Przetargi.pl
Usługa teleopieki dla 100 uczestników projektu pn. „Pokonać samotność - rozwój usług społecznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w Mieście Krośnie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach osi priorytetowej VIII. Integracja Społeczna, Działanie 8.3 Zwiększenie dostępu do usług społecznych i zdrowotnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020

Gmina Miasto Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, Lwowska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 47 43 218 , fax. 13 47 43 218
  • Data zamieszczenia: 2019-08-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Krosno
    Lwowska 28A
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 47 43 218, fax. 13 47 43 218
    REGON: 52698900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa teleopieki dla 100 uczestników projektu pn. „Pokonać samotność - rozwój usług społecznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w Mieście Krośnie” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach osi priorytetowej VIII. Integracja Społeczna, Działanie 8.3 Zwiększenie dostępu do usług społecznych i zdrowotnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Urządzenie do komunikacji z centrum teleopieki oraz wymagania dotyczące centrum teleopieki. 1) typ urządzenia - opaska / bransoletka na nadgarstek – 100 sztuk wyposażone w kartę SIM i ładowarkę (+ 4 sztuki testowe, prezentacyjne, poglądowe, awaryjne); 2) stan urządzenia - urządzenie fabrycznie nowe, opatrzone znakiem CE, wodoodporne; 3) materiał wykonania części opaski mający bezpośredni kontakt z skórą - materiał antyalergiczny; 4) rodzaj zapięcia - zapięcie proste w obsłudze, z możliwością samodzielnej regulacji długości paska; 5) funkcje urządzenia: a) urządzenie musi posiadać co najmniej jeden przycisk do bezpośredniego połączenia się z centrum teleopieki – przycisk SOS (zalecane jest rozwiązanie zabezpieczające przed przypadkowym naciśnięciem przycisku); b) dopuszczalna jest większa ilość przycisków – muszą być rozróżnialne lub opisane dla osób niedowidzących; c) urządzenie musi posiadać możliwość prowadzenia komunikacji dwustronnej w celu prowadzenia rozmów z operatorem centrum – wbudowany głośnik i mikrofon; d) urządzenie musi posiadać lokalizator GPS; e) urządzenie musi posiadać detektor upadku; f) urządzenie musi posiadać czujnik zdjęcia i założenia opaski; g) urządzenie musi posiadać pomiar poziomu naładowania baterii (możliwość monitorowania z poziomu telecentrum stanu naładowania baterii opasek); h) urządzenie musi posiadać możliwość pomiaru tętna – uruchomiony przez ośrodek telecentrum w celu weryfikacji zagrożenia; i) urządzenie musi posiadać możliwość zmiany numeru przypisanego do przycisku w trakcie użytkowania opaski przez podopiecznego; j) urządzenie musi posiadać możliwość zdalnej aktualizacji programowania opaski bez konieczności obsługi serwisowej. 6) identyfikacja urządzenia - urządzenie musi posiadać indywidualny i niepowtarzalny numer seryjny lub nr IMEI; 7) komunikaty głosowe: a) komunikaty muszą być w języku polskim, b) komunikaty muszą informować o: - włączeniu i wyłączeniu opaski, - konieczności naładowania baterii w opasce, - wysyłaniu komunikatu w momencie uruchomienia połączenia z centrum teleopieki przez użytkownika; 8) wymagania dotyczące baterii: a) czas działania opaski w stanie czuwania, bez żadnych działań ze strony użytkownika (jak np. wykonywanie połączeń) – minimum 48 godzin, b) czas jednego pełnego ładowania nie dłużej niż 4 godziny, c) żywotność baterii na oferowanym poziomie co najmniej 3 lata. Jeżeli żywotność baterii jest krótsza, wykonawca powinien przewidzieć ich wymianę w ramach zamówienia bez dodatkowej opłaty, 9) serwis urządzenia - urządzenia muszą być serwisowane przez dostawcę urządzeń, 10) warunki wymiany urządzeń: a) wykonawca zobowiązuje się do wymiany uszkodzonej karty SIM i instalacji na nową w urządzeniu w ciągu 48 godzin od zarejestrowania usterki (zgłoszenia przez użytkownika, Zamawiającego lub stwierdzenia faktu przez operatora), b) w przypadku spadku pojemności baterii poniżej zadeklarowanego czasu, wykonawca wymienia opaskę bez udziału Zamawiającego, zachowując ciągłość monitorowania pacjenta (czas działania opaski w stanie czuwania nie może być krótszy niż 48 godzin od pełnego naładowania), c) wykonawca zapewnia bezpłatną wymianę urządzeń w ciągu 48 godzin od momentu zgłoszenia usterki (koszty związane ze zwrotem wadliwych lub uszkodzonych opasek ponosi wykonawca), d) nowo wydana opaska powinna być poprawnie skonfigurowana dla użytkownika w czasie maksymalnie 2 godzin od powiadomienia centrum teleopieki, 11) komunikacja GSM: a) zasięg sieci na terenie całego Miasta Krosna, b) blokada reklam przychodzących, c) zapewnienie odpowiedniego pakietu danych do komunikacji z centrum teleopieki prędkością gwarantującą prawidłową transmisję danych, 12) wymagania dodatkowe: a) wykonawca zapewni 4 szt. opasek do teleopieki, bez kart SIM, w celach testowych, prezentacyjnych, poglądowych, awaryjnych, b) w przypadku wystąpienia zmiany podopiecznych, którym będzie świadczona kompleksowa usługa całodobowego monitoringu tzw. teleopieka lub pojawienia się nowego podopiecznego wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia opaski, aktywacji usługi i rozpoczęcia świadczenia usługi u nowego podopiecznego w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia takiego przypadku przez Zamawiającego. Przypadki zmiany podopiecznych dotyczą sytuacji: zgonu podopiecznego, zmiany miejsca zamieszkania podopiecznego poza Gminę Miasto Krosno/lub umieszczenia podopiecznego w Domu Pomocy Społecznej, a także w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym oraz rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie, c) w przypadku kradzieży, utraty, uszkodzenia opasek do teleopieki z winy Użytkownika w okresie trwania umowy, wykonawca dostarczy produkt w tej samej stawce i specyfikacji co w ofercie pierwotnej, d) wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na dostarczone urządzenia na okres od dnia podpisania bezusterkowego protokołu odbioru do dnia 31.03.2022 r. Centrum teleopieki 13) czas monitoringu - 24 h/dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, 14) kwalifikacje pracowników: a) do obsługi w centrum telemonitornigu wymagana jest obecność osób posiadających minimum następujące kwalifikacje: − ukończone szkolenie dla operatorów numerów alarmowych – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Cyfryzacji i Administracji z dnia 21 lutego 2014 r. w sprawie szkoleń operatorów numerów alarmowych lub − uprawnienia ratownika lub ratownika medycznego oraz kwalifikacje zgodne z ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. 2019 poz.993) – stale, tj. 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, b) pracownika technicznego – 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku) przez 8 godzin dziennie. 15) zadania pracowników centrum teleopieki: a) odbieranie alarmów z opaski, b) skuteczne nawiązywanie kontaktu z użytkownikiem po odebraniu alarmu, w przypadku braku kontaktu z użytkownikiem, nawiązanie kontaktu ze wskazaną osobą trzecią - do 2 minut od wystąpienia alarmu, c) natychmiastowe wezwanie pomocy w momencie stwierdzenia zagrożenia zdrowia i życia, d) utrzymanie kontaktu z użytkownikiem do momentu przybycia pomocy, e) stałe monitorowanie stanu technicznego opasek, f) systematyczne monitorowanie poziomu naładowania, g) w przypadku awarii opaski - bezzwłoczna interwencja w celu wymiany lub usunięcia awarii; 16) jednoczesna obsługa wielu połączeń przychodzących - wykonawca musi zapewnić obsługę kilku połączeń przychodzących jednocześnie – tzw. kolejkowanie połączeń, 17) kompatybilność i integralność danych: System musi odbierać, rejestrować i przechowywać: a) datę i godzinę użycia przycisku SOS, b) lokalizację GPS w przypadku wystąpienia alarmu, c) rejestrację pomiaru tętna w momencie wywołania go przez operatora, d) moment zdjęcia i założenia opaski, e) datę i godzinę uruchomienia czujnika upadku, f) czas ładowania baterii i poziom jej naładowania, g) moment wystąpienia alarmu, zapisy rozmów operatora z użytkownikiem oraz rejestr czynności, jakie wykonał operator włącznie z czasem, w jakim zostały przeprowadzone, h) rozmowy telefoniczne z innych numerów przypisanych do użytkownika, i) dane dotyczące ewentualnych napraw gwarancyjnych, wad technicznych i innych występujących problemów z urządzeniem takich jak: wymiana opaski z powodu ukrytej wady, pozostałych problemów technicznych np. z baterią, problemów z łącznością; System musi umożliwiać: a) pomiar tętna na żądanie operatora, b) odczytanie pozycji GPS na żądanie operatora, c) prowadzenie rozmowy z użytkownikami opaski, d) generowanie bilingów i raportów połączeń dla poszczególnych użytkowników, jak i grup użytkowników, e) zdalną aktualizację danych użytkownika. Dopuszcza się przechowywanie innych danych przez operatora: a) dokumentacji medycznej, b) informacji medycznych o pacjentach. 18) rejestracja czynności operatora - System musi rejestrować czynności operatorów dotyczących użytkowników, w szczególności datę, czas i treść wprowadzanych lub modyfikowanych zapisów, takich jak: a) zmiana danych pacjenta, b) działania prowadzone po uruchomieniu alarmu, wcześniej uzgodnione z Zamawiającym. 19) sposoby zabezpieczenia systemu - dostęp do systemu powinien być zabezpieczony przynajmniej za pomocą loginu i hasła; 20) czas przechowywania danych - wszystkie dane użytkowników muszą być przechowywane przez cały okres uczestnictwa w projekcie oraz powinny zostać niezwłocznie usunięte po zakończeniu trwania umowy; 21) procedury systemu - system musi mieć zaimplementowane funkcje umożliwiające kontrolę czasu oraz czynności wykonywanych przez operatora w przypadku uruchomienia alarmu, dostępną także dla Zamawiającego; 22) zwrot danych - wszystkie dane zgromadzone przez system podczas trwania umowy dotyczące użytkowników, informacji pobranych z teleopasek oraz innych danych zarejestrowanych przez system podlegają zwrotowi do Zamawiającego w formie elektronicznej po zakończeniu umowy. 2. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących usługi objęte przedmiotem zamówienia, jeśli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy - w tym w szczególności pełnienie dyżuru 24h na dobę oraz reagowanie na pojawienie się alarmów, odbieranie alarmów z opaski, skuteczne nawiązanie kontaktu z użytkownikiem po odebraniu alarmu, kontakt z podanym numerem telefonu wyznaczonym przez użytkownika w celu weryfikacji wystąpienia alarmu, wezwanie pomocy, utrzymanie kontaktu z użytkownikiem do momentu przybycia pomocy, stałe monitorowanie stanu technicznego opasek, systematyczne monitorowanie poziomu naładowania, w przypadku awarii opaski bezzwłoczna interwencja w celu wymiany lub usunięcia awarii. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących opisane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Wykonawca jest zobowiązany umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie takiej kontroli, w tym udzielić niezbędnych wyjaśnień, informacji oraz przedstawić dokumenty pozwalające na sprawdzenie realizacji przez wykonawcę obowiązków wskazanych powyżej. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży Zamawiającemu, wskazane przez Zamawiającego spośród wymienionych poniżej dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 2. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kar umownych w wysokości określonej w umowie. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2. czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2018, poz. 110, t.j.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157. UWAGA: posłużenie się przez ustawodawcę sformułowaniem „wpłacać przelewem” jest równoznaczne z koniecznością zaksięgowania środków pieniężnych na wyżej wskazanym rachunku przed upływem terminu składania ofert. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 219 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Oferty wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom odrzuca się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze ofert najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. II. Pełnomocnictwo: Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów. Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu. Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem. Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach