Przetargi.pl
Remont kapitalny i modernizacja dachu w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 8 połączony z likwidacją i utylizacją azbestu

Prezydent Miasta Będzina ogłasza przetarg

  • Adres: 42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 20
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 267-35-16 , fax. (032) 267 62 19
  • Data zamieszczenia: 2011-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Będzina
    ul. 11 Listopada 20 20
    42-500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 032 267-35-16, fax. (032) 267 62 19
    REGON: 00051556490000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont kapitalny i modernizacja dachu w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 8 połączony z likwidacją i utylizacją azbestu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych - remontowych w zakresie: 1.roboty rozbiórkowe pokrycia dachu - płyty faliste azbestowe wraz z utylizacją, 2.roboty ziemne, 3.naprawa uszkodzeń ścian i gzymsów, 4.częściowa wymiana drewnianej konstrukcji dachowej, 5.roboty tynkarskie, murarskie, 6.montaż pokrycia dachowego z blacho dachówki powlekanej z posypką mineralną oraz daszków nad wejściami, 7.wymiana rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich, 8.izolacja pionowa ścian fundamentowych, 9.roboty brukarskie w zakresie przebudowy nawierzchni tarasu, 10. wykonanie instalacji wentylacji grawitacyjnej, 11. wykonanie instalacji odgromowej, 12. malowanie elewacji budynku, 13. udrożnienie kanalizacji deszczowej i wykonanie studni chłonnych. Szczegółowy zakres robót określony jest poprzez dokumentację projektową załącznik nr 8 do SIWZ, specyfikacje techniczne załącznik nr 9 do SIWZ i przedmiary robót stanowiące załącznik nr 6 do SIWZ. UWAGA!!!: 1.Rozbiórka i utylizacja azbestu na podstawie opracowanego Planu pracy uzgodnionego z Zamawiającym. 2.W związku z tym, że wykonanie zamówienia wiąże się z rozebraniem płyt azbestowo - cementowych Wykonawca musi stosować się do przepisów: a) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (t.j.Dz.U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późn.zm.), b) rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz.U. Nr 216, poz 1824) c) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest ( Dz.U. Nr 71, poz.649), d)rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 23.10.2003 w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U nr 192 poz 1876 z 2003r z póż.zm) e)Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity z 2003 r. Dz. U. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.). 3. Demontaż azbestu winien się odbywać w oparciu decyzję wynikającą z przepisów ustawy o odpadach.(Dz.U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późn.zm.). 4. Wykonawca przedłoży inspektorowi nadzoru, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię (karty przekazania odpadów) do unieszkodliwienia, w momencie rozliczenia robót. 5.Odkryte powierzchnie konstrukcji dachowej i stropu muszą być zabezpieczone przed opadami atmosferycznymi. Z uwagi na konieczność zabezpieczenia funkcjonowania Przedszkola natychmiast po dokonaniu rozbiórki pokrycia azbestowego, Wykonawca sukcesywnie będzie realizował roboty w zakresie pokrycia dachowego blachodachówką. Wszelkie roboty związane z demontażem azbestu, odgrzybianiem i zabezpieczeniem więźby dachowej oraz fundamentów należy wykonywać w czasie kiedy Przedszkole nie funkcjonuje. 6.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przedłożenia przed przystąpieniem do realizacji prac planu BIOZ, wyznaczenia i oznakowania komunikacji i stref zagrożenia uzgodnionych i zatwierdzonych przez Dyrektora Przedszkola ze szczególnym uwzględnieniem przepisów wynikających z Rozporz. Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z dnia 22 stycznia 2003 r. Nr 6 poz.69). 7. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na obiekcie przeznaczonym do realizacji robót oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. Wykonawca musi mieć na uwadze fakt, iż budynek na terenie, którym będzie prowadzona inwestycja jest obiektem czynnym i będzie on zobligowany zorganizować roboty budowlane w taki sposób, aby nie zakłócać działalności placówki i bezpieczeństwa przebywających na terenie przedszkola osób. Wykonawca uzgodni z Dyrektorem przedszkola sposób i godziny prowadzenia prac tak, aby nie zakłócały ich pracy. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek zabezpieczenia terenu budowy przed szkodliwym działaniem pyłu azbestowego oraz zorganizowania czasu pracy w taki sposób by wszelkie prace związane z usuwaniem materiałów zawierających azbest miały miejsce podczas nieobecności dzieci przebywających w przedszkolu. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga, o ile to konieczne, złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Wyżej wskazane dokumenty mogą podlegać ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Przy wykonywaniu robót należy stosować wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. z ( Dz. U. nr 89 poz. 414 z 1994r. z późniejszymi zmianami). Utrzymanie czystości i porządku oraz gospodarkę odpadami należy prowadzić zgodnie z ustawą z dnia 13 września1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj.z 2005r. Dz.U. Nr 236, poz.2008 ze zm.) oraz ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późn.zm.), Wykonawca musi mieć uregulowany stan formalno-prawny w zakresie wytwarzania odpadów. Wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki zgodnie z ustawą o odpadach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451100001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu obowiązany jest wnieść wadium w PLN stosownie do art.45 i następne ustawy Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zm. ) w wysokości: 12 000,00zł ( słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100) 2.Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien przelać je na konto: ING Bank Śląski S.A O/Będzin nr 44 1050 1142 1000 0023 0074 0087 z dopiskiem Wadium na zadanie: Remont kapitalny i modernizacja dachu w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 8 połączony z likwidacją i utylizacją azbestu 3.W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin. 4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, UWAGA! Za termin wniesienia wadium w tej formie uważa się termin wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego. b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. Zm.). 5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.Zamawiajacy zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7 niniejszej części SIWZ , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bedzin.bip.info.pl/index.php?idmp=30&r=r
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach