Przetargi.pl
Rozbudowa budynku Gimnazjum w Radłowie

Gmina Radłów ogłasza przetarg

  • Adres: 46-331 Radłów, ul. Oleska 3
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3599004 - 5
  • Data zamieszczenia: 2009-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Radłów
    ul. Oleska 3 3
    46-331 Radłów, woj. opolskie
    tel. 034 3599004 - 5
    REGON: 15139857000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radlow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa budynku Gimnazjum w Radłowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa budynku Gimnazjum w Radłowie polegająca na przebudowie obejmującej istniejącą klatkę schodową od strony wschodniej budynku oraz rozbudowie obejmującej: 1) część dydaktyczną, 2) część techniczną (kotłownię, zaplecze socjalne palacza). Część dydaktyczna składa się z przestrzeni komunikacyjnej i szatniowej na parterze, dwóch pracowni lekcyjnych na piętrze wraz z komunikacją i węzłem sanitarnym, 3) część sportową tj. sali gimnastycznej, siłowni wraz z zespołem sanitarno-szatniowym oraz komunikacji wewnętrznej. Projektowany budynek jest dwukondygnacyjny, niepodpiwniczony. Parter zajmuje część wejściowa: hol, szatnie, sanitariaty, a w tylnej części budynku pomieszczenia techniczne. Od holu części sportowej, która może funkcjonować niezależnie istnieje bezpośrednie połączenie do sali sportowej. Na piętrze znajdują się pomieszczenia dydaktyczne i pomocnicze oraz zespół toalet. Kondygnacje są skomunikowane modernizowaną klatką schodową i dźwigiem mechanicznym. Konstrukcję nośną budynku stanowią ramy żelbetowe oraz ramy sali gimnastycznej w postaci słupów żelbetowych, na których wsparte są słupy oraz dźwigary z drewna klejonego warstwowo. Stropy, jako gęstożebrowe. Budynek w części sali gimnastycznej przykryty jest dachem dwuspadowym o spadku 7% pokrytym płytami warstwowymi. Budynek zaplecza sali gimnastycznej oraz sal dydaktycznych przykryty jest dachem płaskim, przy układzie konstrukcyjnym w postaci Stropu gęstożebrowego. Wypełnienie ścian zaprojektowano w części w technologii tradycyjnej murowej, w części jako rozwiązanie systemowe, zależne od wyboru wykonawcy. Planuje się budowę zespołu budynków, w skład którego wchodzić będą: a) część dydaktyczna od ul. Oleskiej - dwie kondygnacje b) część sportowa wraz z salą gimnastyczną w głębi działki; Część objęta zakresem jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. W trakcie prac przygotowawczych należy przeprowadzić rozbiórkę następujących obiektów budowlanych tj.: a)wielostanowiskowego budynku garaży oraz b) części konstrukcji istniejącego budynku szkoły oraz c) zespołu nieczynnych szaletów wraz z szambem (zasypanym), d) elementów istniejącego ogrodzenia, e) cokołu betonowego pod fragmentem ogrodzenia przy szaletach (13m3 gruzu betonowego). W obrębie istniejącej działki znajdują się następujące sieci oraz place i drogi: a) przyłącze elektryczne do budynku szkoły; b) linia wodociągowa z rur PCV; c) sieć kanalizacji deszczowej; d) asfaltowa droga gminna dojazdowa do osiedla domków jednorodzinnych włączona do ul. Lipowej - gminnej; e) plac manewrowy dla autobusu szkolnego; f) utwardzone dojazdy i dojścia do obiektów na działce. Budowany obiekt będzie wyposażony w następujące instalacje wewnętrzne i urządzenia : a) instalację wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji, b) instalację kanalizacji sanitarnej, c) instalację centralnego ogrzewania, d) kotłownię na paliwo ciekłe (olej), e) kotłownię na paliwo stałe, f) instalację wentylacji, g) instalację elektryczną, h) instalację teletechniczną, i) instalację odgromową, j) instalację p.poż. Kotłownia opalana olejem opałowym lekkim wytwarzać będzie ciepło, wodę o parametrach 60-80oC na potrzeby przygotowania ciepłej wody użytkowej dla gimnazjum. Kotłownia wodna opalana paliwem stałym wytwarzać będzie ciepło o parametrach 60-80oC na potrzeby centralnego ogrzewania i wentylacji budynku szkoły oraz sali gimnastycznej. Wielkość zapotrzebowania ciepła dla w/w potrzeb wynosi Q= 450 kW. Dla pomieszczeń szatni i natrysków, siłowni, sali gimnastycznej przewidziano mechaniczną wentylację nawiewno-wywiewną, dla pomieszczeń łazienek mechaniczną wentylację wywiewną. W ramach rozbudowy gimnazjum planuje się budowę parkingu dla samochodów osobowych, uzupełnienie nawierzchni bitumicznej w miejscu rozbieranego budynku oraz wykonanie nowych ciągów pieszych. W południowej części działki urządzony zostanie parking dla samochodów osobowych na 26 stanowisk postojowych prostopadłych o wymiarach 2,3x5,0m oraz jedno stanowisko dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3,6x5,0m. Wzdłuż stanowisk wykonane będą drogi manewrowe szerokości 3,5 oraz 5,5m połączone z istniejącą drogą wewnętrzną o nawierzchni bitumicznej. Uzupełnieniem układu komunikacyjnego na terenie szkoły będą nowe chodniki szerokości minimum 1,5m umożliwiające dostęp do budynku szkoły. Wokół budynku szkoły w miejscach, gdzie nawierzchnia ciągów pieszych nie jest doprowadzona do ściany budynku, wykonana zostanie opaska żwirowa szerokości 0,5m, obramowana zewnętrznie obrzeżem betonowym (szerokość opaski 0,5m liczona łącznie z szerokością obrzeża Pełna dokumentacja projektowa dostępna jest dla zainteresowanych wykonawców za pośrednictwem poczty na płycie CD. Płyta CD z dokumentacją projektową nieodpłatnie zostanie przesłana do zainteresowanego wykonawcy niezwłocznie po złożeniu wniosku faxem. Ze względów technicznych nie jest możliwe umieszczenie tak obszernego materiału na stronie internetowej bip Gminy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452122228
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium na całość zamówienia ustala się w kwocie 100.000 złotych słownie : sto tysięcy złotych. 1. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, w : Bank Spółdzielczy w Zawadzkiem o/Radłów Nr rachunku : 53 8909 1045 2004 0000 0013 0006 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Rozbudowa budynku Gimnazjum w Radłowie
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień i są uprawnieni do działalności zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095); 2) posiadają wiedzę, doświadczenie, potencjał techniczny gwarantujący wykonanie zamówienia oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia i w tym względzie: a) wykażą i udokumentują (referencjami, opiniami lub listami polecającymi), iż w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania (tj. w okresie 16.08.2004 - 16.08.2009), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w ciągu całego okresu prowadzenia działalności wykonali minimum dwie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (przez co należy rozumieć budowę sal gimnastycznych, sal wystawowych, handlowych, hal warsztatowych i innych hal wielkopowierzchniowych wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi), z których każda opiewała na minimum 4 mln zł netto, b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: kierownikiem budowy z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, kierownikami robót w tym: jedną osobą - z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych; jedną osobą - z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych; jedną osobą - z uprawnieniami o specjalności drogowej; personelem posiadającym kwalifikacje w zakresie budowy i montażu konstrukcji stalowych, ogólnobudowlanym, instalacji sanitarnych, elektrycznych, drogowym. Kadra kierowania budową musi posiadać stwierdzenie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie (uprawnienia), wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego; c) dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie robót i w tym względzie: dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiadają środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości minimum 1.500.000 zł, posiadają ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000 zł; 4) nie podlegają wykluczeniu w rozumieniu art. 24 ustawy P.z.p.; 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że a) każdy z osobna posiada uprawnienia do prowadzenia działalności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy P.z.p., b) wspólnie muszą wykazać, że posiadają wiedzę i doświadczenie (określone w pkt 2 lit. a, dysponują potencjałem technicznym oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym kadrą kierowania budową oraz specjalistami (określone w pkt. 2 lit. b), posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia, ubezpieczyli się w zakresie OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na kwotę nie mniejsza niż 1.000.000 zł. 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1) Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikają informacje potwierdzające spełnianie warunków. 2) Ocena będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia. 3) Oświadczenia woli muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę lub osoby do tego uprawnione. 4) Kopie dokumentów muszą być potwierdzone - za zgodność z oryginałem - przez osobę do tego uprawnioną. 5) Wykonawca, który nie potwierdzi spełnienia warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta odrzucona. 6) Pełnomocnictwo dla osób lub podmiotów uprawnionych do reprezentacji albo do reprezentacji i zawarcia umowy musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza. 7) Pełnomocnictwo w formie pełnomocnictwa rodzajowego powinno dotyczyć przedmiotowego postępowania i Zamawiającego. 8) Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu : 1) Oświadczenie o spełnieniu warunków niezbędnych przy ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 1 - 3 ustawy P.z.p. (jeżeli wniosek jest składany wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie takie powinno być złożone, jako jedno i podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika), 2) Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy P.z.p. (jeżeli wniosek jest składany wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie takie powinno być złożone osobno przez każdego z partnerów), 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4) Wykaz osób (kadry kierowania budową) lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia (krótkie CV zawodowe), oraz uprawnieniami i zaświadczeniami o wpisie na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego, 5) Oświadczenie, że wykonawca dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń. 6) Oświadczenie, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował wykwalifikowanym personelem zdolnym do wykonania zamówienia, 7) Informacja z Banku lub SKOK o stanie środków finansowych lub zdolności kredytowej wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 8) Polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.000.000 zł., 9) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za cały okres prowadzenia działalności gospodarczej wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie, 10) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 11) Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.bip.radlow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach