Przetargi.pl
"Roboty budowlane polegające na wykonaniu trzech zadań: Zadanie nr 1. Budowa drewnianej wieży widokowej wraz z infrastrukturą; Zadanie nr 2.Budowa drewnianej wiaty edukacyjnej wraz z infrastrukturą; Zadanie nr 3. Budowa miejsc postoju.

Nadleśnictwo Ośno Lubuskie ogłasza przetarg

  • Adres: 69-220 Ośno Lubuskie, ul. Rzepińska
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 577 400 , fax. 957 577 400
  • Data zamieszczenia: 2019-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Ośno Lubuskie
    ul. Rzepińska 11
    69-220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie
    tel. 957 577 400, fax. 957 577 400
    REGON: 81053925500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.osnolubuskie.szczecin.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Ośno Lubuskie - jednosta organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Roboty budowlane polegające na wykonaniu trzech zadań: Zadanie nr 1. Budowa drewnianej wieży widokowej wraz z infrastrukturą; Zadanie nr 2.Budowa drewnianej wiaty edukacyjnej wraz z infrastrukturą; Zadanie nr 3. Budowa miejsc postoju.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu trzech zadań: Zadanie nr 1. Budowa drewnianej wieży widokowej wraz z infrastrukturą; Zadanie nr 2. Budowa drewnianej wiaty edukacyjnej wraz z infrastrukturą; Zadanie nr 3. Budowa miejsc postoju. Zakres robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia obejmuje: 1 W ramach zadania nr. 1. Budowa drewnianej wieży widokowej wraz z infrastrukturą planuje się: a). W północnej części działki nr ewid. 851, w niedalekiej odległości od Kanału Postomskiego, wybudowanie drewnianej wieży widokowej przeznaczonej do celów edukacyjnych wraz z elementami małej architektury i ogrodzeniem. Wieża posiadać będzie dwie platformy widokowe, dobrane odpowiednio do przewidywanej liczby turystów. Zakłada się, że wieża przeznaczona będzie dla 50 osób. b). W południowej części działki nr ewid. 850, w poprzek skarpy Kanału Postomskiego wybudowanie podestu przeznaczonego do cumowania kajaków. Podest będzie posiadał dwa poziomy, dostosowując się do bieżącego poziomu wody w kanale. c). Umiejscowienie elementów małej architektury przy wieży widokowej, w skład których wchodzi: - tablica informacyjna, - pojemnik na śmieci, - niskie ogrodzenie o wysokości 80cm, - ławostół z zadaszeniem. W/w elementy wykonane technologii drewnianej. 2 W ramach zadania nr. 2. Budowa drewnianej wiaty edukacyjnej wraz z infrastrukturą planuje się: a). Budowę wiaty edukacyjnej oraz elementów jej towarzyszących na działce nr ewid. 3/12 w Lemierzycach. b). Umiejscowienie elementów infrastruktury towarzyszącej, w skład których wchodzi: - tablica informacyjna, - 2 pojemniki na śmieci, - niskie ogrodzenie o wysokości 80cm wzdłuż frontowej granicy działki, - ławostoły jako wyposażenie wiaty edukacyjnej, - ścieżka zdrowia oraz huśtawka dla dzieci – urządzenia małej architektury. W/w elementy w technologii drewnianej. 3 W ramach zadania nr. 3. Budowa miejsc postoju planuje się: a). Wybudowanie w południowej części działki nr ewid. 851 i 853, w odległości ok. 27m od krawędzi drogi krajowej nr 22 projektuje się 5 miejsc postoju dla samochodów osobowych, w tym 1 miejsce postojowe przeznaczone dla pojazdów osób niepełnosprawnych. W zakresie planuje się również budowę elementów małej architektury w których skład wchodzi: - 2 tablice informacyjne, - 2 ławostoły zadaszone, - 2 pojemniki na odpady, - stojak na rowery. b). Projektowany parking leśny wymaga przebudowy istniejącego zjazdu w km 3+780 strona lewa drogi, na zjazd publiczny. W ramach w/w zadań należy wykonanać i zamontować 12 tablic edukacyjnych: - 1 tablica edukacyjna – Zadanie nr 1. Budowa drewnianej wieży widokowej wraz z infrastrukturą, - 8 tablic edukacyjnych – ścieżka edukacyjna „Szlak dzięcioła” - 1 tablica edukacyjna – Zadanie nr 2. Budowa drewnianej wiaty edukacyjnej wraz z infrastrukturą; - 2 tablice edukacyjne – Zadanie nr 3. Budowa miejsc postoju. Treści i grafika, które mają być umieszczone na tablicach oraz szczegółowa lokalizacja 8 tablic na ścieżce edukacyjnej zostanie przekazana wykonawcy w dniu podpisania umowy. Tablice na ścieżce edukacyjnej powinny być wykonane zgodnie z projektem tablicy na wieży widokowej (Załącznik nr 10.5 do SIWZ) W ramach w/w zadań do należy wykonać i zamontować 13 ławostołów: - 1 ławostół – Zadanie nr 1. Budowa drewnianej wieży widokowej wraz z infrastrukturą; - 2 ławostoły – ścieżka edukacyjna „Szlak dzięcioła” - 8 ławostołów jako wyposażenie wiaty – Zadanie nr 2. Budowa drewnianej wiaty edukacyjnej wraz z infrastrukturą; - 2 ławostoły – zadanie nr 3. Budowa miejsc postoju. Szczegółowa lokalizacja 2 ławostołów mających być usytułowanych na ścieżce edukacyjnej „Szlak dzięcioła” zostanie podana wykonawcy w dniu podpisania umowy. Ławostoły na ścieżce edukacyjnej powinny być wykonane zgodnie z projektem ławostołu na wieży widokowej (Załącznik nr 10.5 do SIWZ). W ramach w/w zadań należy wykonać i zamontować 13 koszy na śmieci: - 1 kosz na śmieci – Zadanie nr 1. Budowa drewnianej wieży widokowej wraz z infrastrukturą, - 8 koszy na śmieci – ścieżka edukacyjna „Szlak dzięcioła” - 2 kosze na śmieci – Zadanie nr 2. Budowa drewnianej wiaty edukacyjnej wraz z infrastrukturą; - 2 kosze na śmieci – Zadanie nr 3. Budowa miejsc postoju. Szczegółowa lokalizacja 8 koszy na śmieci mających być usytułowanych na ścieżce edukacyjnej „Szlak dzięcioła” zostanie przekazana wykonawcy w dniu podpisania umowy. Kosze na śmieci na ścieżce edukacyjnej powinny być wykonane zgodnie z projektem kosza na śmieci na wieży widokowej (Załącznik nr 10.5 do SIWZ). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla w/w zadań zawierają: - Dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik od nr 10.1 – 10.20 do SIWZ; - Pozwolenie na budowę – Załącznik nr 9 do SIWZ; - Opinia geotechniczna – Załącznik nr 8.1 – 8.2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 12 000,00 złotych. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 28 8369 0008 0000 0101 2000 0020 z dopiskiem „wadium na zabezpieczenie oferty budowa wieży widokowej, wiaty edukacyjnej i miejsc postoju”. Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy złożyć wraz z Ofertą w oryginale lub należy zdeponować w kasie w siedzibie zamawiającego. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania z ofertą. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona z postepowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a PZP. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych (warunki wskazane w pkt 6.1. ppk. 3), SIWZ) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 8.6. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zobowiązany jest do: 1) zamieszczenia informacji, o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 8.1 ppkt 1 i 2) SIWZ. 2) przedłożenia wraz z ofertą zobowiązania podmiotu trzeciego albo innego dokumentu służącego wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci zgodnie z pkt. 8.5. SIWZ. Wykonawca, który wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP zobowiązany będzie do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 8.3. ppkt 3). Dokumenty wskazane w pkt 8.3. pkt 3) SIWZ Wykonawca będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert w trybie art. 26 ust.2 PZP. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w pkt 8.3. ppkt. 3 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. 8.6 SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8.6. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 8.8. SIWZ stosuje się. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszania osoby, której dokument dotyczy o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a)w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b)oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; c)Oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1 ppkt. 1) i 2) SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; d)dokumenty, o których mowa w pkt 8.3. pkt. 3), obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. e)wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; f)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; g)Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów (art. 26 ust. 2f PZP). Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielnie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126 z późn. zm.), składane są w oryginale lub kopi poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega wykonawca albo wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje poprzez opatrzenie kopii dokumentu lub kopi oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016r. poz. 1126 z późn. zm.), wymienione w niniejszym rozdziale SIWZ sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016r. poz. 1126 z późn. zm.), wymienionych w niniejszym rozdziale SIWZ, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach