Przetargi.pl
Rozbudowa przedszkola w Węglowicach

Gmina Wręczyca Wielka ogłasza przetarg

  • Adres: 42130 Wręczyca Wielka, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 170 245 , fax. 343 170 215
  • Data zamieszczenia: 2016-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wręczyca Wielka
    ul. Sienkiewicza 1
    42130 Wręczyca Wielka, woj. śląskie
    tel. 343 170 245, fax. 343 170 215
    REGON: 15139838500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa przedszkola w Węglowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące rozbudowę istniejącego budynku przedszkola w Węglowicach przy ul. Szkolnej 2. Rozbudowa obejmuje dobudowanie nowego obiektu w kształcie prostopadłościanu oraz rozbudowanie budynku istniejącego. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również wyposażenie technologii kuchni wg wykazu, który zawiera przedmiar robót „Wyposażenie kuchni”. Dobudowany obiekt połączony będzie z istniejącym budynkiem łącznikiem, który nie będzie widoczny od strony elewacji frontowej. Powierzchnia zabudowy nowej –195,14 (budynek)+ 12,16 (łącznik)= 207,3m2. Część istniejąca – 231,81m2. Powierzchnia zabudowy razem - 439,11 m2, powierzchnia całkowita budynku - 545,47 m2. Po wykonanej rozbudowie do budynku obiektu będzie prowadziło 6 wejść – 3 wejścia w obiekcie istniejącym i 3 wejścia w obiekcie nowo dobudowanym. W budynku istniejącym wykonane będzie użytkowe poddasze o powierzchni: 63,16m2 (pomieszczenie zabaw dzieci) i 26,17m2 (pomieszczenia pomocnicze). Poddasze podzielone jest na cztery strefy: sala dla dzieci, strefa zmywalni i wydawania posiłków, strefa sanitariatów z natryskiem i pomieszczeniem porządkowym oraz oddymiana, ewakuacyjna klatka schodowa wykonana z materiałów niepalnych i pomieszczenie na leżaki. Remont pomieszczeń na parterze w istniejącym budynku obejmuje zmiany usytuowania ścian działowych, przebiciu ściany, aby odsłonić zabytkowy element wnętrza oraz zmianę funkcji pomieszczeń w budynku istniejącym – na szatnię, pomieszczenia administracyjne, logopedię, kuchnię, przygotowywanie posiłków, magazyn, pomieszczenie socjalne. W dobudowanym budynku od strony zachodniej, mieszczą się 2 sale dla dzieci, sanitariaty, natrysk oraz pomieszczenia porządkowe. W istniejącym budynku w pobliżu łącznika przewidziano sanitariat ogólnodostępny i dla osób niepełnosprawnych. W dobudowanym obiekcie zastosowano przesuwne ściany działowe dzięki czemu istnieje możliwość połączenia obydwu sal w jedno pomieszczenie w przypadku organizowania imprez. W istniejącym obiekcie przewiduje się zamkniętą oddymianą, ewakuacyjną, wykonaną z materiałów niepalnych klatkę schodową z drzwiami o odporności ogniowej EI30. Przebudowa pomieszczeń na poddaszu w istniejącym budynku obejmuje przebudowę ścian działowych i wprowadzenia nowej funkcji – sala dla dzieci, sanitariaty, natrysk, pomieszczenie porządkowe, zmywalnia, wydawanie posiłków. Pomieszczenie na poddaszu przewiduje się jako jedną przestrzeń, bez sufitu z widoczną konstrukcją więźby dachowej. Ocieplenie dachu izolacją nakrokwiową – 20cm wełny mineralnej. Wyjście ewakuacyjne z poziomu poddasza zapewnia oddymiana, zamykana klatka schodowa. Doświetlono pomieszczenie poprzez okna dachowe usytuowane od wschodniej strony obiektu. Pokrycie dachu - budynek istniejący – blacha na rąbek stojący. Obróbki blacharskie - pasy nadrynnowe, wiatrówki z blachy stalowej ocynkowanej gr. 0.55mm Elewacje - ocieplenie budynku wełną mineralną gr.16cm i tynk cienkowarstwowy na siatce w kolorach jasnych. Instalacje - budynek wyposażony jest w instalacje: wod-kan, CO z własnej kotłowni zlokalizowanej w piwnicy istniejącego budynku, elektryczną (siła, światło), wentylację grawitacyjną częściowo mechaniczną, odprowadzenie wód opadowych powierzchniowo. Budynek nowobudowany. Ławy fundamentowe – monolityczne betonowe Ściany - ściany fundamentowe z betonitów, ściany konstrukcyjne z pustaków Porotherm gr 30cm, ściany działowe z płyt gipsowo – kartonowych na szkielecie metalowym z izolacją dźwiękochłonną – np. wełna mineralna. W obrębie pomieszczeń sanitarnych zastosować płyty o podwyższonej odporności na działanie wody np. GKBI lub GKFI – płyta wodoodporna i ognioodporna. Aby wykorzystać maksymalnie funkcję dużej sali na parterze w dobudowanym obiekcie przewiduje się zastosowanie ściany działowej przesuwnej. Stropodach nad dobudowanym obiektem pełny. Podłogi i posadzki : na schodach, podestach, korytarzach, pomieszczeniach sanitarnych – posadzka z płytek gresowych ułożonych na szlichcie betonowej o grubości 5cm zbrojonej siatką z prętów metalowych lub włókien syntetycznych. Płytki muszą mieć powierzchnię antypoślizgową; w salach dla dzieci – wykładzina dywanowa. Pokrycie dachu – 2xpapa bitumiczna termozgrzewalna. Obróbki blacharskie - pasy nadrynnowe, wiatrówki z blachy stalowej ocynkowanej gr. 0.55mm Elewacje - ocieplenie budynku wełną mineralną gr.16cm i tynk cienkowarstwowy na siatce w kolorach jasnych. Instalacje - budynek będzie wyposażony jest w instalacje: wod-kan, CO z własnej kotłowni zlokalizowanej w piwnicy istniejącego budynku, elektryczna (siła, światło), wentylację grawitacyjną częściowo mechaniczną, odprowadzenie wód opadowych powierzchniowo. Źródłem ciepła w instalacji będzie kocioł o mocy 38kW na paliwo stałe (węgiel kamienny, Eko groszek, drewno). Kocioł zostanie zlokalizowany w pomieszczeniu kotłowni, będzie służył do zasilania instalacji centralnego ogrzewania, nagrzewnic central wentylacyjnych oraz do produkcji ciepłej wody. Instalacja centralnego ogrzewania zasilana będzie wg technologii kotłowni. Instalacja dwu obiegowa. Obieg pierwszy zasilać będzie podstawowy system ogrzewania tj. grzejniki w pomieszczeniach, obieg drugi zasilać będzie nagrzewnice wodne central wentylacyjnych. Instalacja zasilana będzie wodą o parametrach 70/50°C. Instalacje kanalizacyjną wewnętrzną (piony, podejścia do urządzeń sanitarnych oraz przewody odpływowe) wykonać z rur HT i PCV. W budynku wykonać piony kanalizacyjne o średnicach: 110 HT zakończone rurami wywiewnymi (wg części rysunkowej ). Wywiewniki należy umieścić pół metra powyżej dachu. Na każdym pionie spustowym przy posadzce oraz w miejscach załamań zamontować rewizje. Piony kanalizacyjne muszą być bezwzględnie zabudowane. Wszystkie podejścia pod syfony wykonać w bruzdach lub zabudowane. Wszystkie urządzenia podłączone do instalacji kanalizacyjnej muszą być zaopatrzone w syfon. Istniejący budynek przedszkola zasilany jest w energię elektryczną przyłączem napowietrznym typu 4xAl 16 mm2 ze słupa linii napowietrznej niskiego napięcia doprowadzonym do stojaka dachowego. Nową instalację oświetlenia i zasilania ( w tym zasilania siłowego dla kuchni ) wykonać od stojaka dachowego. Instalacja w kotłowni. Zasilanie urządzeń kotłowni wykonać z tablicy T0. Instalację teleinformatyczną w pomieszczeniach biurowych, pomieszczeniach przedszkolnych wykonać przez zainstalowanie gniazd teleinformatycznych podwójnych 2xRJ45. Instalację wykonać w topologii gwiazdy z punktem centralnym w szafie dystrybucyjnej PD. System okablowania strukturalnego ma zapewnić niezawodną i wydajną warstwę fizyczną sieci teleinformatycznej, która zagwarantuje wystarczający zapas parametrów transmisyjnych dla działania dzisiejszych i przyszłych aplikacji transmisyjnych. Instalacja telewizji dozorowej. Kamery wizyjne instalować na zewnętrznych ścianach, zapewniając dozór wszystkich ścian zewnętrznych z otworami (okna, drzwi) oraz wewnątrz. Dozorem objąć pomieszczenia sal pobytu dzieci oraz drogi komunikacyjne i szatnię. Rejestracja obrazu rejestratorem, instalowanym w szafie RACK punkt PD). Monitor dla bieżącej obserwacji w pokoju administracyjnym. Dla obserwacji terenu oraz pomieszczeń w budynku stosować kamery kolorowe z obiektywem, ze zmienną ogniskową 2,8 – 12 mm, IR LED. Kamery zewnętrzne w obudowach szczelnych IP66, ścienne, montowane na uchwytach, na wys. ok. 300 – 350 cm od poz. terenu. W pomieszczeniach kamery montowane jako nastropowe, kopułkowe. Instalacja dla wentylacji. W budynku wykonana zostanie instalacja wentylacji mechanicznej. Pomieszczenia przedszkole obsługiwane przez centralę wentylacyjną nawiewno-wywiewną, zasilanie doprowadzić do szafki zasilająco-sterującej RZS centrali. Wentylacja pomieszczenia kuchni realizowana będzie za pomocą układu składającego się z centrali wentylacyjnej nawiewnej oraz z wentylatora dachowego okapu kuchennego. Instalacja oddymiania klatki schodowej i zamknięć ogniowych zostanie wyposażona w grawitacyjną instalację oddymiania. Instalacja odgromowa i uziemiająca. Zgodnie z normą PN-EN 62305-1 i wg przyjętych założeń budynek wymaga wykonania instalacji odgromowej w IV klasie ochrony. Ochrona przeciwpożarowa. Przy głównym wejściu do budynku zainstalować przycisk wyłączający wyłącznik główny. Przycisk zainstalować w obudowie czerwonej z szybką WG na zewnątrz budynku pozwalający na wyłączenia zasilania w całym budynku. Kuchnia. W przedszkolu przewiduje się tradycyjną kuchnię z bezpośrednim wydawaniem potraw. Pomieszczenia kuchenne przewiduje się zlokalizować w istniejącym zabytkowym obiekcie w części północno – wschodniej. Wejście bezpośrednio z zewnątrz do zespołu kuchennego. Zespół kuchenny będzie podzielony na dwie strefy : socjalno – magazynową i kuchenną. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wyposażenie kuchni w urządzenia technologiczne i wyposażenie pomocnicze. Wyposażenie technologii kuchni wg załączonego przedmiaru robót. Zagospodarowanie terenu. Od strony południowej wykonać pochylnię dla osób niepełnosprawnych. Na terenie działki przewiduje się trwałą pielęgnację trawnika usytuowanego w głębi działki. Od strony północnej i południowej należy wykonać place zabaw, ławki oraz zieleń towarzyszącą w postaci krzewów liściastych odpowiednio przycinanych. Od strony wschodniej i zachodniej przewiduje się zasadzenie żywopłotu np. z bukszpanu – odpowiednio przycinanego. Place zabaw należy wykonać wg PZT i wyposażyć w certyfikowane urządzenia zabawowe wg zestawienia określonego w załączniku Nr 1a do SIWZ. Powierzchnia dojazdów utwardzonych: 140 m2 Powierzchnia terenów zielonych: 1529,5 m2
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214100-1

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 70.000,00 złotych, słownie : siedemdziesiąt tysięcy złotych. 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy we Wręczycy Wielkiej Nr rachunku 64 8249 0001 2001 0000 0912 0015 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Rozbudowa przedszkola w Węglowicach 3. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium może być wnoszone w formie: w pieniądzu, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed¬siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 5. W zależności od wybranej formy wymienionej w pkt. 3, wniesienie wadium należy potwierdzić poprze złożenie do oferty : a) oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę : dowodu dokonania przelewu lub poręczenia udzielanego przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed-siębiorczości, b) oryginału : gwarancji bankowej, poręczenia bankowego, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej. 6. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres Zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia; 3) nazwę i adres Wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji; 8. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 9. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 10. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 13. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach