Przetargi.pl
Roboty budowlane w szkołach - w ramach projektu "Dostępna Szkoła"

Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń ogłasza przetarg

  • Adres: 43-150 Bieruń, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń
    Rynek
    43-150 Bieruń, woj. śląskie
    REGON: 276258285
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane w szkołach - w ramach projektu "Dostępna Szkoła"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn.: „Roboty budowlane w szkołach – w ramach projektu „Dostępna Szkoła”, w Bieruniu w budynkach i w otoczeniu szkół: - Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Krakowskiej 30,- Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Licealnej 17a,- Szkoły Podstawowej nr 3 przy ul. Węglowej 11,- Szkoły Podstawowej nr 3 przy ul. Warszawskiej 294.2. Zakres prac oraz ich opis znajduje się w SWZ oraz załącznikach do SWZ tj.: szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (SOPZ) oraz w projektowanych postanowieniach umowy. 3. Stosownie do treści art. 95 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że stawia wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na wykonaniu pracy w sposób określony art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy . Szczegóły dotyczące w/w wymagań, w tym rodzaj czynności, których dotyczą wymagania, sposób weryfikacji zatrudnienia oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli, zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik do SWZ.4. Zamówienie jest objęte wsparciem finansowym: Grant „Dostępna szkoła" w ramach IV Osi priorytetowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój „ Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa ", Działanie 4.1 Innowacje społeczne, konkurs nr POWR.04 .01.00 IZ.00 00021/18.5. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych w ramach przedmiotowego zamówienia. Uzasadnienie Zakres robót budowlanych objęty niniejszym zamówieniem realizowany jest w ramach przedsięwzięcia grantowego pn. „Bieruńskie Szkoły Podstawowe dostępne dla wszystkich”, w ramach projektu „Dostępna szkoła” dofinansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Projekt jest częścią pilotażowego działania „Szkoły bez barier” i jest elementem programu Dostępność Plus finansowanego przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt wdrażany jest w placówkach edukacyjnych wymagających wprowadzenia udogodnień architektonicznych i usprawnienia rozwiązań systemowych dotyczących dostępności szkół dla osób z niepełnosprawnościami.Prace budowlane prowadzone będą nie tylko w oparciu o własne założenia architektoniczne, ale i wypracowany wspólnie przez Instytucje realizujące projekt „Model Dostępnej Szkoły”, który stanowi punkt odniesienia do zaplanowania oraz wdrożenia kompleksowych rozwiązań m.in. z zakresu eliminowania barier architektonicznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Model ten w wielu obszarach budowlanych jest bardziej restrykcyjny niż zapisy Prawa Budowlanego, gdyż stawia na pełną i bezkompromisową dostępność obiektów oświatowych.Zamawiający wyklucza możliwość składania ofert częściowych w przedmiotowym postępowaniu, biorąc pod uwagę poniższe argumenty:Termin realizacji zamówienia, określony w §1 ust. 1 aneksu nr 1 do umowy o powierzenie grantu 224/2021/BZP/DS - Grantobiorca czyli Gmina Bieruń zobowiązała się umownie wobec Grantodawcy: Fundacja Fundusz Współpracy z Warszawy, do wykorzystania grantu do 30 września 2023 r. Wykorzystania grantu czyli realizacji w pełnym zakresie założonych w projekcie m.in. robót budowalnych, ich odbiór oraz zapłatę faktur/rachunków za zrealizowany zakres rzeczowy projektu. Nie chcemy zatem dopuścić do sytuacji rozdrobnienia zamówienia, które niesie ryzyko jego niepełnego wykonania w terminie przez np. Wykonawcę jednej z części zamówienia.Niewykonanie w terminie zadania to narażenie gminy na zwrot grantu wraz z wysokimi odsetkami, a biorąc pod uwagę fakt, iż projekt „Bieruńskie Szkoły Podstawowe dostępne dla wszystkich” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020, zaś środki przekazywane gminie przez Grantodawcę są wynikiem kontraktu pomiędzy nim a Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju, termin na rozliczenie przez gminę projektu (30 września 2023 r.) jest terminem nieprzekraczalnym, co wynika też z obowiązku rozliczenia środków pomocowych w ramach kończącej się perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020.Kolejnym argumentem przemawiającym za brakiem możliwości składania ofert częściowych jest obowiązek wykonania zaplanowanych robót budowalnych w pełnym zakresie, wynikającym z projektu pn. „Bieruńskie Szkoły Podstawowe dostępne dla wszystkich”. Jeden Wykonawca poddawany bieżącej kontroli nadzoru inwestorskiego znacznie zmniejsza ryzyko braku realizacji części prac. Brak zaś zrealizowania robót w zakładanym w projekcie zakresie grozi zwrotem dofinansowania przez gminę w całości lub w części. Jeden Wykonawca daje też wyższą gwarancję wykonania prac zgodnie z założeniami „Modelu Dostępnej Szkoły”, którego niejednokrotnie wysublimowane wymogi są bardziej restrykcyjne niż zapisy w zakresie dostępności architektonicznej w Prawie Budowlanym.W ocenie Zamawiającego brak podziału zamówienia na części nie ogranicza na płaszczyźnie ilościowej jak również jakościowej możliwości udziału wykonawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Ponadto decyzja w sprawie podziału zamówienia na części jest w gestii zamawiającego, zgodnie z ustawą. Pzp i zawartych w niej przepisów statuujących obowiązek podziału zamówienia na części przez zamawiających. Przy czym art. 91 ust. 1 Pzp powinien być interpretowany łącznie z art. 91 ust. 2 ustawy Pzp w celu zbadania, czy przyczyny zaniechania podziału zamówienia nie naruszają zasad postępowania wyrażonych w art. 16 pkt 1 Pzp. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części w żaden sposób nie ogranicza zasady uczciwej konkurencji. Przepis art. 91 ust. 1 Pzp wskazuje, że zamawiający może udzielić zamówienia w częściach – nie stanowi więc źródła obowiązku dla zamawiającego i na jego podstawie nie można sformułować zarzutu wobec zamawiającego, który takiego podziału nie dokona. Natomiast art. 91 ust. 2 Pzp tworzy obowiązek zawarcia w dokumentach postępowania uzasadnienia w przypadku zaniechania podziału zamówienia. Jest to obowiązek informacyjny, którego realizacja może być weryfikowana. W związku z tym treść uzasadnienia przedstawianego przez zamawiającego jest istotna.7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 9. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 96 ustawy.10. Zamawiający nie przewiduje zastrzeżenia możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy.11. Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych , o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy.12. Zamawiający przewiduje możliwość zorganizowania dla Wykonawców wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 ustawy. Szczegóły określa SOPZ. Brak odbycia przez Wykonawcę wizji nie będzie skutkował odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy. 13. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłymi Wykonawcami zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.14. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 15. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.16. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.17. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.18. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.19. Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie przedmiotowych środków dowodowych.20. Kod CPV dotyczący przedmiotu zmówienia:główny przedmiot:45000000-7 Roboty budowlanekody pomocnicze:45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach45442100-8 Roboty malarskie
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach