Przetargi.pl
Renowacja parku w zespole parkowo-dworskim znajdującego się w miejscowości Ruszcza - Etap I

GMINA POŁANIEC ogłasza przetarg

  • Adres: 28-230 Połaniec, ul. Ruszczańska 27
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-02-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA POŁANIEC
    ul. Ruszczańska 27
    28-230 Połaniec, woj. świętokrzyskie
    REGON: 830409710
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://polaniec.bip.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Renowacja parku w zespole parkowo-dworskim znajdującego się w miejscowości Ruszcza - Etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest renowacja parku, który zlokalizowany jest na działce oznaczonej nr ewidencyjnym 35 w miejscowości Ruszcza, gmina Połaniec. Na terenie parku znajduje się również zabytkowy dwór. Park i dwór wchodzą w skład dawnego zespołu dworskiego w Ruszczy. Cały zespół wpisany jest na listę zabytków pod numerem A.869 z 05.09.2011.Zadanie obejmuje:a) budowę nawierzchni utwardzonych alei parkowych pieszych i pieszo – jezdnej z kruszyw mineralnych wraz z podbudową i obrzeżami betonowymi,b) instalację elementów małej architektury (ławki, kosze, fontanna parkowa wraz z komorą, trejaże drewniane),c) budowę instalacji nawadniania zieleni. 2. Zamówienie należy wykonać na podstawie:a) Projektu budowlanego:- Część 1: Projekt zagospodarowania terenu.- Część 4: Projekt branży drogoweb) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB,c) Zakresu rzeczowego.3. Obszar objęty budową nawierzchni utwardzonych alei parkowych pieszych i pieszo – jezdnej z kruszyw mineralnych wraz z podbudową i obrzeżami betonowymi określają załączniki: rys. zakres 2.1 i zakres 2.2.4. Obszar objęty instalacją nawadniania zieleni określa rys S-02 (branża sanitarna) oraz rys. PW_Z-02 (zieleń - rozmieszczenie rabat). Na terenie objętym nawadnianiem należy rozmieścić 13 kompletnych puszek poboru wody wraz z zaworami tak aby po podłączeniu do puszki zraszacza czy linii kroplujących nawaniane były wszystkie rabaty.5. W opisach technicznych oraz STWiORB (plik .doc) pozycje przekreślone oznaczają zakres, który nie jest objęty niniejszym zamówieniem.6. Załączona dokumentacja projektowa – stanowi podstawę do oszacowania robót.7. Załączony zakres rzeczowy robót stanowi jedynie uzupełnienie w/w dokumentacji.8. Na terenie parku jest już zamontowane oświetlenie parkowe oraz kilka ławek i koszy zgodnie projektem. Dostarczone ławki i kosze powinny być zgodne z istniejącymi - pliki zd1.9. Wykonawca wykona w komorze fontanny przejścia szczelne pod przyszłe uzbrojenie tj: przyłącze wodociągowy, przykanalik kanalizacji sanitarnej oraz przewody instalacji elektrycznej, a także wyprowadzi te przejścia poza utwardzenie wokół fontanny. Jednocześnie przed zgłoszeniem zakończenia prac wykonawca dokona sprawdzenia prawidłowej pracy fontanny. 10. W chwili obecnej trwa remont budynku dworku. Wykonawca tego zadania jest na etapie opracowywania projektu budowlanego. Wykonawca niniejszego zadania zobowiązany jest do stałego kontaktu i skoordynowania prac z wykonawcą zadania „Renowacja zabytkowego dworku w miejscowości Ruszcza w celu ochrony dziedzictwa kulturowego regionu”. Jednocześnie wykonawca niniejszego zadania zobowiązany jest do dostarczenia wszelkich niezbędnych dokumentów w celu uzyskania w późniejszym czasie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. 11. Zamawiający posiada Projekt Budowlany Zabytkowego Parku w wersji papierowej, decyzję pozwolenia na budowę oraz decyzję Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (dokumenty zostaną przekazane wykonawcy po podpisaniu umowy).12. Wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. 13. Po zakończeniu robót należy doprowadzić teren działki jak również teren przyległy - do należytego stanu, uporządkowanie terenu budowy. 14. Podstawowe warunki i wymagania dotyczące realizacji przedmiotowego zadania: a) Jeżeli wystąpi wysoki poziom wód gruntowych, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić ciągłe odwodnienie wykopów ziemnych według własnej technologii w oferowanej cenie ryczałtowej zadania, b) Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt wykona obsługę geodezyjną zadania, w tym inwentaryzację powykonawczą, przez uprawnionego geodetę zgodnie z obowiązującymi przepisami, c) Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakość materiałów użytych do realizacji zamówienia przez siebie i swoich podwykonawców, d) Na dostarczone do wbudowania w procesie realizacji inwestycji materiały i urządzenia, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić atesty, aprobaty techniczne lub inne dokumenty równoważne, e) Wykonawca na swój koszt zobowiązany będzie do właściwej organizacji placu budowy, f) Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt zabezpiecza wszelkie media, g) Zamawiający zabrania stosowania materiałów szkodliwych dla otoczenia. Materiały nie odpowiadające wymaganiom zostaną usunięte z terenu budowy na koszt Wykonawcy, h) Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia składowanych materiałów, narzędzi i sprzętu przed zniszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą, zagrożeniem dla osób postronnych, 15. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w opisie przedmiotu zamówienia, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w niniejszym zamówieniu. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających, iż te materiały i urządzenia odpowiadają opisanym przez Zamawiającego. 16. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia występuje wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie określeniem minimalnych parametrów i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie cechy powinny posiadać materiały lub urządzenia użyte do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Wykonawca, który oferuje materiały lub urządzenia równoważne zobowiązany jest wykazać w ofercie, że spełniają one wymagania Zamawiającego.17. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przy pomocy norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykazanie równoważności winno odbyć się w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 - 107 ustawy Pzp. 18. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową. 19. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć i zamontować tablicę informacyjną zawierającą oznaczenie słowne programu oraz logo Polski Ład, zgodnie z § 2 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. poz. 953).20. Zamówienie publiczne dofinansowane jest z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Umowa zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą nie wcześniej niż po otrzymaniu przez Zamawiającego Promesy, dla zadania będącego przedmiotem zamówienia.21. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania, jeżeli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.Wymagania dodatkowe:22. Zamawiający zaleca , aby Wykonawca przed przygotowaniem oferty dokonał wizji lokalnej, z zastrzeżeniem, że sporządzenie oferty jest możliwe bez odbycia wizji lokalnej. 23. Zamawiający przekazuje wraz SWZ wszelką dokumentację niezbędną do realizacji zamówienia, w związku z czym nie przewiduje możliwości ani konieczności jej sprawdzenia przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego. 24. Wymagany okres gwarancji i okres rękojmi na przedmiot zamówienia tj. roboty budowlane wraz z materiałami użytymi do tych robót – min. 48 miesięcy, a max. 60 miesięcy. Bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od dnia odbioru końcowego robót budowlanych, potwierdzonego protokołem odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W prowadzonym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 8 000,00 zł.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:3.1. pieniądzu,3.2. gwarancjach bankowych,3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych,3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462)4. Poręczenia lub gwarancje, wnoszone jako wadium muszą być ważne minimum przez okres związania ofertą i dotyczyć przedmiotowego zamówienia.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem /operacja bezgotówkowa/ na rachunek bankowy w BS Połaniec Nr 80942500080000234920060008 zaznaczając w tytule przelewu jakiego zamówienia (numer/znak/nazwa zamówienia) wadium dotyczy.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.7. Wadium wnoszone w innych formach niż pieniężna (gwarancje, poręczenia) Wykonawca składa w oryginale w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy, spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:2.1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.ZAMAWIAJĄCY NIE STAWIA WARUNKU W TYM ZAKRESIE.2.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.ZAMAWIAJĄCY NIE STAWIA WARUNKU W TYM ZAKRESIE.2.1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.ZAMAWIAJĄCY NIE STAWIA WARUNKU W TYM ZAKRESIE.2.1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:2.1.4.1. dysponują osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, tj.:a) kierownik budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotamiw specjalności konstrukcyjno-budowlanej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie,- jak również osoba ta posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn.:kierowała robotą budowlaną przy zabytku nieruchomym wpisanych do rejestru, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,b) kierownik robót, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,2.1.4.2. posiadają niezbędne doświadczenie, tzn.:- w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali minimum 1 robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto polegającą na utwardzeniu terenu i wykonaniu obiektów małej architektury.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach