechnika Gdańska Dział Zamówień Publicznych
    ul. Narutowicza 11/12 11/12
    80-233 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. +48 58 347 24 00, fax. +48 58 347 29 13
    REGON: 00000162000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pg.gda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Ubezpieczenie jednostek pływających Politechniki Gdańskiej - ZP/98/055/U/13
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie odpowiedzialności cywilnej armatora, casco oraz następstw nieszczęśliwych wypadków załogi w okresie od 01.04.2013 r. do dnia 31.03.2015. Wykonawca - Ubezpieczyciel (zwany dalej Wykonawcą) będzie realizował ochronę ubezpieczeniową wystawiając polisy - certyfikaty na roczne okresy ochrony ubezpieczeniowej. Treść polis nie może odbiegać od treści podpisanej umowy pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym. 2.Zamawiający podzielił zamówienie na 2 części: część A - ubezpieczenie jachtów, łodzi motorowych i sprzętu wodnego; część B - ubezpieczenie jachtów pełnomorskich. 3.W skład dokumentacji technicznej udostępnionej Wykonawcom w ramach niniejszej specyfikacji wchodzą wykazy jednostek pływających: DLA CZĘŚCI A wykaz jachtów i łodzi motorowych (załącznik nr 1 do SIWZ), wykaz sprzętu wodnego (załącznik nr 2 do SIWZ), DLA CZĘŚCI B wykaz jachtów pełnomorskich (załącznik nr 3 do SIWZ). CZĘŚĆ A - UBEZPIECZENIE JACHTÓW, ŁODZI MOTOROWYCH I SPRZĘTU WODNEGO 1.Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej armatora (OC). Minimalny zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej armatora wymagany do przyjęcia przez Wykonawcę: a)Wykonawca udzieli ochrony ubezpieczeniowej w zakresie odpowiedzialności cywilnej armatora z tytułu szkód wyrządzonych w związku z posiadaniem i eksploatacją jachtów, łodzi motorowych i sprzętu wodnego, także w czasie regat, zawodów sportowych, wyczarterowania, oddania w dzierżawę lub użyczenia osobie trzeciej, a w szczególności: -szkód wyrządzonych innym jednostkom pływającym lub obiektom stałym i pływającym, -szkód wyrządzonych osobom trzecim lub szkód wyrządzonych w mieniu osób trzecich, -szkód wyrządzonych środowisku naturalnemu przez jego zanieczyszczenie, o ile były skutkiem zdarzenia lub wypadku objętego ubezpieczeniem. b)W ramach ubezpieczenia OC Wykonawca udzieli ochrony ubezpieczeniowej z tytułu podniesienia i/lub usunięcia wraku ubezpieczonej jednostki, o ile to wynika z wykonania decyzji właściwych władz administracyjnych. c)Koszty obsługi prawnej, a także koszty sądowe poniesione w związku z postępowaniem sądowym w celu uwolnienia się od odpowiedzialności lub ograniczenia tej odpowiedzialności przez armatora, wypłacane będą tylko w przypadkach udzielenia przez Wykonawcę pisemnej zgody na ich poniesienie. d)Suma gwarancyjna na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia w odniesieniu do każdej ubezpieczonej jednostki pływającej wymienionej w załączniku nr 1 i nr 2 do SIWZ wynosi 200.000 zł (dwieście tysięcy złotych). e)Umowa odpowiedzialności cywilnej armatora zawiera wykupione udziały własne dla szkód rzeczowych. 2.Ubezpieczenie casco jachtów, łodzi motorowych i sprzętu wodnego (CASCO). 2.1.Przedmiotem ubezpieczenia są: a)jachty (kadłuby z omasztowaniem, otaklowaniem, ożaglowaniem, wyposażeniem, osprzętem) oraz łodzie motorowe wraz z wyposażeniem i osprzętem, b)sprzęt wodny - łodzie wiosłowe, kajaki i pontony wraz ze standardowym wyposażeniem. 2.2.Minimalny zakres ochrony dla ubezpieczenia ryzyka CASCO wymagany do przyjęcia przez Wykonawcę: a)ochrona w zakresie ryzyka casco obejmie następujące szkody: -stratę całkowitą rzeczywistą, -stratę całkowitą konstruktywną, gdy jednostka jest niezdatna do naprawy lub koszt naprawy przekracza sumę ubezpieczenia, -zaginięcie bez wieści, -szkody częściowe, -zagarnięcie lub uszkodzenie przez rozbójników morskich. b)Wykonawca będzie odpowiadał za szkody częściowe lub stratę całkowitą (rzeczywistą lub konstruktywną), powstałe na skutek: -kolizji z inną jednostką pływającą, -wywrócenia lub zatonięcia, -czynności wykonywanych w czasie otaklowania lub roztaklowania jachtu oraz załadowywania lub wyładowywania wyposażenia i osprzętu, -utknięcia na mieliźnie, wejścia na ląd lub przeszkodę podwodną, -uderzenia w nabrzeże lub zderzenie z innym obiektem stałym lub pływającym w okresie eksploatacji sprzętu wodnego na akwenach wodnych, -ognia, eksplozji, wybuchu, -upadku statku powietrznego lub przedmiotów z jego pokładu, -siły wyższej, -warunków sztormowych, -działania fali wywołanej nadmierną szybkością przechodzących jednostek pływających (kolizja bez kontaktu), -dewastacji przez osoby trzecie podczas postoju jednostki pływającej w miejscu strzeżonym lub przechowywania w należycie zabezpieczonym miejscu, -następstw wad ukrytych lecz bez kosztów wymiany lub zastąpienia wadliwych części, -błędów nautycznych lub błędów w obsłudze urządzeń na jednostce, -uszkodzeń silnika, przekładni, wału napędowego, śruby, steru, -wadliwej naprawy dokonanej przez stocznię lub inne osoby, o ile posiadały właściwe kwalifikacje, -ratowania życia na morzu lub wodach śródlądowych, chyba że podjęcie takiej akcji mogłoby narazić ratujący jacht i znajdujące się na nim osoby na poważne niebezpieczeństwo. c)Jednostki pływające (jachty, łodzie motorowe i sprzęt wodny) ubezpieczone będą także w czasie regat, zawodów sportowych, wyczarterowania, oddania w dzierżawę lub użyczenia osobie trzeciej. d)Wykonawca odpowiada za szkody powstałe na jednostce i/lub w jego wyposażeniu w trakcie akcji ratowniczej. e)Wykonawca odpowiada za stratę całkowitą lub szkody częściowe do wysokości sumy ubezpieczenia. f)Łączne odszkodowanie może przekroczyć sumę ubezpieczenia jedynie o udokumentowane wydatki, poniesione przez Zamawiającego w celu zapobieżeniu szkodzie lub zmniejszeniu jej rozmiarów, do wysokości nie przekraczającej 30% sumy ubezpieczenia, zaś bez tego limitu, jeżeli akcja ratownicza dotyczyła bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia. g)Wykonawca pokryje uzasadnione i udokumentowane koszty: -ratowania jednostki, -niezbędne wydatki poniesione w celu zapobieżeniu szkodzie lub zmniejszenie jej rozmiarów, -awaryjnego holowania lub transportu uszkodzonej jednostki z miejsca wypadku do najbliższego miejsca naprawy, -ustalenia rozmiarów i okoliczności szkody, jeżeli poniesione były za zgodą Wykonawcy, -oględzin kadłuba po utknięciu na mieliźnie, jeżeli były one poniesione w dobrej wierze i specjalnie w tym celu, nawet jeżeli nie stwierdzono żadnych uszkodzeń; o ile były skutkiem zdarzenia objętego ubezpieczeniem. h)Zakres casco obejmuje dodatkowo, pod warunkiem, iż jednostka przewożona była na odpowiednim środku transportowym i właściwie zabezpieczona przed uszkodzeniem, szkody podczas transportu lądowego i postoju na lądzie wskutek następujących ryzyk: -ognia, uderzenia pioruna, wybuchu, huraganu i sztormu, powodzi, deszczu nawalnego, lawiny, zapadania i usuwania się ziemi, upadku statku powietrznego na środek transportu, -wypadku, jakiemu uległ środek transportu lub jednostka w trakcie transportu Zakres casco obejmuje dodatkowo szkody wskutek kradzieży lub rabunku jachtów, łodzi motorowych i sprzętu wodnego oraz wyposażenia i osprzętu pod warunkiem należytego zabezpieczenia przed kradzieżą w czasie eksploatacji jak i wyłączenia z eksploatacji. i)Przy wypłacie odszkodowania nie będą miały zastosowania franszyzy integralne, udziały własne i franszyzy redukcyjne tak w szkodach częściowych, jak i w szkodach całkowitych (rzeczywistych i konstruktywnych). 3.Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). 3.1.Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje osoby, stanowiące załogę jednostek pływających (jachtu, łodzi motorowej lub osoby użytkujące sprzęt wodny) w liczbie zgodnej z zapisem na polisie - liczbę ubezpieczonych osób zawierają wykazy jednostek pływających określone w załączniku nr 1 i nr 2 do SIWZ. 3.2.Przedmiotem ubezpieczenia są następstwa nieszczęśliwych wypadków kierownika oraz członków załogi jednostek pływających, zaistniałych w czasie rejsu lub w czasie pływania. 3.3.W ramach ubezpieczenia NNW Wykonawca wypłaci: a)w przypadku trwałego uszczerbku na zdrowiu ubezpieczonego stwierdzonego przed upływem dwóch lat od zaistnienia nieszczęśliwego wypadku - świadczenie w wysokości kwoty stanowiącej taki procent sumy ubezpieczenia określonej w polisie, w jakim Ubezpieczony doznał trwałego uszczerbku na zdrowiu, b)w przypadku śmierci ubezpieczonego - jednorazowe świadczenie w wysokości 100% sumy ubezpieczenia. 3.4.Suma ubezpieczenia NNW wynosi 10.000 zł (dziesięć tysięcy złotych) dla jednostek wymienionych w załączniku nr 1 i nr 2 do SIWZ. 4.Zakres terytorialny umowy (strefy pływania). Zakres terytorialny obejmuje jednostki pływające w czasie żeglugi po morskich wodach przybrzeżnych, wewnętrznych i wodach śródlądowych RP (Rzeczpospolitej Polskiej), oraz w okresie wyłączenia z eksploatacji (zimowania, remonty), gdy jednostki znajdują się na obszarze RP, jak również podczas transportu lądowego na obszarze RP dla jednostek wymienionych w załączniku nr 1 i nr 2 do SIWZ. 5.Informacje dodatkowe. a)Zakres zaproponowanych warunków zgodnie z przedstawionymi Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia może być szerszy od wymaganego przez Zamawiającego, jednak zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny elementy te nie będą brane pod uwagę przy ocenie oferty. b)Zmiana wartości (sum ubezpieczenia) jednostek pływających - Zamawiający zastrzega możliwość zmiany wartości ubezpieczanych jednostek w trakcie okresu realizacji zamówienia. Zamawiający szacuje, że może nastąpić zwiększenie wartości (sum ubezpieczenia) jednostek pływających w trakcie okresu realizacji zamówienia maksymalnie o kwotę 200.000 zł. W takim przypadku Wykonawca dokona rozliczenia składki systemem pro rata proporcjonalnie do okresu zmiany oraz wartości (sumy ubezpieczenia). c)Zwiększenie ilości jednostek pływających - Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości ubezpieczonych jednostek pływających, np. o zakup nowych jednostek. Zamawiający szacuje, że wartość nowo zakupionych jednostek w trakcie okresu realizacji zamówienia wyniesie 200.000 zł. Ubezpieczenie nowych jednostek pływających realizowane będzie za składkę, zgodną z zaproponowanymi stawkami rocznymi określonymi w formularzu rzeczowo-cenowym naliczaną proporcjonalnie do okresu ubezpieczenia systemem pro rata temporis. Zamawiający zastrzega prawo niezrealizowania lub niepełnego zrealizowania zakupu nowych jednostek. d)Uczestnictwo jednostek pływających w regatach - W okresie realizacji zamówienia jednostki pływające Zamawiającego w okresie maj - wrzesień, w wyznaczonych terminach, będą brały udział w regatach. Dwie jednostki Zamawiającego POL-106 i POL-177 biorą regularnie udział w regatach o mistrzostwo Polski. e)Realizacja przedmiotu zamówienia - Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezrealizowania całości przedmiotu zamówienia. f)W przypadku likwidacji lub sprzedaży ubezpieczonych jednostek, Zamawiający w ciągu 30 dni powiadomi Wykonawcę o tym fakcie, a Wykonawca zwróci Zamawiającemu składkę za okres niewykorzystanej ochrony naliczoną proporcjonalnie do okresu ubezpieczenia systemem pro rata temporis. g)Szkodowość - dotychczasowa szkodowość kształtowała się następująco: -Jachy i łodzie motorowe -w roku 2004 zgłoszono dwie szkody z ryzyka casco - złamanie masztu + uszkodzenie jachtu, które zakończyły się ugodą i wypłatą odszkodowania w wysokości 3.890,00 zł; -w okresie kwiecień 2005 roku - kwiecień 2007 roku nie zgłoszono żadnej szkody z ryzyka casco oraz nie wpłynęło żadne roszczenie z ryzyka OC; -w okresie kwiecień 2007 roku - marzec 2009 roku zgłoszono 1 szkodę z ryzyka casco - wypłata odszkodowania w wysokości 5.460,00 zł, oraz jedną szkodę z ryzyka OC - wypłata odszkodowania 4.200,00 zł; -w okresie kwiecień 2009 - marzec 2011 zgłoszono 1 szkodę z ryzyka casco - wypłata odszkodowania 2.400,00; -w okresie kwiecień 2011 - luty 2013 zgłoszono 2 szkody z ryzyka casco - wypłata odszkodowań i utworzone rezerwy 18.000,00 zł. -sprzęt wodny -do 2004 roku sprzęt wodny nie był ubezpieczany; -w okresie kwiecień 2005 roku - styczeń 2013 roku nie zgłoszono żadnej szkody z ryzyka casco oraz nie wpłynęło żadne roszczenie z ryzyka OC. CZĘŚĆ B - UBEZPIECZENIE JACHTÓW PEŁNOMORSKICH 1.Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej armatora (OC). Minimalny zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej armatora wymagany do przyjęcia przez Wykonawcę: a)Wykonawca udzieli ochrony ubezpieczeniowej w zakresie odpowiedzialności cywilnej armatora z tytułu szkód wyrządzonych w związku z posiadaniem i eksploatacją jachtów, a w szczególności: -szkód wyrządzonych innym jednostkom pływającym lub obiektom stałym i pływającym, -szkód wyrządzonych osobom trzecim lub szkód wyrządzonych w mieniu osób trzecich, -szkód wyrządzonych środowisku naturalnemu przez jego zanieczyszczenie, o ile były skutkiem zdarzenia lub wypadku objętego ubezpieczeniem. b)W ramach ubezpieczenia OC Wykonawca udzieli ochrony ubezpieczeniowej z tytułu podniesienia i/lub usunięcia wraku ubezpieczonej jednostki, o ile to wynika z wykonania decyzji właściwych władz administracyjnych. c)Koszty obsługi prawnej, a także koszty sądowe poniesione w związku z postępowaniem sądowym w celu uwolnienia się od odpowiedzialności przez armatora lub ograniczenia tej odpowiedzialności, wypłacane będą tylko w przypadkach udzielenia przez Wykonawcę pisemnej zgody na ich poniesienie. d)Suma gwarancyjna na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia w odniesieniu do ubezpieczonej jednostki pływającej wymienionej w załączniku nr 3 do SIWZ: -poz. nr 1 jacht TASK wynosi 3.000.000 zł (trzy miliony złotych), -poz. nr 2 jacht PHOTON wynosi 1.000.000 zł (jeden milion złotych). e)Umowa odpowiedzialności cywilnej armatora zawiera wykupione udziały własne dla szkód rzeczowych. 2.Ubezpieczenie casco jachtów pełnomorskich (CASCO). 2.1.Przedmiotem ubezpieczenia są: Jachty pełnomorskie (kadłuby z omasztowaniem, otaklowaniem, ożaglowaniem, wyposażeniem, osprzętem). 2.2.Minimalny zakres ochrony dla ubezpieczenia ryzyka CASCO wymagany do przyjęcia przez Wykonawcę: a)ochrona w zakresie ryzyka casco obejmie następujące szkody: -stratę całkowitą rzeczywistą, -stratę całkowitą konstruktywną, gdy jednostka jest niezdatna do naprawy lub koszt naprawy przekracza sumę ubezpieczenia, -zaginięcie bez wieści, -szkody częściowe, -zagarnięcie lub uszkodzenie przez rozbójników morskich. b)Wykonawca będzie odpowiadał za szkody częściowe lub stratę całkowitą (rzeczywistą lub konstruktywną), powstałe na skutek: -kolizji z inną jednostką pływającą, -wywrócenia lub zatonięcia, -czynności wykonywanych w czasie otaklowania lub roztaklowania jachtu oraz załadowywania lub wyładowywania wyposażenia i osprzętu, -utknięcia na mieliźnie, wejścia na ląd lub przeszkodę podwodną, -uderzenia w nabrzeże lub zderzenie z innym obiektem stałym lub pływającym w okresie eksploatacji sprzętu wodnego na akwenach wodnych, -ognia, eksplozji, wybuchu, -upadku statku powietrznego lub przedmiotów z jego pokładu, -siły wyższej, -warunków sztormowych, -działania fali wywołanej nadmierną szybkością przechodzących jednostek pływających (kolizja bez kontaktu), -dewastacji przez osoby trzecie podczas postoju jednostki pływającej w miejscu strzeżonym lub przechowywania w należycie zabezpieczonym miejscu, -następstw wad ukrytych lecz bez kosztów wymiany lub zastąpienia wadliwych części; -błędów nautycznych lub błędów w obsłudze urządzeń na jednostce, -uszkodzeń silnika, przekładni, wału napędowego, śruby, steru, -wadliwej naprawy dokonanej przez stocznię lub inne osoby, o ile posiadały właściwe kwalifikacje, -ratowania życia na morzu lub wodach śródlądowych, chyba że podjęcie takiej akcji mogłoby narazić ratujący jacht i znajdujące się na nim osoby na poważne niebezpieczeństwo. c)Wykonawca odpowiada za szkody powstałe na jednostce i/lub w jego wyposażeniu w trakcie akcji ratowniczej. d)Wykonawca odpowiada za stratę całkowitą lub szkody częściowe do wysokości sumy ubezpieczenia. e)Łączne odszkodowanie może przekroczyć sumę ubezpieczenia jedynie o udokumentowane wydatki, poniesione przez Zamawiającego w celu zapobieżeniu szkodzie lub zmniejszeniu jej rozmiarów, do wysokości nie przekraczającej 30% sumy ubezpieczenia, zaś bez tego limitu, jeżeli akcja ratownicza dotyczyła bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia. f)Wykonawca pokryje uzasadnione i udokumentowane koszty: -koszty ratowania jednostki, -niezbędne wydatki poniesione w celu zapobieżeniu szkodzie lub zmniejszenie jej rozmiarów, -koszty awaryjnego holowania lub transportu uszkodzonej jednostki z miejsca wypadku do najbliższego miejsca naprawy, -koszty ustalenia rozmiarów i okoliczności szkody, jeżeli poniesione były za zgodą Wykonawcy, -koszty oględzin kadłuba po utknięciu na mieliźnie, jeżeli były one poniesione w dobrej wierze i specjalnie w tym celu, nawet jeżeli nie stwierdzono żadnych uszkodzeń, o ile były skutkiem zdarzenia objętego ubezpieczeniem. g)Zakres casco obejmuje dodatkowo, pod warunkiem, iż jednostka przewożona była na odpowiednim środku transportowym i właściwie zabezpieczona przed uszkodzeniem, szkody podczas transportu lądowego i postoju na lądzie wskutek następujących ryzyk: -ognia, uderzenia pioruna, wybuchu, huraganu i sztormu, powodzi, deszczu nawalnego, lawiny, zapadania i usuwania się ziemi, upadku statku powietrznego na środek transportu, -wypadku, jakiemu uległ środek transportu lub jednostka w trakcie transportu lub postoju na ladzie. h)Zakres casco obejmuje dodatkowo szkody wskutek kradzieży lub rabunku jachtów oraz wyposażenia i osprzętu pod warunkiem należytego zabezpieczenia przed kradzieżą w czasie eksploatacji jak i wyłączenia z eksploatacji. i)W umowie casco przy wypłacie odszkodowania nie będą miały zastosowania franszyzy integralne, udziały własne i franszyzy redukcyjne tak w szkodach częściowych, jak i w szkodach całkowitych (rzeczywistych i konstruktywnych). 3.Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). 3.1.Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje osoby, stanowiące załogę jachtów pełnomorskich w liczbie zgodnej z zapisem na polisie - liczbę ubezpieczonych osób zawierają wykazy jednostek pływających określone w załączniku nr 3 do SIWZ. 3.2.Przedmiotem ubezpieczenia są następstwa nieszczęśliwych wypadków kierownika oraz członków załogi jednostek pływających, zaistniałych w czasie rejsu lub w czasie pływania. 3.3.W ramach ubezpieczenia NNW Wykonawca wypłaci: a)w przypadku trwałego uszczerbku na zdrowiu ubezpieczonego stwierdzonego przed upływem dwóch lat od zaistnienia nieszczęśliwego wypadku - świadczenie w wysokości kwoty stanowiącej taki procent sumy ubezpieczenia określonej w polisie, w jakim Ubezpieczony doznał trwałego uszczerbku na zdrowiu, b)w przypadku śmierci ubezpieczonego - jednorazowe świadczenie w wysokości 100% sumy ubezpieczenia. 3.4.Suma ubezpieczenia NNW dla jednostek wymienionych w załączniku nr 3 do SIWZ wynosi 20.000 zł (dwadzieścia tysięcy złotych). 4.Zakres terytorialny umowy (strefy pływania). Zakres terytorialny obejmuje jednostkę pływającą w czasie żeglugi po wodach Morza Bałtyckiego oraz Morza Północnego i europejskich wodach śródlądowych oraz w okresie wyłączenia z eksploatacji (zimowania, remonty), gdy jednostki znajdują się na obszarze RP, jak również podczas transportu lądowego na obszarze RP dla jednostek wymienionych w załączniku nr 3 do SIWZ. 5.Informacje dodatkowe. a)Zakres zaproponowanych warunków zgodnie z przedstawionymi Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia może być szerszy od wymaganego przez Zamawiającego, jednak zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny elementy te nie będą brane pod uwagę przy ocenie oferty. b)Zmiana wartości (sum ubezpieczenia) jednostek pływających - Zamawiający zastrzega możliwość zmiany wartości ubezpieczanych jednostek w trakcie okresu realizacji zamówienia. Zamawiający szacuje, że może nastąpić zwiększenie wartości (sum ubezpieczenia) jednostek pływających w trakcie okresu realizacji zamówienia maksymalnie o kwotę 200.000 zł. W takim przypadku Wykonawca dokona rozliczenia składki systemem pro rata proporcjonalnie do okresu zmiany oraz wartości (sumy ubezpieczenia). c)Zwiększenie ilości jednostek pływających - Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości ubezpieczonych jednostek pływających, np. o zakup nowych jednostek. Zamawiający szacuje, że wartość nowo zakupionych jednostek w trakcie okresu realizacji zamówienia wyniesie 200.000 zł. Ubezpieczenie nowych jednostek pływających realizowane będzie za składkę, zgodną z zaproponowanymi stawkami rocznymi określonymi w formularzu rzeczowo-cenowym naliczaną proporcjonalnie do okresu ubezpieczenia systemem pro rata temporis. Zamawiający zastrzega prawo niezrealizowania lub niepełnego zrealizowania zakupu nowych jednostek. d)Realizacja przedmiotu zamówienia - Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezrealizowania całości przedmiotu zamówienia. e)W przypadku likwidacji lub sprzedaży ubezpieczonych jednostek, Zamawiający w ciągu 30 dni powiadomi Wykonawcę o tym fakcie, a Wykonawca zwróci Zamawiającemu składkę za okres niewykorzystanej ochrony naliczoną proporcjonalnie do okresu ubezpieczenia systemem pro rata temporis. f)Szkodowość - dotychczasowa szkodowość kształtowała się następująco: -JACHTY PEŁNOMORSKIE -w okresie kwiecień 2011 roku - luty 2013 roku nie zgłoszono żadnej szkody z ryzyka casco oraz nie wpłynęło żadne roszczenie z ryzyka OC. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PŁATNOŚCI SKŁADKI UBEZPIECZENIOWEJ 1.Składka za wszystkie ubezpieczone ryzyka określone w części A w pkt. od 1. do 4. płatna będzie w dwóch, równych ratach, w następujący sposób: Rata data płatności I 15-05-2013 II 15-05-2014 2.Składka za wszystkie ubezpieczone ryzyka określone w części B w pkt. od 1. do 4. płatna będzie w dwóch, równych ratach, w następujący sposób: Rata data płatności I 15-05-2013 II 15-05-2014 3.W przypadku zmiany okresu ubezpieczenia jednostek pływających w trakcie okresu realizacji zamówienia Wykonawca dokona rozliczenia składki systemem pro rata temporis proporcjonalnie do okresu skrócenia lub wydłużenia okresu ubezpieczenia. 4.W przypadku zmiany wartości ubezpieczanych jednostek w trakcie okresu realizacji zamówienia Wykonawca dokona rozliczenia składki systemem pro rata temporis proporcjonalnie do okresu zmiany oraz wartości (sumy ubezpieczenia). 5.W przypadku zwiększenia ilości ubezpieczonych jednostek pływających, np. o zakup nowych jednostek Wykonawca udzieli ochrony ubezpieczeniowej za składkę, zgodną z zaproponowanymi stawkami rocznymi określonymi w formularzu rzeczowo-cenowym naliczaną proporcjonalnie do okresu ubezpieczenia systemem pro rata temporis. 6.W przypadku likwidacji lub sprzedaży ubezpieczonych jednostek, Wykonawca w ciągu 14 dni od daty dostarczenia przez Zamawiającego dokumentu potwierdzającego likwidację lub sprzedaż jednostki zwróci składkę za okres niewykorzystanej ochrony naliczoną proporcjonalnie do okresu ubezpieczenia systemem pro rata temporis. 7.W przypadkach opisanych w pkt. 3 - 5 płatność zostanie dokonana w ciągu 21 dni od daty dostarczenia przez Wykonawcę Zamawiającemu polisy lub innego dokumentu określającego wysokość składki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 660000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości: CZĘŚĆ A: 4 500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00-00); CZĘŚĆ B 4 200,00 zł (słownie: cztery tysiące dwieście złotych 00-100). Składając ofertę na więcej niż jedną część zamówienia należy wnieść wadium w wysokości stanowiącej sumę wymaganych kwot w poszczególnych częściach. 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: nr 64 1160 2202 0000 0001 8607 3782, Bank Millenium S.A. O. Gdańsk, z dopiskiem: WADIUM - Ubezpieczenie jednostek pływających Politechniki Gdańskiej. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 4.Wniesienie wadium w jednej z form określonych w pkt. 2 ppkt b). - e). następuje poprzez doręczenie za pokwitowaniem oryginału dokumentów w Kwesturze Politechniki Gdańskiej - I piętro Gmach Główny skrzydło B, ul. G. Narutowicza 11-12 w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 900 do 1300 lub przesłanie pocztą na adres Kwestura Politechniki Gdańskiej, ul. G. Narutowicza 11-12, 80-233 Gdańsk. Kopię pokwitowania wniesienia wadium należy załączyć do oferty. 5.Wykonawca składa wraz z ofertą potwierdzenie przelewu lub jego kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 6.W przypadku wniesienia wadium w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej bądź gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenie to lub gwarancja musi obejmować wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp, a także musi obejmować cały okres związania ofertą określony w SIWZ. W przypadku, gdy nie będzie spełniony którykolwiek ze wskazanych powyżej wymogów, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało wniesione i wykluczy wykonawcę z udziału w postępowaniu. 7.Wycofanie oferty przed upływem terminu składania ofert nie powoduje utraty wadium. 8.Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 Ustawy Pzp. 9.Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wówczas wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dzp.pg.gda.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach