Przetargi.pl
Rozbudowa budynku przedszkola publicznego przy ul. Górskiej w Szczyrku

GMINA SZCZYRK ogłasza przetarg

  • Adres: 43-370 Szczyrk, ul. Beskidzka 4
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338295027
  • Data zamieszczenia: 2023-02-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SZCZYRK
    ul. Beskidzka 4
    43-370 Szczyrk, woj. śląskie
    tel. 338295027
    REGON: 072182232
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa budynku przedszkola publicznego przy ul. Górskiej w Szczyrku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: ”Rozbudowa budynku przedszkola publicznego przy ul. Górskiej w Szczyrku”.Rozbudowa przedszkola ma na celu poprawę funkcjonalności istniejącego przedszkola i zwiększenie przestrzeni użytkowej. Rozbudowa budynku polega na dobudowaniu dwukondygnacyjnego skrzydła przedszkola ze stropodachem o kącie nachylenia ~1,5%. Obiekt w całości nie będzie podpiwniczony. Bryła projektowanego skrzydła opiera się na rzucie prostokąta o wymiarach 10,80 m x 16,00 m ze ścięciem południowo-zachodniego narożnika w celu podkreślenia strefy wejściowej. Wysokość dobudowanej części będzie wynosić 7,41 m - od poziomu +/- 0,00.Dobudowywane skrzydło przedszkola zlokalizowane zostanie bezpośrednio przy istniejącym budynku od strony północno-zachodniej. W związku z tym, przewiduje się połączenie projektowanej elewacji z istniejącą od strony południowo-zachodniej. CHARAKTERYSTYCZNE PARAMETRY DOBUDOWANEGO SKRZYDŁA● wysokość (od poziomu +/- 0,00) - 7,41 m● maksymalna wysokość pomieszczeń - 3,17 m● minimalna wysokość pomieszczeń - 3,02 m● długość - 16,00 m + 0,05 m dylatacji● szerokość - 10,83 m● ilość kondygnacji - dwie kondygnacje nadziemne● powierzchnia zabudowy (budynek istniejący i budynek projektowany) - 448,00 m2● powierzchnia użytkowa - 265,95 m2ROZBIÓRKI I DEMONTAŻE- wyburzenia istniejącego skrzydła północnego przedszkola,- rozbiórki i demontaże elementów zagospodarowania terenu,- demontaż sieci zewnętrznych (gaz, kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna),- wyburzenia i rozbiórki instalacji wewnętrznych,INSTALACJE i WENTYLACJE • OGRZEWANIEInstalacja ogrzewania projektowanej rozbudowy zasilana będzie z istniejącej kotłowni gazowej zlokalizowanej w piwnicy w istniejącej części budynku. Włączenie do instalacji grzewczej należy wykonać w kotłowni do istniejącego rozdzielacza. Na przewodzie zasilającym instalację o.p. zamontować należy pompę obiegową i podłączyć ją do automatyki kotłowni. W rozbudowywanej części budynku zaprojektowano instalację grzewczą, pracującą w układzie zamkniętym. Jako elementy grzejne zaprojektowano pętle ogrzewania podłogowego. Wyjątek stanowi grzejnik stalowy płytowy w istniejącej klatce schodowej, który zamontowany zostanie w zastępstwie likwidowanego grzejnika na spoczniku klatki schodowej. Trasy prowadzenia przewodów oraz rozmieszczenie elementów grzejnych i rozdzielaczy pokazano na rysunkach. Zapotrzebowanie rozbudowywanej części budynku na pokrycie strat ciepła określono na poziomie: Qstr= 13,6 kW.• INSTALACJA WODOCIĄGOWEProjektowany obiekt zasilany jest w wodę przez istniejące przyłącze wodociągowe pokrywające w całości jego zapotrzebowanie na wodę do celów bytowych. Ciepła woda użytkowa przygotowywana będzie centralnie z pojemnościowym podgrzewaczu CWU w kotłowni. Przewody rozprowadzające instalacji wodociągowej dla projektowanej rozbudowy należy włączyć do istniejącej instalacji wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji. Podłączenie należy wykonać w pomieszczeniu kotłowni. W rozbudowywanej części przewody rozprowadzające zostaną wprowadzone do posadzek, gdzie w warstwie izolacji doprowadzone zostaną do przyborów sanitarnych. Trasy prowadzenia przewodów oraz rozmieszczenie urządzeń pokazano na rysunkach. • KANALIZACJA SANITARNAŚcieki sanitarne z budynku odprowadzane będą na zewnątrz do istniejącej studzienki kanalizacji sanitarnej zlokalizowanej nadziałce inwestora. Odpływy od projektowanych przyborów sanitarnych należy podłączyć do pionów spustowych, zgodnie z rysunkami. Piony kanalizacyjne wychodzące ponad dach należy wyprowadzić na wysokość ok. 1,0 m. i zakończyć rurami wywiewnymi. Średnice pionów – zgodnie z obowiązującymi wymogami. Na trasie prowadzenia projektowanych odcinków kanalizacji sanitarnej, na zewnątrz budynku oraz w miejscu ich włączenia do istniejącej studni, należy uwzględnić prace związane z rozbiórką i późniejszym odtworzeniem istniejącej nawierzchni utwardzonej. Ponadto przewody kanalizacji sanitarnej przewidziane do likwidacji, w związku z planowaną inwestycją, należy usunąć z gruntu i poddać utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. • KANALIZACJA DESZCZOWA Odbiornikiem ścieków deszczowych dla projektowanej inwestycji jest istniejąca sieć kanalizacji deszczowej. Projektowana instalacja kanalizacji deszczowej będzie odprowadzała wody opadowe z dachu rozbudowywanej części budynku. Deszczówka z rynien odprowadzana będzie do przewodów spustowych kanalizacji deszczowej prowadzonych na zewnątrz budynku. Piony spustowe sprowadzone zostaną do poziomu terenu, gdzie połączą się z projektowaną zewnętrzną instalacją kanalizacji deszczowej. Wody deszczowe włączone zostaną do istniejącej studzienki kanalizacji deszczowej zlokalizowanej na terenie działki, z której odprowadzone zostaną do sieci KD w ulicy. • WENTYLACJE- wentylacja sali wielofunkcyjnej i szatni na parterze,- wentylacja pomieszczenia gospodarcze i WC niepełnosprawnych,- wentylacja Sali dydaktycznej na piętrze,- wentylacja łazienki przy sali na piętrze,- wentylacja gabinetu dyrektora,• INSTALACJE ELEKTRYCZNE Podstawowe dane techniczne:- napięcie zasilania nn: 230/400 V,- zakładany współczynnik mocy cosφ=0,93, tgφ=0,4,- projektowane dopuszczalne długotrwałe napięcie dotykowe: UL=50 V,- projektowany system ochrony od porażeń: samoczynne wyłączenie zasilania o czasie nie dłuższym niż 0,2s,- układ sieci: TT,- projektowana skuteczność świetlna oświetlenia: przynajmniej 60 lm/W,- projektowany czas działania oświetlenia ewakuacyjnego po zaniku zasilania podstawowego: przynajmniej jedna godzina,- projektowany czas zadziałania oświetlenia ewakuacyjnego po zaniku oświetlenia podstawowego: mniej niż 2 s,- zasilanie awaryjne poszczególnych opraw: indywidualne z baterii akumulatorów(autonomiczne) z autotestem,- ochrona przeciwprzepięciowa: T1 i T2,- moc czynna zainstalowana projektowanej rozbudowy: Pi = 29,3 kW,- moc czynna szczytowa (zapotrzebowania) projektowanej rozbudowy: PS = 14,8 kW.1.2. OBOWIĄZKI WYKONAWCYa) Roboty będą wykonywane w czynnym obiekcie (miesięczna przerwa w działalności placówki w miesiącu lipcu), tzn. w trakcie realizacji robót w budynku odbywać się będą codzienne zajęcia dydaktyczne - w związku z tym Wykonawca zobowiązany jest do zaplanowania i przeprowadzenia prac w sposób gwarantujący ciągłe funkcjonowanie obiektu, w tym zachować ciągłość korzystania z ciągów komunikacyjnych, dojść do obiektu. Ewentualne zmiany w organizacji pracy placówki i komunikacji należy uzgodnić z dyrektorem placówki. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób pozwalający na zminimalizowanie czasu wyłączenia pomieszczeń z użytkowania, z zachowaniem szczególnych warunków czystości, ograniczenia hałasu i ograniczenia innych uciążliwości dla użytkowników. b) Wykonawca zobowiązany będzie prowadzić roboty w systemie wielozmianowym, jeżeli będzie to niezbędne do dochowania terminów umownych lub wymagać tego będzie specyfika robót budowlanych koniecznych do wykonania na czynnym obiekcie. c) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości terenu robót oraz ciągów komunikacyjnych w obrębie prowadzonych robót przez cały okres realizacji zadania. Prace porządkowe Wykonawca będzie wykonywał na bieżąco. d) Wykonawca zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności podczas wykonywania robót, odpowiedniego wydzielenia, zabezpieczenia i oznakowania terenu prowadzonych robót oraz odpowiedniego zabezpieczenia narzędzi i urządzeń mogących stwarzać zagrożenie dla osób trzecich w przypadku ich dostępności. e) Wykonywanie robót - odbiory oraz organizację (bhp, p.poż. oraz koordynacja w zakresie bhp) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej terenu, dla prawidłowej oceny przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych, koniecznych do należytego wykonania zamówienia.1.3. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAWIERAa) Dokumentacja projektowa stanowiąca, załącznik nr 1 do SWZ- Projekt Techniczny Wykonawczy – TOM I – Projekt zagospodarowania terenu,- Projekt Techniczny Wykonawczy – TOM II – Projekt architektoniczno-budowlany,- Projekt Techniczny Wykonawczy – TOM III – Projekt wykonawczy załącznik,- Projekt Techniczny Wykonawczy – TOM IV – Projekt instalacje sanitarne,- Projekt Techniczny Wykonawczy – TOM IV – Projekt instalacji elektrycznej,- Projekt Techniczny Wykonawczy – TOM IV – Projekt konstrukcyjny,- Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych /STWIORB-y/,- Przedmiary robót,b) Projekt umowy – stanowiący załącznik nr 6 SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach