Przetargi.pl
Sprawowanie kontroli i rozliczanie robót na zadaniach inwestycyjnych ujetych w projekcie ,, Przebudowa drogi gminnej nr 104010L na odcinku sosnowica-Sosnowica dwór od km 0+011 do 1+415 km w msc.Sosnowica

Urząd Gminy w Sosnowicy ogłasza przetarg

  • Adres: 21-230 Sosnowica, ul. Spokojna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 0-82 5912152 , fax. 0-82 5912152
  • Data zamieszczenia: 2020-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Sosnowicy
    ul. Spokojna 10
    21-230 Sosnowica, woj. lubelskie
    tel. 0-82 5912152, fax. 0-82 5912152
    REGON: 54579700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugsosnowica.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprawowanie kontroli i rozliczanie robót na zadaniach inwestycyjnych ujetych w projekcie ,, Przebudowa drogi gminnej nr 104010L na odcinku sosnowica-Sosnowica dwór od km 0+011 do 1+415 km w msc.Sosnowica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie kontroli i rozliczanie robót na zadaniach inwestycyjnych ujętych w projekcie „Rewitalizacja w Gminie Sosnowica. 2. Kontrola i rozliczanie projektów będzie sprawowana przez Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego – w skład zespołu wchodzi co najmniej: Inspektor Nadzoru branży drogowej – Koordynator Inspektor Nadzoru branży sanitarnej, Zamawiający dopuszcza: 1) W przypadku posiadania stosownych uprawnień budowlanych jedna osoba może sprawować nadzór w dwóch branżach, 2) Innych wysokokwalifikowanych specjalistów, jeżeli Wykonawca uzna konieczność ich obecności w Zespole. Inspektor Nadzoru Koordynator jest całkowicie odpowiedzialny za odpowiedni dobór zespołu. Podczas nieobecności któregokolwiek ze specjalistów wymienionych powyżej, zapewni czasowe/trwałe (w zależności od sytuacji) zastępstwo specjalistów na cały czas ich nieobecności by uniknąć zwłoki w realizacji robót budowlano-montażowych. Takie czasowe/trwałe zastępstwo będzie przedłożone z wyprzedzeniem na piśmie do aprobaty Zamawiającego. Nadzór należy pełnić zgodnie z ustawą Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami, zasadami wiedzy technicznej oraz w zakresie i w sposób określony we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do niniejszego postępowania. 3. Projekt realizowany będzie w oparciu o Program Funkcjonalno-Użytkowy, będący w posiadaniu Zamawiającego, przez wykonawców wybranych w przetargu publicznym w ramach zadań ujętych we wniosku o dofinansowanie: - przebudowa drogi gminnej nr 104010L na odcinku Sosnowica-Sosnowica Dwór od 0+011 km do 1+415 km - zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie odcinka ok. 82,0 m sieci kanalizacyjnej wraz ze studniami kanalizacyjnymi. Uwaga: Teren objęty opracowaniem (PFU) położony jest w otoczeniu obszaru objętego ochroną konserwatorską. 4. Zakres rzeczowy projektu wynika z harmonogramu rzeczowo – finansowego oraz dokumentacji, której wyciąg stanowi załącznik do SIWZ (załącznik nr 7). 5. Termin realizacji przedmiotu umowy: Rozpoczęcie: po podpisaniu umowy Zakończenie: 31 grudnia 2021r. Termin ten może ulec zmianie w przypadku zmiany: a) terminu zakończenia operacji w umowie o przyznaniu pomocy, b) terminu zakończenia robót budowlano-montażowych realizowanych w ramach operacji. Zamawiający zastrzega obowiązek Wykonawcy świadczenia nieodpłatnych usług na jego rzecz do czasu usunięcia wszystkich wad i usterek stwierdzonych w trakcie odbioru końcowego i rozliczenia inwestycji oraz w okresie gwarancji/rękojmi udzielonej przez Wykonawcę robót budowlanych 6. W ramach pełnienia nadzoru inwestorskiego, Wykonawca zapewni udział w realizacji zadania inwestycyjnego inspektorów nadzoru wchodzących w Skład personalny Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego – w skład zespołu wchodzi co najmniej: a. Inspektor nadzoru branży sanitarnej - co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2018 poz. 2272); b. Inspektor nadzoru branży drogowej - co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2018 poz. 2272). 7. Zamawiający dopuszcza wskazania jednej osoby do pełnienia więcej niż jednej funkcji. 8. Zamawiający dopuszcza w składzie Zespołu Inspektorów –Innych wysokokwalifikowanych specjalistów, jeżeli Wykonawca uzna konieczność ich obecności w Zespole. 9. Zadania inspektorów nadzoru inwestorskiego będą obejmować wykonywanie wszystkich czynności przewidzianych dla inspektora nadzoru na mocy przepisów ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202. z późniejszymi zmianami) oraz czynności i obowiązków, które zostaną określone w umowie w szczególności: I. Zakres obowiązków Wykonawcy 1. Wykonawca jest odpowiedzialny za rozliczenie, nadzór nad realizacją robót budowlano-montażowych i koordynację realizacji Operacji. 2. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zapoznania się z dokumentacją w celu zidentyfikowania możliwych obszarów problemowych i przedstawienia Zamawiającemu niezbędnych działań naprawczych i zaradczych w ciągu 15 dni od otrzymania dokumentacji od Zamawiającego (zamawiający przekazuje dokumentację w wersji elektronicznej), 2) kontroli jakości robót oraz wbudowywanych materiałów i urządzeń , 3) udziału w odbiorach częściowych i końcowym, przeglądach gwarancyjnych i odbiorze pogwarancyjnym, 4) podejmowania czynności mających na celu ochronę interesów Inwestora, 5) uczestniczenia w kontrolach, sporządzaniu i archiwizacji wszelkich dokumentów wymaganych przepisami prawa i programem PROW 2014-2020 w zakresie realizowanego projektu, 6) przebywania na placu budowy przez czas niezbędny do należytego wykonania niniejszej umowy, z zastrzeżeniem, że Koordynator jest zobowiązany do pobytu co najmniej dwa razy w tygodniu (z wyjątkiem przerw w prowadzeniu nadzorowanych prac/robót wynikających z przyczyn zewnętrznych niezależnych od wykonawcy); potwierdzeniem obecności inspektora nadzoru będzie wpis w dokumentacji z realizacji zadania(dziennik budowy). 3. Zadania Wykonawcy: 1) ponosi pełną odpowiedzialność za prowadzenie robót zgodnie z obowiązującym prawem, programem PROW, ustawą Prawo zamówień publicznych, umową zawartą pomiędzy Gminą Sosnowica i Instytucją Zarządzającą i wykonawcą robót budowlanych, dokumentacją budowlano-techniczną wraz z dotyczącymi niej decyzjami, pozwoleniami, zezwoleniami, uzgodnieniami, warunkami, opiniami itp., 2) w terminie do 7 dni licząc od daty podpisania umowy uzgodni z Zamawiającym metody składania i wzory wszystkich wymaganych raportów inspekcyjnych, protokołów odbiorów częściowych i końcowego oraz innych dokumentów mających być w użyciu w ramach realizacji Operacji/Projektu, 3) zapewnia pełny nadzór inwestorski, o którym mowa w art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202. z późniejszymi zmianami), Inspektor nadzoru inwestorskiego ma prawo: a) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych oraz informacji i dokumentów potwierdzających zastosowanie przy wykonywaniu robót budowlanych wyrobów, zgodnie z art. 10 Prawo budowlane, a także informacji i dokumentów potwierdzających dopuszczenie do stosowania urządzeń technicznych; b) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 4) systematycznie monitoruje i dokumentuje postępy w realizacji Operacji/Projektu zgodnie z dokumentacją budowlano-techniczną, dokumentami przetargowymi oraz zatwierdzonymi harmonogramami, 5) Wykonawca (Inspektor Nadzoru) zobowiązany jest do nadzorowania realizacji robót w takich odstępach czasu, aby była zachowana skuteczność nadzoru. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przyjazdu na teren wykonywania robót na każde żądanie Zamawiającego 6) odpowiada za nadzór nad realizacją i sprawdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych całego Projektu/Operacji, 7) organizuje i prowadzi narady techniczne, problemowe i inne spotkania, które będą prowadzone w razie potrzeby, ale nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu oraz przygotowuje notatki i raporty w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót; w spotkaniach tych powinny uczestniczyć wszystkie strony zaangażowane w Projekt, 8) jest odpowiedzialny za rozwiązywanie problemów i sporów powstałych w trakcie realizacji robót, 9) jest odpowiedzialny za ocenę, aprobatę bądź odrzucenie próśb Wykonawcy robót zgodnie z obowiązującym prawem ; wszystkie decyzje mogące wpływać na zakres umowy, jej czas trwania wymagają zgody Zamawiającego, 10) weryfikuje, analizuje i wstępnie akceptuje do zapłaty faktury wystawione przez Wykonawcę robót budowlanych, 11) jest zobligowany do udzielania regularnych konsultacji i doradztwa technicznego i budowlanego Zamawiającemu, czynnego uczestniczenia we wszelkich kontrolach jakim zostanie poddany Zamawiający w obszarze realizacji projektu, 12) sprawdza jakość wykonywanych robót, wbudowanych elementów, a w szczególności zapobiega zastosowaniu materiałów i urządzeń wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania. Sprawdza czy wszystkie używane materiały posiadają świadectwa, deklaracje i certyfikaty jakości, 13) wnioskuje o wprowadzenie do projektu uzupełnień lub modyfikacji zastosowanych rozwiązań w razie stwierdzenia: a) wad lub braków uniemożliwiających prowadzenie robót, b) zauważenia w zastosowanej technologii nieadekwatnych rozwiązań mogących mieć wpływ na przyszłe funkcjonowanie obiektu, przedkładając jednocześnie propozycje własnych rozwiązań, 14) sprawdza i odbiera roboty ulegających zakryciu lub zanikające; dodatkowo uczestniczy w odbiorach częściowych i końcowym, sporządza protokoły ze spotkań odbiorowych, 15) wydaje kierownikowi budowy/robót polecenia dotyczące: wykonania prób, wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania wyrobów oraz urządzeń technicznych; sprawuje nadzór nad ilością i terminowością wykonywanych robót, 16) ma obowiązek zawiesić roboty w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia ludzi bądź spowodować znaczne straty materialne, 17) weryfikuje obmiary każdego etapu robót, a przyjęta metodologia musi być zgodna z przedmiarami robót/ zestawieniami ilości materiałów oraz specyfikacją wykonania i odbioru robót, 18) dokonuje weryfikacji dostarczonych przez Wykonawcę robót rozliczeń przed dokonaniem płatności przed Zamawiającego, 19) jest odpowiedzialny za przedkładanie Zamawiającemu wszystkich raportów, oświadczeń i zapytań dostarczonych przez Wykonawcę robót, 20) sprawdza i zatwierdza w porozumieniu z Zamawiającym dokumentację powykonawczą sporządzoną przez Wykonawcę robót, 21) nadzoruje wszystkie próby związane z odbiorem technicznym i rozruchem technologicznym oraz jest zobowiązany do uczestniczenia w próbach końcowych, 22) sporządza dokumentację z przeglądów gwarancyjnych obejmującą: wykaz usterek i wad, wskazanie przyczyn powstania usterek i podanie zaleceń odnośnie ich usunięcia , sporządzenie kalkulacji (kosztorysu) dotyczących powstałych usterek i wad, 23) po uzgodnieniu z Zamawiającym, wykona wszystkie inne czynności, nie wymienione w umowie z Wykonawcą, które zostaną uznane za niezbędne dla prawidłowej realizacji Projektu, 24) przy udziale Kierownika budowy kompletuje i sprawdza dokumentację odbiorową, 25) przy udziale Kierownika budowy kompletuje i weryfikuje dokumenty niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. 4. Wymagania dotyczące sprawozdawczości, harmonogramów i płatności: 1) Wykonawca aktywnie wspiera działania Zamawiającego w szczególności uczestniczy przy sporządzaniu sprawozdań i raportów oraz wniosków o płatność. 2) Sposób i forma rozliczenie rzeczowo-finansowego inwestycji przygotowanego przez wykonawcę robót wymagają akceptacji Koordynatora z uwzględnieniem wytycznych PROW 2014-2020. 3) Wykonawca przygotowuje informacje do sporządzenia dowodów przekazania – przejęcia na majątek środków trwałych PT.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zaleca złożenie oświadczenia zgodnie ze wzorem wskazanym w załączniku nr 4 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną lub upoważniony przez mocodawcę pełnomocnik.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach