Przetargi.pl
Roboty pn. Kontrakt nr 4 Budowa kwatery składowania II.2

Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Rudno Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 14-100 Ostróda, ul. Stępowskiego 10
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 644 12 44 , fax. 089 648 41 82
  • Data zamieszczenia: 2011-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Rudno Sp. z o.o.
    ul. Stępowskiego 10 10
    14-100 Ostróda, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 644 12 44, fax. 089 648 41 82
    REGON: 28032088000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zuokrudno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spólka z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty pn. Kontrakt nr 4 Budowa kwatery składowania II.2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    INFORMACJE PODSTAWOWE 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie na rzecz Zamawiającego robót budowlanych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pt.: /Kontrakt nr 4 /Budowa kwatery składowania II.2/, w oparciu o projekt pt.: /Zakład utylizacji odpadów komunalnych w Rudnie k/Ostródy - projekt budowlany niecki składowiska - /autorstwa Przedsiębiorstwa Projektowo-Wdrożeniowego /Czyste Powietrze/ Sp. z o.o. oraz posiadanego przez Zamawiającego pozwolenie na budowę. Zakres robót obejmuje także: - wykonanie drogi wewnętrznej o nawierzchni tłuczniowej wzdłuż północnej i wschodniej granicy kwatery II.2 (zgodnie z projektem wykonawczym nr rejestru ETP/74/PW/2006). Długość drogi 320m, szerokość 5m, w tym z jednym fragmentem do wymijania o długości 35m i szerokości 8m; - uzupełnienie pasa zieleni izolacyjnej o długości 210m i szerokości 10m; - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie składowiska oraz innych wymaganych pozwoleń i uzgodnień na etapie budowy i użytkowania. 2. Zakres przedmiotu zamówienia jest elementem inwestycji pn. /Budowa systemu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Związku Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego /Czyste Środowisko/ - II etap/ i w ramach tej inwestycji przewiduje się jego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, tj. z Funduszu Spójności w ramach programu Operacyjnego: Infrastruktura i Środowisko - Priorytet II: Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi, Działanie 2.1: Kompleksowe przedsięwzięcia z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi ze szczególnym uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych. 3. Planowane przedsięwzięcie obejmujące uzupełnienie infrastruktury technologicznej Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Rudno będzie realizowane na terenie istniejącego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Rudno Sp. z o.o., położonego w miejscowości Rudno, w Gminie Ostróda, ok. 12 km na południe od centrum Miasta Ostróda. Teren lokalizacji ZUOK Rudno obejmuje: 3.1 Tereny dotychczas zainwestowane pod lokalizację starego składowiska oraz infrastruktury technologicznej I Etapu ZUOK Rudno obejmujące działki o łącznej powierzchni 19,87 ha, położone w Gminie Ostróda, obręb Rudno, na których przewiduje się modernizację istniejącej infrastruktury w kierunku obsługi zwiększonego zakresu technologicznego ZUOK Rudno: -nr ew. 75/15 - 10,65 ha, -nr ew. 75/12 - 3,93 ha, -nr ew. 66/8 - 1,14 ha, -nr ew. 66/10 - 3.61 ha, -nr ew. 119/3 - 0,54 ha, 3.2 Działkę 75/16 o pow. 0,25 ha, obręb Rudno, która stanowi drogę dojazdową do ZUOK, 3.3 Działkę 143/3 o powierzchni 3,33 ha, obręb Rudno, przewidzianą na realizację uzupełniającego segmentu przetwarzania biologicznego odpadów komunalnych oraz uzupełniających obiektów infrastruktury, 3.4 Działkę 143/2 o powierzchni 3,6496 ha, obręb Rudno stanowiącą rezerwę powierzchni pod budowę infrastruktury odzysku odpadów ZUOK Rudno, 3.5 Budowa kwatery II.2. będzie realizowana na terenie inwestycji I Etapu na działkach o nr ewidencyjnych 66/8, 75/15, 75/12, 66/10 oraz 119/3. Działki nr ewidencyjny 66/8, 75/15, 75/12, 66/10, są własnością ZUOK Rudno, Inwestor posiada prawo do dysponowania gruntem na cele budowlane dla działki nr ew. 119/3. Tereny lokalizacji zgodnie z wypisem z rejestru gruntów to tereny przemysłowe, drogi oraz w niewielkiej części grunty rolne IV klasy, pastwiska i nieużytki oraz grunty zakrzewione oraz zadrzewione. Teren lokalizacji ZUOK Rudno nie jest ujęty w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Ostróda. 4. Projektowana dla ZUOK Rudno dla inwestycji I Etapu docelowa wielkość kwatery składowania wynosi 3,46 ha i pojemność 309 500 m3. Dla umożliwienia etapowej realizacji kwatery przewidziano groblę działową, przedzielającą kwaterę na dwie części o wymiarach: -Kwatera II.1. - 1,89ha, -Kwatera II.2. - 1,57ha. W ramach Etapu I została zrealizowana i jest aktualnie eksploatowana kwatera nr II.1. W ramach inwestycji II Etapu, objętej niniejszym Zamówieniem przewidywana jest realizacji kwatery II.2. Budowę kwatery składowania odpadów balastowych (kwatera II.2.) przewiduje się wykonać jako kontynuację inwestycji etapu I, w oparciu o prawomocne pozwolenie na budowę wydane dla realizacji Etapu I Budowy ZUOK Rudno [Pozwolenie na budowę nr 403/2002 (znak BA.7351-351/02) z dnia 25.11.2002 r., zmienione Decyzją z dnia 8 stycznia 2004 r. (znak BA.7351-D-1/04), zmienione Decyzją z dnia 20 sierpnia.2007 r. (znak BA.7351-A-351/02/33/07) oraz zmienione Decyzją z dnia 4.11.2010 r. (znak BA.7351.D-20/2010)], które zakresem obejmuje realizację kwatery II.2 (w niektórych dokumentach określanej jako kwatera II.B.). Dla I Etapu ZUOK obejmującego zakresem realizacje kwater II.1. i II.2. została wydana w oparciu o raport o oddziaływaniu na środowisko opracowany przez przedsiębiorstwo ENINA decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia [Decyzja Wójta Gminy Ostróda, z dnia 6 sierpnia 2007 r. (znak RPG-7624/4/07) o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia dla Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w msc. Rudno gmina Ostróda.]. Decyzja ta była podstawa do wydania pozwolenia na budowę kwatery składowania obejmującego zakresem realizacje kwatery II.1 oraz kwatery II.2. W roku 2011 w związku z ubieganiem się o dofinansowanie dla realizacji II Etapu rozbudowy ZUOK Rudno, Inwestor uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydaną w trybie wynikającym z aktualnych przepisów wymaganych dla procedury oceny oddziaływania na środowisko dla projektów ubiegających się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko [Decyzja Wójta Gminy Ostróda, z dnia 14 lutego 2011 r., Nr 6/2010 (znak RPG-7624/22/2010) o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia polegającego na uzupełnieniu infrastruktury technologicznej Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Rudno, w ramach projektu /Budowa systemu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Związku Gmin Ostródzko-Iławskiego /Czyste Środowisko/- II etap]. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach obejmuje swoim zakresem również realizację kwatery składowania odpadów II.2., nie zmienia wymagań określonych decyzji o Środowiskowych uwarunkowaniach z dnia 6 sierpnia 2007 r. Obiekty I Etapu w tym kwatera składowania odpadów są obecnie eksploatowane w oparciu o prawomocne pozwolenie zintegrowane z datą ważności do 30.12.2018 roku [Decyzja Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 30.12.2008 (znak OŚ.PŚ.7650-15/08), udzielająca Związkowi Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego /Czyste Środowisko/ pozwolenie zintegrowane na prowadzenie instalacji do składowania odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne oraz powiązanych z nią technologicznie obiektów infrastruktury technicznej, zlokalizowanej w msc. Rudno, gmina Ostróda, z późniejszymi zmianami]. Konstrukcja uszczelnienia oraz system drenażu kwatery II.2. są określone w dokumentacji projektowej jako kontynuacja budowy kwatery Nr II.1. Rozwiązania projektowe przewidują, że dno kwatery składowania odpadów zostanie uszczelnione folią PEHD o grubości 2 mm oraz wykładziną bentomatową o zawartości bentonitu 5 kg/m2. Zastosowana zostanie dodatkowo geowłóknina o gramaturze 400 g/m2. Warstwa uszczelniająca na dnie kwatery II od dołu i od góry zabezpieczona będzie warstwami drenażowymi piasku o grubości 0,4 m. Dno kwatery i skarpy zostaną uszczelnione: -warstwą mineralną filtracyjno - ochronną, -geomembraną PEHD o grubości 2 mm, -bentomatą o zawartości bentonitu 5 kg/m2, -warstwą ochronną z geowłókniny o gramaturze 400 g/m2. Wykonanie drenażu kwatery II.2. będzie polegało na włączeniu systemu drenażu do ciągów drenarskich kwatery II.1. i skierowaniu wód odciekowych do zbiornika na wody odciekowe o poj. 500 m3. Ciągi drenarskie zostaną wykonane jako sączki z rur drenarskich perforowanych PEHD o średnicy 100 mm, ułożonych w rozstawie co 35 m, w obsypce żwirowej o miąższości 0,3 m,. Rury drenarskie i obsypka żwirowa będą owinięte geowłókniną o gramaturze 200 g/m2. Główne ciągi zbierające zostaną wykonane z rur o średnicy 200 PEHD, ułożonych ze spadkami min. 1 %. W celu odgazowania kwatery składowania przewiduje się wykonanie 4 studni odgazowujących. Studnie będą posadowione na płycie betonowej Jomb ułożonej na podsypce piaskowej wyrównawczej o grubości 50 cm nad warstwą uszczelniająco - drenującą. Na płycie ustawiona będzie rura stalowa o średnicy 800 mm o długości 2,5 m. W jej wnętrzu znajduje się rura o średnicy 160 mm perforowana PE i obsypka żwirowa. W miarę dosypywania odpadów, cały element będzie podnoszony i uzupełniony. 5. Wykonawca we własnym zakresie zapewni sobie pomieszczenia biurowo-socjalne oraz podłączenie mediów. 6. Wykonawca jest zobowiązany nawet w imieniu zamawiającego do przygotowania koniecznych wystąpień do instytucji w przypadku wystąpienia takiej potrzeby. 7. Wykonawca zobowiązany jest do czynnego udziału w pracach związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie oraz w okresie rozruchowo-eksploatacyjnym. 8. Zamówienie należy wykonać zgodnie z wszystkimi obowiązującymi i regulującymi je przepisami (np. Czerwony FIDC, Prawo Budowlane i inne obowiązujące w tym zakresie) 9. Szczegółowe wymagania co do ilości, rodzaju i sposobu przeprowadzenia robót budowlanych, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, określone są w załącznikach do niniejszej Części SIWZ. 10. Zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV) przedmiot zamówienia ma następujący kod CPV i opis: Kod CPV Opis 45000000-7 Roboty budowlane 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45111240-2 Roboty w zakresie odwadniania gruntu 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 11. Rezultatem budowy kwatery składowania II.2. będzie zapewnienie docelowej pojemności składowania odpadów dla połączonych kwater II.1. i II.2. w wymiarze ok. 309 500 m3, jako logistycznego zaplecza ZUOK Rudno zapewniającego wieloletnie perspektywy składowania odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji e) zobowiązanie gwaranta do: /zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw oraz nie udowodnił, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. lub, że: - Wykonawca, którego ofertę wybrano: -odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub -nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub -zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy/; 3) Postanowienia pkt XII.2.2) stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. XII.2.1)b) i XII.2.1)e). Wniesione wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w postaci gwarancji lub poręczenia musi wyraźnie wskazywać, iż jest ono wystawione na rzecz wszystkich podmiotów składających ofertę wspólną. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Bank Millennium Nr konta: 49 1160 2202 0000 0001 1609 1559 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w biurze spółki Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych RUDNO Sp. z o.o., ul. Stępowskiego 10, 14-100 Ostróda, poprzez dołączenie oryginału dokumentu wadialnego do oryginału oferty. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym, do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zuokrudno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach