Przetargi.pl
SR.272.d.02.2024.RG Zakup z sukcesywnymi dostawami paliwa drzewnego (granulat typu: Pellet, Pelet, Pellets) do Domu Pomocy Społecznej „MORS” w Stegnie.

Powiat Nowodworski ogłasza przetarg

  • Adres: 82-100 Nowy Dwór Gdański, gen. Władysława Sikorskiego 23
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. , fax. (55)247 36 70
  • Data zamieszczenia: 2024-02-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowodworski
    gen. Władysława Sikorskiego 23
    82-100 Nowy Dwór Gdański, woj. pomorskie, fax. (55)247 36 70
    REGON: 192644808
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.nowydworgdanski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    SR.272.d.02.2024.RG Zakup z sukcesywnymi dostawami paliwa drzewnego (granulat typu: Pellet, Pelet, Pellets) do Domu Pomocy Społecznej „MORS” w Stegnie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zakup i sukcesywne dostawy paliwa drzewnego (granulat typu: Pellet , Pelet, Pellets), spełniającego parametry normy jakościowej „PN EN 17225-2:2021-10 (Część 2: Klasy peletów drzewnych), klasa A 1” (lub normy równoważnej), i programem certyfikującym DIN plus lub EN plus, oraz wg. ilości i parametrów:1) szacunkowa ilość: 194 tony;2) miejsce dostawy: Domu Pomocy Społecznej „MORS” w Stegnie, 82-103 Stegna, ul. Morska 11 (dalej jako: DPS);3) rodzaj transportu: dostawa przy użyciu samochodu-cysterny przystosowanego do transportu paliwa drzewnego typu granulat i jego rozładunek do magazynu (silosu), za pomocą złącza pneumatycznego;4) termin realizacji dostaw: nie dłużej niż 72 godziny od złożenia zamówienia przez upoważnioną osobę wyznaczoną przez Dyrektora DPS.5) średnica: od 6mm plus/minus 1 do 8mm plus/minus 1 mm;6) długość: od 3,15 do 40 mm;7) wilgotność całkowita: równa lub mniejsza niż 10 %;8) zawartość popiołu: równa lub mniejsza niż 0,7 w-%d;9) wytrzymałość mechaniczna: równa lub mniejsza niż 97,5 w-%ar;10) wartość opałowa: równa lub mniejsza niż 16,5 MJ/kgar;11) gęstość nasypowa: równa lub mniejsza niż 600 kg/m3ar;2. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Za rozwiązania równoważne Zamawiający uzna, jeśli paliwo drzewne będzie posiadało wskazane wyżej parametry.3. Przewidywane terminy dostaw oraz ilości paliwa drzewnego:1) kwiecień 2024 r. – 16 ton2) czerwiec 2024 r. – 14 ton3) wrzesień 2024 r. – 20 ton4) październik 2024 r. – 24 tony5) listopad 2024 r. – 24 tony6) grudzień 2024 r. – 24 tony7) styczeń 2025 r. – 24 tony8) luty 2025 r. – 24 tony9) marzec 2025 r. – 24 tony4. Przy obliczaniu ceny oferty należy przewidzieć także koszty transportu paliwa drzewnego przy użyciu samochodu-autocysterny przystosowanej do transportu paliwa drzewnego i jego rozładunkiem do magazynu (silosów) DPS.5. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć przy każdej dostawie paliwa drzewnego (bez wezwania Zamawiającego), oświadczenie w którym Wykonawca potwierdza parametry jakościowe dostarczonego paliwa drzewnego spełniające wymaganą przez Zamawiającego normę lub normę równoważną.6. W przypadku zastrzeżeń zgłoszonych przez Zamawiającego w zakresie wymaganych parametrów wyszczególnionych w normie jakościowej DIN plus lub normie równoważnej, Zamawiający zleci wykonanie badań dostarczonego paliwa drzewnego dotyczących spełniania wymaganych norm jakościowych.7. Jeżeli badania wykażą niespełnienie ww. norm jakościowych, kosztami przeprowadzonych badań Zamawiający obciąży Wykonawcę. Ponadto Wykonawca opróżni na własny koszt magazyn (silosy) z dostarczonego nieodpowiadającego wymaganiom paliwa drzewnego i dostarczy nowe paliwo drzewne posiadające normę jakościową DIN plus EN plus lub równoważne. 8. Prawo opcji: Zgodnie z zapisem art. 441 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, nie modyfikującego ogólnego charakteru umowy, zgodnie z warunkami:1) Zamawiający dopuszcza zwiększenie ilości zakupionego paliwa drzewnego o maksymalną ilość – do 39 ton, uzależniając to prawo od potrzeb DPS wynikających np. z warunków pogodowych powodujących skutek w postaci zwiększenia zapotrzebowania paliwo drzewne;2) w przypadku zwiększenia ilości, o której mowa powyżej, cena zakupu i dostawy paliwa drzewnego nie może być wyższa niż cena wskazana w ofercie przez Wykonawcę i określona w umowie;3) Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa opcji w następujących okolicznościach:a) wyczerpanie ilości zamówienia podstawowego (tj. 194 tony) w okresie obowiązywania umowy podstawowej, lubb) niewykorzystanie ilości zamówienia podstawowego (tj. 194 tony) w okresie obowiązywania umowy podstawowej W takiej sytuacji umowa obowiązywać będzie do momentu wyczerpania zakresu przedmiotu zamówienia z zastosowaniem prawa opcji (194 tony + 39 ton) przez Zamawiającego, ale nie dłużej niż 1 miesiąc (w zależności, która z powyższych przesłanek ziści się w pierwszej kolejności).9. Ustalenia organizacyjne związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia:1) ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez pracownika DPS z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy;2) dokładne terminy i wielkości dostaw dostosowane będą do możliwości magazynowych DPS, zależnych od ilości spalanego paliwa (czynników atmosferycznych), jednakże zamówienie powinno być złożone nie później niż na 5 dni roboczych przed jego planowanym terminem;3) szczegółowe wielkości i terminy dostaw będą uzgadniane każdorazowo telefonicznie;4) DPS zastrzega sobie prawo do zmiany ilości, wielkości i terminów dostaw;5) Paliwo drzewne dostarczane będzie cyklicznie, nieodpłatnie, transportem własnym Wykonawcy przy użyciu samochodu z naczepą przystosowaną do transportu towaru luzem z pneumatycznym rozładunkiem pelletu do zbiornika magazynowego. Ze względu na usytuowanie pomieszczeń magazynowych samochód dostawczy winien posiadać przewody ciśnieniowe nie krótsze niż 12 m;6) z uwagi na pojemności magazynowe DPS, jednorazowa dostawa nie może być większa niż 24 tony paliwa drzewnego. 7) dostawa paliwa drzewnego na podstawie zamówienia będzie realizowana przez Wykonawcę jedynie w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 15.00;8) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia;9) dowodem przyjęcia dostawy paliwa drzewnego będzie:a) prawidłowo wystawiona faktura VAT, b) dokument WZ z wydrukiem ilości dostarczonego paliwa drzewnego i podpisem przedstawiciela DPS,c) oświadczenie Wykonawcy potwierdzające parametry jakościowe dostarczonej partii paliwa drzewnego (Załącznik nr 3 do umowy).10) Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu i wymiany części lub całości dostawy i wymiany na własny koszt, która nie odpowiada parametrom określonym w umowie oraz zawiera widoczne zanieczyszczenia (np. elementy płyt wiórowych, zboża itp.) lub niewidoczne, powodujące nieprawidłowe spalanie i powstawanie spieków i szlaki, inne zanieczyszczenia powodujące powstawanie szlaki;11) Wykonawca dostarczając towar równoważny w stosunku do wymaganego przez Zamawiającego (bądź lepszy) winien wykazać, że skład danego produktu odpowiada produktowi równoważnemu zgodnie z wymaganiami wskazanymi w ust. 1;12) Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu każdorazowo w trakcie realizacji umowy po zmianie dostarczanego towaru, kopii nw. dokumentów w celu potwierdzenia, że oferowany pellet, odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego:a) certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia;b) sprawozdanie z badań przeprowadzone przez laboratorium akredytowane, którego zakres akredytacji obejmuje biopaliwa stałe potwierdzające, iż oferowany pellet posiada właściwości zgodnie z normą PN EN 17225-2:2021-10 (Część 2: Klasy peletów drzewnych), klasa A 1 i programem certyfikującym DIN plus lub EN plus lub inną normą równoważną potwierdzającą, iż przedmiot dostawy ma równoważne parametry.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09111400-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu,2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,4) warunek zdolności technicznej:Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje (sukcesywnie) minimum 2 dostawy paliwa drzewnego (granulat typu: Pellet, Pelet, Pellets), o wartości każdej min. 100.000,00 zł brutto. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w/w warunek udziału w postępowaniu musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców.5) warunek zdolności zawodowej:Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.4. W przypadku dostaw, w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, bez obowiązku realizacji przez nich zamówienia bądź jego części.5. Wykonawca, który polega za zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (Załącznik nr 4 do SWZ), lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia.6. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.8. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach