Przetargi.pl
„Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2023 roku”.

Gmina Krasne-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krasnem ogłasza przetarg

  • Adres: 36-007 Krasne, Krasne 121
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 23 00 261
  • Data zamieszczenia: 2022-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krasne-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krasnem
    Krasne 121
    36-007 Krasne, woj. podkarpackie
    tel. 17 23 00 261
    REGON: 690009222
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2023 roku”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2023 roku”. Zindywidualizowany zakres usług dla każdej osoby nimi objętej każdorazowo zostanie określony przez Zamawiającego w drodze postępowania administracyjnego.2. Przewidywana liczba osób objętych usługami opiekuńczymi w miejscu zamieszkania w 2023 roku: 22 osoby.Maksymalna ilość godzin usług opiekuńczych zaplanowana do realizacji w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej wynosi ok. 1 071 godzin miesięcznie (słownie: jeden tysiąc siedemdziesiąt jeden godzin). Ilość godzin zaplanowanych na rok (okres 12 miesięcy) 1 071 x 12 miesięcy = 12 852 godzin (słownie: dwanaście tysięcy osiemset pięćdziesiąt dwie godziny).3. Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę co najmniej 2 osoby na stanowisku opiekuna. Zatrudnione osoby będą wykonywały następujący zakres czynności:1) pomoc w utrzymaniu higieny osobistej podopiecznego (np. pomoc przy myciu, ubieraniu),2) zmianę bielizny osobistej, pościelowej, przesłanie łóżka,3) utrzymanie w czystości bielizny osobistej i pościelowej podopiecznego,4) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych — pomoc w dojściu do toalety,5) kompleksowa opieka w utrzymaniu higieny osobistej osoby obłożnie chorej kąpiel, pampersowanie, zapobieganie odleżynom, zmiana pozycji ciała w łóżku chorego 6) opiekę zalecaną przez lekarza — podawanie leków, okłady, nacieranie,7) zakupy artykułów spożywczych i przemysłowych,8) przygotowanie posiłku lub pomoc w jego przygotowaniu, karmienie chorego,9) palenie w piecu, dostarczenie węgla, wody i drewna do mieszkania podopiecznego,10) utrzymywanie w czystości pomieszczeń użytkowanych przez podopiecznego,11) utrzymywanie w czystości sprzętu i urządzeń sanitarnych,12) zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept,13) załatwianie spraw urzędowych,14) współpracę z innymi instytucjami i organizacjami powołanymi do opieki nad chorym w domu, 15) organizowanie spacerów,16) podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań oraz pomoc w zaspakajaniu potrzeb duchowych,17) prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy przez osobę sprawującą usługi opiekuńcze.4. Zastrzega się, że osoby zatrudnione na stanowisku opiekuna muszą spełniać wymagania postawione w Rozdziale XXI SWZ Informacje o warunkach udziału w postępowaniu oraz Opisie przedmiotu zamówienia załącznik nr 1 do SWZ.5. Wykonawca jest zobowiązany do okazania Zamawiającemu, na każdorazowe wezwanie Zamawiającego, oryginałów dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wymienione w ust. 4 niniejszego rozdziału SWZ, (zgłoszenia do ZUS czy też wydane pracownikowi potwierdzenie warunków zatrudnienia w terminie 3 dni od daty otrzymania wezwania).6. Wykonawca zatrudni opiekunów na umowę o pracę zgodnie z przepisami kształtującymi umowy w przepisach Kodeksu Cywilnego lub Kodeksu Pracy na zasadach gwarantujących otrzymywanie przez pracownika minimalnego wynagrodzenia lub minimalnej stawki godzinowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.7. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli formy zatrudnienia wszystkich osób potrzebnych do realizacji zamówienia.8. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy.9. Zamawiający zastrzega:a) możliwość zrealizowania mniejszej ilości godzin z przyczyn od niego niezależnych (np. zmniejszenie ilości osób korzystających z usług) przy czym zmniejszenie ilości godzin nie będzie przekraczało 40 % całości zamówienia wskazanej w załączniku nr 1 do SWZ – OPZ. b) przesunięcie ilości godzin między poszczególnymi grupami osób niepełnosprawnych, o których mowa wyżej pod warunkiem, iż przesunięcia te nie przekroczą maksymalnej kwoty wynagrodzenia ustalonego w umowie.10. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach