Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony nr 68/PN/14 na usługę udzielenia kredytu/pożyczki na finansowanie zakupu sprzętu medycznego o wartości szacunkowej nieprzekraczającej 207 000 euro

Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 41-703 Ruda Śląska, ul. W. Lipa 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 248 24 52 , fax. 32 779 59 12
  • Data zamieszczenia: 2014-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o.
    ul. W. Lipa 2 2
    41-703 Ruda Śląska, woj. śląskie
    tel. 32 248 24 52, fax. 32 779 59 12
    REGON: 24146865300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalruda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Sp. z o.o

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony nr 68/PN/14 na usługę udzielenia kredytu/pożyczki na finansowanie zakupu sprzętu medycznego o wartości szacunkowej nieprzekraczającej 207 000 euro
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu/pożyczki na finansowanie zakupu sprzętu medycznego: - inkubator zamknięty 3 sztuki - inkubator transportowy 1 sztuka - respirator transportowy 1 sztuka - respirator wysokiej klasy do terapii wentylacyjnej noworodków i dzieci 1 sztuka - aparat ultrasonograficzny 1 sztuka dla Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej Sp. z o.o. 2. Zamawiający wymaga udzielenia kredytu/pożyczki w wysokości 718.038,00 zł (w PLN). 3. Wykorzystanie kredytu nastąpi jednorazowo, przelewem na konto Zamawiającego do 3 dni po podpisaniu umowy kredytu/pożyczki. 4. W momencie udzielenia kredytu/pożyczki Wykonawca nie ma prawa potrącenia istniejących zobowiązań Zamawiającego. 5. Okres spłaty kredytu/pożyczki: 48 miesięcy (4 lata) od daty zawarcia umowy. 6. Prowizja Wykonawcy płatna jednorazowo w dniu uruchomienia kredytu/pożyczki poprzez potrącenie z kwotą pożyczki. 7. Spłata kredytu będzie następowała miesięcznie według formuły rat stałych kapitałowo-odsetkowych, zgodnie z harmonogramem spłat. 8. Pierwsza rata płatna od następnego miesiąca po miesiącu uruchomieniu finansowania (od miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło uruchomienie środków). 9. Dzień uruchomienia kredytu wyznacza dzień miesiąca, w którym winna być płatna każda następna rata. Jeżeli płatność wypada na dzień ustawowo wolny od pracy (sobota, niedziela, święta) - płatność przypada na pierwszy kolejny dzień roboczy następujący po dniu ustawowo wolnym od pracy. Dni robocze oznaczają dni od poniedziałku do piątku poza dniami ustawowo wolnymi (święta) , przypadające na dni od poniedziałku do piątku. 10. Dopuszcza się raz w roku jednomiesięczną zwłokę w zapłacie rat, bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych i prawnych, zwłoka nie powoduje wydłużenia umowy. W/w rata płatna będzie z następną wynikającą z harmonogramu ratą. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zwłoce najpóźniej na 2 dni przed przypadającym terminem płatności. Zwłoka w zapłacie rat nie wymaga zgody Wykonawcy. 11. Dopuszcza się na wniosek Zamawiającego możliwość negocjowania przesunięcia terminu płatności rat w każdym momencie obowiązywania umowy. Wyrażona zgoda przez Wykonawcę nie rodzi dodatkowych kosztów finansowych. Przesunięcie terminu płatności powoduje zmianę w zakresie harmonogramu spłat rat, bez dodatkowych kosztów finansowych. Dopuszcza się dwa w roku składanie w/w wniosku przez Zamawiającego. Przesunięcie terminu następuje na wniosek złożony na 2 dni przed przypadającym terminem płatności, liczy się data stempla pocztowego. Przesunięcie terminu płatności wymaga zgody Wykonawcy. Przesunięcie terminu płatności nie wydłuży okresu finansowania. 12. Za spłatę kredytu/pożyczki lub ich rat przyjmuje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. Jeżeli termin płatności rat kredytowych przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy - spłata następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 13. Bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 6M powiększonej o marżę Wykonawcy. 14. Każdorazowa zmiana stawki WIBOR 6M powoduje zmianę harmonogramu płatności. 15. Zmiana oprocentowania umowy pożyczki spowodowana zmianą stopy WIBOR, nie stanowi jej zmiany i nie wymaga jej wypowiedzenia, ani zawarcia z Zamawiającym aneksu do umowy. 16. O wysokości obowiązującego oprocentowania Wykonawca zawiadomi Zamawiającego w formie pisemnej, bez obciążenia kosztami poprzez aktualizacje harmonogramu. 17. Aktualizacja harmonogramu winna nastąpić najpóźniej 14 dni przed datą wymagalności raty. O zmianie harmonogramu Zamawiający oczekuje zawiadomienia w pierwszej kolejności drogą elektroniczną tj. faksem lub mailem na wskazany adres, a następnie listem poleconym. 18. Harmonogram winien zawierać wysokość stawki WIBOR 6M, kwoty 48 rat z określeniem części kapitałowej i odsetkowej oraz określeniem terminu płatności. 19. Dla celu porównania składanych ofert przyjmuje się stawkę WIBOR 6 M w wysokości 2,24 % na dzień 01.10.2014r. 20. Marża Wykonawcy będzie stała w całym okresie umowy. 21. Udzielenie kredytu ze zmienną stopą procentową WIBOR 6 M powiększoną o stałą marżę banku. Przeliczenie stawki WIBOR 6M nastąpi według jej notowania z dnia wymagalności ostatniej poprzedzającej raty dla rat od numeru 7 do 48 co 6 miesięcy (rata 7, 13, 19,25,31,37,43), a dla zapłaty pierwszej raty stawki WIBOR 6 M z dnia uruchomienia kredytu. Oprocentowanie liczone od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki regulowane miesięcznie. Do obliczania odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok ma 365 dni. W całym okresie kredytowania naliczanie odsetek winno być dokonywane według metody kapitałowej, to znaczy od aktualnego zadłużenia z tytułu kredytu. 22. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 6M zostanie ona, za porozumieniem stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 6M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 6M bez kosztów obciążających Zamawiającego. 23. Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu/pożyczki. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu/pożyczki. 24. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zaproponowania przez Wykonawcę w swojej ofercie żadnych innych opłat, poza wymienionymi w formularzu ofertowym, w oparciu o aktualną stawkę WIBOR 6 M powiększonej o stałą marżę. 25. Zaproponowana marża w okresie kredytowania nie może ulec podwyższeniu. Na wniosek Zamawiającego istnieje możliwość zmniejszenia marży, na zasadzie aneksu do umowy, bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytuły tej zmiany. 26. Akceptowane zabezpieczenie: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową lub zabezpieczenie w postaci cesji wierzytelności umowy nr 121/212090/04/2013 z dnia 23.01.2014 roku z Narodowym Funduszem Zdrowia o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej - opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień na kwotę: 1.974.604,40 zł. 27. Zabezpieczenie umowy pożyczki/kredytu będzie obejmować wysokość pożyczki/kredytu wraz z odsetkami i prowizją wynikającą z formularza ofertowego. 28. Zamawiający ubezpieczy sprzęt w ramach i na warunkach istniejącego w Szpitalu ubezpieczenia na sprzęt medyczny. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego ubezpieczenia ani cesji polisy ubezpieczeniowej. 29. Zamawiający zastrzega, iż udzielenie kredytu/pożyczki nie może się wiązać z koniecznością zamknięcia pozostałych innych rachunków bankowych Zamawiającego oraz brakiem możliwości otwarcia kolejnych rachunków bankowych. 30. Zamawiający zastrzega, iż przez okres obowiązywania umowy koszt prowizji wykazany w formularzu ofertowym, nie może ulec zmianie. Pozostałe czynności związane z korzystaniem z kredytu/pożyczki, nie wykazane w formularzu ofertowy, dokonywane są nieodpłatnie przez cały okres obowiązywania umowy. 31. Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu/pożyczki bez żadnych konsekwencji finansowych i jakichkolwiek opłat po wcześniejszym wyliczeniu wartości pozostałych do zapłaty rat. Kwota wcześniejszej spłaty kredytu zostanie wyliczona w następujący sposób - kwota kapitału pozostałego do spłaty, powiększona o odsetki do dnia wcześniejszej spłaty kredytu, pomniejszona o odsetki już zapłacone.. Zamawiający poinformuje pisemnie Wykonawcę o zamiarze wcześniejszej spłaty kredytu najpóźniej 7 dni przed planowaną spłatą (liczy się data stempla pocztowego). 32. Po całkowitej spłacie kredytu Zamawiający otrzyma nieodpłatnie informację, że kredyt został całkowicie spłacony, a umowa zakończona. 33. Niezbędne do podjęcia decyzji udzielenia kredytu/pożyczki dokumenty Spółki - do pobrania w siedzibie Zamawiającego po wcześniejszym uzgodnienie terminu odbioru lub za pośrednictwem Poczty Polskiej, na wniosek złożony Zamawiającemu, podpisany przez osoby uprawnione ze strony Wykonawcy. Dopuszcza się możliwość przesyłania dokumentów za pośrednictwem firmy kurierskiej tylko w przypadku, gdy Wykonawca zobowiąże się pokryć koszty przesyłki kurierskiej. Dopuszcza się możliwość przesyłania dokumentów drogą elektroniczną, na adres poczty wskazany we wniosku Wykonawcy, podpisany przez osoby uprawnione ze strony Wykonawcy. 34. Zamawiający zastrzega możliwość odmowy przekazania dokumentów, które według Spółki naruszają tajemnicę przedsiębiorstwa 35. Zamawiający nie przewiduje w niniejszym postępowaniu zawarcia umowy ramowej. 36. Umowa wchodzi w życie z dniem złożenia ostatniego podpisu przez osobę reprezentującą Wykonawcę. Dzień zawarcia umowy jest odnotowywany przy nazwisku reprezentanta Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 48 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalruda.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach