Przetargi.pl
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania, dla osób z zaburzeniami psychicznymi - klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stalowej Woli

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stalowej Woli ogłasza przetarg

  • Adres: 37450 Stalowa Wola, ul. Romana Dmowskiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 642 63 82, 842 50 97 , fax. 15 844 79 97
  • Data zamieszczenia: 2017-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Stalowej Woli
    ul. Romana Dmowskiego 1
    37450 Stalowa Wola, woj. podkarpackie
    tel. 15 642 63 82, 842 50 97, fax. 15 844 79 97
    REGON: 566029600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://stalowawola.naszops.pl/bip/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania, dla osób z zaburzeniami psychicznymi - klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stalowej Woli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania, dla osób z zaburzeniami psychicznymi - klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stalowej Woli, na podstawie: 1) art. 8 i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego; 2) art. 18.1 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej; 3) Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz. 1598 ze zm.); w 2018 roku. Przez specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi należy rozumieć usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem, tj. posiadający kwalifikacje zgodne z w/w Rozporządzeniem. Usługi świadczone będą na terenie miasta Stalowa Wola w miejscu zamieszkania klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej uprawnionych do korzystania z takiej formy pomocy. Wykonawca zobowiązany jest w ramach realizacji przedmiotu zamówienia do gotowości świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych przez 5 dni roboczych w tygodniu w godzinach od 7:00 do 18:00, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. gdy brak realizacji usług może spowodować zagrożenie życia lub zdrowia klienta MOPS również w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy. Wymiar czasu świadczenia usług wynosi: min. dwie godziny dziennie u każdego klienta, średnio 20 dni w miesiącu. Dokładny wymiar czasu świadczenia usług będzie każdorazowo ustalany indywidualnie dla każdego z klientów przez Koordynatora usług MOPS. Zamawiający przewiduje, iż maksymalna ilość klientów objętych świadczeniem nie przekroczy ilości: 45 osób w całym okresie realizacji zamówienia, w tym: • 20 osób dorosłych z różnymi zaburzeniami psychicznymi; • 25 dzieci u których został zdiagnozowany autyzm w wieku od 2 lat do 18; a maksymalna liczba godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi nie przekroczy: 10.000 godzin w całym okresie realizacji zamówienia. UWAGA: Wskazana powyżej ilość osób i liczba godzin ma charakter maksymalny. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia brak jest możliwości dokładnego oszacowania ilości osób i godzin świadczenia usług. Zamawiający zastrzega, że podana liczba osób i godzin może ulec zmianie, stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego rozeznanych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. Nie osiągnięcie przez Wykonawcę maksymalnej ilości godzin nie może powodować żadnych roszczeń ze jego strony. Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę godzin świadczonych usług, wobec czego Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za gotowość do świadczenia usług np. w sytuacji nie zastania klienta w miejscu zamieszkania. Do czasu świadczenia usług nie wlicza się czasu dojazdu lub dojścia do miejsca zamieszkania klienta. Dojazd zapewnia i ponosi jego koszty Wykonawca. Jedna godzina usługi tj. 60 minut, dotyczy czasu przeznaczonego na wykonywanie czynności bezpośrednio na rzecz klienta objętego świadczeniem. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez pracowników przy pomocy, których realizuje niniejszy przedmiot zamówienia. Zamawiający zobowiązuje się udostępnić na prośbę Wykonawcy niezbędne narzędzia będące w jego posiadaniu do realizacji programów stymulacyjno – rozwojowych u dzieci z autyzmem (np. gry edukacyjne, zabawki). Częstotliwość świadczonych usług i ich zakres mają być zgodne z określonymi w zleceniu przekazanemu Wykonawcy. Zlecenie usługi następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej za potwierdzeniem odbioru przez Wykonawcę. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się zlecenie usługi za pośrednictwem faksu lub telefonicznie, zlecenie takie zostanie następnie potwierdzone za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wykonawca zobowiązany jest przystąpić do realizacji usługi niezwłocznie od daty otrzymania zlecenia. Wymiar godzin oraz czynności nie ujęte w zleceniu będą wykonywane wyłącznie na odpowiedzialność i koszt osoby świadczącej usługę oraz Wykonawcy. W w/w zleceniu Wykonawca otrzyma informacje niezbędne do świadczenia usług tj.: • imię i nazwisko oraz adres świadczeniobiorcy; • liczbę godzin przyznanych usług w skali dnia wraz z określeniem ilości dni w tygodniu, w jakich będą realizowane usługi; • czasookres wykonywania usług (tj. termin rozpoczęcia i zakończenia świadczenia przyznanych usług); • rodzaj usług, zgodnie z wydanym skierowaniem przez lekarza lub na wniosek pracownika socjalnego; • zakres usług dostosowany do indywidualnych potrzeb danego świadczeniobiorcy. Za datę zakończenia świadczenia usług na rzecz podopiecznych uważa się: • datę określoną w decyzji administracyjnej przyznającej klientowi usługi specjalistyczne; • powiadomienie przez Zamawiającego o uchyleniu bądź zmianie decyzji administracyjnej za pośrednictwem poczty elektronicznej; • w wyjątkowych przypadkach przesłane faksem lub telefoniczne powiadomienie Zamawiającego, potwierdzone następnie za pośrednictwem poczty elektronicznej skierowane do Wykonawcy o przerwaniu świadczenia usług. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: • wezwania Wykonawcy aby w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie przedłoży Zamawiającemu wskazane dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących usługę wskazaną w niniejszej SIWZ tj.: - oświadczenia Wykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących usługę; - poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących usługę w formie zanonimizowanej w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych; - zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. • przeprowadzania kontroli w czasie realizacji przedmiotu zamówienia w miejscu realizacji usługi. Wykonawca zobowiązuje się poddać kontroli dokonywanej przez Zamawiającego w zakresie prawidłowości realizacji przedmiotu zamówienia; • zmiany godzin świadczenia usług u klientów objętych usługą; • żądania zmiany przez Wykonawcę osoby świadczącej usługi. Wykonawca ma obowiązek: 1) zabezpieczyć kadrę pracowników – stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przedmiot zamówienia w całym okresie jego realizacji – umożliwiającą świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia w/w osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący Załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. Kwalifikacje, staż, przeszkolenie i doświadczenie osób świadczących usługi powinny być potwierdzone stosownymi dyplomami, świadectwami pracy, zaświadczeniami, referencjami lub innymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie wymogów, o których mowa w w/w Rozporządzeniu. Zamawiający wymaga, ze względu na specyficzny charakter usług oraz w celu zapewnienia wysokiej jakości ich świadczenia, aby opiekunki/opiekunowie byli sprawni fizycznie i intelektualnie, posiadali umiejętność nawiązywania i utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, posługiwali się biegle językiem polskim oraz nie byli karani za przestępstwa popełnione umyślnie. Wykonawca zobowiązany będzie nie kierować do świadczenia usług osób będących członkami najbliższej rodziny świadczeniobiorcy, lub takich, które z nim mieszkają. 2) niezwłocznie informować Zamawiającego o zdarzeniach, które są związane z realizacją podmiotu zamówienia oraz mogą mieć wpływ na zakres wymaganej opieki np. zmiana sytuacji życiowej lub rodzinnej, zmiana stanu zdrowia, brak możliwości wykonywania usług spowodowany brakiem zgody klienta na ich realizację, pobyt w szpitalu lub innej placówce służby zdrowia, zgon klienta i inne przyczyny. Informacje powinny być zgłoszone Zamawiającemu za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. 3) zapewnić przeprowadzenie badań sanitarno – epidemiologicznych potwierdzonych stosownym orzeczeniem lekarskim – bez przeciwwskazań lekarskich do wykonywania usług przez osoby do tego uprawnione; 4) zabezpieczyć osobom wykonującym usługi wyposażenie w postaci odpowiednich ubrań ochronnych dostosowanych do zakresu świadczonych usług (np. rękawiczki, fartuchy, obuwie). 5) zapewnić osobom wykonującym usługi dokument umożliwiający ich identyfikację, iż świadczą usługi specjalistyczne dla klientów MOPS w Stalowej Woli (Zamawiający przekaże Wykonawcy dokładne dane identyfikatora po podpisaniu umowy). W razie bezpowrotnej zmiany lub rezygnacji osoby wykonującej usługi identyfikator winien być przekazywany Zamawiającemu. 6) podjąć czynności związane ze świadczeniem usług w terminie wskazanym w zleceniu; 7) w przypadku, gdy osoba świadcząca usługi na rzecz klienta nie może ich wykonać w określonym w zleceniu terminie, Wykonawca ma zapewnić każdorazowo zastępstwo z zastrzeżeniem, że osoba zastępująca ma spełniać wymagane przepisami prawa warunki. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, o których mowa w ust. 1 w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy w przypadkach: a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających osobom wskazanym do realizacji przedmiotu niniejszej umowy wykonywanie usługi; b) nie wywiązywania się osób z należytego wykonywania przedmiotu niniejszej umowy, c) wystąpienia innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji osób wskazanych do realizacji usług), skutkujących koniecznością zmiany osób uprzednio przewidzianych do realizacji przedmiotu niniejszej umowy, d) żądania przez Zamawiającego zmiany osoby świadczącej usługi. 8) za pośrednictwem poczty elektronicznej poinformować Zamawiającego o rozpoczęciu świadczenia usług podając dane osoby świadczącej usługi nie później niż na jeden dzień przed ich rozpoczęciem tj.: imię i nazwisko oraz numer kontaktowy; 9) zachowania tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie realizacji zamówienia, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych osób, dla których świadczone są usługi, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej; 10) przygotowywać programy stymulacyjno – rozwojowe dla dzieci z autyzmem; 11) prowadzenia kart realizacji usług osoby świadczącej usługę dla każdego świadczeniobiorcy oddzielnie; 12) prowadzenia miesięcznych sprawozdań z realizacji programów stymulacyjno – rozwojowych; 13) prowadzenia szczegółowych oraz zbiorczych rozliczeń świadczonych usług; 14) prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie kwartalnych sprawozdań z ich realizacji. 15) prowadzenia wykazu osób, u których usługi nie były świadczone zgodnie z decyzją wraz z podaniem przyczyn uniemożliwiających realizacje usług w pełnym zakresie. Szczegółowy zakres czynności dla osób wykonujących specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi obejmuje: 1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a) kształtowanie umiejętności zaspakajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: • samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu; • dbałość o higienę i wygląd; • utrzymanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami oraz ze społecznością lokalną; • wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego; • korzystanie z usług różnych instytucji, b) interwencja i pomoc w życiu w rodzinie, w tym : • pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych – poradnictwo; • specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne; • ułatwianie dostępu do edukacji i kultury, doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług; kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi; • współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej; c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym : • w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno – rentowych; wypełnieniu dokumentów urzędowych; d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: • w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy; w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia; • w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą; w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: • nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków; • pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach; • zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe, 2) pielęgnację jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych; b) uzgadnianie i pilnowanie terminu wizyt lekarskich, badań diagnostycznych; c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece; d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny; e) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia; f) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych, 3) rehabilitację fizyczną i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej, finansowanej ze środków publicznych (tj. Dz. U z 2015 roku,poz.581 ) a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii; b) współpracę ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno –pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług, 4) pomoc mieszkaniową, w tym : a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat; b) w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c) kształtowaniu właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu, 5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2011 r. nr 231, poz.1375).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę – Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 2. Wraz z ofertą Wykonawca obowiązany jest załączyć: 1) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp – wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. 2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp – wstępne potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia - Załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 3) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach