Przetargi.pl
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na wykonaniem przebudowy i rozbudowy budynku dawnej szkoły w Osuchach na potrzeby Muzeum Ziemi Biłgorajskiej w Osuchach

Powiat Biłgorajski ogłasza przetarg

  • Adres: 23-400 Biłgoraj, Kościuszki 94
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 688 20 00
  • Data zamieszczenia: 2023-02-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Biłgorajski
    Kościuszki 94
    23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie
    tel. 84 688 20 00
    REGON: 950369014
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spbilgoraj.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na wykonaniem przebudowy i rozbudowy budynku dawnej szkoły w Osuchach na potrzeby Muzeum Ziemi Biłgorajskiej w Osuchach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.Przedmiotem zamówienia jest „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na wykonaniem przebudowy i rozbudowy budynku dawnej szkoły w Osuchach na potrzeby Muzeum Ziemi Biłgorajskiej w Osuchach ”.3.2. Komplet materiałów dotyczących zakresu robót budowlanych został upubliczniony w postępowaniu pn.: Przebudowa i rozbudowa budynku dawnej szkoły w Osuchach na potrzeby Muzeum Ziemi Biłgorajskiej w Osuchach” w aktywnym linku (Zał. Nr 1 do SWZ) jak niżej: https://spbilgoraj.bip.lubelskie.pl/index.phpid=543&p1=szczegoly&p2=834323.3 Zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia nad którymi będzie sprawowany nadzór inspektora nadzoru obejmuje w szczególności wykonanie:Budynek istniejący (etap I):• podbicie fundamentów pod wszystkimi ścianami konstrukcyjnymi (ściany zewnętrzne i ściana wewnętrzna podłużna),• zamurowanie części otworów w ścianach konstrukcyjnych oraz wykonanie nowych otworów wynikających ze zmiany układu funkcjonalnego,• wymiana stropu nad parterem, wykonanie nowego stropu żelbetowego gr. 20 cm,• wykonanie ściany żelbetowej przy projektowanych schodach oraz schodów żelbetowych,• wykonanie nowej więźby dachowej i pokrycia dachu,• wykonanie instalacji fotowoltaicznej.Budynek nowy (etap II):• posadowienie budynku pośrednie na studniach betonowych i podwalinach,• ściany konstrukcyjne żelbetowe gr. 20 cm uzupełnione słupami i podciągami żelbetowymi,• stropy monolityczne żelbetowe gr. 20 cm, fragment stropu nad piętrem o rozpiętości 9.80 m z płyt prefabrykowanych sprężonych,• szyb windy i schody wewnętrzne monolityczne żelbetowe,• przykrycie budynku stropodachem niewentylowanym wykonanym bezpośrednio na stropie.Zagospodarowanie terenu (etap I, II i III):• wykonanie ogrodzenia,• wykonanie zjazdu z drogi i zatoki autobusowej,• wykonanie obiektów małej architektury,• utwardzenie terenu wraz z miejscami postojowymi,• nasadzenia zieleni.Instalacje i sieci (etap I, II i III):• sieć zewnętrznej kanalizacji sanitarnej,• sieć zewnętrznej kanalizacji deszczowej,• przyłącze wodociągowe,• instalacje elektryczne i teletechniczne,• instalacja wod.-kan.,• instalacja C.O. z węzłem ciepłowniczym,• instalacja wentylacji i klimatyzacji.3.4 Wykonawca pełni funkcje inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, sanitarnej i elektrycznej nad realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z póź. zm.), a w szczególności: 1) reprezentuje inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli poprawności i zgodności realizacji zamówienia z umową, dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę oraz przepisami i zasadami wiedzy technicznej,2) sprawdza jakość wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych oraz urządzeń, a w szczególności zapobiega zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,3) sprawdza i odbiera roboty budowlane ulegające zakryciu lub zanikające w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia ich przez kierownika budowy lub robót (potwierdzając ten fakt w dzienniku budowy), uczestniczy w próbach i odbiorach technicznych sieci, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowuje i bierze udział w czynnościach odbioru robót lub ich części (etapów), jak również bierze udział w przekazywaniu ich do użytkowania,4) potwierdza faktycznie wykonane roboty oraz usunięcie wad i usterek,5) bierze udział w pracach przy przekazaniu placu budowy i frontu robót,6) sprawdza kalkulacje, kosztorysy powykonawcze, dodatkowe i zamienne oraz obmiary robót przedkładane przez wykonawcę robót,7) utrzymuje z autorami dokumentacji projektowej stały kontakt w trakcie wykonywania robót,8) uczestniczy w przekazywaniu przez wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej poprzez weryfikację i sprawdzenie jej poprawności,9) informuje Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych prac,10) bierze udział w czynnościach odbioru nadzorowanego zamówienia oraz sporządzenia protokołu odbioru wykonanych robót,11) nadzoruje decyzje Zamawiającego w sprawie zagospodarowania odpadów budowlanych zgodnie z zapisem § 4 ust. 4 umowy z Wykonawcą robót budowlanych, 12) kontroluje poprawność wykonania zamówienia w okresiea) gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych wynoszącej max. 60 miesięcy,b) rękojmi wynoszącej 5 lat, w szczególności inspektor nadzoru będzie uczestniczył w przeglądach z tytułu gwarancji i rękojmi oraz będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych wad i usterek w tych okresach,13) zapewnia przestrzeganie warunków BHP w trakcie realizacji zamówienia przez wykonawcę robót,14) Inspektor nadzoru ma prawo:a) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,b) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę/zgłoszeniem robót,19) Do obowiązków Inspektora nadzoru należy sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu końcowej dokumentacji powykonawczej w tym dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu umowy wymaganych aktualnymi przepisami prawa, dzienników budowy, protokołów odbiorów technicznych, protokołów prób, pomiarów oraz badań, dokumentacji projektowej powykonawczej z wykazem wprowadzonych zmian w stosunku do dokumentacji pierwotnej, jak również dostarczenie kart gwarancyjnych z warunkami gwarancji, instrukcji (w języku polskim) użytkowania i obsługi urządzeń i wyrobów dostarczonych i wbudowanych przez Wykonawcę oraz przeszkolenie przedstawicieli Użytkownika w zakresie użytkowania i obsługi tych urządzeń i wyrobów.20) Obowiązkiem Inspektora nadzoru jest jego pobyt na budowie wg poniższych zasad:a) obecność Kierownika wielobranżowego zespołu nadzoru w specjalności konstrukcyjno – budowalnej - min. 1 razy w tygodniu, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego, b) obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - min. 1 razy w tygodniu, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego,c) obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych – min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego, d) obecność inspektora w specjalności inżynierii drogowej – min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego.21) Inspektor nadzoru nie jest uprawniony do podejmowania decyzji w zakresie zlecania Wykonawcy do wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub koniecznych.22) Inspektor nadzoru potwierdza wykaz materiałów budowalnych podlegających utylizacji sporządzony przez Wykonawcę robót budowlanych.23) Obowiązkiem Inspektora jest ponadto:1) zatwierdzenie lub wniesienie uwag w terminie do 7 dni roboczych wniosków kierownika budowy w sprawie przedłożonych materiałów do ich wbudowania,2) sprawdzenie lub odbiór wykonanych robót ulegających zakryciu bądź zanikających oraz objętych odbiorami częściowymi i końcowymi oraz sprawdzenie dokonanych wymaganych przepisami lub ustalonymi w dokumentacji projektowej prób i badań przed zgłoszeniem ich do odbioru ze strony wykonawcy robót w terminie do 3 dni roboczych od dnia wpisu do Dziennika budowy,3) uczestniczenie w Radach Budowy, w tym: jej zorganizowanie i poinformowanie zaproszonych osób o jej terminie i miejscu,przekazanie Wykonawcy w ciągu 3 dni od dnia, w którym odbyło się zebranie radu budowy protokołu z rady celem jego uzgodnienia,  zorganizowanie i poinformowanie zaproszonych osób o dodatkowym spotkaniu w sprawie realizacji inwestycji, niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub opóźnienie terminu zakończenia zadania,4) informowania Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych i zamiennych niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 5 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania,5) przekazanie wykonawcy robót wzoru miesięcznego raportu o postępie wykonanych robót oraz zatwierdzenie go w terminie 14 dni od zawarcia umowy z Wykonawcą. c.d został zawarty w rozdziale 3 SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:5.1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.5.1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.5.1.3 uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie5.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje)1. w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługę o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych), polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane) o kubaturze co najmniej 3 000 m3 przy czym w ramach inwestycji powinny być wykonywane roboty w branżach: konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej oraz załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane należycie.2. Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami które zostaną skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia:1) Kierownikiem wielobranżowego zespołu nadzoru – (1 osoba)a) posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeńorazb) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanychorazc) w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał 1 usługę o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych), polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane) o kubaturze co najmniej 3 000 m3 przy czym w ramach inwestycji powinny być wykonywane roboty w branżach: konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej.2) Inspektorami nadzoru wchodzącymi w skład wielobranżowego zespołu nadzoru, przy czym każdy z nich powinien posiadać uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi w danej specjalności oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót w danej specjalności:a) inspektor nadzoru robót sanitarnych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane nad robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych – w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,b) inspektora nadzoru robót elektrycznych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia do nadzoru bez ograniczeń w specjalności instalacyjnejw zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych – zakresie objętym przedmiotem zamówienia,c) inspektora nadzoru robót drogowych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynierii drogowej - w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.3. Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania kwoty 1 000 000,00 zł brutto, o których mowa powyżej w pkt. 5.1.4 ust. 1, pkt. 5.1.4 ust. 2 pkt 1) lit.c).4. Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych funkcji, pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje uprawnień i doświadczenia wymaganych dla każdej funkcji.5. Pod pojęciem ,,budynku użyteczności publicznej” należy rozumieć budynek o których mowa w § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadają budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 ze zm.).6. Jako zakończenie realizacji usługi należy rozumieć zakończenie usługi i jej odebranie, udokumentowane protokołem odbioru podpisanym bez uwag.7. W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia powtarzające się lub ciągłe, Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane, ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymagania określone przez Zamawiającego.8. Kierownik wielobranżowego zespołu nadzoru oraz inspektorzy nadzoru wchodzący w skład zespołu nadzoru, o których mowa powyżej, powinni posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r, Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.9. Zgodnie z art, 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz.1646).10. Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z ww. funkcji.11. Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zapewni wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej w specjalności występującej przy realizacji zamówienia.12. Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wymagania dotyczące polegania na zasobach innych podmiotów opisane są w Rozdziale 8 SWZ.13. Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia dopuszcza łączne spełnianie warunków przez Wykonawców. Wymagania dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia opisane są w Rozdziale 9 SWZ.5.2 Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).5.3 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.5.4 Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdziale 7 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach