Przetargi.pl
Remont kapitalny i modernizacja dachu w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 8 połączony z likwidacją i utylizacją azbestu

Prezydent Miasta Będzina ogłasza przetarg

  • Adres: 42-500 Będzin, ul. 11 Listopada 20
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 267-35-16 , fax. (032) 267 62 19
  • Data zamieszczenia: 2010-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Będzina
    ul. 11 Listopada 20 20
    42-500 Będzin, woj. śląskie
    tel. 032 267-35-16, fax. (032) 267 62 19
    REGON: 00051556490000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont kapitalny i modernizacja dachu w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 8 połączony z likwidacją i utylizacją azbestu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych - remontowych w zakresie: 1.roboty rozbiórkowe pokrycia dachu - płyty faliste azbestowe wraz z utylizacją, 2.roboty ziemne, 3.naprawa uszkodzeń ścian i gzymsów, 4.częściowa wymiana drewnianej konstrukcji dachowej, 5.roboty tynkarskie, murarskie, 6.montaż pokrycia dachowego z blacho dachówki oraz daszków nad wejściami, 7.wymiana rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich, 8.izolacja pionowa ścian fundamentowych, 9.roboty brukarskie w zakresie przebudowy nawierzchni tarasu, 10. wykonanie instalacji wentylacji grawitacyjnej, 11. wykonanie instalacji odgromowej, 12. malowanie elewacji budynku, 13. udrożnienie kanalizacji deszczowej i wykonanie studni chłonnych. Szczegółowy zakres robót określony jest poprzez dokumentację projektową załącznik nr 8 do SIWZ, specyfikacje techniczne załącznik nr 9 do SIWZ i przedmiary robót stanowiące załącznik nr 6 do SIWZ. UWAGA!!!: 1.Rozbiórka i utylizacja azbestu na podstawie opracowanego Planu pracy i uzgodnionego z Zamawiającym. 2.W związku z tym, że wykonanie zamówienia wiąże się z rozebraniem płyt azbestowo - cementowych, Wykonawca musi stosować się do zapisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649) oraz zapewnić transport odpadów zawierających azbest do miejsca unieszkodliwienia specjalistycznym sprzętem, zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie zakresu i sposobu stosowania przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych do transportu odpadów niebezpiecznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1986). 3.Wykonawca przekaże odpady zawierające azbest do unieszkodliwienia podmiotom gospodarczym posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwienia odpadów azbestowych poprzez składowanie: - deponowanie odpadów zawierających azbest musi odbywać się na podstawie zawartej umowy z zarządcą lub właścicielem składowiska posiadającego zezwolenie na unieszkodliwienie odpadów azbestowych, - odbiór i przekazanie odpadów do unieszkodliwienia musi odbywać się na podstawie Karty przekazania odpadów do unieszkodliwienia (składowania). 4. Wykonawca zapewni załadunek i wyładunek odpadów zawierających azbest z zachowaniem wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczeniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz program szkolenia w zakresie bezpieczeństwa użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216 poz. 1824). Wykonawca zapewni zatrudnionym przy załadunku, transporcie i wyładunku odpadów warunki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz środki ochrony indywidualnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity z 2003 r. Dz. U. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.). Wykonawca zapewni transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.) w sposób uniemożliwiający zanieczyszczenie dróg i terenów użyteczności publicznej oraz nie stwarzający zagrożenia dla środowiska. 5. Podczas prowadzenia robót rozbiórkowych płyt wykonanych z eternitu oraz ich transportu na miejsce składowania, należy przestrzegać obowiązujących procedur postępowania z wyrobami zawierającymi azbest, a w szczególności dotyczących: - zabezpieczenia obiektu i terenu wokół obiektu, - izolowania miejsca pracy, - wytwarzania odpadów, - pakowania odpadów, - wykonywania niezbędnych pomiarów czynników rakotwórczych w czasie prowadzenia prac, - oznakowania odpadów, - wystawienia dokumentów ewidencyjnych odpadów, - karty ewidencji odpadu, - karty przekazania odpadu, - przygotowania odpadów do odbioru, - oczyszczenia pola prac i otoczenia terenu robót z pozostałości azbestu, - prowadzenia rejestru prac w kontakcie z substancjami rakotwórczymi - przedstawienia dokumentu stwierdzającego rzetelność wykonania prac i oczyszczenia azbestu, - składania corocznych informacji do wojewódzkiego inspektora sanitarnego dotyczącej pracy w kontakcie z czynnikami rakotwórczymi. 6.Demontaż azbestu winien się odbywać w oparciu o - decyzje Starosty Będzińskiego zatwierdzającą program gospodarki odpadami niebezpiecznymi zawierającymi azbest wynikającą z art. 17 ustawy o odpadach lub decyzję Marszałka właściwego dla siedziby wytwarzającego zatwierdzającą program gospodarki odpadami wynikającą z art. 17 ust 1a ustawy o odpadach. 7. Wykonawca przedłoży inspektorowi nadzoru, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię (karty przekazania odpadów) do unieszkodliwienia, w momencie rozliczenia robót. 8.Odkryte powierzchnie konstrukcji dachowej i stropu muszą być zabezpieczone przed opadami atmosferycznymi. Z uwagi na konieczność zabezpieczenia funkcjonowania Przedszkola natychmiast po dokonaniu rozbiórki pokrycia azbestowego , Wykonawca sukcesywnie będzie realizował roboty w zakresie pokrycia dachowego blachodachówką. Wszelkie roboty związane z demontażem azbestu, odgrzybianiem i zabezpieczeniem więźby dachowej oraz fundamentów należy wykonywać w czasie kiedy Przedszkole nie funkcjonuje. 9.Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i przedłożenia przed przystąpieniem do realizacji prac planu BIOZ, wyznaczenia i oznakowania komunikacji i stref zagrożenia uzgodnionych i zatwierdzonych przez Dyrektora Przedszkola ze szczególnym uwzględnieniem przepisów wynikających z Rozporz. Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. z dnia 22 stycznia 2003 r. Nr 6 poz.69). 10. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na obiekcie przeznaczonym do realizacji robót oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu nierównoważności zaproponowanych zamienników. Przy wykonywaniu robót należy stosować wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. z ( Dz. U. nr 89 poz. 414 z 1994r. z późniejszymi zmianami). Utrzymanie czystości i porządku oraz gospodarkę odpadami należy prowadzić zgodnie z ustawą z dnia 13 września1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj.z 2005r. Dz.U. Nr 236, poz.2008 ze zm.) oraz ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach ( tj. z 2007 r. Dz U .Nr 39,poz 251 ze zm.). Wykonawca musi mieć uregulowany stan formalno-prawny w zakresie wytwarzania odpadów. Wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki zgodnie z ustawą o odpadach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451100001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu obowiązany jest wnieść wadium w PLN stosownie do art.45 i następne ustawy Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zm. ) w wysokości: 12 000,00zł ( słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100) 2.Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien przelać je na konto: ING Bank Śląski S.A O/Będzin nr 44 1050 1142 1000 0023 0074 0087 z dopiskiem Wadium na zadanie: Remont kapitalny i modernizacja dachu w budynku Przedszkola Miejskiego Nr 8 połączony z likwidacją i utylizacją azbestu 3.W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin. 4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, UWAGA! Za termin wniesienia wadium w tej formie uważa się termin wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego. b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. Zm.). 5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.Zamawiajacy zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7 niniejszej części SIWZ , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bedzin.bip.info.pl/index.php?idmp=30&r=r
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach