Przetargi.pl
Przeprowadzenie zajęć wyrównawczych i specjalistycznych dla uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Olecku w związku z projektem Myślimy o przyszłości realizowanym przez Powiat Olecki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Starostwo Powiatowe ogłasza przetarg

  • Adres: 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 32
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 5202147, 5202475
  • Data zamieszczenia: 2012-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe
    ul. Kolejowa 32 32
    19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 5202147, 5202475
    REGON: 79067556500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.olecko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie zajęć wyrównawczych i specjalistycznych dla uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Olecku w związku z projektem Myślimy o przyszłości realizowanym przez Powiat Olecki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć wyrównawczych i specjalistycznych oraz świadczenie usługi doradztwa zawodowego dla uczniów szkół dziennych Zespołu Szkół Technicznych w Olecku, tj. Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 i Technikum nr 2, w związku z realizacją projektu Myślimy o przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego, 2) przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie zajęć wyrównawczych i specjalistycznych oraz usługę doradztwa w postaci pełnienia funkcji doradcy zawodowego z podziałem na następujące CZĘŚCI zamówienia: a) rysunek techniczny w zawodzie mechanik - CZĘŚĆ I zamówienia, b) rysunek techniczny w zawodach budowlanych - CZĘŚĆ II zamówienia, c) sieci komputerowe i systemy operacyjne (realizowane pod nazwą Szkolna Akademia Systemów Operacyjnych i Sieci Komputerowych) - CZĘŚĆ III zamówienia, d) zajęcia wyrównawcze z ekonomii i rachunkowości - CZĘŚĆ IV zamówienia, e) zajęcia wyrównawcze z technik komputerowych - CZĘŚĆ V zamówienia, f) zajęcia wyrównawcze z matematyki - CZĘŚĆ VI zamówienia, g) zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - CZĘŚĆ VII zamówienia, h) zajęcia z doradztwa zawodowego wraz ze świadczeniem usługi doradztwa w postaci pełnienia funkcji doradcy zawodowego - CZĘŚĆ VIII zamówienia, 3) każde z zajęć wyrównawczych i specjalistycznych realizowanych w ramach CZĘŚCI od I do VII zamówienia będzie odbywało się raz w tygodniu po 2 godziny lekcyjne, zajęcia będą prowadzone poprzez efektywne formy nauczania, m.in. metodą projektową, 4) zajęcia będą odbywały się w godzinach popołudniowych w siedzibie zamawiającego, 5) łączna maksymalna ilość godzin lekcyjnych przewidziana do zrealizowania w ramach każdej z CZĘŚCI od I do VII zamówienia wynosi 144, co stanowi iloczyn liczby godzin przewidzianych do zrealizowania w danym roku szkolnym (48 godzin) oraz liczby lat szkolnych, w których będą realizowane zajęcia (3 lata, tj.: od dnia podpisania umowy do 05.2013, od 10.2013 do 05.2014, od 10.2014 do 05.2015), 6) maksymalna ilość uczestników biorących udział w każdym z zajęć wyrównawczych i specjalistycznych (dotyczy CZĘŚCI I - VII zamówienia) wynosi 15 osób, 7) CZĘŚĆ VIII zamówienia obejmuje: a) przeprowadzenie zajęć z doradztwa zawodowego - zajęcia skierowane do uczniów klas III i maturzystów - 115 osób, łączna maksymalna ilość godzin lekcyjnych przeprowadzenia zajęć z doradztwa zawodowego wynosi 18, co stanowi iloczyn liczby godzin przewidzianych do zrealizowania w danym roku szkolnym (6 godzin - zajęcia po 2 godziny w 3 klasach) oraz liczby lat szkolnych (3 lata, tj. 01-06.2013, 01-06.2014, 01-06.2015)), zajęcia obejmą swoją tematyką m. in. przygotowanie uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej, zajęcia będą odbywały się m.in. metodą projektu, b) świadczenie usługi doradztwa w postaci pełnienia funkcji doradcy zawodowego - doradca zawodowy będzie udzielał konsultacji indywidualnych, których łączna ilość wynosi 336 godzin (średnio 4 godziny tygodniowo, 112 godzin w roku szkolnym, 3 lata szkolne, tj. od dnia podpisania umowy do 06.2013, od 09.2013 do 06.2014, od 09.2014 do 05.2015), konsultacje będą obejmowały między innymi diagnozę potrzeb edukacyjnych poszczególnych uczniów oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej, przewidziana ilość uczniów objętych konsultacjami indywidualnymi - 145, zadania doradcy zawodowego: - analiza potrzeb doradczych (konsultacje z samorządem uczniowskim, z dyrekcją szkoły, z pedagogiem szkolnym, z rodzicami, z nauczycielami, z lokalnymi pracodawcami, z absolwentami szkoły), - określanie zgodności posiadanych przez uczniów predyspozycji z realizowanym kierunkiem kształcenia, - systematyczne wzbogacanie szkolnej bazy informacji w zakresie kształcenia, planowania kariery zawodowej, rynku pracy, - badanie ankietowe uczniów, - gromadzenie informacji o lokalnym rynku pracy, zapewnienie uczniom poznania specyfiki lokalnego i regionalnego rynku pracy w aspekcie realizowanego kierunku kształcenia i kierunków pokrewnych, - wskazywanie osobom zainteresowanym (młodzieży, rodzicom, nauczycielom) źródeł dodatkowej, rzetelnej informacji na poziomie regionalnym, ogólnokrajowym, europejskim i światowym na temat rynku pracy, trendów rozwojowych w świecie zawodów i zatrudnienia, możliwości wykorzystania posiadanych uzdolnień i talentów w różnych obszarach świata pracy, instytucji i organizacji wspierających funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w życiu codziennym i zawodowym, alternatywnych możliwości kształcenia dla młodzieży z problemami emocjonalnymi i niedostosowaniem społecznym, programów edukacyjnych Unii Europejskiej, - kształtowanie umiejętności planowania dalszego rozwoju edukacyjno zawodowego i kontynuacji nauki w technikum, szkołach policealnych, uczelniach wyższych, - przedstawianie możliwości nabywania kwalifikacji zawodowych w trakcie nauki w szkole, - zapewnienie młodzieży udziału w organizowanych giełdach pracy i prezentacjach lokalnych przedsiębiorców, - objęcie indywidualną opieką młodzieży z ograniczeniami w wyborze szkoły i zawodu, - zainteresowanie młodzieży wolontariatem jako szansą na rozwój psychospołeczny, sposobem na zdobywanie pierwszych doświadczeń zawodowych, a także kształtowanie poczucia wrażliwości społecznej, postawy służenia innym, otwartości na potrzeby lokalnego rynku, - badanie predyspozycji zawodowych, - pomoc w przezwyciężaniu problemów szkolnych, wskazywanie możliwości uzyskiwania kwalifikacji zawodowych, - przygotowywanie do samodzielności w trudnych i nowych sytuacjach życiowych: egzaminy, poszukiwanie pracy, pierwsza praca, podjęcie roli pracownika, adaptacja do nowych warunków, bezrobocie, mobilność zawodowa, ograniczenia zdrowotne, - kierowanie w sprawach trudnych do specjalistów, - rozwijanie świadomości, mobilności zawodowej i pobudzanie aktywności do poszukiwania alternatywnych rozwiązań w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych (w tym bezrobocie i niepełnosprawność), - wpływ rynku pracy na planowanie kariery uwzględniający zapotrzebowanie na pracowników w różnych branżach w ostatnich latach, średnie wynagrodzenie brutto rozpoczynających pracę, wymagania od pracownika na danym stanowisku, metody poszukiwania pracy, zmiana zawodu na każdym etapie życia itp., - kształtowanie umiejętności świadomego wyboru i poszukiwania pracy, - udostępnianie informacji i materiałów do pracy z uczniami, - prezentacja założeń pracy informacyjno-doradczej szkoły na rzecz uczniów, - przedstawianie możliwości zatrudnienia na lokalnym rynku pracy, - zapoznawanie z aktualną i pełną ofertą edukacyjną dla absolwentów szkoły, - indywidualna praca z rodzicami uczniów, którzy mają problemy zdrowotne, emocjonalne, decyzyjne, intelektualne, rodzinne itp., - współpraca z instytucjami: Wojewódzki Urząd Pracy, Powiatowy Urząd Pracy, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Ochotniczy Hufiec Pracy, Zakład Doskonalenia Zawodowego, - realizacja zadań z zakresu przygotowania uczniów do wyboru drogi zawodowej, zawartych w programie wychowawczym, - tworzenie i aktualizacja szkolnego pakietu informacyjnego dotyczącego kariery zawodowej w bibliotece szkolnej, - bieżące doradztwo zawodowe, współpraca z wychowawcami klas, - tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą, 8) zajęcia wchodzące w skład każdej z CZĘŚCI zamówienia mogą być prowadzone tylko przez osoby posiadające kwalifikacje odpowiednio określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50, poz. 400), 9) wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia monitoringu frekwencji na zajęciach, 10) zamawiający podpisze na wykonanie każdej z CZĘŚCI zamówienia odrębną umowę, 11) zamawiający zgodnie z art. 83 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych określa, iż jeden wykonawca może złożyć ofertę częściową maksymalnie na jedną CZĘŚĆ zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spolecko.bip.doc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach